René Trost

20 feb 2013 15:53
Punterke
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
René Trost #361
Heel erg jammer :( , maar aan al het goede komt een eind.

Ik heb toch zo wel mijn vraagtekens bij de timing van het naar buiten brengen. Het zal niet de eerste keer zijn dat er na een dergelijke bekendmaking er iets in een spelersgroep verandert waardoor men niet meer allemaal voor elkaar door het vuur gaat.

Spelers die iets aan Trost te bewijzen hebben omdat ze bijvoorbeeld niet altijd spelen of omdat ze wel spelen maar hij meer van ze verwacht, kunnen (misschien ook niet) zoiets krijgen van, "laat maar zitten volgend seizoen is hij toch weg" , of " volgend seizoen nieuwe kansen". En we hebben al die spelers dit seizoen toch nog hard nodig.

Goed, iedereen heeft de mond vol van transparantie, maar ik vind dit een risicovolle actie net nu de kaarten in de JL geschud gaan worden. En ik zie er de voordelen niet zo van in, het bestuur kan namelijk ook op zoek naar een opvolger zonder dat dit verhaal wereldkundig is.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2013 15:54
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #362
Jammer dat trost weg gaat. Hij was een verademing als trainer!

20 feb 2013 15:54
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #363

houtengerard schreef : Het zou slim van MVV zijn om Bert van Marwijk eens te gaan polsen. Momenteel werkloos, woont in Meerssen, zit soms op de tribune bij MVV. Wie weet is hij geïnteresseerd en wilt hij wat water bij de wijn doen?

Dat zou voor mij kandidaat nummer één zijn.

Ik denk dat je eerder moet denken aan een glaasje wijn en een zwembad aan water. :lolno:

20 feb 2013 16:02 20 feb 2013 16:03 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
René Trost #364
Dit topic gaat over René Trost.
Voor de discussie over zijn opvolging is al een ander topic geopend.

20 feb 2013 16:21
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #365
MVV TV - René Trost over zijn vertrek.
www.mvv.nl

20 feb 2013 16:29
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #366

Peter Pan schreef : @houtenG tsja, zit wel wat in inderdaad, maar dan denk ik dat hij alleen komt als we promoveren. Verder zou ik niet zo 1,2,3 iemand kunnen opnoemem die ik hier aan het roer zie staan volgend jaar, zonder al te optimistisch te gaan doen.

Als je kijkt naar van Basten, mocht MVV promoveren, en Van Basten worden ontslagen, zie ik in MVV een mooie uitdaging voor hem. Verwachtingspatroon is hier namelijk niet zo hoog, als je directe degradatie kunt ontlopen, ben je de man!

Wat moet je in godsnaam met Van Basten ? Bij Nederland gefaald bij Ajax gefaald en nu ook bij Heerenveen gefaald. Die vent kan er echt helemaal niks van, heeft alleen zijn naam mee, en daar moet je een trainer niet voor willen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Schapendonk

20 feb 2013 16:34
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #367
Rene BEDAANK !!

Mit min 8 peunte van sjtart gegange en es kopluiper euver de finisj !!!
Veer zalle dich noets vergeete. Ich hoop datse ein hiel sjoen nuij klub vings, ut is dich gegund !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, De_Lange

20 feb 2013 16:58
Belurani
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
René Trost #368
Een van de beste trainers die Us MVVke ooit heeft gehad gaat ons verlaten. Heel erg jammer, maar alle respect voor de beslissing die Trost heeft genomen. Dank je wel Rene voor een paar hele mooie jaren. Laten we samen dit seizoen op een waardige manier afsluiten om straks dat mooie feestje te gaan vieren. Nogmaals DANK JE WEL en alle goeds voor de toekomst.

20 feb 2013 16:59
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #369
René Visé.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:

20 feb 2013 17:12
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #370
Eennne man dae zeit woe et op schjleit!!
René bedank, en veul succes bie dien nuuj club.
Op nao de Mert!! ;)

Draan wie verkes Wullem !!

20 feb 2013 17:41
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #371
Trost: 'Ik stop in elk geval op mijn hoogtepunt bij MVV '

Het besluit van MVV-trainer René Trost om na dit seizoen een punt achter zijn tijdperk in Maastricht te zetten is een zeer weloverwogen besluit. De algehele situatie van de Jupiler League speelt een rol in zijn beslissing om na drie dienstjaren door de voordeur te vertrekken bij de huidige nummer twee van de Jupiler League.

'Het is een zeer grote opluchting', vertelt Trost over de bekendmaking van zijn beslissing. 'Het is alsof er tien kilo van mijn schouders is afgevallen. Ik zat er ook echt mee en had last van het nemen van die moeilijke beslissing. Gelukkig heeft niemand daar iets van gemerkt."

Trost erkent te hebben getwijfeld. 'Maar juist dan treedt er een gouden regel in werking: bij twijfel moet je het niet doen. Om na drie jaar hier nog verder te gaan als trainer, dan moeten veel dingen kloppen. Sterker nog, ze moeten meer dan kloppen. En dat was niet zo.

De financieel moeilijke situatie in de Jupiler League speelde mee in het besluit van Trost. 'Het is in onze competitie overal geld schrapen. En het is zeker niet dat MVV op omvallen staat, maar ook hier groeien de bomen niet tot de hemel. Het niet meer uitkeren van premies is daarbij niet de druppel, maar toont wel aan dat het financieel niet beter gaat.'

