MVV: zoek een investeerder!
- pinobel
- Topic Author
- Platinum Member
MVV: zoek een investeerder!
14 Oct 2017 11:03Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Sjappie
- Platinum Member
Re: MVV: zoek een investeerder!
14 Oct 2017 11:22Wat concurentie op de bank kan ook geen kwaad, dat is nu niet aanwezig waardoor de basisspelers al weten dat ze spelen..
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- bokkesprongen
- Platinum Member
14 Oct 2017 11:25Een sponsor is zeer welkom ,MVV laat op dit moment zien dat ze zitten in een sportief en financieel goed vaarwater een degelijk bestuur,en organisatie .
maatschappellijk staan ze er ook goed voor en de Toeschouwwers komen weer naar De Geusselt .Veer zien MVV brengst steeds meer geld op en laten zien ze zijn een betroubare partner .
Wie had dat gedacht zo,n 5 ,6 jaar geleden ik in ieder geval niet ........met een beetje geluk brengt een speler door en brengt veel geld op ...... en met een beetje geluk ook een sponser .
MVV-Maastricht laat zien ze zijn er klaar voor ,wees er trotst op en de volgende stap komt ook ........
- houtengerard
- Administrator
- Positivo (met ervaring)
14 Oct 2017 12:40 - 14 Oct 2017 12:42Met de huidige koers en het niveau waarop de club draait heb je inderdaad niks te zoeken in de eredivisie, het enige wat eredivisie waardig is staat niet op de eigendomsakte, en dat is het publiek. We draaien zelfs financieel 20% onder de begroting van het zeroes-tijdperk en daar is de inflatie nog niet vanaf. Het is daarom knap dat we niet dezelfde seizoensresultaten zien als uit dat tijdperk. (stuiterend op de poort van degradatie). Dus wat dat betreft doen we het helemaal niet zo slecht, het kan nog vele malen slechter, maar toen hadden we wel nog een tweede elftal en een scoutingapparaat moet ik erbij vermelden waar geld heenging.
MVV zal met deze sombere behoudende koers altijd blijven voortbestaan. Hoeveel is je dat waard ten opzichte van een divisie hoger voetballen? Ooit komt die categorie 3 indeling en wordt de club naar een nog rustiger vaarwater geleid. Wie weet hoe Maastricht ooit nog economisch gaat veranderen? Maar dat zijn geen termijnen van tien jaar of waar je echt bewust een jarenplan voor moet uittrekken verwacht ik. Je geeft de club, het intellectuele idee achter de club en het recht op betaald-voetbal in Maastricht wel door aan de volgende generatie. Je behoudt alles wat is neergezet en laten we eerlijk zijn dat is genoeg amusementswaarde, herinneringen en attractiviteit, om toch van de club in de huidige staat te houden, anders zaten we daar niet met 5000 man, waarvan 2000 seizoenkaarthouders. Maar het tijdperk van die wortel 17 jaar lang voorhouden van promotie is in mijn ogen voorbij, de oorzaak daarvan is bekend en ligt niet in handen van de beleidsmakers vind ik. Hopelijk heeft de generatie die na ons komt en opgroeit met de club wel zakelijke ideeën die MVV en Maastricht financieel op de kaart kunnen zetten, zodat promoveren een onontkoombaar feit wordt in de toekomst. Dat is het enige nuchtere waar je op kunt hopen.
Als ik MVV was zou ik volgend seizoen ook eens gaan kijken of men niet meer 'halven' of 'kwarten' kan aantrekken voor één positie. Dan wordt het voetbal wel iets minder, maar heb je wel meer bezetting en wed je op meer talenten die kunnen doorbreken. Aan huren hou je geen verrassingen over. En je bank niet op de juiste manier gebruiken leidt ook niet tot sportieve oplevingen. Ik mis ook een stukje verantwoording als targets binnen de club niet worden behaald, maar dat zegt meer over de kwetsbare positie van MVV zelf. We zullen hoe dan ook moeten blijven meedenken als supporters. Het warenhuis is nog niet open voor de klanten. Hoewel daar voorafgaand aan het seizoen 'groots' reclame voor werd gemaakt. Misleidende reclame, als je het mij vraagt. Maar dat is al vaker gezegd, wees even sober met je PR dan met het beleid. Dat schoot mij in het verkeerde keelgat. Maar ik heb nog steeds alle vertrouwen in het bestuur, ik denk niet dat er betere mensen momenteel de club kunnen leiden. Als zij de handdoek in de ring zouden gooien, dan weet je ook dat zij er alles aan gedaan hebben om MVV te behouden, daar hoef ik voor mijn gevoel niet aan te twijfelen. Ze staan nog steeds in de verdedigende positie met de club, net zoals toen ze de club overnamen in 2010, hoewel ze nu steeds meer de middenlijn aan het bereiken zijn.
- mvv4ever
- Platinum Member
08 Nov 2017 16:39Als een investeerder gewoon zegt van ik wil een aantal spelers kopen voor MVV die ook door hem het salaris betaald krijgen.
En ze spelen hier zich in te kijker. Worden verkocht en het geld waarvoor de speler word verkocht gaat naar de investeerder of misschien ook een klein deel naar MVV.
Zie ik alleen maar voor beide in win win situatie.
Zo heeft MVV spelers waar je niks aan hoeft uit te geven.
En er is meer concurrentie en zoals op dit moment met blessures kun je het makkelijk opvangen.
