MVV: zoek een investeerder!

12 nov 2017 13:10
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV: zoek een investeerder! #16

krampioen schreef : Gun investeert en Gun verdient op termijn.



Hoe gaat Gün in hemelsnaam verdienen aan Fortuna? De manieren om geld te verdienen aan een club als Fortuna, dan kom je al snel uit bij allerlei louche praktijken...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2017 21:36
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV: zoek een investeerder! #17
Beste Jacques,
Als FSC in de winterstop nog 3 bepalende spelers aantrekt hebben ze een reeele kans om te promoveren. Vanuit de eredivisie spelers verkopen levert behoorlijk veel op. Ze hebben met Schuurs, Askovski, en de 2 portugezen een behoorlijk kapitaal in handen. Ik doe geen uitspraken over de bedragen die ermee gemoeid zijn, maar het gaat om miljoenen. Geen louche praktijken, nuchter handelen, lijkt me.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2017 22:57
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV: zoek een investeerder! #18

krampioen schreef : Ze hebben met Schuurs, Askovski, en de 2 portugezen een behoorlijk kapitaal in handen. Ik doe geen uitspraken over de bedragen die ermee gemoeid zijn, maar het gaat om miljoenen.


Sorry maar dit is op Schuurs na gewoon niet waar. Die twee Portugezen zijn gehuurd. Een eventuele verkoop levert Fortuna dus in principe niks op. Op die Semedo hebben ze weliswaar over 2 seizoenen een optie tot koop, maar vooralsnog is die ook gewoon gehuurd. Askovski staat op dit moment lang niet altijd in de basis. Bovendien loopt zijn contract deze zomer af. Die loopt dus vooralsnog over 9 maanden gewoon gratis de deur. Alledrie gaan Fortuna op dit moment dus echt geen miljoenen opleveren.
Schuurs is een ander verhaal. Die zal ongetwijfeld voor een mooi bedrag verkocht worden. Alleen speelt uitgerekend Schuurs al jaren voor Fortuna. Dus als die geld gaat opleveren is dat toch echt vooral te danken aan de jeugdopleiding van Fortuna en heeft nauwelijks te maken met de briljantie van een investeerder.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Strucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2017 08:49
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV: zoek een investeerder! #19

krampioen schreef : Beste Jacques,
Als FSC in de winterstop nog 3 bepalende spelers aantrekt hebben ze een reeele kans om te promoveren. Vanuit de eredivisie spelers verkopen levert behoorlijk veel op. Ze hebben met Schuurs, Askovski, en de 2 portugezen een behoorlijk kapitaal in handen. Ik doe geen uitspraken over de bedragen die ermee gemoeid zijn, maar het gaat om miljoenen. Geen louche praktijken, nuchter handelen, lijkt me.




Tuor beantwoordt al keurig waarom drie van de vier namen die je noemt geen geld gaan opleveren. En dat die ene naam die wel geld oplevert, niets te maken heeft met de investeerder. Bovendien veronderstel je in je bericht dat Fortuna gaat promoveren. Dat zie ik niet zo snel gebeuren. En dan nog zeg je dat vanuit de eredivisie spelers verkopen behoorlijk veel oplevert. Dat klopt uiteraard voor de topclubs, en in enige mate voor de subtoppers. Maar hebben degradatiekandidaten nou veel geld verdiend aan transfers in de laatste jaren? Excelsior blijft al een paar jaar keurig in de eredivisie. In die periode twee spelers voor meer dan een ton verkocht, gezamenlijk leverden die nog geen 1,5 miljoen euro op. Willem II blijft daar nog verder onder. Onze geliefde oosterburen, Roda: sinds ze terug in de eredivisie spelen is Van Leer de enige materiële transfer die ze gedaan hebben. Volgens Transfermarkt hebben ze daar 7,5 ton voor gekregen. Wat blijkt? Voor spelers van degradatiekandidaten in de eredivisie wordt helemaal niet zo veel betaald.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2017 09:40 13 nov 2017 09:46 door Strucht.
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 241
Meer
MVV: zoek een investeerder! #20

