Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

30 sept 2019 13:59
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7096
Ik heb het al eerder gezegd in het topic van de wedstrijd tegen Den Bosch: Mauricio is een man naar mijn rood-wit MVV hart. Het paard van Troje anno 2019 wat mij betreft. Als mijn vriendin iedere avond GTST zit te kijken , lees ik het nieuws rondom meneer De la Vega. Ik denk dat mijn serie inmiddels spannender is dan de serie waarin Ludo en Janine al 40 afleveringen aan het scheiden zijn.

Hij kwam binnen als dé verlosser binnen de stadsgrenzen van de Wah Wah linie. Meneer ging de tekorten wel even dekken en een bankgarantie afgeven. Dat de beoogd investeerder er een complete puinzooi van heeft gemaakt bij Murcia, ach dat nemen we voor lief. Laten we eerst eens beginnen met een selectie samen te stellen waarmee we de ''Koempels'' rustig kunnen houden. Een leuk, nieuw en motiverend filmpje met gebalde vuist zal hier vast nog enig cachet aan geven. De vuist was echter geen gebaar van vechtlust, maar een indicatie hoe diep meneer zijn hand al in het scrotum van Roda JC had gestoken.

Vervolgens wordt er personeel ontslagen, gaan ze spelers halen waarvan niemand heeft gehoord en waarvan men zich afvraagt hoe deze te gaan betalen. Nee, het waren ''betaalbare'' spelers voor de begrippen van de circustentclub.

Zo nu, enige dagen later, zijn de mannekes uit het Trojaans paard ontsnapt en hebben ze het dorp Kerkrade volledig in hun macht. De gemeente kan niets, want dan gaan ze zelf failliet. Het leger van Mauricio wenst enkel te vertrekken wanneer er een mooie afkoopsom op tafel wordt gelegd. Wellicht dat de achterban i.p.v. foldertjes maken wat centjes uit de zak kan toveren om meneer te laten verdwijnen.

De betaalbare spelers dan. Zo kan ik het ook: laat gewoon een speler komen waarvan de club die de speler in eigendom heeft 90 % van het salaris overmaken. Dan betalen wij daar lekker alle andere salarissen mee en hebben we slechts één ontevreden speler. Immers, Jordy moest en zou daar gaan spelen voor zijn familie te onderhouden. De arme jongen, ben je eindelijk wakker?

Kortom:

- Aflevering 1 ; Circus Renz en de beestenboel
- Aflevering 2 ; Leeuwentemmer Maurico de la Vega en zijn Trojaans Paard runnen de boel
- Aflevering 3 ; Leeuwentemmer met de gebalde vuist vermaakt het publiek
- Aflevering 4 ; Eigenaar haalt nieuwe beesten van stal!
- Aflevering 5 ; Hoe betaalt de nieuwe leeuwentemmer zijn beestjes?
- Aflevering 6 ; Circus leent dropjes van andere mensen uit het buitenland. Mag dat?
- Aflevering 7 ; Welpjes bijten leeuwentemmer Mauricio in de kooi
- Aflevering 8 ; De pleuris breekt uit in het circus. Hoe nu verder?
- Aflevering 9 ; Grote tijger Ugbo staat eten af aan de welpjes Croux, Alberg en Muyters.
- Aflevering 10 ; wordt vervolgd......

Kan iemand een leuk hoesje bedenken en de filmpjes aan elkaar bundelen? €9,99 per stuk af te halen in de Fanshop die meneer De la Vega ook ging runnen!

Zoals op een filmpje een man al zei: Adiah wah, and never come back!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2019 16:19
#Willy
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7097
Eigenaar gekrenkt, Sleutelpersonen stappen op. Kantoorpersoneel heeft vandaag het werk neergelegd. KNVB gaat onderzoek doen. En een persconferentie later vandaag.

Wat een soap. Wat een beschamende vertoning van het clubpersoneel en die zgn. supporters. Kerkrade kan natuurlijk ook niet de gaten blijven dichten anders staan zij straks onder curatele.

