Verbeteringen in en om stadion De Geusselt

13 aug 2018 08:10
Sjieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 90
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #211
De ideale plaots besteit neet, wel de minst slechte en daan kums se oet bovenaon in t midde vaan de noordtribuun. Es se t dao hings kinne drei van de veer tribunes t good zien en bereiks se de mieste lui.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2018 16:37
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #212
Onnodige investering zo'n scherm. Je moet eerst investeren in spelers en resultaten boeken. Investeren in onnodige zaken gaat ten koste van het geld voor spelers, dus loop je risico's op mindere resultaten, minder publiek etc.
Zorg eerst eens voor een goed elftal dat top 5 presteert, zien we daarna wel verder...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2018 17:52
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #213

Mienclub1902 schreef : Onnodige investering zo'n scherm. Je moet eerst investeren in spelers en resultaten boeken. Investeren in onnodige zaken gaat ten koste van het geld voor spelers, dus loop je risico's op mindere resultaten, minder publiek etc.
Zorg eerst eens voor een goed elftal dat top 5 presteert, zien we daarna wel verder...


Interessante stelling. Investeren in selectie snap ik, maar de rek is er wel beetje uit. Als het commercieel blijft zoals afgelopen jaren zal dit het budget zijn waar we het mee moeten doen en komen we juist nooit op top5. Alles is wegbezuinigd bij MVV, er worden 0 onnodige investeringen gedaan, sterker nog er werden de afgelopen jaren 0 investeringen gedaan, alleen maar snoeihard bezuinigd. Spelersbudget is alleen maar gestegen omdat we schulden afbetaald hebben.

Investeren in zaken die flink rendement KUNNEN opbrengen, (niks is zeker), is daarom niet verkeerd. Mits goed onderzocht. Geld uitgeven aan een commerciële afdeling die laten we zeggen per jaar 2 ton kost maar 4-5 ton budgetgroei brengt, zou een voorbeeld zijn van een goede investering. Kost gaat voor de baat. Vaker gezegd hier, en jaren door MVV genegeerd, ook omdat het niet anders ging.

Extra sponsormogelijkheden zou juist een manier zijn om andere sponsoren te binden, een LED board zou daar in kunnen passen. Dus of dit onnodig is, waag ik te betwijfelen. Maar nogmaals, dit zal vast onderzocht zijn.

En ik snap dat een seizoen 18de worden funest zal zijn voor de fanbase, maar daar maak je geen beleid op.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2018 18:49
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #214
Maak je wel beleid met een Led-Board?
Dat Thal maar eens laat zien of hij grote bedrijven kan triggeren voor MVV. Als 1 het kan is hij het wel.
Je moet je sponsors inpakken en in de watten leggen, das belangrijk.

We zullen het zien, de afgelopen jaren, vanaf het vertrek van Q-park (als hoofdsponsor) zijn de (hoofd)sponsorbedragen alleen maar minder geworden . Voor een appel en ei kun je hoofdsponsor worden (respect overigens voor de huidige hoofdsponsor). Dat er kleine sponsors bijkomen geloof ik wel, is ook prima, maar echte grote belangstellende bedrijven hebben het de afgelopen (tientallen) jaren al laten afweten, ondanks dat het MVV Old boys netwerk van Thal, Van Marwijk, Dijkstra, Lankohr, Meijer toen al bij MVV actief waren en (gelukkig nog) zijn. Er is gewoon te weinig interesse voor MVV helaas vanuit de grote bedrijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2018 20:28
mvvkeoleeke
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #215
MVV heeft helaas commercieel jaren geleden een misser gemaakt. En dat merken we nu meer en meer. Waar vroeger sponsoring puur was op basis van goodwill en clubliefde, wordt dit nu meer en meer gebaseerd op Return on Investment. De huidige ondernemer (ik ben er zelf 1 van) wilt 1 euro investeren en er minimaal 1,50 euro voor terugzien. MVV heeft hier niet op ingespeeld. Er is te weinig georganiseerd, geen stimulatie in de link tussen ondernemers en onvoldoende investering in het binnen halen en houden van supporters.