En voor de investeerder hij krijgt wat meer bekendheid en hij verdiend uiteindelijk aan het transfergeld.
Kijk naar Fortuna bv. als ze die turk niet hadden gehad..Dan hadden ze de Portugese voetballers niet gehad.
En dat zijn juist de spelers waardoor Fortuna nu 3de door staat.
- Schapendonk
- Banned
08 Nov 2017 19:08Please Log in or Create an account to join the conversation.
- krampioen
- Platinum Member
10 Nov 2017 14:43Een investeerder kan het budget significant verhogen en kan er voor zorgen dat wij naar de eredivisie gaan. Dat is noodzakelijk omdat de 1e divisie meer en meer een lachertje wordt met allemaal 2e elftallen van de topclubs.
Ik heb er geen enkel probleem mee dat de investeerder geld verdient aan de club. Bij heel veel buitenlandse clubs is dit nu ook het geval. En het gaat hen voor de wind.
Uiteraard moeten er wel voorwaarden worden gesteld aan de investeerder. Geen schimmige constructies, geen witwassen, geen excessen. En wat mij betreft, een hele rijke nederlander.
- M.V.V. 1902
- Platinum Member
10 Nov 2017 14:55Aan visie, beleid en een gedegen toekomstplan heb je meer dan alleen een zak geld. En ja, duiten zijn belangrijk. Maar vertrouwen in één investeerder vind ik gevaarlijk. Overiges moet je die nog eerst zien te vinden.
- krampioen
- Platinum Member
10 Nov 2017 15:03Wat is het plan van MVV? We hebben geen schulden. We groeien langzaam door als we meer toeschouwers en meer sponsoren krijgen. Tja ?
- Tuor
- Platinum Member
10 Nov 2017 15:13krampioen wrote: Ik heb er geen enkel probleem mee dat de investeerder geld verdient aan de club. Bij heel veel buitenlandse clubs is dit nu ook het geval. En het gaat hen voor de wind.
Puur uit interesse, welke buitenlandse clubs en welke eigenaren worden rijk van het bezitten van een voetbalclub? Ik kan namelijk niemand bedenken. Met uitzondering wellicht de eigenaren van Chelsea en Man City en op termijn PSG, ik kan me indenken dat die er geld aan kunnen verdienen, maar dan voornamelijk omdat die spelers laten circuleren langs diverse clubs die ze via vage constructies ook in handen hebben.
- pinobel
- Topic Author
- Platinum Member
10 Nov 2017 15:37 - 10 Nov 2017 15:42Wij zijn inmiddels voorbij gestreefd door bijv. Telstar.
- Jacques
- Platinum Member
10 Nov 2017 17:19Je kunt best een boom opzetten over wel of geen investeerders, maar de voorbeelden die worden genoemd zijn pure momentopnames.
In het buitenland zijn overigens veel en veel meer voorbeelden te noemen van clubs die met private investeerder helemaal niet beter af zijn dan voorheen, dan dat er (sportief) positieve voorbeelden zijn.
- bokkesprongen
- Platinum Member
11 Nov 2017 11:28Bv Exelsior -Pec=Zwolle
- Lijnsje@tappunt
- Platinum Member
- Hool beer, hool beer!
11 Nov 2017 12:53Het hangt met de volgende factoren samen: vorig jaar op een haar na promotie gemist waardoor het verwachtingspatroon te hoog is, het verwachtingspatroon wordt niet waargemaakt en andere , doorgaans mindere broeders hebben dit jaar een uitschieter. Laat bij deze mindere broeders nu net onze buurman uit Sittard zitten en op het forum gaan we, zoals ook altijd gebeurd bij het topic transfergeruchten, allemaal schreeuwen dat zij alles beter doen en wij dat ook moeten doen. Ik ga niet in deze mening mee.
Momenteel zit alles tegen. Ook met investeerder had je nu geen 23 voetballers op de bank gehad die het niveau hetzelfde houden als er 6 basisspelers wegvallen. Wat wel dan kan is wellicht spelers aantrekken in de winterstop. Ik lees dat Gün van Fortuna dit heeft aangegeven, maar wie zegt niet dat ze bij ons er mee bezig zijn? Heeft een van jullie zicht op de portemonnee , het lijstje met potentiele versterkingen en de intentie die MVV heeft in de winterstop? Nee, ik ook niet maar daardoor ga ik geen conclusie trekken wat sommige hier wel doen.
Zoals vaker wordt gezegd (en het kan zijn dat mensen het al te vaak gehoord hebbe) step ny step. Ik ga sinds 2000 naar MVV dus ik ben niet meer verwend dan wedstrijdjes tegen Telstar, Fc Eindhoven en Dodrecht. We hebben er vorig jaar aan mogen proeven, maar niemand had het op voorhand verwacht.
Laten we eerst een stabiel gaan meedraaien in de top 5, meer kans hebben in de nacompetitie en dan eens kijken hoe verder. Niets overhaast iemand binnen halen. Ik ken ene Bilgic nog, jullie ook? Als ik iets niet wil, is het daf.
- krampioen
- Platinum Member
11 Nov 2017 20:31En lijnsje. Je wil structureel in de top 5 van de jupiler league. En van daaruit verder bouwen. Dat gaat niet meer lukken. Alle clubs in Limburg zijn ons voorbij gestreefd. Als het zo verder gaat is het voor de komende jaren plaats 9 tot 12 in de jupiler league.