/me pakt de popcorn maar weer uit want het is weer smullen geblazen. Meer actie dan de laatste wedstrijden in de Geusselt.

30 sept 2019 16:29
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7098
Een onderzoek van de KNVB zegt me 0,0. En zéker als deze bij roda is. Dat zegt niets. Eerder dat hun een hand boven het hoofd wordt gehouden, want tja, volgens de KNVB mogen ze natuurlijk nooit failliet gaan met zo'n stadion enz enz. Maar goed, je weet maar nooit, dus heb alvast een grote emmer popcorn klaar gezet.

30 sept 2019 17:17
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7099
Hier een mooi stuk van een betrokken sponsor van Roda, de rugsponsor Medisana
Deze blog komt van zijn linkedin pagina

7 jaren stonden we achter op het shirt bij Roda JC, nog nooit had een bedrijf voor zo’n lange periode op het shirt gestaan. Inmiddels zijn we alweer ons 8e seizoen ingegaan. Daar waar we eerst aangegeven hadden te stoppen zijn we toch weer overstag gegaan.

Maar wat hebben we in die eerste 7 jaren nu allemaal meegemaakt. Teveel om op te noemen. Teveel dingen gezien, gehoord en van dichtbij meegemaakt. Onrust, vriendjespolitiek, vreemde barter deals, wanbeleid, een directeur die na de onderhandelingen en meerdere afspraken doodleuk kwam vragen wie wij waren, feest op de markt, een in de winterstop ingevlogen exotisch legioen aan spelers, plastic op het veld, een hoofdsponsor die door een vreemde barter constructie die nooit uitgevoerd is minder betaalde dan de rugsponsor, de terugkeer van Malki die er niet kwam, een directeur die oh oh Den Haag aan het zingen was na een cruciaal verloren wedstrijd tegen ADO, een in Dubai wonende Russische Zwitser, een club aan de rand van de afgrond, een steekspel om de macht, aangedragen sponsoren die gewoonweg niet benaderd werden en vervolgens bij andere clubs aan de slag gingen tot zelfs op het shirt toe, geen luisterend oor, achterkamertjes, icoon Ger Senden weggesaneerd, de Gekke 7, een eigenaar die het niet meer weet, akj oftewel alles kunt jot, Mark Luijpers weggestuurd op de eerste training van het zeizoen, een knuffel Rotterdammer, niet meer wegkomen uit de businessclub in Breda door rellen, de transformatie van Lucky tot Koempeltje, grootverdieners die nog geen bal over 5 meter konden geven, het wonder van Mark Jan Fledderus, de teen van Frank Demouge, een aftellende trainer die er alleen maar zat als goedmakertje, de opgestapte RvC, het overlijden van Nol Hendriks, de shirts die aankwamen zonder bedrukking van Medisana erop, een autoverkoper, een stukje op LinkedIn dat landelijk nieuws werd, de terugkeer van Roel Brouwers die nadat hij niet kon wennen aan kunstgras voor een dik salaris kinderboeken ging voorlezen op lagere scholen, 4 thuiswedstrijden achter elkaar scoren in de eerste minuut, eerste degradatie in de historie van de club in Deventer, Huub Stevens, de heaters die niet meer aangingen, feest in Breda, in eigen huis door Almere naar de eerste divisie geschoten worden, het slechtste seizoen ooit in de historie van de club, 7 trainers, Dennis Higler, van Arena naar de Toekomst, een hoofdsponsor die met veel bombarie werd gepresenteerd maar niet kon betalen, taco’s en sangria en nog heel veel meer. Als ik zo bezig ben vallen me steeds meer dingen in en ik vrees dat als ik doorga dit een stuk gaat worden van hier tot Mexico……..of Dubai. En ik weet zeker dat ik straks weer denk dat ik heel veel zaken vergeten ben. Dus misschien laat ik dit wel een open blog en vul ik steeds weer bij als me weer iets te binnen schiet. Maar misschien ook gewoon niet.

