MVV: zoek een investeerder!

14 okt 2017 11:03
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 956
Meer
Onderwerp Auteur
MVV: zoek een investeerder! #1
Dit onderwerp hier maar geopend. Als het ergens anders moet kan de moderator het wel verplaatsen. Op enkele andere plekken in het forum wordt hier links en rechts al over gepraat. Dus misschien heeft dit een eigen topic nodig. Gisteren is weer bewezen dat met een goede investeerder (bij Fortuna) de kwaliteit van de selectie veel sneller verbeterd kan worden. Met de gruttersmentaliteit die bij MVV heerst duurt dit vele jaren, als het al een keer zal lukken. Ik kraak deze voorzichtige aanpak van MVV niet af, maar ben bang dat dit uiteindelijk nergens toe leidt. Onverantwoorde uitgaven zijn echter ook niet de oplossing, dus blijft over: 1 of meerdere investeerders. Als bepaalde zaken bewaakt worden (naam, kleuren, speelstad etc) heb ik hier geen moeite mee, ook al verdient die investeerder er zelf ook (goed) aan. Je ziet dat MVV heus wel leeft als het er echt om gaat (toeschouwersaantallen0, maar met het huidige spelersmateriaal kom je nergens. Na zoveel jaren hebben de fans het wel gehad met de Jupilerleague en verdienen beter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2017 11:22
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 599
Meer
MVV: zoek een investeerder! #2
Helemaal mee eens, wordt tijd voor iemand met een grote zak geld.. JL zijn de mensen na 17-18 jaar wel zat.. Er is wederom veel te weinig kwaliteit en voorin missen we een killer, zoals ieder jaar.. Wat we nodig hebben zijn betere spelers (lees concurentie) op het middenveld en een afmaker.. Okita en Schroyen kunnen daarnaast goed blijven staan..

Wat concurentie op de bank kan ook geen kwaad, dat is nu niet aanwezig waardoor de basisspelers al weten dat ze spelen..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2017 11:25
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 806
Meer
MVV: zoek een investeerder! #3
Laat die investeerder nu maar niet komen ,het woord zegt het zelf een investeerder handelt in eigen belang en loopt slecht af .
Een sponsor is zeer welkom ,MVV laat op dit moment zien dat ze zitten in een sportief en financieel goed vaarwater een degelijk bestuur,en organisatie .
maatschappellijk staan ze er ook goed voor en de Toeschouwwers komen weer naar De Geusselt .Veer zien MVV brengst steeds meer geld op en laten zien ze zijn een betroubare partner .
Wie had dat gedacht zo,n 5 ,6 jaar geleden ik in ieder geval niet ........met een beetje geluk brengt een speler door en brengt veel geld op ...... en met een beetje geluk ook een sponser .
MVV-Maastricht laat zien ze zijn er klaar voor ,wees er trotst op en de volgende stap komt ook ........
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2017 12:40 14 okt 2017 12:42 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV: zoek een investeerder! #4
We kennen inmiddels de vloek die over de club rust als het om 'geluk' hebben gaat. Laten we daarom alle uitkomsten die met geluk te maken hebben, buiten het clubbeleid houden. Want dat gaat gewoon geheid fout. Sponsoren zijn prima, investeerders betekent alles wat de afgelopen zeven jaar is opgebouwd weer opnieuw op het spel zetten, met een zeer boze gemeenteraad als gevolg. En daarmee verschiet je het laatste stukje goodwill die je nog hebt. Het staat zelfs in de statuten uit 2010 dat MVV verkopen aan derden verboden is.

Met de huidige koers en het niveau waarop de club draait heb je inderdaad niks te zoeken in de eredivisie, het enige wat eredivisie waardig is staat niet op de eigendomsakte, en dat is het publiek. We draaien zelfs financieel 20% onder de begroting van het zeroes-tijdperk en daar is de inflatie nog niet vanaf. Het is daarom knap dat we niet dezelfde seizoensresultaten zien als uit dat tijdperk. (stuiterend op de poort van degradatie). Dus wat dat betreft doen we het helemaal niet zo slecht, het kan nog vele malen slechter, maar toen hadden we wel nog een tweede elftal en een scoutingapparaat moet ik erbij vermelden waar geld heenging.

