Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

05 nov 2012 17:40
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #286
Is dit stuk onzin gekocht bij de KARNEVAL Wiertz ?

Geloof er niets van.
Vorig jaar bijna failliet en nu zo'n winst.

Misschien geloven die figuren die naar Toverland gaan in sprookjes
Ik in ieder geval niet.
Als ik de fiscus was zou ik daar eens een inval doen.

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2012 17:46
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #287
Ik kan ook mijn uitgaven verminderen door mijn facturen niet meer te betalen. Hoelang kan dit nog voortduren daar in aken noord?

Ons werd de nek bijna omgedraaid maar zij mogen blijven goochelen met cijfers.

Jammer dat geen enkele schuldeiser het lef heeft zijn tegoeden op te eisen of een deurwaarder in te zetten, dan was het daar zo afgelopen het sprookje!

06 nov 2012 10:17
SjoSa
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #288

les rouges blancs schreef :

Danny1983 schreef : Roda JC Kerkrade presenteert jaarcijfers 2011-2012
- Het eigen vermogen is door het gemaakte nettoresultaat van €5,7 miljoen negatief gestegen naar €2,8 miljoen negatief.

Nederlands is moeilijk, wah....
Correct is :
het nettoresultaat van €5,7 miljoen negatief is verminderd (of teruggebracht) naar €2,8 miljoen negatief.
Zou het negatief vermogen gestegen zijn, dan zou men nog dieper, dus nog meer dan €5,7 miljoen rood staan...

Begriepend leeze ouch hé....

Geit euver ut eige vermooge....este daor al euver maags spreeke este in de min steis.

Ze doen ut beter door incidentele baten (lees gemeinte) en door hogere sponsorinkomens (lees gemeinte)....kin toch neet blieve doore hé...

Hoera, Vivat, Mestreech!!!!!

06 nov 2012 10:58
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #289
Minister Timmermans verlaat rvc Roda JC

Frans Timmermans heeft zijn functie als lid van de raad van commissarissen bij Roda JC neergelegd.

De 51-jarige Heerlenaar moest dat doen omdat hij maandag is aangesteld als minister van Buitenlandse Zaken in het nieuwe kabinet. Timmermans maakte sinds februari vorig jaar deel uit van de rvc van de eredivisieclub uit Kerkrade.

Roda JC maakte maandag tevens bekend dat het over afgelopen seizoen 2,8 miljoen euro winst heeft gemaakt. Dat komt volgens de clubleiding grotendeels door incidentele inkomsten, zoals de verkoop van doelman Przemyslaw Tyton aan PSV. Daarnaast slaagde Roda JC erin de personeelskosten met bijna 10 procent te verminderen.

Aon de géng

06 nov 2012 18:56
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #290
Roda heeft flink moeten schuiven en goochelen met de boekhouding om uit cat1 te komen, waardoor ze dit seizoen al een betalingsachterstand hebben van 700.000 euro, terwijl ze nog niet eens halverwegen het seizoen zijn. :applaus:

06 nov 2012 22:05 06 nov 2012 22:08 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #291

Nao Väöre schreef : Minister Timmermans verlaat rvc Roda JC

Frans Timmermans heeft zijn functie als lid van de raad van commissarissen bij Roda JC neergelegd.

De 51-jarige Heerlenaar moest dat doen omdat hij maandag is aangesteld als minister van Buitenlandse Zaken in het nieuwe kabinet. Timmermans maakte sinds februari vorig jaar deel uit van de rvc van de eredivisieclub uit Kerkrade.

Roda JC maakte maandag tevens bekend dat het over afgelopen seizoen 2,8 miljoen euro winst heeft gemaakt. Dat komt volgens de clubleiding grotendeels door incidentele inkomsten, zoals de verkoop van doelman Przemyslaw Tyton aan PSV. Daarnaast slaagde Roda JC erin de personeelskosten met bijna 10 procent te verminderen.

Had hij beter de portefeulle van ontwikkelingswerk kunnen nemen want in kerkrade valt eindeloos te repareren vooral als het over doelloos storten is van gemeentelijke gelden die heel diep vallen in een hele diepe lege put...gr opa ;).

ps Valt mij net in dat daar giga op bezuinigt word(ontwikkelingswerk) nl 1 miljard.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u De_Lange

06 nov 2012 22:26
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #292
Acute geldnood voor Fortuna Sittard

Fortuna Sittard verkeert in acute geldnood.

Dat maakte de club dinsdagavond bekend. Fortuna heeft op korte termijn een bedrag van 2 ton nodig om de thuiswedstrijd van volgende week vrijdag tegen Sparta te kunnen spelen. Als de schuldeisers hun geld nu zouden opeisen, dan is de club failliet.

Fortuna is op dit moment bezig met het aantrekken van een nieuwe hoofdsponsor. Of dat voldoende geld oplevert om een dreigend faillissement te kunnen afwenden is nog niet duidelijk.

Tijdens de bijeenkomst presenteerde de club ook allerlei toekomstplannen. Maar die kunnen direct in de prullenbak als er geen geldschieters gevonden worden.

Geplaatst 06-11-12 21:47:17

En daar gaan ze weer....

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

06 nov 2012 23:31
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #293

Dixi schreef : Acute geldnood voor Fortuna Sittard

Fortuna Sittard verkeert in acute geldnood.

Dat maakte de club dinsdagavond bekend. Fortuna heeft op korte termijn een bedrag van 2 ton nodig om de thuiswedstrijd van volgende week vrijdag tegen Sparta te kunnen spelen. Als de schuldeisers hun geld nu zouden opeisen, dan is de club failliet.