Het voetballend resultaat was in ieder geval in de meeste gevallen bedroevend. Het eerste jaar van onze sponsoring bleven we nipt in de Eredivisie door de twee vrije trappen van Mark Jan Fledderus tegen Sparta. Eentje in de laatste minuut van de wedstrijd, de ontlading in het stadion was gigantisch en als ik de beelden terugkijk is het weer kippevel. Vervolgens degradeerden we het jaar erna echt voor het eerst in de historie van de club. Hoe ik toen van Deventer naar huis ben gereden weet ik niet meer. Automatische piloot denk ik. Gelukkig promoveerden we direct weer terug naar de Eredivisie. De wedstrijd in Breda was een van de spannenste en mooiste wedstrijden die ik ooit gezien heb. De sfeer in Breda na afloop was iets minder, maar terug in Kerkrade was het feest op de markt geweldig. Vanaf het bordes van het stadhuis weer kippevel. Het jaar na de terugkomst overleefden we zonder het spelen van play offs, maar een jaar later was het weer raak. Uitgerekend tegen MVV en met Huub Stevens aan het roer bleven we in de Eredivisie. Het jaar erna ging het alsnog mis en verloren we in de play-offs in eigen huis van Almere. Weer terug naar die ellendige eerste divisie waarvan ze de naam ook nog veranderden in Keuken Kampioen Divisie…..alsof het allemaal al niet erg genoeg was. Wat volgde was het slechtste seizoen ooit uit de historie. Ik hoop toch zo dat de uitdrukking van 7 vette jaren en 7 magere jaren klopt…..of waren dit de 7 vette jaren, dat zou ook nog eens kunnen.

Wat is nu zo’n beetje het meest vreemde dat ik in al deze seizoenen meegemaakt hebt ? Absoluut die keer dat ik in Arnhem zat voor de wedstrijd Vitesse – Roda JC en dat daar plotseling Roda JC het veld opkwam in de shirts van de Arnhemse Boys. Dat was echt heel vreemd om te zien en bovendien een groot gemis in exposure aangezien Vitesse op dat moment nummer 1 stond in de competitie en daarnaast deze wedstrijd de enige wedstrijd was op het betreffende tijdstip. Achteraf bleek het inderdaad een wedstrijd te zijn met hoge kijkersaantallen. Onbegrijpelijk eigenlijk wat daar toen gebeurde. De KNVB had het shirt de donderdag voor de wedstrijd nog goedgekeurd volgens het gebruikelijke protocol, echter de Belgische scheidsrechter vond het nodig om het shirt alsnog af te keuren met het gevolg dat iemand halsoverkop op zoek moest naar shirts. Onbegrijpelijk dat dit zomaar kan gebeuren met dit soort grote belangen voor sponsoren.

De 7 jaren vlogen in ieder geval voorbij als een wervelwind dat is zeker. 7 jaren of eigenlijk moeten we in de voetballerij 7 seizoenen zeggen met een aantal hoogtepuntjes maar vooral ook veel te veel dieptepunten. Mijn constatering is wel dat er een wereld van verschil zit tussen eerste divisie en Eredivisie. Het verschil is in Nederland eigenlijk veel te groot. In bijvoorbeeld Duitsland is dit verschil veel kleiner en is er veel meer aandacht ook voor de 2. Bundesliga. In de toekomst vrees ik dat dit verschil in Nederland veel groter gaat worden en durf ik zelfs een voorspelling aan te gaan dat toekomstig, en ik zeg niet komend seizoen, de Eredivisie vrouwen meer aandacht gaat krijgen dan de KKD. En gezien het feit dat het vrouwenvoetbal de komende jaren enorm gaat groeien ook wel terecht denk ik. En volgens mij ook nog eens veel leuker om naar te kijken ! Wellicht dat dan de Nederlandse vrouwen competitie ook veel uitgebreider en interessanter gaat worden. Nu is het jammer dat alle toppers richting buitenland vertrekken, hoewel dit natuurlijk bij de mannen ook al jaren gebeurd. Maar ja, hoe kom ik nou weer van 7 seizoenen Roda JC bij vrouwenvoetbal terecht…..

