René Trost

22 feb 2013 16:17
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #391

Aloy Agu schreef : Trainers die mijns inziens in de geest van Trost werken zijn Anton Vriesde,Ole Tobiassen,Hans Visser en Edwin Hermans.
Dit zijn mensen uit de regio,met een sterk netwerk en ook op de hoogte zijn van spelers uit de streek. Op dit moment kan MVV zeker geen trainer a la Kruys, of Maaskant aan, die gaan als een "olifant in een porseleinkast "tekeer en daar is de organisatie bij MVV te broos voor.
Hans Visser is regelmatig bij MVV te zien zowel op klein Geusselt ( zijn zoon speelt in de jeugd) hij spreekt daar regelmatig op informele manier met mensen van de club. Visser is ook regelmatig bij wedstrijden van het eerste.

Laot dat 't ierste stepke mèr zien.
De volgende stap maag wat miech betröf 'n oonderteikening vaan 'n deensverband veur 3 jaor zien.

Aon de géng

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2013 16:47
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
René Trost #392
René Trost
Geplaatst op 23 February 2013

René Trost Dinsdagochtend: een woordvoerder van MVV maakt bekend dat om een uur ’s middags op het trainingscomplex Klein Geusselt een persbijeenkomst plaats gaat vinden ‘met een mededeling van bestuurlijk belang’. Ik denk gelijk terug aan 28 januari van dit jaar. Die maandag maakte de Rijksvoorlichtingsdienst, net toen driekwart van Nederland de eerste hap nam van spruitjes of andijvie, bekend dat koningin Beatrix om zeven uur een STER blokje had gereserveerd. Dat leverde zoals inmiddels wel bekend het woord van het jaar op: de aankondiging van haar abdicatie. In mijn eentje begon ik te speculeren. Paul Rinkens trekt zich terug als voorzitter om naar Den Haag te verkassen om daar het stokje over te nemen van Mark Rutte. Dat leek mij geweldig nieuws , tegelijkertijd begreep ik dat Nederland nog niet toe is aan zo een verlichte geest. Het bekendmaken van de terugkeer van Nico Jongen viel ook af. Die aankondiging is voor 1 april en wordt vervolgens ieder jaar op die datum herhaalt.

Om kwart over twaalf, op weg naar het trainingscomplex van MVV, had ik dus geen flauw idee welke mededeling wel zo belangrijk kon zijn. Zo met mij de rest van het journaille. We hadden beter op kantoor achter onze laptop kunnen blijven zitten. Dan waren we sneller met het nieuws geweest dat om een uur vrij zou worden gegeven. Om vijf voor half een zoemde in koor de smartphones van de aanwezigen. Daarin stond in geuren en kleuren inclusief reacties van de voorzitter van MVV en … de op het eind van het seizoen vertrekkende succestrainer René Trost. Matchfixing kent geen grenzen.

En daar zat hij dan. De man die MVV binnen drie jaar van een hopeloos clubje maakte tot een topper van de eerste divisie. Geflankeerd door Ron Elsen, de man die in 2099 nog steeds in dienst zal zijn van de Maastrichtse voetbaltrots. In zijn kantoortje ging hij uitleg geven over zijn beslissing. De eerste Kerkradenaar die op de nominatie stond een standbeeld in Maastricht te krijgen ging een mededeling doen die normaal is weggelegd voor een voorzitter van een voetbalclub: hij ging zijn vertrek nader toelichten. De schrijvende, filmende en fotograferende pers zat er een beetje beteuterd bij. Met een trainer die moet vertrekken wegens slechte resultaten weet de gemiddelde journalist wel raad. In zijn steeds warmer wordende kantoortje wist de pers geen hemelse raad met de situatie. Een trainer van de nummer twee van de competitie zegt te stoppen om te voorkomen te laat te stoppen. Trost, zo werd in drie kwartier duidelijk, nam zijn besluit vooral om rust in zijn hoofd te krijgen. Een aanbieding van een club zou niet aan de orde zijn; van een conflict met bestuur, speler of technische staf is geen sprake. De trainer van MVV vertrekt om de meest prachtige reden die bestaat: gevoel! Daarbij zei Trost dat direct na zijn beslissing hij zich weer volledig top voelde. Hij creëerde zijn eigen schokeffect. De 20ste februari 2013 maakte Trost feitelijk bekend dat MVV volgend jaar eredivisie speelt.

geschreven door Laurens Bouvrie

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

26 feb 2013 10:00
donny
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
René Trost #393
Nooit gedacht dat ik iemand met een geel-zwart hart zou gaan missen, maar Rene is het beste wat ons in jaren is overkomen...

