Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
07 nov 2012 11:10
Op fortunahome staat een kritisch verslag van een bijeenkomst waarin de nieuwe plannen van het nieuwe bestuur zijn ontvouwd.
Mijn god, als dit het hele verhaal is dan kunnen een heleboel mensen in Sittard en omgeving een andere hobby gaan zoeken want dit is volkomen inhoudsloos. Het begint met een nietszeggende visie: 'Fortuna sterk en duurzaam'. Een visie die dan gebaseerd is op drie pijlers: pionierschap, talentontwikkeling en maatschappelijk verbinden. Vervolgens blijkt uit niets hoe die pijlers de club dan concreet verder brengen of de schuldpositie wordt opgelost. Het geheel staat bol van aannames, veronderstellingen, hoop en verwachtingen maar ik zie geen daadkracht of realistische oplossingen.
Maar uiteindelijk zal de gemeente ook hier de helpende hand toesteken en het bestaan van de club nog een tijdje rekken tot het volgende acute financiele probleem zich aandient. Daar kun je op wachten.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
07 nov 2012 11:26
07 nov 2012 13:11 door Punker73.
ik heb het stuk (
http://www.fortunahome.com/index.php?m=content&id=2287
) ook net met enige verbazing zitten lezen ...... maar ook de reactie van veel fans heb ik met nog grotere verbazing gelezen. Kort samen gevat is er 200 euro in kas met een schuld van 10 miljoen er tegenover en iedereen denkt dat het binnenkort wel opgelost wordt want er komt een sponsor waar iedereen in de JL jaloers op zou zijn (zeker net als die overnames van de laatste tijd). De fans echter hebben voor 95% echter een het komt wel goed gevoel (tenminste zo lijkt het). Daarbij het verhaal van Boschpoort waarin ik idd ook verbaasd ben over de loze termen en giga veel aannames zou ik mij als supporters toch iets drukker maken ...... ik geloof echter niet dat de gemeente Sittard financieel gaat helpen in deze (zeker niet in deze tijd van crisis). Ik mag voor Fortuna hopen dat ze sportief leuk blijven draaien waardoor je misschien echt een goede sponsor / gek kunt vinden die er geld in steekt maart anders zie ik het somber in voor Fortuna.
Edit er staat in het stuk op fortunahome:
Het is nog maar de vraag of schuldeisers nog coulant zijn en de verhalen van de directie geloven. Er zijn namelijk al zoveel betalingsregelingen getroffen (bv met Wessels) om vervolgens door Fortuna niet nagekomen te worden. Fortuna staat dan ook niet bekend als een betrouwbare handelspartner.
In dat licht heeft Wessels ook besloten dat Fortuna Sittard vooraf aan elke thuiswedstrijd 16000 euro (huur stadion voor één wedstrijd) dient te betalen. Lukt dit niet, dan komt Fortuna er niet in en wordt er geen wedstrijd gespeeld. Zo coulant zijn sommige schuldeisers op dit moment dus, in realiteit, ook niet meer.
Met 200 euro in kas is de vraag dus hoe de volgende thuiswedstrijd betaald gaat worden .....
I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
07 nov 2012 14:48
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Fortuna Sittard komt mogelijk door het aantrekken van een nieuwe shirtsponsor uit de geldzorgen. Volgens Martin Masset, algemeen directeur van de club, is het een shirtsponsor waar elke Jupiler League club jaloers op zou zijn.
Vorig seizoen draaide het maar liefst een verlies van 750.000 euro. Fortuna heeft dringend geld nodig om de financiën op orde te krijgen. Een maand geleden kwamen de Limburgers in het nieuws, omdat een inversteringsmaatschappij de club zou willen overnemen. Hierbij zouden enkele miljoenen gebruikt worden, maar dat ketste af.
''We zijn bijna rond met een nieuwe hoofdsponsor waar iedere Jupiler League-club jaloers op zou zijn'', zei Masset in gesprek met NuSport. Sportief gezien gaat het Fortuna voor de wind. De ploeg staat op de keurige vijfde plaats in de Jupiler League.
Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
07 nov 2012 16:54
Het gaat de goede kant op in Limburg, Fortuna bijna failliet, Roda flinke betalingsproblemen en usMVVke Sportief en financieel helemaal Toppie, jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983
07 nov 2012 19:04
Fc Limburg word langzaam mvv-maastricht !