MVV zal met deze sombere behoudende koers altijd blijven voortbestaan. Hoeveel is je dat waard ten opzichte van een divisie hoger voetballen? Ooit komt die categorie 3 indeling en wordt de club naar een nog rustiger vaarwater geleid. Wie weet hoe Maastricht ooit nog economisch gaat veranderen? Maar dat zijn geen termijnen van tien jaar of waar je echt bewust een jarenplan voor moet uittrekken verwacht ik. Je geeft de club, het intellectuele idee achter de club en het recht op betaald-voetbal in Maastricht wel door aan de volgende generatie. Je behoudt alles wat is neergezet en laten we eerlijk zijn dat is genoeg amusementswaarde, herinneringen en attractiviteit, om toch van de club in de huidige staat te houden, anders zaten we daar niet met 5000 man, waarvan 2000 seizoenkaarthouders. Maar het tijdperk van die wortel 17 jaar lang voorhouden van promotie is in mijn ogen voorbij, de oorzaak daarvan is bekend en ligt niet in handen van de beleidsmakers vind ik. Hopelijk heeft de generatie die na ons komt en opgroeit met de club wel zakelijke ideeën die MVV en Maastricht financieel op de kaart kunnen zetten, zodat promoveren een onontkoombaar feit wordt in de toekomst. Dat is het enige nuchtere waar je op kunt hopen.

Als ik MVV was zou ik volgend seizoen ook eens gaan kijken of men niet meer 'halven' of 'kwarten' kan aantrekken voor één positie. Dan wordt het voetbal wel iets minder, maar heb je wel meer bezetting en wed je op meer talenten die kunnen doorbreken. Aan huren hou je geen verrassingen over. En je bank niet op de juiste manier gebruiken leidt ook niet tot sportieve oplevingen. Ik mis ook een stukje verantwoording als targets binnen de club niet worden behaald, maar dat zegt meer over de kwetsbare positie van MVV zelf. We zullen hoe dan ook moeten blijven meedenken als supporters. Het warenhuis is nog niet open voor de klanten. Hoewel daar voorafgaand aan het seizoen 'groots' reclame voor werd gemaakt. Misleidende reclame, als je het mij vraagt. Maar dat is al vaker gezegd, wees even sober met je PR dan met het beleid. Dat schoot mij in het verkeerde keelgat. Maar ik heb nog steeds alle vertrouwen in het bestuur, ik denk niet dat er betere mensen momenteel de club kunnen leiden. Als zij de handdoek in de ring zouden gooien, dan weet je ook dat zij er alles aan gedaan hebben om MVV te behouden, daar hoef ik voor mijn gevoel niet aan te twijfelen. Ze staan nog steeds in de verdedigende positie met de club, net zoals toen ze de club overnamen in 2010, hoewel ze nu steeds meer de middenlijn aan het bereiken zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2017 16:39
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV: zoek een investeerder! #5
Je hoeft nog geen geld eraan te verdienen aan een investeerder.
Als een investeerder gewoon zegt van ik wil een aantal spelers kopen voor MVV die ook door hem het salaris betaald krijgen.
En ze spelen hier zich in te kijker. Worden verkocht en het geld waarvoor de speler word verkocht gaat naar de investeerder of misschien ook een klein deel naar MVV.
Zie ik alleen maar voor beide in win win situatie.
Zo heeft MVV spelers waar je niks aan hoeft uit te geven.
En er is meer concurrentie en zoals op dit moment met blessures kun je het makkelijk opvangen.
En voor de investeerder hij krijgt wat meer bekendheid en hij verdiend uiteindelijk aan het transfergeld.
Kijk naar Fortuna bv. als ze die turk niet hadden gehad..Dan hadden ze de Portugese voetballers niet gehad.
En dat zijn juist de spelers waardoor Fortuna nu 3de door staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2017 19:08
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV: zoek een investeerder! #6
"Meer halven en kwarten". Als ik dat lees moet ik meteen denken aan de tijd met van Deinzen als trainer. Toen liepen er 11 kwarten op het veld, en werd het na afloop maar een "overgangsjaar" genoemd. Het was destijds toch wel het echte dieptepunt voor mij te noemen. Nee doe maar "helen" . De tijd voor "kwarten" opnieuw uit te gaan proberen heb ik gehad. Geen Callichio meer voor mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2017 14:43
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV: zoek een investeerder! #7
Ik ben een voorstander van het aantrekken van een investeerder. Wij hebben ons tot nog toe goed gehandhaafd na de financiele perikelen van de afgelopen jaren. Maar, verdere groei is niet echt mogelijk. Niet op de wijze waarop er nu beleid wordt gevoerd. FSC is ons voorbij gestreefd. Moet ook ons voorbeeld zijn. Als stad hebben wij veel meer uitstraling.
Een investeerder kan het budget significant verhogen en kan er voor zorgen dat wij naar de eredivisie gaan. Dat is noodzakelijk omdat de 1e divisie meer en meer een lachertje wordt met allemaal 2e elftallen van de topclubs.
Ik heb er geen enkel probleem mee dat de investeerder geld verdient aan de club. Bij heel veel buitenlandse clubs is dit nu ook het geval. En het gaat hen voor de wind.
Uiteraard moeten er wel voorwaarden worden gesteld aan de investeerder. Geen schimmige constructies, geen witwassen, geen excessen. En wat mij betreft, een hele rijke nederlander.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2017 14:55
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV: zoek een investeerder! #8
Wordt wel heel snel geroepen: we moeten een voorbeeld nemen aan Fortuna. Waarom? Omdat ze het voor het eerst in jaren beter doen dan wij? Neem dan liever een voorbeeld aan clubs die structureel hebben opgebouwd: Heracles of Zwolle.
Aan visie, beleid en een gedegen toekomstplan heb je meer dan alleen een zak geld. En ja, duiten zijn belangrijk. Maar vertrouwen in één investeerder vind ik gevaarlijk. Overiges moet je die nog eerst zien te vinden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2017 15:03
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV: zoek een investeerder! #9
neen, niet omdat ze nu boven ons staan. Ze hebben een doel, ze hebben een plan en als gun zijn woorden waar maakt (artikel V.I.) komen er in de winterstop 3 bepalende spelers bij.
Wat is het plan van MVV? We hebben geen schulden. We groeien langzaam door als we meer toeschouwers en meer sponsoren krijgen. Tja ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2017 15:13
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 423
Meer
MVV: zoek een investeerder! #10