Ik hoop op een mooie Eredivisie subtopper voor hem. Alles behalve Roda ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

27 feb 2013 23:08
Smicerke
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
René Trost #394
Ik zie Trost niet in de Eredivisie terecht komen.Denk eerder aan een club uit de belgische eerste of tweede klasse.

27 feb 2013 23:29
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #395

Smicerke schreef : Ik zie Trost niet in de Eredivisie terecht komen.Denk eerder aan een club uit de belgische eerste of tweede klasse.

Ik heb zo een gevoel dat hij volgend seizoen trainer van VVV is .

28 feb 2013 00:50 28 feb 2013 00:52 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #396
3 nacompetities...
een seizoenshelft de beste ( en stoonde veer bovenaon)...
2 periodes (met manjefieke feeskes bij aonkomst)....
meeverantwoordelijk voor diverse Bronzen Stieren van spelers
een terechte prijs als trainer :

veur iewig in 't book vaan MVV

en aoch e bitteke a plaots in us hertsje ;)
boe 't eindigt dit seizoen...maak niks oet !
Bedaank alvast, Rene !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Schapendonk, damske, opadiehard, Raffalaldo, Boer458, tanteke

28 feb 2013 08:56
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
René Trost #397
De mening van René Trost
De perspectieven zijn opnieuw aanwezig!

Na de gewonnen wedstrijd tegen Excelsior was Cambuur onze volgende tegenstander. We wisten van tevoren dat dit een goede ploeg was. We hadden niet meer de supervorm van voor de winterstop. Maar in ieder geval hadden we afgesproken om een goede organisatie neer te zetten. We wilden een degelijke pot neerzetten en niet te snel ‘va banque’ gaan spelen. Het was van onze kant absoluut geen goede wedstrijd. Desondanks denk ik dat we hadden kunnen winnen, daar hebben we de kansen voor gehad en ook de nodige pech. Ik heb ook vrij snel gewisseld (een dubbele wissel zelfs) vanwege een tactische reden. Het wachten was op wie de eerste goal zou maken. We hebben mogelijkheden gehad om op 1-0 te komen en ik kan ook niet zeggen dat Cambuur zo veel kansen heeft afgedwongen. Maar bij de eerste beste aanval, (trouwens laat in de wedstrijd), weten zij wel te scoren. Heel simpel dus de ploeg die wel wist te scoren, wint gewoon die pot.

De maandag erop volgend, was de wedstrijd tegen Veendam. Voor ons was het uitermate belangrijk om deze wedstrijd te winnen. Zonder overigens groots te spelen, kon je wel zien dat de wil om te winnen nadrukkelijk aanwezig was bij de spelers. We wisten de tegenstander goed onder druk te zetten. En bij ons zag je toch dat de vorm van de eerste seizoenshelft nog niet aanwezig was. Maar ja, wat is vorm? Dit is toch een moeilijk uit te leggen fenomeen. Van de andere kant kun je wel er voor knokken en dat heb ik mijn spelers zien doen. Ik moet even een Duitse term gebruiken, omdat die aangeeft hoe we gespeeld hebben, namelijk “über den Kampf ins Spiel kommen”…lees meer in “De mening van René Trost” in het programmaboekje van aanstaande vrijdag. Verkrijgbaar aan de Fanshop van de supportersclub MVV Maastricht, businessclub, Supportershome en uiteraard in het uitvak.

28 feb 2013 11:57
Punker73
Administrator
Administrator
Meer
René Trost #398

donny schreef : Ik hoop op een mooie Eredivisie subtopper voor hem. Alles behalve Roda ;-)

Dat is dubbel op .. als je zegt mooie subtopper kun je R*da er al uit laten :lolno: :lolno:

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Fabrice, Schapendonk, De_Lange

02 mrt 2013 17:26
Robster-85
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
René Trost #399
Ik heb heel goede woorden over Trost. Heeft goede dingen laten zien en heeft willen bouwen aan dit elftal.

Gisteren vond ik zelf dat hij een aantal fouten heeft gemaakt.
- Hij had Smeets in bescherming moeten nemen en in de rust hem binnen moeten laten.
- Veel te lang gewacht met de 1ste wissel.
- Mijn personlijke mening is dat hij niet meer de passie wat hij altijd heeft gehad. Sinds er bekend is dat hij weg gaat, zit hij meer in de dugout dan normaal. Eerst schreeuwde hij zijn mannen naar voren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u tanteke

02 mrt 2013 17:28
Robster-85
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
René Trost #400
Nog 1 ding vergeten.

