Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

27 sept 2019 22:38
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7036
Ik ben benieuwd, als dit bij MVV zou gebeuren zouden er wekenlang artikelen in de Limburgse media staan over het schandalige optreden van de supporters, incl opinies van Delait etc. Zullen ze dit ook doen nu het hun geliefde roda betreft? Dit is toch belachelijk man.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, opadiehard, Tuor

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2019 23:44
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7037
Die staan allemaal mooi op beeld, de KNVB deelt normaal voor minder een stadionverbod uit, ik neem aan een stuk of dertig stadionverboden hiervoor?

Interessant om te lezen dat op sociale media 98% van de rodafans dit prima gedrag vindt. Uiteraard dezelfde 98% die onze Mexicaan anderhalve maand geleden nog als de grote redder zag. Wat een clowns daar.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jesfen, opadiehard, itsman

28 sept 2019 00:24
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7038
Enkel bij onze eigen club wordt er met stadionverboden gestrooid, alsof het zoete broodjes zijn. De Limburgse media zal, in tegenstelling tot zoals de berichtgeving rondom mvv supporters, geen wekenlange hetze creëren. Daarnaast zal het bestuur van Roda gewoon zijn supporters steunen, zoals het hoort. Daar kan onze organisatie nog wat van leren!

28 sept 2019 00:37 28 sept 2019 15:02 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7039
De verwijdering van De la Vega uit het Roda-stadion door supporters gaat nog een flinke staart krijgen: deze avond zal voor Roda een gitzwarte avond blijken te zijn.

Ten eerste pikt die De la Vega die vernederende uitzetting uit het Roda-stadion natuurlijk niet. Die zal terug willen slaan!

Ten tweede zal de KNVB ook de vele filmbeelden van de uitzetting zien en bestuderen. De KNVB kan het toch niet goedkeuren dat een stelletje supporters zo maar iemand uit het stadion verwijdert. (En die iemand is dan ook nog de persoon die de KNVB op betrouwbaarheid aan het onderzoeken is.) Roda moet de veiligheid van iedere persoon in het stadion garanderen. Nu kan men wel zeggen dat er geen klappen zijn gevallen. Maar als je zo uit het stadion wordt geduwd, is er wel degelijk sprake van (dreigend) geweld tegen De la Vega. Die verliet zeker niet vrijwillig maar onder dwang, met het nodige duw- en trekwerk door Roda-supporters, het Roda-stadion.

Ten derde heeft het er alle schijn van dat het management van Roda de supportersactie heeft ondersteund of op zijn minst heeft gedoogd. Op de filmpjes is in elk geval te zien dat de supporterscoördinator (die op filmpjes wordt herkend door Roda-supporters; ikzelf ken hem niet) en de beveiliging/stewards (met een oortje in: instructies van hogerhand om niet in te grijpen?) van Roda helemaal geen vinger uitsteken om te proberen te voorkomen dat De la Vega uit het stadion wordt gezet. Ze lijken de uitzetactie zelfs te ondersteunen of op zijn minst te gedogen. Opvallend is ook dat de politie die in het stadion aanwezig is niet ingrijpt; pas als De la Vega uit het stadion is gezet, buiten het stadion is, grijpt de politie in. Waarom beschermde de politie De la Vega niet in het stadion?

Ten vierde zijn er die keurig opgemaakte 'hoerenzoon'-spandoeken. Die mochten gewoon worden opgehangen en ze mochten blijven hangen! Ook hier zal de KNVB vraagtekens of uitroeptekens bij plaatsen. Dit soort beledigende teksten op spandoeken zijn verboden. Bij MVV wordt een spandoek al namens de directie verwijderd als er een woordje als 'mof' op staat...

Ten vijfde denk ik dat de naam of uitstraling van Roda door deze actie verder bezoedeld zal raken. Ik denk dat nogal wat sponsoren, misschien wel bestuursleden en ook potentiële nieuwe redders zich zullen afkeren van Roda: met zo'n (weliswaar begrijpelijke, maar wel ronduit barbaarse) actie zullen ze niks te maken willen hebben.

Ook ik ben heel benieuwd naar de wijze waarop de Limburgse media op de uitzetting van De la Vega zullen berichten. Dit voor eigen rechter spelen valt niet goed te praten. Ja, ik heb wel ergens wel enig begrip voor deze emotionele actie, waaraan de pek en veren nog net ontbraken. Maar zo gaan we in een beschaafd land nu eenmaal niet met elkaar om.

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Lassie80, itsman, Komopdieroeie

28 sept 2019 01:27
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7040
Volgens mij is dit vrij nieuw terrein voor de KNVB en gaan die ook niet ingrijpen aangezien het verder niks met de wedstrijd te maken had. Of kunnen jullie een soortgelijk geval opnoemen waar de KNVB heeft ingegrepen?

28 sept 2019 02:16 28 sept 2019 04:42 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7041

jeoff schreef : Volgens mij is dit vrij nieuw terrein voor de KNVB en gaan die ook niet ingrijpen aangezien het verder niks met de wedstrijd te maken had. Of kunnen jullie een soortgelijk geval opnoemen waar de KNVB heeft ingegrepen?