Jacques schreef :

krampioen schreef : Beste Jacques,
Als FSC in de winterstop nog 3 bepalende spelers aantrekt hebben ze een reeele kans om te promoveren. Vanuit de eredivisie spelers verkopen levert behoorlijk veel op. Ze hebben met Schuurs, Askovski, en de 2 portugezen een behoorlijk kapitaal in handen. Ik doe geen uitspraken over de bedragen die ermee gemoeid zijn, maar het gaat om miljoenen. Geen louche praktijken, nuchter handelen, lijkt me.


Tuor beantwoordt al keurig waarom drie van de vier namen die je noemt geen geld gaan opleveren. En dat die ene naam die wel geld oplevert, niets te maken heeft met de investeerder. Bovendien veronderstel je in je bericht dat Fortuna gaat promoveren. Dat zie ik niet zo snel gebeuren. En dan nog zeg je dat vanuit de eredivisie spelers verkopen behoorlijk veel oplevert. Dat klopt uiteraard voor de topclubs, en in enige mate voor de subtoppers. Maar hebben degradatiekandidaten nou veel geld verdiend aan transfers in de laatste jaren? Excelsior blijft al een paar jaar keurig in de eredivisie. In die periode twee spelers voor meer dan een ton verkocht, gezamenlijk leverden die nog geen 1,5 miljoen euro op. Willem II blijft daar nog verder onder. Onze geliefde oosterburen, Roda: sinds ze terug in de eredivisie spelen is Van Leer de enige materiële transfer die ze gedaan hebben. Volgens Transfermarkt hebben ze daar 7,5 ton voor gekregen. Wat blijkt? Voor spelers van degradatiekandidaten in de eredivisie wordt helemaal niet zo veel betaald.


Jullie kijken niet genoeg naar de internationale voetbalmarkt. De internationale markt bestaat uit een aantal cirkels van clubs die elkaar spelers verkopen ( Zie voorbeeld van Mendes met o.a Benfinca,Atletico,Monaco, Valencia en Wolves.) Voor de groep om Gun (en ja die is er) willen FSC gebruiken als opstap plek om spelers op te leiden en verder geld aan te verdienen(niks verdkeerd aan) Je zult zien dat de spelers straks met rare huurconstructies worden verhuurd aan turkse of cypriotische clubs ( Semedo word bv al gehuurd van Apollon limassol, terwijl hij eerst als vrije speler bij FSC op proef kwam ) Natuurlijk geld dit niet voor Schuurs, maar de opleding van FSC zal niet structureel ieder jaar zo een topper afleveren.

De investeerders gaan dus niet uit van 1 goede verkoop bij FSC, maar hopen de gehele carriere te cashen voor de desbetreffende speler. Roei baank deelde ook eens een stuk op het forum over de maffia in het voetbal, het is voor MVV moeilijk om de buiten deze donkere netwerken spelers te contracteren. Hoeveel jonge spelers zitten niet al vast aan zaakwaarnemer die geallieerd is aan een netwerk clubs? De clubs die lid zijn van deze netwerken kunnen deze spelers veel goedkoper contracteren dan een club die niet lid is van dat netwerk. Maar wil je wel als club zo een huismakelaar/eigenaar?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2017 10:02 13 nov 2017 10:03 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV: zoek een investeerder! #21
Dank voor de reactie Strucht, maar dat was dus één van de zaken die ik eerder bedoelde met "louche praktijken". Mijn vorige post ging er puur over als je het "netjes" probeert te doen.