krampioen schreef : Ik heb er geen enkel probleem mee dat de investeerder geld verdient aan de club. Bij heel veel buitenlandse clubs is dit nu ook het geval. En het gaat hen voor de wind.


Puur uit interesse, welke buitenlandse clubs en welke eigenaren worden rijk van het bezitten van een voetbalclub? Ik kan namelijk niemand bedenken. Met uitzondering wellicht de eigenaren van Chelsea en Man City en op termijn PSG, ik kan me indenken dat die er geld aan kunnen verdienen, maar dan voornamelijk omdat die spelers laten circuleren langs diverse clubs die ze via vage constructies ook in handen hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2017 15:37 10 nov 2017 15:42 door pinobel.
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 956
Meer
Onderwerp Auteur
MVV: zoek een investeerder! #11
Ik denk dat Krampioen met "" voor de wind gaan"" niet zozeer de investeerder bedoelt, maar de clubs die er duidelijk beter van zijn geworden (spelers, accommodatie etc). In ieder geval beter dan dat gedabbel in de marge wat wij nu doen.
Wij zijn inmiddels voorbij gestreefd door bijv. Telstar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2017 17:19
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
MVV: zoek een investeerder! #12
Jongens, laten we even wel zijn. Ten eerste: in de afgelopen tien seizoenen zijn wij tien (10) keer boven Telstar geëindigd, dat ze in de huidige stand toevallig een keertje boven ons staan betekent nog niet dat ze ons voorbij gestreefd zijn. Ten tweede: in diezelfde tien seizoenen zijn we negen (9) keer boven Fortuna geëindigd. Het gaat hier ook opeens over accommodatie bijvoorbeeld. Ik denk niet dat de accommodatie van Fortuna beter is dan die van MVV. Ook niet slechter. Zal ongeveer op hetzelfde niveau zitten.

