Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

26 nov 2012 15:56 26 nov 2012 15:56 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #391
Sittard-Geleen: geen steun voor Fortuna

Sittard-Geleen gaat Fortuna Sittard niet helpen om uit de financiële malaise te komen. Dat heeft het stadsbestuur de club laten weten.De directie van Fortuna Sittard heeft de gemeente op 8 november per mail verzocht de club een hypothecaire geldlening te verstrekken van 2,5 miljoen euro, dan wel zich garant te stellen voor zo'n lening.

Fortuna zou met het geld dan het stadion kunnen aankopen. Dat zou de club mogelijkheden tot exploitatie van het stadion geven.

Als de lening geen optie zou zijn, hoopte Fortuna dat de gemeente in iedere geval garant zou willen staan voor vier jaar huurbetaling, wanneer een derde partij het stadion zou kopen.

Fortuna stelt in de bestaande exploitatieconstructie geen kans te krijgen zelf broodnodige extra inkomsten te genereren.

Het stadsbestuur laat nu schriftelijk weten al een aantal jaren het door de gemeenteraad vastgestelde beleid te voeren, dat "Fortuna Sittard, zijnde een Betaald Voetbal Organisatie, geen financiële steun meer ontvangt van de gemeente". Het verzoek van de club aan de gemeente "past niet binnen het door de raad vastgestelde beleid".

Bron: www.limburger.nl

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 17:05 26 nov 2012 17:08 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #392

Danny1983 schreef : www.voetbalprimeur.nl/nieuws/item/roda-j...spelers-van-topclubs

Roda JC Kerkrade hoopt op topspelers: "Die kosten veel geld, tenzij je ze huurt"

Bron: De Telegraaf

Roda JC Kerkrade hoopt zich in de winterstop te kunnen versterken met een aantal spelers. De club uit Limburg zou het vizier gericht hebben op spelers, die bij hun huidige club niet aan spelen toe komen. Dat meldt De Telegraaf maandagochtend.

Volgens Gerard Wielaert, de technisch directeur van Roda JC, is er geld om winterse versterkingen binnen te halen. "Daar is budget voor. Maar het scenario blijft om heel creatief te zijn. We willen alleen spelers die een toegevoegde waarde hebben."

"Die kosten veel geld, tenzij je ze huurt. Dan moet je aan jongens denken die bij de topclubs buiten de boot vallen", zo besloot Wielaert. Door het idee van Wielaert is de kans aanwezig dat voormalig Roda JC-speler Ruud Vormer, die bij Feyenoord momenteel op de bank zit, op huurbasis terugkeert in Limburg.

OPA ZEET:

Eigenlijk zijn wij ook een topclub :daag: ...dus moeten we toch vrezen dat noonk nol ooch kump winkele bij die vaan us?...onee die twie vaan us...labylle en tom vallen niet buiten de boot en hopenlijk blijven ze als kapitein en stuurman de boot varende houden :thumbsup:...gr opa ;)

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

26 nov 2012 18:04
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #393
hahaha...."we hebben geld...maar we moeten wel creatief zijn" dus "Huren" .......hihihihi

Oh oh oh...Ruudje Vormer terughalen....denk dat Koeman niemand kan missen!!!! Hendriks wil weer groot doen bij Van Geel.

"Dee lommelekriemer....heet nog steeds wrok dat Van Geel hum boete de deur heet gezat"

"Hendriks leef auch in ne WAAN'...MEINT NOG STEEDS DAT HEER VERSTAND VAAN VOETBAL HEET"

"T BLEIJF 'N GELDWOLF... :daag:

26 nov 2012 18:18 26 nov 2012 18:25 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #394

Sjraveleer schreef : hahaha...."we hebben geld...maar we moeten wel creatief zijn" dus "Huren" .......hihihihi

Oh oh oh...Ruudje Vormer terughalen....denk dat Koeman niemand kan missen!!!! Hendriks wil weer groot doen bij Van Geel.

"Dee lommelekriemer....heet nog steeds wrok dat Van Geel hum boete de deur heet gezat"

"Hendriks leef auch in ne WAAN'...MEINT NOG STEEDS DAT HEER VERSTAND VAAN VOETBAL HEET"

"T BLEIJF 'N GELDWOLF... :daag:

Ruud Vormer werd maandag in verband gebracht met een terugkeer naar Roda JC. De middenvelder maakte afgelopen zomer de overstap naar Feyenoord, maar komt naar nauwelijks aan de bak. Gerard Wielaert, technisch directeur bij Roda, ontkent de interesse in Vormer.

''Ruud heeft laten zien dat hij een hele belangrijke speler kan zijn voor Roda, maar hij heeft net de stap gemaakt en het is dus ook onzin om te praten over een eventuele huur deze winter'', meent Wielaert. ''Ruud speelt net een half jaar bij Feyenoord en laat hij daar nou eerst eens één seizoen vol maken, en kijken hoe hij zich dan ontwikkelt. Op dit moment is het wat ons betreft niet aan de orde.''

Voordat Vormer richting Feyenoord vertrok, speelde hij 120 duels in Kerkrade. De 24-jarige middenvelder maakte in de zomer van 2008 een transfer van AZ naar de Limburgers.

Wat is nu de waarheid?