MVV heeft 2 type sponsoren: de sponsor die zicht richt op andere bedrijven en de sponsor die zich richt op de consument.
Hiermee heeft iedere sponsor een bepaalde marketingwaarde en heeft ook iedere supporter een bepaalde marketingwaarde. Hoe meer sponsoren en supporters, hoe groter de marketingcapaciteit van MVV Maastricht. Voor meer supporters zijn prestaties nodig, maar ook meer initiatieven om mensen binnen te krijgen.

Naast de trend van de Return on Investment is zich enkele jaren geleden ook nog een andere trend ingezet: De versnippering van het zakenleven in Nederland. Momenteel zijn meer dan 97% van de bedrijven kleiner dan 10 medewerkers. De vraag is dan: Kunnen (en willen) deze kleine ondernemingen de sponsortarieven van MVV betalen? Het antwoord is grotendeels nee. Ofwel: MVV vist momenteel in een vijver van 3% van de bedrijven.

Enkele cruciale elementen welke MVV gedurende de jaren is vergeten:
- Inspelen op de kleinere onderneming, dus uitbreiding van je pakketten. MVV is bang voor het kannibaliseren van hun huidige sponsorgroep als men dit doet. Immers iedereen zou in dezelfde Business Club komen. Andere clubs zie je een onderscheid maken tussen de grote sponsoren in de Business Club en een aparte ruimte voor kleinere sponsoren, Young Professionals en bijvoorbeeld de vrijwilligers. Tijdens evenementen komen de diverse groepen dan weer wel samen. VVV is hier in Venlo en omstreken gigantisch sterk in.

- Andere pakketten: In het stadion zit het vol met potentiële sponsoren, echter die zitten niet op de hoofdtribune en willen daar ook niet zitten. Veel hiervan zullen een seizoenskaart hebben. Waarom deze groep niet een sponsorpakket zonder zitplek op de hoofdtribune aanbieden?

- Meer organiseren om kennis en netwerk te delen en te stimuleren dat sponsoren van MVV Return on Investment behalen uit hun sponsoring.

En zo zijn er nog legio opties te bedenken.... Het probleem zit het bij MVV in mankracht hierin. Heel simpel: 1 sponsor binnen halen van 3000 euro is aantrekkelijker dan 6 sponsoren van 500 euro. Kijken we echter terug naar het stukje marktwaarde per sponsor en per supporter.... Dan zien we uiteindelijk dat die 2de groep financieel aantrekkelijker is!

Ik ben er zelf wel van overtuigd dat een type Thal hier een juiste aanpak voor kan en zal bedenken. Voor MVV zal vooral het aantal opties ten aanzien van sponsoring belangrijk zijn. Hoe meer opties, hoe meer doelgroepen qua sponsoring er aangeboden kunnen worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Tuor, jovkle, Sjarelke, bokkesprongen, Strucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 08:08
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #216
MVVkeoleeke zei: "Andere pakketten: In het stadion zit het vol met potentiële sponsoren, echter die zitten niet op de hoofdtribune en willen daar ook niet zitten. Veel hiervan zullen een seizoenskaart hebben. Waarom deze groep niet een sponsorpakket zonder zitplek op de hoofdtribune aanbieden?"

Helemaal gelijk!
Ik ben zelf zo'n voorbeeld. Mijn hele leven al MVV-supporter, ik zit op de Angelside en ik heb ook al jaren een eigen bedrijfje. Zou best willen sponsoren maar wil in geen geval op die sfeerloze Hoofdtribune zitten of in de businesslounge. Dat interesseert me niet, de sfeer op de AS is veel beter. Met wat aangepaste tarieven (de huidige tarieven zijn echt veel te hoog voor een klein bedrijf) moet hier inderdaad ook pakketten voor zijn, lijkt me. Volgens mij zitten er meer van mijn categorie mensen op de andere tribunes. Kun je zo weer enkele tienduizenden euro's per seizoen ophalen vermoed ik.