Het hele seizoen voetbalt hij 4-3-3. Nu ineens 4-4-2. Het middenveld schuif niet goed bij, bij een aanval

Robster-85 schreef : Ik heb heel goede woorden over Trost. Heeft goede dingen laten zien en heeft willen bouwen aan dit elftal.

- Hij had Smeets in bescherming moeten nemen en in de rust hem binnen moeten laten.
- Mijn personlijke mening is dat hij niet meer de passie wat hij altijd heeft gehad. Sinds er bekend is dat hij weg gaat, zit hij meer in de dugout dan normaal. Eerst schreeuwde hij zijn mannen naar voren.

02 mrt 2013 21:05
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
René Trost #401

Robster-85 schreef : Nog 1 ding vergeten.

Het hele seizoen voetbalt hij 4-3-3. Nu ineens 4-4-2. Het middenveld schuif niet goed bij, bij een aanval

Robster-85 schreef : Ik heb heel goede woorden over Trost. Heeft goede dingen laten zien en heeft willen bouwen aan dit elftal.

Hou toch op man alsof Rene er wat aan kan doen dat er geen premies meer worden betaald dat er geen sfeer is of geen mensen komen kijken mischien heeft de opstelling wel wat te maken met blessures? Of nadat we 2 x verloeren hadden iets anders proberen? ik denk dat t komt doordat Danny en leroy geblesserd zijn

De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

02 mrt 2013 21:18
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #402

Danny1983 schreef :

Hou toch op man alsof Rene er wat aan kan doen dat er geen premies meer worden betaald dat er geen sfeer is of geen mensen komen kijken mischien heeft de opstelling wel wat te maken met blessures? Of nadat we 2 x verloeren hadden iets anders proberen? ik denk dat t komt doordat Danny en leroy geblesserd zijn

Rene had na de blessure van Danny gewoon 4-3-3 moeten blijven spelen (ipv 4 middenvelders) met La Rosa op Danny's plek en hij moet eerder wisselen.

02 mrt 2013 21:39 02 mrt 2013 21:39 door Mie leef Mestreech.
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
René Trost #403

pinobel schreef :

Danny1983 schreef :

Rene had na de blessure van Danny gewoon 4-3-3 moeten blijven spelen (ipv 4 middenvelders) met La Rosa op Danny's plek en hij moet eerder wisselen.

Ik ben het met Pinobel eens. Tegen FC Oss zette Rene Sven Braken op de rechtshalfpositie, snap ik niet. Hij kwam daar totaal niet uit. Van Hyfte als linkshalf tegen zowel Oss als tegen Emmen (beginfase), daar hoort hij toch niet!
Ik was ook begonnen met het 4-3-3 systeem te hanteren. Hij heeft toch opties genoeg (Timmermans, Braken, La Rosa) voor de positie van de rechtsbuiten.
Tegen Emmen had hij inderdaad eerder moeten wisselen (tijdens de rust) en kon hij inderdaad Smeets in bescherming nemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u tanteke

02 mrt 2013 23:57 02 mrt 2013 23:58 door Fabrice.
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
René Trost #404
Wat gaat die aardige René nog spijt krijgen van zijn beslissing ... zeker weten.
Ik hoop dat MVV iemand aantrekt die wél graag voor een lange periode wil blijven, in goede en slechte tijden.
Geen grote naam of Maaskantje die onze club gebruikt als opstapje naar 'grote successen' ... :lolno:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

03 mrt 2013 00:10 03 mrt 2013 00:12 door Hughes.
Hughes
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
René Trost #405

pinobel schreef :

Danny1983 schreef :

Je hebt gelijk en volgens mijn zijn veel mensen het met je eens. Het lijkt erop dat Trost persé met Daerden wil spelen en dat is een defensieve middenvelder die handelingssnelheid en tempo tekort komt. Zeker in thuiswedstrijden, waarin je veel de bal hebt, mis je dan een aanvallende (creatieve) speler. En als het dan voor geen meter draait is het nog schrijnender dat er niet ingegrepen wordt door Trost. Waar hij tegen Cambuur na een half uur maatregelen nam wachtte hij nu tot na de 1-2, onbegrijpelijk. Ik zou haast denken dat hier meer achter zit.

Tijd voor maken pagina: 0.324 seconden