Terug naar Roda JC en onze sponsoring. Veel meegemaakt zoals je hebt kunnen lezen, maar eerlijk is eerlijk in de jaren Eredivisie heeft het ons ook enorm veel exposure en naamsbekendheid opgeleverd. Dat staat buiten kijf. Zonder deze sponsoring hadden we niet daar gestaan waar we nu staan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, Zoewiezoe, bokkesprongen

30 sept 2019 18:01
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7100
Es iech ut good begriep heet die k*tclub dus gewoen ut salaris gejat vaan dee geheurde speuler. Es iech dee speuler waors deeg iech aongifte en leet beslaag legke op alles wat los en vas zit

30 sept 2019 18:41
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7101
Verhaal gaat dat ze alweer gered zijn. Kan ook niet anders daar, die vinden altijd wel een idioot die er in wil stappen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

30 sept 2019 18:44 30 sept 2019 18:45 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7102

Frostie_999 schreef : Verhaal gaat dat ze alweer gered zijn. Kan ook niet anders daar, die vinden altijd wel een idioot die er in wil stappen.

Dat verhaol klop dus neet. Dat is 't verhaol dat menier Senden in juni heet vertèld euver dee Stijn Koster. En dat verhaol is noe weer bove water koume drieve, mer is dus gewoen 't verhaol dat al bestoont, en neet vaan de groond is gekoume.

30 sept 2019 18:48
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7103

Frostie_999 schreef : Verhaal gaat dat ze alweer gered zijn. Kan ook niet anders daar, die vinden altijd wel een idioot die er in wil stappen.

Koster wil instappen maar dan moet die Mexicaan eerst weg zijn, en die wil niet gaan zonder afkoopsom.
Ik neem aan dat ze de club niet ten onder laten gaan voor een afkoopsom van 2 a 3 ton dus ze zullen het wellicht wel redden, de nieuwe eigenaar moet wel enorm veel geld erin pompen om alleen al het seizoen af te kunnen maken. Maar goed die heeft dan ook tussen de 100 en 250 miljoen gekregen voor zijn bedrijfje vorig jaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

30 sept 2019 18:50
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7104
Ik sta nergens meer van te kijken. Het is eigenlijk van de zotten, bij ons staat een stabiele organisatie en is er amper nog een shirtsponsor voor te vinden, en daar vinden ze altijd wel iemand die de helpende hand wil toesteken zelf na jaren van complete bestuurlijke chaos.

30 sept 2019 18:54
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7105
Hoe herken je een kakkerlak?

Kakkerlakken zijn plat, meestal lichtbruin en hebben lange voelsprieten. In 95 procent van de gevallen is de kakkerlak die jij thuis aantreft een ‘Duitse kakkerlak’. Dit insect wordt 1 à 2,5 cm groot en heeft twee zwarte strepen over zijn borstschild.

Facta Non Verba

30 sept 2019 19:54 30 sept 2019 19:59 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7106

jeoff schreef :

Koster wil instappen maar dan moet die Mexicaan eerst weg zijn, en die wil niet gaan zonder afkoopsom.
Ik neem aan dat ze de club niet ten onder laten gaan voor een afkoopsom van 2 a 3 ton dus ze zullen het wellicht wel redden, de nieuwe eigenaar moet wel enorm veel geld erin pompen om alleen al het seizoen af te kunnen maken. Maar goed die heeft dan ook tussen de 100 en 250 miljoen gekregen voor zijn bedrijfje vorig jaar.

Sterker nog, Koster (op het prikbord wordt overigens gezegd dat er ook een andere partij geïnteresseerd is) heeft aan 1Limburg aangegeven alleen in te willen instappen als de la Vega financieel over de brug komt en de schulden aflost die hij gemaakt heeft namens Roda, onder andere de beruchte lening van 150.000 euro. Daar zal de la Vega bepaald geen zin in hebben... Dus eea is zeker nog niet rond, al zal het uiteindelijk wel goed komen. Jammer, maar goed, ongetwijfeld zullen er nog lijken uit de kast gaan vallen en bovendien, gegeven het verwachtingspatroon van de gemiddelde Roda fan is het wachten op de volgende financiële crisis. Al heeft dat Roda 2.0 wel een briljant businessplan. Ze gaan bezuinigen, maar niet op kwaliteit (dus een ton salaris voor een speler zal normaal blijven) en Roda gaat verder vooral geld verdienen door.... Jonge spelers aan te trekken en die met winst te verkopen! Een ronduit revolutionair plan! Dat zeg maar de hele professionele voetbalwereld al sinds de voorlaatste eeuwwisseling probeert en vrijwel niemand structureel lukt.