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983
07 nov 2012 19:10
les rouges blancs
Platinum Boarder
de bok schreef : Fc Limburg word langzaam mvv-maastricht !
dat zag de hier Gerardu oets letterlik tege miech:
"Jao, FC Limbörg... mer daan wel in Mestreech ! "
07 nov 2012 19:48
sjoen-mestreech
Gold Boarder
les rouges blancs schreef :
Roda kan met alemannia samen hebben we binne 2 jaar van die allebei geen last meer
ik blijf het een raar verhaal vinden rond om fortuna.
Elk half jaar komt er weer een bericht over financieel te kort na buiten over fortuna.
Trek er toch de stekker uit.
07 nov 2012 19:49
Nao Väöre
Platinum Boarder
les rouges blancs schreef :
Veural dien letste zin klink es meziek in e oere.
Voetbal weurd gespäöld in de hoofstad en wie ze dat in Zitterd en Aachen-Nord ouch wende of kiere dat is en bleijft Mestreech.
Uiteraard weurt beij alle thoeswedstrijde 't Hoer Vivat Mestreech gespäöld en neet 't Waar in bronsgroen eikenhout.
Clubkleur: zien de Mestreechse: Roed - wit mèt staar oppe boors.
Aon de géng
07 nov 2012 20:28
maar goed dat we fc limburg nooit gewild hebben,
dan zaten wij nu ook in de shit
nu lost het probleem zich zelf op
en word het toch een echte club in limburg
F.C. M.V.V, MAASTRICHT,
eind goed al goed
07 nov 2012 22:49
Ik ben fan van de Maastrichtse voetbalclub genaamd MVV en niet van een club die de hele provincie zou moeten vertegenwoordigen. Iedereen is welkom, ik heb niets tegen mensen van buiten de stadsmuren, maar zelfs als we de enige club in de provincie zouden zijn, zou ik het verschrikkelijk vinden als we allemaal Limburg-gerelateerde dingen zouden gaan doen.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Sjotelsplak
08 nov 2012 00:59
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Jacques schreef : Ik ben fan van de Maastrichtse voetbalclub genaamd MVV en niet van een club die de hele provincie zou moeten vertegenwoordigen. Iedereen is welkom, ik heb niets tegen mensen van buiten de stadsmuren, maar zelfs als we de enige club in de provincie zouden zijn, zou ik het verschrikkelijk vinden als we allemaal Limburg-gerelateerde dingen zouden gaan doen.
Ik denk tot als het zo doorgaat tot mvv binnen 10 jaar nog de enige in zuid-limburg is.
fortuna zit al jaren in de shit. roda boekt wel ditjaar winst,maar zodra Dhr hendriks overlijd is het ook met roda gedaan.
Mvv is van maastricht. Daar past de (limburgse passie
) niet bij.
08 nov 2012 07:07
08 nov 2012 07:15 door Schapendonk.
Fortuna is voor mij een kat met 7 levens. De club heet niet voor niks Fortuna. Laat je niet bedotten door die boeren. Die gaan heus niet weg. Die proberen iedere keer op deze manier geld in het laatje te krijgen. Datzelfde geld voor die club uit het oosten. Dat MVV maar op zijn eigen past. Maastricht is trouwens de hoofdstad van Limburg. Iedereen uit Limburg is voor mij welkom bij MVV. Als hij maar opstaat en meezingt met het volkslied van Maastricht
08 nov 2012 07:44
08 nov 2012 07:44 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Schapendonk schreef : Fortuna is voor mij een kat met 7 levens. De club heet niet voor niks Fortuna. Laat je niet bedotten door die boeren. Die gaan heus niet weg. Die proberen iedere keer op deze manier geld in het laatje te krijgen. Datzelfde geld voor die club uit het oosten. Dat MVV maar op zijn eigen past. Maastricht is trouwens de hoofdstad van Limburg. Iedereen uit Limburg is voor mij welkom bij MVV. Als hij maar opstaat en meezingt met het volkslied van Maastricht
Inderdaad een kat met 7 levens. Die 7 levens hebben ze door de jaren heen al lang verspeeld.
Aon de géng
08 nov 2012 08:21
Vind het wel vermakelijk weer dit bij fortuna, gunnen ons ook niets.
Misschien kunnen ze weer een of andere Tof actie opzetten. Hahahahhaahaha
Waar is dat geld gebleven, foifoifoi wat een club zek.
08 nov 2012 09:20
08 nov 2012 09:20 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
De volgende gebruiker (s) zei dank u sjoen-mestreech
Tijd voor maken pagina: 0.313 seconden