Hoeft voor Fortuna overigens niet verkeerd uit te pakken hoor, zeker als je ziet waar Fortuna voor de overname stond is het momenteel natuurlijk pure (sportieve) winst.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2017 12:27
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
MVV: zoek een investeerder! #22
Ik denk dat het wel mee valt wat Fortuna straks aan transfersommen gaat binnen krijgen. Afgelopen zomer werd er door een Nederlandse topclub(schijnt Ajax te zijn) 1.5 miljoen geboden op Schuurs en dat bod is afgeslagen. Geen idee wat hij in de zomer gaat opbrengen. De twee Portugezen zijn nog geen eigendom van Fortuna( na de winterstop komt daar meer duidelijkheid over). Semedo en Vidigal moeten nog 1.5 jaar voor Fortuna spelen willen we geld voor hun vangen. Dianessy is wel een speler wat op de rader staat bij verschillende eredivisie en buitenlandse clubs. Zou me niets verbazen als hij voor meer als 500.000 euro verkocht wordt. Onze eigenaar heeft geduld en wacht tot de juiste prijs betaald wordt voor de spelers en zo zullen spelers nooit voor een appel en ei vertrekken uit Sittard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2017 12:31 13 nov 2017 12:31 door Fortuna88.
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
MVV: zoek een investeerder! #23

krampioen schreef : Beste Jacques,
Als FSC in de winterstop nog 3 bepalende spelers aantrekt hebben ze een reeele kans om te promoveren. Vanuit de eredivisie spelers verkopen levert behoorlijk veel op. Ze hebben met Schuurs, Askovski, en de 2 portugezen een behoorlijk kapitaal in handen. Ik doe geen uitspraken over de bedragen die ermee gemoeid zijn, maar het gaat om miljoenen. Geen louche praktijken, nuchter handelen, lijkt me.


Dat er in de winterstop iets bij komt dat lijkt me duidelijk, alleen is de vraag of de spelers er meteen staan zoals Bassan vorig jaar. Ik denk persoonlijk dat het heel lastig wordt voor Fortuna om spelers te vinden die meteen hun stempel kunnen drukken en dat ze belangrijk zullen zijn na de winterstop. Persoonlijk zou ik ook tevreden zijn als de ‘bank’ wat sterker wordt en dat we wat meer wissel mogelijkheden hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2017 19:03
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV: zoek een investeerder! #24
Het is wat mij betreft zorgelijk dat MVV blijft volharden in het beleid dat ze nu voeren. Schulden aflossen, kleine investeringen doen en maar proberen om mee te doen in de play offs. Maar, je moet ook naar je concurrenten kijken. En daarop reageren. En dat gebeurt niet. Daarnaast moet je kijken wat je commerciele mogelijkheden zijn. Ook dat gebeurt niet. Je zult een verdienmodel moeten hebben dat recht doet aan de stad Maastricht en aan de status die wij in de wereld hebben.
Als wij alle potentiele sponsoren weten te bereiken hebben wij nog steeds maar een begroting van zeg 3 miljoen. Daar kom je niet ver mee. Elk jaar opnieuw worden wij verrast door goede berichten. We zijn schuldenvrij. De spelersbegroting gaat met tonnen omhoog. Zien jullie het terug op het veld ? Ik niet.
Ik ben er van overtuigd dat iedereen zich maximaal inzet voor een zo goed mogelijk beleid en de goede toekomst voor onze club. Anderzijds denk ik wel dat wij niet goed bezig zijn. We zien onze buren groeien. VVV (met Berden), FSC (met Gun) en Oda met (met Schrouff). Wat hebben wij ? Eh.... Hanssen dranken.
Er zal echt iets moeten gebeuren. Zo redden wij het niet. Zo lopen wij steeds meer achter de feiten aan.
Wij zijn de Mooiste en meest belangrijke stad van Limburg. Wij hebben internationale uitstraling. Is er nu echt niemand te vinden die hier als eigenaar van een voetbalclub commercieel gewin in ziet? Ik kan het mij niet voorstellen. Maar je moet er wel voor open staan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2017 11:16
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
Onderwerp Auteur
MVV: zoek een investeerder! #25
Als ik dan nu lees dat we -alleen om niet afhankelijk te zijn van andere clubs- al een half miljoen structureel extra nodig hebben en dit niet in Maastricht op te halen valt, maak ik me toch zorgen over de toekomst. Groei is dus bijna uitgesloten. En dus wordt mijn roep om een investeerder te zoeken nu misschien door meer mensen gedeeld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2017 11:58
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV: zoek een investeerder! #26
Tsja Pinobel, dat is een glas halfvol / halfleeg discussie. Ik lees het bericht op 1Limburg toch duidelijk anders.