Trost: 'Stel dat we met MVV niet promoveren, hoe groot is dan de kans dat we weer bovenin meedraaien ? Die is minder. En ik wil niet nog een paar jaar hetzelfde plaatje, al is dat zeker geen verwijt naar de club.'

In navolging van de club verwacht ook Trost zelf dat zijn besluit geen gevolgen zal hebben voor de prestaties van MVV 'Dat mag eigenlijk niet. Ik verwacht het ook niet, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de reacties. Afscheid nemen met een titel: dat zou een droomscenario zijn. Hoe dan ook, ik stop in elk geval op mijn hoogtepunt bij MVV.'
(Marco Timmer)
www.vi.nl

20 feb 2013 17:46
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #372
Begrijpelijke en verstandige keuze van Trost.

Hij weet dat hij bijna niet meer beter kan als nu. Promoveert en staat hij naar 10 mactchen onderaan, is iedereen de goede prestaties weer vergeten. Promoveert hij niet, dan verwacht iedereen volgend seizoen weer hetzelfde als dit jaar.

Bovendien ziet Trost ook dat de ontwikkeling van mvv stagneert(toeschouwersaantallen, premies niet betalen, beperkt budget ect) en ik denk dat hij niet voldoende mogelijkheden ziet voor een verdere samenwerking.

Van de andere kant biedt het ook voldoende mogelijkheden voor MVV. De naam staat er beter voor dan 3 jaar terug , dus kunnen ze ook kiezen uit een grotere vijver van trainers
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

20 feb 2013 18:38 20 feb 2013 18:41 door pinobel.
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #373
Ook Trost had waarschijnlijk verwacht dat MVV bij de huidige prestaties wekelijks in een meer dan goed gevulde Geusselt zou spelen, die vaak -figuurlijk- in vuur en vlam zou staan. Dan valt de werkelijke situatie zwaar tegen; steeds minder toeschouwers, geen sfeer, geen toename van geld en/of sponsoren. Hij moet de spelers dan toch weer motiveren als ze horen dat ze geen premies meer krijgen. Hij had verwacht een slapende reus wakker te kunnen maken, die nu echter een klein-duimpje blijkt te zijn. Begrijpelijke beslissing. Rene veel succes elders en ik kijk toch wat bezorgder richting toekomst (ook ivm de onzekerheid nu over het ev. verlengen van aflopende contracten ed).
Ook zal het (uitspreken van) gebrek aan ambitie bij MVV zeker hebben meegespeeld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Schapendonk

20 feb 2013 19:02
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
René Trost #374
Ik sluit me helemaal aan bij Pinobel.
Jammer om hem te zien vertrekken, zeker na Capa was deze trainer een verademing. Ben benieuwd of we weer zo'n trainer krijgen die zowel bij goede als bij slechte prestaties altijd zo'n nuchtere, realistische kijk blijft houden.
En ondanks de goede prestaties maak ook ik me zorgen over veel andere ontwikkelingen, waarvan ik sommige maar lastig kan begrijpen.

20 feb 2013 20:35
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
René Trost #375

pinobel schreef : Ook Trost had waarschijnlijk verwacht dat MVV bij de huidige prestaties wekelijks in een meer dan goed gevulde Geusselt zou spelen, die vaak -figuurlijk- in vuur en vlam zou staan. Dan valt de werkelijke situatie zwaar tegen; steeds minder toeschouwers, geen sfeer, geen toename van geld en/of sponsoren. Hij moet de spelers dan toch weer motiveren als ze horen dat ze geen premies meer krijgen. Hij had verwacht een slapende reus wakker te kunnen maken, die nu echter een klein-duimpje blijkt te zijn. Begrijpelijke beslissing. Rene veel succes elders en ik kijk toch wat bezorgder richting toekomst (ook ivm de onzekerheid nu over het ev. verlengen van aflopende contracten ed).
Ook zal het (uitspreken van) gebrek aan ambitie bij MVV zeker hebben meegespeeld.

Ja hier kan ik me ook in vinden..
Vraag me af wie zijn opvolger word maar wie het ook word het word moeilijk te overtreffen.
Hoop dat wij als supporters en de spelers hem het mooist denkende kadoo kunnen geven als kampioen op een volle markt staan, en Rinkens een poepie laten ruiken dat we gewoon kampioen worden of hij dat nu wil of niet.....
Want denk inderdaad ook dat dat soort uitspraken Rene hebben doen overwegen om niet verder te gaan :thinking:
En dat er nog niks speelt?
Of zou er al een nieuwe club zijn voor Rene?
Zo ja wie denkt te weten waar hij heen gaat?
Of moeten we hem op zijn woord geloven?
Waarom zegt Rene in december tegenover vi dat hij de nieuwe foppe de Haan van MVV kan worden?
En dat hij nog een lengte van jaren door kan gaan bij MVV?
En gaat hij 2 maanden later besluiten dat hij weg gaat?
Ik denk dat er meer speelt maar dat wij dat pas later te horen krijgen, als hij weg is :ohmy:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Tijd voor maken pagina: 0.851 seconden