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer

26 nov 2012 20:06
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #395

MVVke schreef : Zeen 't probleem ouch neet zoe. V'r mage es 't aon sommege ligk ech gaaroet niks mie zegke, umtot alles wel weer 'ne link heet nao marokkane, zwarte, d'n oorlog, joede, pedofilie, homo's enz enz. Aonstèlle is ouch 'ns kuns....
Zoe koume v'r weer 'ne stap korter bij de druim vaan Noonk Paul....'n gecensureerde femilieclub... :thumbsdown:

Jeeke, zwieg! :P :lachen:

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

26 nov 2012 22:41
Meeser
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #396
Gisteren zag ik op eredivisielive een groot spandoek in het Rodastadion met de tekst " gans Gelean steunt Roda". Roda heeft eens cijfers bekend gemaakt waaruit bleek dat veel mensen uit het gebied Sittard -Gelen naar Roda gaan kijken.
lijkt me toch verschrikkelijk nieuws als je Fortunafan bent. Ik stoorde me er nog aan.

26 nov 2012 22:54
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #397
Ik zie wel meer "spandoeken"bij onze "nachbarn" die niet kloppen.

Zou wel eens willen weten, of er veel "sjenge" gaan kijken in "kirchrao" ? (ze komen straks terug , met hangende pootjes :lol: )

Soms zie je bij de samenvattingen "bekende" gezichten "oet mestreech" ?

Tja, tegen Feyenoord of Ajax is dit wel te veklaren.....

(het bijwonen van een "afslachting" kan ook plezier geven :) )

27 nov 2012 10:50
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #398
Bij mvv hangt altijd het doek :weert groet mvv
bij fortuna hangt altijd : weert groet fortuna.

als ik nu een doek maak
GANS SITTARD VEUR MVV en dat hang ik op tijdens de derby,krijg je ook leuke reactie,s

27 nov 2012 11:21 27 nov 2012 11:21 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #399

sjoen-mestreech schreef : Bij mvv hangt altijd het doek :weert groet mvv
bij fortuna hangt altijd : weert groet fortuna.

als ik nu een doek maak
GANS SITTARD VEUR MVV en dat hang ik op tijdens de derby,krijg je ook leuke reactie,s

Dat is toch overal hetzelfde in Sterfrade hangt het ook vol met die doeken,
Ik ken overigens genoeg mensen uit Geleen en omgeving die echt voor MVV zijn en ook regelmatig wedstrijden bezoeken alleen die nemen niet zo een spandoek mee.
Denk dat de meeste mensen uit die omgeving voor Fortuna zijn!!
De Rest word verdeeld tussen MVV en die andere club denk ik :thinking:

27 nov 2012 12:14
Punker73
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #400
In 045 zijn die doeken door de club zelf opgehangen dat is nog veel triester ...... achter die doeken zitten dus helemaal geen supporters maar een marketing afdeling die ons wil doen geloven dat heel Limburg voor 045 is.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

27 nov 2012 12:21
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #401

Punker73 schreef : In 045 zijn die doeken door de club zelf opgehangen dat is nog veel triester ...... achter die doeken zitten dus helemaal geen supporters maar een marketing afdeling die ons wil doen geloven dat heel Limburg voor 045 is.

Meen je dit serieus? Dan is het daar nog triester dan ik dacht..

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

27 nov 2012 12:34
Mestreech85
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #402
Hier een link Fortuna 3 ton nodig om seizoen af te maken
www.vi.nl/radio/231659/Fortuna-heeft-dri...en-af-te-maken-1.htm

27 nov 2012 12:51
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #403
Die problemen zullen allemaal verleden tijd zijn met die sponsor waar de hele jupiler league jaloers op is..

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

27 nov 2012 13:03
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #404
Nou als ik zo luister na het radio bericht op vi als Fortuna die 3 ton bij elkaar krijgt hebben ze wel grootste plannen met duurzame energie en DSM er bij betrekken door warmte op te vangen om die vervolgens te gebruiken om het stadion te verwarmen.
Grote zonnepannelen om een hele wijck te kunnen voorzien van energie zijn toch geen verkeerde plannen?
En als er geen zon is dienen die panelen als led reclame!
Alleen als ze het stadion willen afmaken moeten ze nog eens 8,5 miljoen betalen :thinking: niet afmaken?

27 nov 2012 13:11 27 nov 2012 13:12 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #405
Ze hebben 100.000 euro nodig om de maand november te kunnen afmaken. Anders hebben ze niet eens genoeg geld om de salarissen van november te betalen.

Ze komen nu met grootse 'duurzame' plannen. Plannen die financieel meer kosten dan de openstaande schuld, zoals die DSM stadionverwarming. Als Duurzaamheid betaalbaar zou zijn, zou heel Nederland een zonnepaneel op hun dak hebben en de Noordzee vol turbines liggen. Dit is zo futuristisch, bijna Utopisch gezien de situatie waarin Fortuna zit.

Ik weet het, het is Fortuna. Maar ik denk dat de klok al luidt in Sittard. Alleen de kat doet nog een paar gekke sprongen... Jammer, maar sinds TOF ging het wanbeleid gewoon door met gammele constructies.

Tijd voor maken pagina: 0.313 seconden