KNVB-regel 8, op pagina's 4 en 5 van de 'KNVB Standaardvoorwaarden geldend vanaf 1 september 2014' (zie: www.knvb.nl/downloads/bestand/2785/knvb-...per-1-september-2014 ), laat volgens mij overduidelijk zien dat Roda JC op zijn minst toch wel iets aan de KNVB heeft uit te leggen. Onderdelen van die KNVB-regel 8 geef ik aan het einde van dit bericht weer, in cursief lettertype.

Als ik naar KNVB-regel 8.1 (zie hieronder) kijk, vraag ik mij af waarom de stewards, het beveiligingspersoneel en/of de politie bij de wedstrijd Roda - De Graafschap teksten op spandoeken over de mogelijk nieuwe clubeigenaar Mauricio de la Vega zoals "MAURICIO FUCK OFF, HIJO DE PUTA!" en "FAKER", "LIAR", "THIEF", "MAURICIO OUT!" niet provocerend vonden. Hmm, daarover kun je dubben.
Maar KNVB-regel 8.5 (zie hieronder) lijkt mij dodelijk helder: de (door mij vertaalde) spandoektekst "Mauricio, sodemieter op, hoerenzoon!" is toch op zijn minst beledigend te noemen. Tevens zal Mauricio de la Vega zijn uitzetting uit het Roda-stadion als bedreigend hebben gevoeld. De KNVB kan de overtreding van die regel(s) niet door de vingers zien, lijkt me.

- - - - - - - - - - - - - - -
Artikel 8 Ongeoorloofde voorwerpen en gedrag

8.1 Het is verboden om voorwerpen in het Stadion mee te nemen die een gevaar kunnen vormen voor de gezondheid, de veiligheid en/of de openbare orde, waaronder doch niet uitsluitend: (...)
- spandoeken en/of andere voorwerpen waarop, naar het oordeel van de stewards, het beveiligingspersoneel en/of de politie, discriminerende en/of provocerende teksten, afbeeldingen of vormen staan afgebeeld (...)

8.5 Het is verboden zich in het Stadion te gedragen op een wijze die anderen als provocerend, bedreigend of beledigend kunnen ervaren. Voorts is het verboden enig gevaar voor de gezondheid en/of de veiligheid van zichzelf of anderen te scheppen dan wel aan anderen schade toe te brengen.

- - - - - - - - - - - - - - -

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman

28 sept 2019 07:55
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7042
Even geslapen en nieuwe blik op die belachelijke situatie daar.

Los van het feit hoe de beeldvorming en het gevoel rond deze man nu is. Maar niemand deed een reet (beveiliging enz). Stel ze hadden die beste man van de bovenste trede naar onderen gegooid? Was er dan iets gebeurd.

Laat staan wat je op de filmpjes ziet wat buiten stond te wachten? Dat gaat echt compleet nergens over. Die stonden echt klaar om hem letterlijk en figuurlijk af te maken.

Eens kijken hoe dit nu gaat verlopen! Wat denkt een potentiële of huidige sponser? Die Korateev (sorry voor de spelling) zal hier toch ook geen zin in hebben. Volgens vele supporters aldaar nog steeds de redder waar op gewacht wordt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

28 sept 2019 08:16
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7043
Allemaal leuk en aardig wat daar gebeurd, maar het leidt ons wel af van onze eigen (voor mijn gevoel) slechtste start sinds jaren. Laten we ons daarop focussen, en laat die grapjassen in Kerkrade zelf hun ding doen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik gegniffeld heb gisteravond toen ik de berichten hoorde, maar ik vind het veel erger wat zich bij ons afspeelt op het veld! Daar moet verandering in komen, in Kerkrade mag het zo blijven doorgaan voor mij.

MVV, Door Dik En Door Dun
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

28 sept 2019 08:16
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7044
Het was toch duidelijk te zien dat dit mede een door de club geregisseerde actie was. Niemand die ingreep en de overige directieleden houden zich stil.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard

28 sept 2019 08:54
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7045
@Robin. Wat bij mvv gaande is, is allesbehalve zomer zonnig. Resultaten zullen moeten omdraaien.

Ik blijf hopen op die ene wedstrijd waarin alles wel onze kant op valt, alles meezit en er ineens een flow te pakken is.

Kampioen of tweede wordt je niet meer. Dan maar pieken in een periode titel. Laten we ons daarop focussen. Dan barst bij vele het gevoel van kut trainer enz los, maar uit eigen trainer / coach ervaring is dat ook al heb je het beste team? Je de vinger er niet op kan leggen hoe het wel te laten draaien.

Andere opstelling? Andere formatie? Andere denkwijze? Ik geloof en dat klopt ook in vasthouden van je visie. Alleen dan komt er op gegeven moment verandering in.

Ik geloof zelf ook in het feit dat trainer / coaches minimale inbreng hebben en / of invloed.

Een man versus 11 man in veld? Wie bepalen de wedstrijd en / of resultaten? Zet van Marwijk hiervoor en er zal niet veel veranderen. Die zal met zelfde materiaal aan de slag moeten.