Fortuna is op dit moment bezig met het aantrekken van een nieuwe hoofdsponsor. Of dat voldoende geld oplevert om een dreigend faillissement te kunnen afwenden is nog niet duidelijk.

Tijdens de bijeenkomst presenteerde de club ook allerlei toekomstplannen. Maar die kunnen direct in de prullenbak als er geen geldschieters gevonden worden.

Geplaatst 06-11-12 21:47:17

En daar gaan ze weer....

Dixi

Op fortuna home roepen ze nu om marcel meeuwis na sittard te halen.
ja tuurlijk nog een onbetaalbare speler erbij waarom ook niet.

06 nov 2012 23:49
donny
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #294
hopelijk hebben we deze derby volgend seizoen niet meer nodig...

07 nov 2012 07:36
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #295
Vrees voor Fortuna: het begin van het einde, tenzij ze weer een contract hebben afgesloten met HOUDINI..

Derby's zijn leuk,spannend en eneverend maar voor mij geen absolute must.

Aon de géng

07 nov 2012 08:09
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #296
En nou mag de gemeenschap dan toch gaan mee betalen aan een dode mus.
Was Fortuna niet trotst dat ze zogenaamd nog nooit gemeente steun hebben ontvangen?en zie nu moeten ze opeens.
En al die mooie plannen voor om de buurten in beweging te krijgen?waar heb ik dat eerder gehoord.
Fortuna met sentimenten kun je geen voetbal organisatie runnen.
Stadion op slot en stoppen met die onzin voetbal moet weer serieus genomen worden.

07 nov 2012 09:18 07 nov 2012 09:20 door Meerssen.
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #297

glowwie schreef : En nou mag de gemeenschap dan toch gaan mee betalen aan een dode mus.
Was Fortuna niet trotst dat ze zogenaamd nog nooit gemeente steun hebben ontvangen?en zie nu moeten ze opeens.

Fortuna heeft al heel lang (ong. sinds 2004) een lening van de Gemeente Sittard op de balans staan hoor, zo'n 2.3 mln euro.
De Gemeente stond garant voor een lening die Fortuna bij een bank had.
Omdat Fortuna niet terugbetaalde ging die lening over op de Gemeente. Bedrag was zo'n 1.8 mln, maar met de rente erbij is het inmiddels opgelopen tot 2.3 mln.
Fortuna lost niks af, afgesproken is dat dat terugbetaald moet worden uit: Fortuna's gedeelte, van de eventuele winst, op de eventuele afbouw van het stadion.
Verder heeft de Gemeente Sittard achterstallige Onroerend-goed belasting kwijtgescholden, en tonnen subsidie gegeven voor de jeugdopleiding.
Dus "nooit Gemeente steun ontvangen" ?????

Ik denk dat Fortuna nu toch echt een probleem heeft met dat stadion. Dat heeft zwaar achterstallig onderhoud, de eigenaar doet er niks aan omdat Fortuna al jaren de huur niet betaald.

Fortuna had al een negatief eigen vermogen van 10,260.000 Euro per juli 2011, nu schijnt afgelopen seizoen nog eens 750.000 tekort te zijn, komt het dus nu op : -11.000.000 Euris.

Griekenland heeft een schuld van bijna 2x de jaarinkomsten

Fortuna heeft een schuld van dik 5x de jaarinkomsten
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

07 nov 2012 09:27
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #298
Wat ik niet begrijp is hoe Fortuna met de aankoop van het stadion uit de schulden denkt te komen.
Er is vrijwel geen BVO in Nederland die het stadion nog in eigen beheer heeft. Het is simpelweg niet rendabel te krijgen. Zelfs Gelredome met al haar concerten lijdt al jaren structureel verlies. En een amateuristische organisatie als fortuna zou het wel voor elkaar krijgen? Een stadion dat eigenlijk uitsluitend geschikt is voor voetbal? Ik geloof er niks van.

07 nov 2012 09:48
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #299
Als ik het bericht lees op L1 dan vraag ik me af dat met een nieuwe hoofdsponsor alle problemen zouden zijn opgelost.
Alsof een nieuwe hoofdsponsor even alle verliezen opzich neemt en direct een som geld over de balk smijt waarmee Fortuna aan de betalingsverplichtingen kan voldoen. Als ze mij zouden benaderen voor het hoofdsponsorschap zou ik me toch eerst eens even achter mijn oor krabben.
Welk bedrijf gaat nu nog geld doneren aan een bodemloze put, als je geluk hebt komt je naam nog net één keer in de publiciteit in de afscheidswedstrijd tegen sparta.
Het is dat de andere bedrijven Fortuna niet de nek durven om te draaien omdat ze daan helemaal niets meer terug zien van hun tegoeden maar als er iemand opstaat die het wel doet, dan is alles voorbij daar in Sittard.

Jammer maar helaas maar de supporters kunnen daar nu beter naar Valkenburg gaan om sprookjes te beleven.

07 nov 2012 10:19
donny
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #300

De_Lange schreef :
Jammer maar helaas maar de supporters kunnen daar nu beter naar Valkenburg gaan om sprookjes te beleven.

We kunnen ze gewoon heropvoeden, elk flink aan ons laten doneren en dan als afsluiting van de ontgroening ze een rood witte douche geven van verf en ze door Venlo en Kerkrade laten marcheren, dan mogen ze lekker bij ons komen kijken en kunnen we eindelijk onze Geusselt uitbreiden :evil:

Tijd voor maken pagina: 0.576 seconden