Supporters en bestuur MVV Maastricht

02 feb 2013 00:14
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #196
Opadiehard, iech kom sjus thoes... De res is nog weijer gegaange :thumbsup:
Iech voont de aovend geslaag met de luij die dao waore!
Ut ierste stepke is gezat! Mèr d'r zien nog veul stappe te zette!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, les rouges blancs, Schapendonk, opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2013 01:23
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Supporters en bestuur MVV Maastricht #197

serke schreef : Ben bang dat ik verstek moet laten gaan, ben geveld door de griep :sick:

Anita schreef : Succes, helaas heb ik ook de griep :evil:

Betersjap ! :thumbsup:

02 feb 2013 01:31 02 feb 2013 01:31 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Supporters en bestuur MVV Maastricht #198

MVV4life schreef : Opadiehard, iech kom sjus thoes... De res is nog weijer gegaange :thumbsup:
Iech voont de aovend geslaag met de luij die dao waore!
Ut ierste stepke is gezat! Mèr d'r zien nog veul stappe te zette!

Klopt !

Een goed punt is dat er gepraat wordt, standpunten (en vooral hun oorsprong) duidelijk worden en zo misverstanden of negativiteit plaats kan maken voor iets constructiefs :
onze passie samen naar buiten uitdragen en de Geusselt weer tot een ware tempel (RKC ;) ) maken !

'ne groete merci Forlaajf veur dien inisjatief en inzat, daank aon alle aonwezige veur hun komst en meinink ! :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, marke

02 feb 2013 10:20 02 feb 2013 10:23 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #199

Schapendonk schreef : Maastricht staat ook symbool voor onderlinge onenigheid. In het verleden is soms teveel gebeurd. Daarom zijn de aantallen altijd teleurstellend. Nogmaals, ik vergelijk het wel eens met Schotland, de clans. Die kan niet met die opschieten en die niet met die. Onverdraagzaamheid staat centraal. Maar dat is Maastricht en ondanks dit toch 1 geheel. Pas als dit opzij wordt geschoven krijg je 1 compact geheel, maar dat gaat nooit gebeuren. Dat is wat ik ervan denk.(ik dus)

Tsja als je bij voorbaat al zo denkt, en dus zelf ook niet komt hierdoor, wordt het in ieder geval nooit iets. Er irriteert me weinig meer dan mensen die bij voorbaat uitgaan van het negatieve en dan achteraf smalend zeggen 'ha, zei ik je toch' als ze denken gelijk te krijgen.

Er waren een man of 30 gisteren, veel Ultras aangevuld met forumleden. Het was gezellig en er is goed onderling gesproken.

Ik denk dat de opzet in ieder geval geslaagd was! Bedankt MVV4life!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, les rouges blancs, Boer458

02 feb 2013 12:38
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #200

jeoff schreef :

Schapendonk schreef : Maastricht staat ook symbool voor onderlinge onenigheid. In het verleden is soms teveel gebeurd. Daarom zijn de aantallen altijd teleurstellend. Nogmaals, ik vergelijk het wel eens met Schotland, de clans. Die kan niet met die opschieten en die niet met die. Onverdraagzaamheid staat centraal. Maar dat is Maastricht en ondanks dit toch 1 geheel. Pas als dit opzij wordt geschoven krijg je 1 compact geheel, maar dat gaat nooit gebeuren. Dat is wat ik ervan denk.(ik dus)

Tsja als je bij voorbaat al zo denkt, en dus zelf ook niet komt hierdoor, wordt het in ieder geval nooit iets. Er irriteert me weinig meer dan mensen die bij voorbaat uitgaan van het negatieve en dan achteraf smalend zeggen 'ha, zei ik je toch' als ze denken gelijk te krijgen.

Er waren een man of 30 gisteren, veel Ultras aangevuld met forumleden. Het was gezellig en er is goed onderling gesproken.

Ik denk dat de opzet in ieder geval geslaagd was! Bedankt MVV4life!

Ik als zijnde geen lid van de ultra's of van wat voor samenraapsel dan ook, geef alleen mijn mening over een situatie als buitenstaander. Ik ben een brave supporter met een seizoenskaart op Noord. Niet meer, niet minder. Maar ik wens jullie echt een fantastische grote eensgezinde compacte kern in de toekomst, want ook ik geniet van de sfeer van de ultra's etc...

02 feb 2013 13:10
wsly
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #201
Gisteravond was een prettige avond om met elkaar te spreken, eindelijk eens de gezichten achter bepaalde forumnamen gezien ;).

