Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

08 nov 2012 09:22
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #316
VVV creëert onduidelijkheid over bouw stadion :lachen: :lachen: :lachen:

VVV-Venlo creëert veel onduidelijkheid over de bouw van het nieuwe stadion. Dat vinden Venlose raadsleden. Dat bleek woensdag tijdens een informatie-avond.

Het is nog steeds onzeker of het de club lukt om 10 miljoen euro in een waarborgfonds te storten. Voor de gemeente is dat een absolute voorwaarde. Anders krijgt VVV geen lening om een nieuw stadion te bouwen.

Sommige raadsleden vinden dat de onderhandelingen tussen VVV en de gemeente stroef verlopen. Ze noemen uitspraken van de directeur en de voorzitter van de club onhandig. De bestuurders zeiden eerder in de media dat het ontwerp van het stadion aangepast moet worden en dat het zeer lastig is om 10 miljoen euro via investeerders bij elkaar te krijgen omdat er nog onduidelijkheid is over het bestemmingsplan.

VVV is de volgende ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2012 12:51
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #317
Ik geloof er geen zak meer van bij Fortuna.

Shirtsponsor (150.000,- euro)
App Fortuna Sittard (25.000,- euro)
Historische wedstrijd Feyenoord – Fortuna Sittard (125.000,- euro)
Club van 100 (100.000,- euro)

Dit is hun plan. Dat is niet meer dan een bodempje leggen, wat de problemen helemaal niet oplost. En hoe realistisch zijn de inkomsten van Feyenoord- Fortuna Sittard?... Je mag blij zijn als je er 30.000 aan overhoud. Die Shirtsponsor kan ik nog enigszins geloven en de club van 100 op een gekke dinsdag ook. Maar die overige begrootte 150.000 niet. Er moet nog 11x 16000 euro worden voldaan dit seizoen, dus dat geld is al weg. Dan staat er nog 11 miljoen open... Dan maak je alleen het seizoen af (als het overige plaatje klopt), maar een licentie volgend jaar krijg je niet. Dat is geen oplossing, dat is uitstellen.

Ik begrijp dat een kat in het nauw rare sprongen maakt, maar die sprongen komen een beetje laat vind ik. Je had dit jaar het geld van o.a. Rajcomar in de club moeten duwen en de jeugd een kans moeten geven. Nu krijg je de situatie zoals die in september al bekend was.

08 nov 2012 13:16
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #318
fortuna heeft een selectie van €2.725.000.

Rajcomar is hier het duurste van €300,000.
kevin diaz ,quin kruijsen en timothy dreesen € 200,000.

de 14 nieuwe spelers die dit seizoen aan de selectie zijn toegevoegd hebben een waarde van €1,250,000

in totaal 10 selectie spelers zitten boven een ton. kwa waarden.
Hoe kan een club die elk half jaar failliet is deze aankopen uberhaupt doen?

de bedragen heb ik van de site:
www.transfermarkt.de/de/fortuna-sittard/...eite/verein_385.html

08 nov 2012 13:33 08 nov 2012 13:35 door Jean.
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #319
Wat ik heb begrepen is dat Rajcomar extern gefinancierd. Er is dus een kans dat dat bij de andere spelers op jou lijstje ook (gedeeltelijk) het geval is.
Die bestuurders bij Fortuna zouden voor het leve geschorst moeten worden voor welk bestuurdersschap dan ook.
En toch blijven volhouden dat het goed komt he..

Hofland: 'Fortuna op korte termijn niet failliet'Fortuna Sittard gaat niet op korte termijn failliet. Dat zei technisch directeur Kevin Hofland in L1LT.
Op korte termijn is er 2 ton nodig om schuldeisers tegemoet te komen. Volgens Hofland komt dat geld er zeker, onder andere door commerciële acties voor de fans en het aantrekken van een nieuwe hoofdsponsor. Fortuna hoopt die volgende week vrijdag al te kunnen presenteren.
Voor de lange termijn is Fortuna Sittard afhankelijk van steun van de gemeente. De club wil dat de gemeente garant staat voor een lening, zodat Fortuna het stadion kan kopen en kan gaan exploiteren.

Ook de arrogantie 'wij krijgen een sponsor waar iedereen jaloers op is' daar kweek je veel goodwill mee.
Zo goed als failliet maar toch de drang om zich beter voor te doen dan andere..

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

08 nov 2012 13:44
Malpertoni
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #320
Misschien weer of andere sjeik uit het verre oosten :lachen: of pomp K. Hofland er nu geld in.

08 nov 2012 13:51
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #321

sjoen-mestreech schreef : fortuna heeft een selectie van €2.725.000.