Je kunt best een boom opzetten over wel of geen investeerders, maar de voorbeelden die worden genoemd zijn pure momentopnames.

In het buitenland zijn overigens veel en veel meer voorbeelden te noemen van clubs die met private investeerder helemaal niet beter af zijn dan voorheen, dan dat er (sportief) positieve voorbeelden zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, johan, Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2017 11:28
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 806
Meer
MVV: zoek een investeerder! #13
Of accepteren dat MVV een leuke volksclub is met aanvallend voetbal zonder schulden met af en toe een uitschieter naar boven waar het wel gezellig is
Bv Exelsior -Pec=Zwolle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2017 12:53
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
MVV: zoek een investeerder! #14
Dit gehele topic komt met alle omstandigheden waar we nu mee te maken hebben naar boven. Om alvast aan te geven, ik ben (op dit moment) tegen een investeerder.

Het hangt met de volgende factoren samen: vorig jaar op een haar na promotie gemist waardoor het verwachtingspatroon te hoog is, het verwachtingspatroon wordt niet waargemaakt en andere , doorgaans mindere broeders hebben dit jaar een uitschieter. Laat bij deze mindere broeders nu net onze buurman uit Sittard zitten en op het forum gaan we, zoals ook altijd gebeurd bij het topic transfergeruchten, allemaal schreeuwen dat zij alles beter doen en wij dat ook moeten doen. Ik ga niet in deze mening mee.

Momenteel zit alles tegen. Ook met investeerder had je nu geen 23 voetballers op de bank gehad die het niveau hetzelfde houden als er 6 basisspelers wegvallen. Wat wel dan kan is wellicht spelers aantrekken in de winterstop. Ik lees dat Gün van Fortuna dit heeft aangegeven, maar wie zegt niet dat ze bij ons er mee bezig zijn? Heeft een van jullie zicht op de portemonnee , het lijstje met potentiele versterkingen en de intentie die MVV heeft in de winterstop? Nee, ik ook niet maar daardoor ga ik geen conclusie trekken wat sommige hier wel doen.

Zoals vaker wordt gezegd (en het kan zijn dat mensen het al te vaak gehoord hebbe) step ny step. Ik ga sinds 2000 naar MVV dus ik ben niet meer verwend dan wedstrijdjes tegen Telstar, Fc Eindhoven en Dodrecht. We hebben er vorig jaar aan mogen proeven, maar niemand had het op voorhand verwacht.

Laten we eerst een stabiel gaan meedraaien in de top 5, meer kans hebben in de nacompetitie en dan eens kijken hoe verder. Niets overhaast iemand binnen halen. Ik ken ene Bilgic nog, jullie ook? Als ik iets niet wil, is het daf.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2017 20:31
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV: zoek een investeerder! #15
Het gaat niet zozeer om een zak met geld. Het gaat om een gedreven rijke meneer of mevrouw met een plan. We zetten MVV Maastricht op de kaart. We gaan naar de eredivisie en we maken gebruik van de mogelijkheden die er zijn. We zorgen ervoor dat we een sluitende begroting realiseren, maar in eerste aanleg zal er geinvesteerd moeten worden. Omdat ik rijk ben en een plan heb, doe ik dat. Dat is de investeerder die we zoeken. Dat is nu bij FSC gaande. Ze hebben een talentvol elftal met verkoopmogelijkheden. Gun investeert en Gun verdient op termijn. FSC wordt er beter van en wij raken meer en meer achter. als wij niet adequaat reageren lopen wij een achterstand op die nooit meer in te halen is.
En lijnsje. Je wil structureel in de top 5 van de jupiler league. En van daaruit verder bouwen. Dat gaat niet meer lukken. Alle clubs in Limburg zijn ons voorbij gestreefd. Als het zo verder gaat is het voor de komende jaren plaats 9 tot 12 in de jupiler league.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.319 seconden