Hoop dat bij een volgende editie wel wat meer mensen aanwezig zullen zijn. Want een avond als dit loont zich wel en het is fijn om face to face met elkaar te kunnen spreken ipv via een forum.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, opadiehard, De_Lange

02 feb 2013 14:23
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #202
Ik kon helaas niet gisteravond omdat ik weg moest met de raad van elf.
Volgende keer wil ik wel proberen om aanwezig te zijn, al weten een aantal hier wel wie ik ben.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

02 feb 2013 16:13
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #203

Audiowaste schreef : Ik kon helaas niet gisteravond omdat ik weg moest met de raad van elf.
Volgende keer wil ik wel proberen om aanwezig te zijn, al weten een aantal hier wel wie ik ben.

doe haws toch op zn minst dien avatar-ingelke kinnen sjikke..........

03 feb 2013 23:25
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #204
Iech voont aofgeloupe vriedaag good en nuttig.
Netuurlik had iech mien verwachtinge flink nao oonder beijgesteld: Es veer mèr same e glaas beer hadde gedroonke.
De opkoms waor redelik, 'ne maa of 30-35, alhoewel ut had netuurlik ouch vol kinne zitte. Mèr door ut aontal waore d'r noe wel discussies meugelik, die met 'ne veul groetere groep neet gekind had.
D'r waor 'ne hiele hoop ultras :thumbsup: , 'n aontal vaan trepke B B) , 'ne sponsor :applaus: , 'ne afgevaardige vaan de SC (sjiek tots diech d'r waors!), 'ne aofgevaardigde vaan MVVfans ;) , aw garde :thinking: , en jong garde en vaan eeder tribuun wel e paar luij.
Ut gooije waor ouch tot noe discussies metein koste oetgelag en beijgelag weure en neet wie op ut forum, tot vervelende oetsprake zow kinne leije.
Iech höb zellef ouch gesproke met veul luij, boe iech nog noets met gesproke had, zier nuttig.
Ut waor ouch duudelik tot de MVV supporters gaaroet neet zoeveul vaan meining versjille, mer wel de wijze boe op dat geuut woort.
Iech höb ouch e lieske gekrege, met allerlei peijnpunte (daanke!). Dat lieske num iech met nao de gesprekke met ut bestuur, want die goon d'r kome!

Dit waor de ierste aovend en hopelik de ierste vaan nog veul miejer.

Boe veer dus motte euver naodinke: Wie kinne veer zörrege tot ut veul concreter weurt, zoedat ut neet te vreijblijvend weurt (es geer ut dao met eins zeet, aanders huur iech ut geere), wie deks, etc.

Wat ouch zow kinne is tot veer nao de ierste beijeinkoms met ut bestuur, weer 'n samekoms organiseere en vertelle wie dat gegaange waor, wat dao besproke is, wat d'r nog geit gebäöre en wie veer (degene die daobeij zitte) dao 'n stum wille höbbe naomens alle supporters.

100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, De_Lange

04 feb 2013 08:53
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #205

MVV4life schreef : Iech höb ouch e lieske gekrege, met allerlei peijnpunte (daanke!). Dat lieske num iech met nao de gesprekke met ut bestuur, want die goon d'r kome!

MVV4life schreef : Boe veer dus motte euver naodinke: Wie kinne veer zörrege tot ut veul concreter weurt, zoedat ut neet te vreijblijvend weurt (es geer ut dao met eins zeet, aanders huur iech ut geere), wie deks, etc.

M.b.t. dat lijstje, staan daar alleen de pijnpunten op? Of zijn er wellicht voor een aantal punten ook al oplossingen (of oplossingsrichtingen) aangedragen?
Mochten er al oplossingen (of oplossingsrichtingen) zijn, dan is het gesprek met het bestuur wat efficienter én we kunnen dan zelf sturing c.q. input geven aan de de punten.
Mocht er nog geen oplossingen (of oplossingrichtingen) zijn, dan loop je het risico dat de e.e.a. door het bestuur anders wordt opgelost dan gewenst.
Daarnaast zou ik de punten middels prioritering bespreken (beter 5 pijnpunten besproken en (deels) opgelost, dan 20 neergegooid waar weinig mee gebeurd.

Wellicht een idee om het lijstje (of een aantal punten) op het forum te plaatsen en dan de input gebruiken in het overleg met het bestuur?

Qua bijeenkomsten zou ik zeggen niet te vaak. Je moet tenslotte ook de tijd nemen en geven (aan het bestuur) om aangedragen punten uit te weken en met een oplossingsvoorstel te komen.
Ik kan me zo voorstellen dat je met een groep supporters eens in de 2 maanden samen komt en 4x per jaar met het bestuur.

100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

04 feb 2013 09:34
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #206
Dit zal allemaal alleen werken als het bestuur de supporters een serieus neemt en dit ook laat zien.
Het bestuur moet beseffen dat ze met het passionele publiek in de Geusselt iets unieks in handen hebben en dat dit een positief gegeven is en helemaal niet negatief hoeft te zijn.
In het verleden is er heel onrespectvol omgegaan met een groot deel van de fanatieke supporters en zijn veel mensen het vertrouwen in het bestuur kwijt geraakt. Het bestuur op hun beurt heeft ook geen vertrouwen in de eigen supporters en hierdoor lijkt het me te vroeg om al met lijstjes en dergelijke aan te komen bij het bestuur.