Rajcomar is hier het duurste van €300,000.
kevin diaz ,quin kruijsen en timothy dreesen € 200,000.

de 14 nieuwe spelers die dit seizoen aan de selectie zijn toegevoegd hebben een waarde van €1,250,000

in totaal 10 selectie spelers zitten boven een ton. kwa waarden.
Hoe kan een club die elk half jaar failliet is deze aankopen uberhaupt doen?

de bedragen heb ik van de site:
www.transfermarkt.de/de/fortuna-sittard/...eite/verein_385.html

Dit heeft er echt helemaal niets mee te maken.

Op die site staan de waardes van spelers, dus niet wat ze kosten. Fortuna heeft helemaal geen transfersom betaald voor die spelers. Bovendien zijn het inschattingen van die site, en die site doet ook maar wat.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

08 nov 2012 14:18
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #322
300.000 als salaris voor Rajcomar is niet echt realistisch...
Hij zal vast veel verdienen bij Fortuna,maar niet zoveel. Doe daar maar 225.000/250.000 vanaf denk ik.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

08 nov 2012 14:23
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #323
Er is niemand die beweert dat Rajcomar 3 ton verdient, jullie gaan een discussie voeren die gebaseerd is op misverstanden. De bedragen zijn waardes van de spelers, dus wat Fortuna zou kunnen verdienen bij verkoop, niet de salarissen. En die waardes zijn dan nog een totaal uit de duim gezogen verzinsel, ik geloof niet dat er een club op dit moment 3 ton voor Prince zou betalen. Negeer aub die bedragen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

08 nov 2012 18:07
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #324
'VVV ziet spion van Willem II' Van onze Telesportredactie
Volgens VVV-Venlo wil aankomende tegenstander Willem II per se de opstelling van de Venlonaren te achterhalen. Het vermoeden leeft dat de Tilburgers donderdagmiddag een spion naar de training hadden gestuurd om de basiself van coach Ton Lokhoff te ontrafelen.

De Tilburgers brengen zaterdagavond een bezoek aan stadion De Koel voor de degradatiekraker tegen de Limburgers. Beide ploegen hebben zes punten na elf wedstrijden.

"Een man, ik schat zo’n vijftig jaar oud en gehuld in een lange regenjas, stond naar de training te kijken. Het was een onbekende en hij sprak met niemand. Dat kan natuurlijk, maar toen ik keeperstrainer Wim Jacobs riep, dacht de persoon in kwestie dat we hem wilde wegsturen en liep hij zelf snel weg om de training van een afstand te bekijken. Vervolgens liep hij een aantal keren op en naar het parkeerterrein waar zijn auto stond. Die was gekocht of gehuurd van een bedrijf uit Loon op Zand. Dat viel op het nummerbord te lezen. Hij hoopte volgens mij dat Ton Lokhoff met zijn afsluitende partijspel elf tegen elf zou beginnen, maar daar wachtte Ton bewust mee totdat de spion verdween’’, aldus een woordvoerder.

Lokhoff over de mystery quest. "Het gebeurt wel vaker dat clubs mensen naar een training sturen van de aankomende tegenstander. Iedereen is welkom, maar ik heb geen zin in pottenkijkers die alles gaan opschrijven. Wellicht dat ik daarom morgen een besloten training ga inlassen.’’ Willem II-coach Jurgen Streppel zegt van niets te weten. "We hebben dat wel eens gedaan, maar deze keer hebben we niemand naar Venlo gestuurd.’’
:lachen: :lachen: :lachen: Et mot neet gekker waere!!

Draan wie verkes Wullem !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u sjoen-mestreech

09 nov 2012 23:53
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #325
Dordrecht-MVV en Fortuna-Sparta volgende week.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

12 nov 2012 16:20
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #326
Creatieve ideeen in overlevingsproces Fortuna

Fortuna Sittard wordt langs alle kanten benaderd met creatieve ideeen om geld in te zamelen.

De club verkeert is financieel zwaar weer en moet op korte termijn de grootste schuldeisers tevreden stellen.

Volgens directeur Martin Masset heeft de openhartigheid over de financiele sitiuatie van de club geleid tot veel positivisme. De club heeft een aantal ideeen gelanceerd om op korte termijn geld in het laatje te krijgen. Zo wordt voor ondermeer de derby tegen MVV een passepartout voor drie thuiswedstrijden in het leven geroepen. Ook zal er een veiling voor en door Fortuna-sponsors worden gehouden. Supporters kunnen daarnaast een eigen Fortuna-bouwsteen kopen die (ondertekend) in de wall of fame in het stadion komen te staan.

Daarnaast wil de club oude historische wedstrijden opnieuw gaan spelen. Te denken valt aan de historische bekerfinale in 1984 tegen Feyenoord, met de spelers van toen. 'Dat is goed voor een vol stadion en goed voor ons sterke merk Fortuna', zo zegt Masset.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

12 nov 2012 16:44
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #327
Zo, wat een creativiteit en originaliteit.