30 sept 2019 20:05
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7107
Als we de Quote mogen geloven dan heeft Stijn Koster 150 miljoen, dat is serieus geld en daarmee ook prima in staat om Roda omhoog te helpen

Hij moet alleen willen en bereidt zijn om een deel van zijn vermogen , hiervoor in te zetten
Het eerste jaar zal hij 2-3 miljoen nodig hebben om alles weg te poetsen en dan nog eens miljoen of 2 om de selectie aan te sterken
Dus met 5 miljoen speelt hij voor promotie , daar ben ik van overtuigd . Mits de juiste kanalen en juiste mensen die tevens ook weer de juiste spelers weten te vinden
Ik neem aan dat Stijn een vermogens beheerder heeft en nogmaals wanneer we Quote mogen geloven bezit hij 150 miljoen. Maakt Stijn 6 procent rendement per jaar op zijn vermogen dan krijgt hij 9 miljoen rendement per jaar ! Tja wat zal hem die 5 miljoen dan interesseren, maakt hij geen rendement wat zal hem dat rendement interesseren. Hij moet alleen niet bang zijn om zijn geld te verliezen...

Tja zou de redding voor Roda kunnen zijn en tevens hun ticket naar de eredivisie . En tuurlijk met 6,5 miljoen gedekte bergroting wil niet zeggen dat je direct promoveert maar je kunt wel meedoen, met 10-12 miljoen begroting wordt je kampioen ( mits de juiste keuzes)
Het lijken allemaal eenvoudige sommetjes en dat is natuurlijk ook zo, probleem bij zo'n club is natuurlijk wel dat er veel meer bij komt kijken dan je denk. Zie Schroeff , 20 miljoen verloren en paar jaar tijd ! Zo kan het ook gaan , en de supporters die gaan mee met de waan van de dag
Waarom zou zo Stijn zo iets willen eigenlijk, het is geen clubliefde het is gewoon aanzien, je ego .. de aandacht de media en noem maar op... Kan ook zo maar je ondergang worden. Maar ik denk met 150 miljoen in je broekzak kun je zonder dat je al teveel hoeft in te teren goede zaken doen. Alleen moet je dan geen types als Ger Senden als pratende pop moeten laten fungeren. Die mag wel een functie hebben, noem hem maar de knuffel koempel maar met dit soort mensen kom je ook geen stap verder....

Jammer dat wij geen Stijn kosters hebben , we zijn al ter lang weg uit de eredivisie om de huidige rijken 30-er met MVV bloed een stap verder te krijgen , die hebben niks met MVV helaas , die gaan naar andere dingen toe denk ik dan, of Maastricht heeft ze niet, dat weet ik niet

Kennen jullie 3 Multimiljoenairs van onder de 40 opnoemen die Maastrichtse routs hebben ?!

30 sept 2019 20:37 30 sept 2019 20:40 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7108
Zo, hier kan dus binnenkort weer een slot op dus. Hoe is het verder met onze eigen club gesteld? Oh ja, in 2 jaar promotie. Ik was het allemaal haast alweer vergeten door deze soap...

30 sept 2019 20:40
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7109
Mr Koster wil er niet alleen inspringen volgens NRC ,L1 en Voetbal primeur en niemand geeft geld gratis weg ook mr Koster niet.......

30 sept 2019 20:58
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7110
Lees ik tussen de regels door nu enige symphatie van de medisana-topman voor MVV...
Tom Daemen..Thal...;)

Tijd voor maken pagina: 0.325 seconden