Prioriteit lijkt mij dus om de vertouwensband tussen supporters en bestuur te herstellen, of op zijn minst te verbeteren, en vanuit daar kun je weer verder werken.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

04 feb 2013 11:20
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #207
@ Jean, Dát werkt natuurlijk naar 2 kanten: wij als passionele supporters moeten ook beseffen dat we met dit bestuur iets unieks in handen hebben.
Voor mijn gevoel brengt dit bestuur, het betaald voetbal hier in Maastricht weer terug naar de basis en terug naar de mensen in de wijk. We hebben daarin – zonder het braafste jongetje van de klas te zijn - een voorbeeldfunctie voor de rest van Nederland en België. Daarnaast – ook niet geheel onbelangrijk ;) – ook sportief wordt hier iets neergezet dat positieve aandacht trekt.
Er zijn -over en weer- “fouten”gemaakt. Dat hoort nu eenmaal bij een groeiproces. Fouten maken mag (over en weer), zaak is dat we dit van elkaar accepteren en vooral hiervan leren. Als je geen “fouten”mag of kunt maken, rest slechts één ding: stoppen met groeien/ ontwikkelen en de deur dicht doen.
Over het algemeen krijgen mensen energie van iets op te bouwen. We hebben, qua opbouw van onze club in alle facetten, nog een lange en mogelijk heftige weg te gaan.
Als supporters kunnen we met dit bestuur, hier en nú de schouders er onder zetten om dan samen, schouder aan schouder, voor MVV Maastricht te gaan.
Die gezamenlijke missie:MVV Maastricht terug te brengen naar waar het hoort, naar de Eredivisie en terug naar het (maatschappelijke) hart van de mensen en bedrijven in Maastricht en wijde omgeving. Een sportief en maatschappelijk boegbeeld waar men met passie, hartstocht en beleving van de sfeer en het voetbal van MVV Maastricht kan genieten !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, opadiehard, De_Lange

04 feb 2013 12:38 04 feb 2013 12:40 door Jean.
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #208
Aait wief, dit soort meningen werden gemist afgelopen vrijdag..

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, opadiehard

04 feb 2013 15:03
Breurske
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #209
Als aller eerste uiteraard mvv4life bedanken om het initiatief te nemen om deze avond te organiseren.
Persoonlijk vond ik de opkomst weer zeer teleurstellend, mensen kunnen altijd wel kritiek blijven uiten tenopzichte van een bepaalde groep via diverse fora's.
Maar op de een of andere manier blijven ze wel continu de face to face gesprekken uit de weg gaan.
Daarom des te meer respect voor de mensen die wel aanwezig waren en ook de handen uit de mouwen willen steken voor een sfeervoller stadion.

Aswin, nee dit is geen lijstje die uit de gesprekken als pijnpunten na voren zijn gekomen.
Heel veel mensen denken dat breda de reden is waarom UM op dit moment inaktief / in protest is, maar dit was voor de meeste jongens de druppel die niet de emmer maar de maas liet overlopen.
Daarom heb ik eens een lijstje gemaakt van de afgelopen 2 en een half jaar met allemaal knelpunten die ik zo 1,2,3 kon rappeleren.
Hierbij valt te denken aan shirt keuze, rjo, moffen verhaal enz enz.
Dit briefje heeft mvv 4 life in bezit genomen en is hetgeen wat hij in zijn post naar voren haalt.

Ik ben benieuwd hoe de ontwikkelingen nu verder plaats zullen gaan vinden mbt supporters/bestuur.
Voor mij persoonlijk hebben gesprekken met het huidige bestuur geen nut meer, daarvoor zijn we te vaak op de koffie gekomen.
Maar hoop dat het nieuwe supporterscollectief een frisse start kan maken en zei wel het vertrouwen kunnen blijven bewaren in het huidige bestuur.

04 feb 2013 17:32
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #210
Eerst Yves bedankt voor het organiseren van de avond en voor het aanbieden van la bouteille du château d’Yves. Er wordt gefluisterd dat Edmond flinke “koppijn” heeft gehad. Soit.
Opmerkelijk citaat van deze avond: Passie boven promotie.
Ik denk dat men niet teveel energie moet steken in het negatieve dat er is gebeurd maar meer in zaken die het proces versnellen om de (RKC) sfeer te doen weerkeren. Er is heel wat irritatie en frustratie welke de tijd nodig hebben om verwerkt te worden maar wellicht als de sfeer toeneemt, sommige van deze supporters ook weer kunnen aanhaken.
Uiteraard zijn er regels maar binnen deze zijn er genoeg nieuwe dingen te bedenken die de passie ten goede komen. Een uitdaging voor ut supporters parlemint.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, les rouges blancs, opadiehard, Boer458

Tijd voor maken pagina: 0.321 seconden