De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman

28 sept 2019 09:03
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7046
Bij de Leugeneer zijn ze vergeten de laatste minuut mee te pakken van Top Oss tegen NAC. Eindstand 0-0.

De la Vega op de voorpagina van het soort katern en op de eerste pagina een stuk over dat lachwekkende tafereel daar gisteren. Toch vind ik dat er, zelfs bij een bizarre actie als deze, minder hard geoordeeld wordt dan wanneer er bijvoorbeeld een aantal mensen bier gooien naar een nsb-er in een zwart met geel clownspak die zijn ziel heeft verkocht aan diezelfde club waarvan de supporters zijn familie aanvielen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Zoewiezoe

28 sept 2019 10:12
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7047
Man man mam wat een taferelen. Merendeel van de fans staat er nog achter ook. Ben benieuwd of dat nog zo is als blijkt dat de problemen dadelijk nog groter worden en niemand er meer in durft te stappen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

28 sept 2019 10:24
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7048
Alhoewel het mijn en onze ,,aartsvijanden,,zijn was en ben ik geschrokken met het geen ik gister op de tv beelden en andere filmpjes zag.
Niemand stak dan ook letterlijk een vinger uit om deze man te beschermen,hij werd als de grote judas naar buiten gevoerd om hem aan het publiek te tonen,en letterlijk te laten afslachten.
Dit tart voor mij elke norm van menselijke waardigheid ,met als extra aanvulling wederom geen enkele steun van iedereen binnen de geleding van roda.
Ik heb dit zelf jaren geleden ook ervaren met het bezoeken van de wedstrijden daar, nl iedereen was tegen je van stewards en andere beveiliging incl politie.
Als mvv supporter was je vogelvrij of je nu 8 of 88 jaar was.
Ook ik ben benieuwd of de landelijke maar vooral de regionale pers dit verder onder de aandacht gaan brengen,waarbij ik denk dat DDL vooral weer partij zal kiezen voor de club uit de zone 045.
Het is toch absurd als je ziet dat deze man doods angsten uitstaat als hij richting uitgang word gedreven!
Het mag dan bij de supporters onder de categorie wanhoop vallen, dit is nog nergens ter wereld voor gevallen en werd daar in vele media aandacht an besteed.
Ooit moet toch ergens een druppel de emmer doen overlopen met wat daar allemaal getolereerd word,hoop dat hier een diepgaand onderzoek naar gedaan word en flinke straf maatregelen getroffen worden.
Zie nog steeds het beeld voor me dat die klerenkast in nep trainingspak deze mexicaan met een brede smile en gil uitlevert aan de rest van die hersenlozen..hopenlijk dinsdag bij opsporing verzocht....zo ben dit kwijt....gr opa.

....

28 sept 2019 10:28 28 sept 2019 10:42 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7049
Maar toch SJENG holtby en kot er naast terwijl je juist in dit soort wedstrijden met hun het verschil kunt maken,heb gister niemand gehoord die een andere mening had....gr opa.

Ps sorry dit is geen overig nieuws had hier ook niet mogen staan maar in de wedstrijd topic.......

....

28 sept 2019 10:55 28 sept 2019 11:09 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7050
Bizarre beelden. Al weten we uit ervaring dat een grote mate van passiviteit op de momenten dat het er op aan komt een van de vereisten is om te mogen werken als Roda steward/beveiliger. Hoe dan ook, duidelijk dat dit geregisseerd is, of op zijn minst stilzwijgend is toegestaan door hooggeplaatste figuren binnen de club. Sluwe zet wel. Komt de la Vega niet terug? Dan is het probleem op deze manier makkelijk geregeld. Leidt dit alles uiteindelijk alleen maar tot grotere problemen? Dan kan gewezen worden naar het volk op de tribune dat de boel heeft doen escaleren. 

In elk geval is wel duidelijk gemaakt aan De la Vega dat hij niet welkom is in de circustent. Benieuwd hoe dit afloopt. De la Vega heeft bij Murcia laten zien dat hij zich niet zomaar laat wegjagen door boze supporters. Kan me niet voorstellen dat hij dat nu wel zou doen. Bovendien blijft schimmig hoe de hele constructie met de aandelen precies is. Is alles nog van Schrouff? Zijn het Som en de drie caballeros uit Spanje (gelieerd aan de la Vega) die de aandelen hebben overgenomen? Misschien wel meest bizarre is dat velen op het prikbord daar Schrouff de schuld geven van dit alles en hem als de slechterik zien in dit alles, een man van boven de tachtig die de afgelopen vier jaar 25 miljoen in de club gestoken heeft en daarmee de boel soort van op de rails heeft gehouden. Duidelijker voorbeeld van hoe ze daar elke kijk op de realiteit kwijt zijn is er eigenlijk niet. Verder opvallend dat de enige die de gang van zaken veroordelen de trainer en aanvoerder zijn. Media en clubleiding blijven oorverdovend stil.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques, Lassie80, jovkle, Zoewiezoe

Tijd voor maken pagina: 0.316 seconden