Een passepartout, een veiling en een wall of fame.
Waarom komt MVV nou nooit op dergelijke vooruitstrevende ideeen?

Ik heb nog een tip voor fortuna: ga je richten op de maatschappelijke rol van de BVO.

//sarcasme mode off//
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

12 nov 2012 18:00
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #328
Een regelrechte revolutie! :lolno:

Inderdaad lachwekkend, die goednieuwsbrigade altijd bij Fortuna. Ik ben ook benieuwd hoe lang mensen zich daar geld uit de zak blijven laten kloppen met acties als zo'n wall of fame of eerder namen op shirt.

En ze verwachten een uitverkocht stadion als het team van 1984 er staat? Vol met betalende toeschouwers?? Waarom zouden mensen een aardig bedrag gaan betalen om een stelletje vijftigjarigen te zien voetballen? Bizarre aanname.

Dit soort berichten hebben bij mij nu juist het tegenovergestelde effect van wat ze beogen. Het is voor mij duidelijk dat Fortuna erg diep in de shit zit, anders zouden ze dit soort zaken niet als goed nieuws durven te brengen. Fortuna lijkt wanhopig te zijn.

12 nov 2012 19:08
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #329
Ja jacques je zult altijd mensen hebben die in zeer moeilijke tijden opstaan of uit functie van bestuurlijke ideeen proberen aan te dragen om de club te ,,redden,, :ohmy:.
Ik zit al vele dagen het vele sportnieuws te volgen om dat ik een aantal snipperdagen heb gehad en dan ging mijn interesse vooral uit naar het geen allemaal verteld werd over fortuna.
Ik verbaas mij niet wat de beleids bepalers binnen de club allemaal proberen aan te dragen maar niet meer als een hersen spinsel?
Maar als ik dan ook lees dat ze op zeer korte termijn 2 ton nodig hebben(nov) en volgende mnd weer 2 ton lijkt het mij een onbegonnen zaak!
Ik blijf zeggen dat de gemeente er toen mede voor gezorgd heeft dat zij de baandert verlaten hebben om in dat bouwpakket te gaan zitten...door dat zij een prima ruil hebben gedaan nl op de plaats van de baandert staat nu een grote woonwijk...en op dat grote grasveld een bouw pakket waar een club speelt (niet onverdienstelijk op dit moment)die buiten het veld geen cent te makken heeft.
Is het niet zo als de gemeente niet bijspringt en er volgt geen grote sponsor of andere redder dat de club tenonder gaat!
Heeft de gemeente die lening toendertijds aan fortuna niet op naam moeten nemen omdat de club deze niet meer kon en kan betalen?
Dus gaat de gemeente niet toch overstag?...IK DENK VAN WEL...ik voel al twijfel bij verschillende politieke partijen in het sittard/geleense...aan de andere kant met allerlei acties waar nu aan gedacht word red men het echt niet.
Misschien dat martijn krabbe nog een oplossing weet te bedenken met zijn nieuwe programma,,tot je nek in deschuld/uit de schuld :lachen:...gr opa ;).

....

13 nov 2012 08:44 13 nov 2012 08:44 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #330
"Fortuna-Sparta niet in gevaar"

De wedstrijd van Fortuna tegen Sparta gaat komende vrijdag zeker door.
Er bestaat geen gevaar dat het stadion komend weekeinde dicht blijft door de financiele problemen van de Sittardse club.

Dat zegt Fortuna-directeur Martin Masset. Nadat Fortuna vorige week aangaf nauwelijks geld meer in kas te hebben, circuleerden geruchten dat de wedstrijd Fortuna-Sparta niet door kon gaan wegens achterstallige betalingen aan stadionhuur en faciliteiten.
Masset erkent de financiele moeilijkheden, maar geeft aan dat Fortuna formele garanties heeft dat het stadion open blijft. "Voor het sluiten van het stadion zijn bodemprocedures nodig, dat kan niet op korte termijn."

Stadioneigenaar Wessels is de grootste schuldeiser bij Fortuna, met een saldo van bijna 7 ton. Wessels eist dat Fortuna de huur betaalt, waardoor de Sittardse club voor vrijdag 16.000 euro aan Wessels moet betalen. "Wij komen die afspraken na, om te bewijzen dat het nieuwe Fortuna een betrouwbare partner is", aldus Masset.

Fortuna bekijkt nu per week hoe de rekeningen betaald kunnen worden. Via sponsoracties hoopt de club op korte termijn aan het benodigde geld te komen.
Er wordt overlegd met Wessels hoe de totale schuld op termijn voldaan kan worden.

Aon de géng

Tijd voor maken pagina: 0.325 seconden