Genoeg voor (bijvoorbeeld) een LED-board, dat weer leidt tot extra reclame-inkomsten. Misschien is het ook leuk om, in plaats van een jaarlijks sponsorbijdrage, een specifiek doel te stellen. Bijvoorbeeld de kosten van een LED-bord (inclusief montage en onderhoud) vastleggen en dan een rekeningnummer introduceren waar sponsoren hun bijdrage op kunnen storten. Die sponsoren krijgen dan, als het bord er eenmaal hangt, een reclame-uiting tijdens een of meerdere wedstrijddagen (ligt aan hoogte bedrag). Ik denk dat dat LED-bord er dan snel is! En waarom dat ding niet op de plek van de huidige ouderwetse 'lichtkrant' plaatsen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 08:50
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 736
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #217
Waarom nemen jullie niet contact op met de commerciële afdeling om dit eens te bespreken ?
Soms staat een club hier zelf niet bij stil.

Toch van wezenlijk belang dat elke sponsor zich kan aansluiten bij mvv. Ook als je geen plek op de hoofdtribune wil of naar de businesslounge wil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 09:00
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #218
@Sjarelke

Oprechte vraag.
Wat vind jij dan een faire prijs voor een sponsorkaart van de categorie ‘mensen die geen seat willen op de Hoofdtribune”?

Ik heb even snel de website bekeken en een seat begint bij €2100 maar daaronder zit nog de club van 1000, voor jawel €1000. Neem aan dat daar dan geen seat bij zit. Dus dit zou een goed pakket kunnen zijn wellicht?

Of moet het goedkoper dan? Je krijgt immers wel exposure...

www.mvv.nl/IManager/Download/680/43315/9...Partnerpakketten.pdf

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 09:20
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #219
Ja, 'Boeisdatfeeske' je hebt gelijk. Ik was gefocust op de 2.100 euro per seat, klopt. Ik vind die 1.000 euro een prima optie.
Bij de club van 1000 hoort echter wel 8 x businessclub volgens mij. Als zo'n pakket wordt verkocht voor andere tribunes dan moet daar iets anders voor bedacht worden in plaats van 8x business club. Maak daar bijvoorbeeld 3x BC van en verder een reclame-uiting. Deze folder oriënteert zich op de hoofdtribune volgens mij en als dat niet zo zou zijn zou wat duidelijker moeten worden gemaakt.

Bedankt voor je meedenken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 09:23
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #220
Er moet zeker wat op te verzinnen zijn. Zoals ik hier vaker zeg, we hoeven t wiel niet uit te vinden, je maakt me niet wijs dat er geen enkele club is in NL/BE die niet al zo’n concept heeft.

Als ik tijd heb ga ik eens zoeken daarop, misschien dat iemand zoiets weet?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 09:27
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #221
Mooie discussie die nu ontstaat inzake sponsoring.
Ik heb vaker aangegeven dat "het bestuur"zich veel te weinig laat zien voor en tijdens de wedstrijden op andere tribunes dan de hoofdtribunes
Eigenlijk laten ze zich nooit zien... Op elke tribune zitten mensen waar de club iets mee kan of die iets voor elkaar kunnen betekenen
Het bestuur moet in eerste instantie ervoor zorgen dat men in contact komt met sponsoren/supporters. De praatcafes of andere avonden zijn prima maar vaak niet toereikend daarbij vinden heel veel mensen het niet fijn om tijdens zo'n avond "het woord"te nemen.
Als je regelmatig je gezicht laat zien op de diverse tribunes als bestuur of commerciele afdeling of hoe dan ook dan ontstaat daar iets.... het spreekwoord een kat die niet zwerft krijgt ook geen jonge .... slaat eigenlijk helemaal op het feit dat als je als MVV in zijn geheel je te weinig laat zien dat daardoor ook te weinig ontstaat. En eigenlijk is dat heel veel "laaghangend fruit " want zoals jij aangeeft een bedrijf te hebben en als "kleine sponsor" iets te willen gaan doen zo zijn er diverse anderen die dat zeker ook hebben .

Het begint bij aandacht en het eindigt bij aandacht, ook dat roep ik al jaren

Beste Sjarelke , stuur mij een een prive berichtje en dan komen we met elkaar in contact , eventueel anderen ook om jullie op weg te helpen en wat iedeen uit te wisselen want ik vind je post prima en daar moet ook wat mee gedaan worden !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 09:32
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #222
Wij hebben dit jaar bewust niet gekozen voor iedere wedstrijd Businessclub maar hebben ons budget volledig in led boarding en in een vast reclame bord op TV hoogte genomen .
De businessclub doen we slechts een paar keer met een thema... ik zit zelf namelijk ook op de qpark en dat vind ik veel gezelliger. Daarbij ben ik zelf geen mega netwerker en wil ik ook eigenlijk niet met relaties iedere week naar MVV gaan...vind het veel leuker om met vrienden te kijken .
Wij hopen met led boarding en ook het vast bord meer naams bekendheid te krijgen en daardoor ook meer relaties in regio Maastricht
Je hoopt dat andere bedrijven je het ook wel gaan gunnen , tegen goede condities en goede after sales ...