Ten eerste is er het nieuws dat MVV 180.000 Euro winst heeft gemaakt vorig seizoen en daarmee het spelersfonds heeft afbetaald: www.mvv.nl/nieuws/mvv-maastricht-sluit-seizoen-2016-2017-af

Daarnaast is er inderdaad het interview met Kersten waarin hij zegt dat MVV een half miljoen Euro extra nodig heeft in de nabije toekomst om te groeien en dat ze zich op commercieel vlak meer gaat richten op het gebied buiten Maastricht. De conclusie dat groei "dus" bijna is uitgesloten kan ik daaruit niet opmaken? Dat er meer geld nodig is kun je geen verrassing noemen.

www.1limburg.nl/mvv-heeft-structureel-50...ntext=latestarticles

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2017 12:05
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 545
Meer
MVV: zoek een investeerder! #27

pinobel schreef : Als ik dan nu lees dat we -alleen om niet afhankelijk te zijn van andere clubs- al een half miljoen structureel extra nodig hebben en dit niet in Maastricht op te halen valt, maak ik me toch zorgen over de toekomst. Groei is dus bijna uitgesloten. En dus wordt mijn roep om een investeerder te zoeken nu misschien door meer mensen gedeeld.


Dat die 500.000 niet te genereren valt lijkt me echt onzin. Je moet de sponsors ook iets bieden buiten een kippenhok waar de top jongens naast trainingspakken staan van de stukadoor met 1500€ sponsorgeld.

Jammer dat indirect de gunfactor in maastricht de schuld word gegeven ipv hand in eigen boezem te steken en de randvoorwaarden voor een modern voetbalbedrijf (die er niet zijn) aan de kaak te stellen. Als die 5 ton niet structureel binnenkomen dan heb je een falende commerciële afdeling en/of geen entourage rond de sponsorfaciliteiten die mensen met geld aanspreken.

We hebben enkel emotionele sponsoren, die de club sponsoren uit liefde of traditie. Het belangrijkste, geld genereren door je sponsoring word helemaal vergeten.

Laten we hopen op een frisse wind. We hoeven ook niet bang te zijn dat MVV niet interessant is voor mensen met veel geld. Ze zijn er en kloppen regelmatig aan weet ik van een bron. Als je de deur dichtgooit moet je niet miepen dat er geen groei is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2017 12:40 14 nov 2017 12:53 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV: zoek een investeerder! #28
Ik denk dat men alleen op eigen kracht kan groeien als men zich neutraler gaat opstellen, dan op de introverte manier waarop MVV zich nu presenteert naar de provincie en het zakenleven. Er moet een lichte koerswijziging komen. MVV moet een merk worden waarbij de stadsnaam langzaam naar de achtergrond verdwijnt. Zoals bijvoorbeeld PSV wordt geassocieerd als merk en niet de stad Eindhoven of met het bedrijf Philips. Hiermee haal je barrières weg en worden nieuwe economische gebieden bereikbaar.

Dat begint met een kleine veranderingen in de Geusselt waarbij je langzaamaan "stadswapens" of "historische beeltenissen" op de muren schildert die een verhaal vertellen over het omringende heuvelland of de voerstreek en de stad Maastricht. Waarbij je de omringende gemeentes zowel artistiek als maatschappelijk probeert te omarmen, zonder dat dit ten koste gaat van de Maastrichtse identiteit die nu de leidraad van de club is.