Maar goed het is altijd een mix en we kunnen MVV laten groeien maar ook de sponsoren die zich verbinden aan MVV als we meer bij elkaar de diensten afnemen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 09:36
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #223
Club van 1000 is inderdaad alsnog 8 keer een wedstrijd vanuit de businessclub bezoeken.

Een reclamebord of uiting op de ledboarding of iets dergelijks is wel degelijk mogelijk zonder een pakket voor de businessclub te nemen hoor. Maar goedkoop is dat niet, één business-seat kost bijna evenveel als iedere wedstrijd twee minuten LED-reclame in de rust, dus niet eens op tv (2100 euro vs 2500 euro).

Niet helemaal aan jullie gerelateerd maar wat je bij andere clubs ziet, grotere clubs, is verschillende businessclubs. Dat is wellicht wat elitair, maar wat je bij MVV soms ziet, en zeker in het verleden toen drank nog gratis was, was dat de duurbetalende shirtsponsor die op zoek was naar netwerkmogelijkheden, omgeven werd door sponsoren die een willekeurige werknemer twee kaarten had gegeven om eens een avondje businessclub mee te maken en lekker te zoepen. Niets mis mee, ik vind dat dat moet kunnen en hulde voor die werkgever die dat doet. Maar het idee van netwerken in een businessclub, daar had het niets mee te maken.

MVV heeft dit een jaar of tien (?) geleden nog één of twee jaar geprobeerd met ik meen een club van 500 die naast de businessclub hun eigen ruimte hadden, maar dat werkte toch ook niet. Ik vrees dat MVV wat dit betreft gewoon te klein is. Momenteel in ieder geval ;) bovendien leent het huidige stadion en het feit dat de gemeente er tussen zit zich ook niet voor veel experimenteren met verschillende ruimtes.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 09:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #224

Napoleon schreef : Je hoopt dat andere bedrijven je het ook wel gaan gunnen , tegen goede condities en goede after sales ...



Ik kan qua bedrijf niet zo veel betekenen, wel als privé-persoon. Ik weet dat ik niet de enige ben die dit doet: als ik iets nodig heb waar ik geen vast adresje voor heb, dan zoek ik standaard door de sponsorlijst van MVV of er geen bedrijven zijn uit de hoek van wat ik nodig heb. Ik heb wel eens wat installatiewerk door een bekende MVV-sponsor laten doen bijvoorbeeld, schilderwerk door een MVV-sponsor, ik koop mijn auto's bij een MVV-sponsor et cetera. Uiteraard alleen als de offerte me bevalt en het gevoel goed is, maar deze bedrijven hebben zeker een voorsprong. Ik vermeld dan altijd wel ergens dat ik bij dat bedrijf ben uitgekomen omdat ze MVV sponsoren (ik wil graag dat ze beseffen dat die sponsoring "werkt"). Bij de auto's heb ik dat overigens nog nooit letterlijk benoemd maar aangezien de verkoper op dezelfde tribune zit als ik zal die dat ook wel beseffen ;)

Nu snap ik dat bij jouw bedrijf het echt van b2b zal moeten komen maar ik wil maar meegeven dat mensen hier echt mee bezig zijn, ook al zegt niet iedereen dat wellicht letterlijk als ze je benaderen.

PS ik wil niets negatiefs aanwakkeren maar klopt het dat jullie niet op de lijst van sponsoren op mvv.nl staan? Kom je daar alleen op als je business seats afneemt?

www.mvv.nl/business/partners/page=2

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 10:05
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #225
Inderdaad Jacques, doe ik ook als ik geen vast adresje heb. Alle beetjes helpen en de sponsor krijgt dan ook weer een stukje..uuh... hoe noemen we dat op het forum tegenwoordig ook alweer...Return On Investment!;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.388 seconden