Met kleine subtiele wijzigingen binnen het stadion of rondom de club kun je 'eigenheden' van andere gemeentes laten vertegenwoordigen door MVV. Waardoor je misschien ondernemers of neutrale toeschouwers uit een ander gebied aan de club kunt binden, zonder dat je het gevoel hebt dat je de eigenheid van de club wegneemt. Stel een ondernemer kijkt televisie en ziet iets herkenbaars uit zijn dorp binnen onze club, dan kan dat misschien uitnodigend werken om deze man of vrouw aan onze club te binden.

Ook het opnieuw zin geven aan de identiteit "Limburg" of misschien nog nostalgischer zoals bijvoorbeeld het voormalige 'Hertogdom van Bourgondië' (Het hoeft niet historisch correct te zijn), kun je net als Roda je eigen interpretatie leggen op de provinciale kenmerken. Je hebt gewoon het recht je eigen culturele interpretatie te geven aan de provincie Limburg, het wapen en de uitbeelding daarvan, want die rechten heb je gewoon als hoofdstad en als centraal-Limburgse dialect spreker op Nederlands grondgebied. En ik durf te wedden dat de zusterdialecten cultureel/taalkundig meer verwantschap hebben met het Maastrichts, dan met Oost-Limburgs en Ripuarisch. En dat dialect gaat zelfs ook nog de grens over richting België. Die mensen kun je ook nog raken met de manier waarop je de eigen en omringende cultuur verheerlijkt.

Ik denk dat subtiele verandering, esthetische uitstraling en aandacht geven aan de eigenheid van MVV wel de juiste deuren kan openmaken die nu dichtblijven. Zonder dat je club onherkenbaar wordt. Een marketing campagne bijvoorbeeld met een aanpassing van de Limburgse vlag, met daarop een landschap uitgebeeld dat alle grote dorpen vertegenwoordig kan al genoeg sympathie opwekken. Zonder dat je het gevoel hebt dat je te maken hebt met dat slap aftreksel wat ze in het Oosten gebruiken. Als je dat goed doet en je raakt de juiste snaren, dan creëer je niet alleen een uniek merk, maar ook een eigen identiteit en een beweging dat lastig voor andere clubs te imiteren valt.

Of we bouwen weer gewoon een (culturele) muur om Maastricht, laten ons -uithongeren, -onderling de genetica verpesten, en ons kansloos afslachten in de eigen vesting als er weer een gewapend leger voor de deur staat. Precies zoals het in de stadsgeschiedenis geschreven staat. Dat kan natuurlijk ook. Maar dan zul je van de momenten moeten genieten als het vlagje weer eens omhoog de paal in kan omdat het weer even een tijdje rustig is geweest, en niet vanwege triomfen op andermans terrein.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2017 18:34
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
MVV: zoek een investeerder! #29
Reis bureau CorenDon gaat zo,n 10 miljoen euro stoppen in Maastricht Aachen Airport oftewel vliegveld Beek , zou toch een idealen shirt sponser zijn
voor MVV-Maastricht .....................
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2017 18:51
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV: zoek een investeerder! #30
Beste Houten,
Wat jij beschrijft is een provincieclub met een gezellige uitstraling uit het verleden en een regionale verbondenheid. Maar, zo werkt het allang niet meer. Je wil toeschouwers op de tribune, je wil dat de elite zich wil presenteert in de busisness club en in hun eigen skybox. Je wil suksessen op het veld, in eerste instantie nationaal, en je wil grote winsten maken door de verkoop van spelers. FSC is geen regionale club meer, en daar zijn alle voorwaarden nu aanwezig om door te groeien. Ook dat is een meerjarenplan, maar, ze zijn hard op weg. Daarvoor is iemand nodig met geld, motivatie en visie. Komt die er niet, dan worden wij inderdaad een gezellig clubje in de 1e divisie met leuke nostalgische tekeningen aan de muren. Ook gezellig. Maar, willen we dat ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.420 seconden