Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- middenstip
-
- Platinum Member
-
Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
02 Oct 2019 11:40Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
02 Oct 2019 11:41Mullenders en Schrouff hebben natuurlijk fouten gemaakt hoor. Met De la Vega in zee gaan is een blunder die Roda erg duur te staan komt, op zijn minst is een hoop geld weggegooid en kan dit jaar sportief al bijna afgeschreven worden. Maar er is natuurlijk een reden waarom ze afgelopen voorjaar/zomer niet voor Roda 2.0 kozen. Is het erg waarschijnlijk dat er een groot complot achter zit? Of is het meer waarschijnlijk dat het clubje achter Roda 2.0 hetzelfde clubje is dat de afgelopen jaren Schrouff steeds weer voor alle tekorten op liet draaien? En dat die ook nu helemaal geen eenheid waren? Zoals de G6/G7 die afgelopen jaar steeds ruzie kreeg onderling? Met Hessel Meijer steeds weer in een dubieuze rol?
En toch is Meijer nu de grote redder en Mullenders heeft het gedaan. Schitterend. Tuor heeft 100% gelijk - inclusief anekdote over hypotheekfraude.
Ze brengen me wel op een idee. Ik ga eens bij die Stijn Koster informeren of hij nog een financieel adviseur nodig heeft.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Hill28
-
- Visitor
-
02 Oct 2019 12:48 - 02 Oct 2019 12:48
Wat zitten er trouwens veel Maastrichtenaren te huichelen op dat prikbord? Zo werk je alleen maar in de hand dat straks het fusiespook weer uit de hoge hoed komt. Van Hooijdonk kon het ook alweer niet laten afgelopen zondag, afgunstige vent dat het is :puke:
- Boe is dat feeske?
-
- Platinum Member
-
02 Oct 2019 13:39Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Och jeh
-
- Elite Member
-
02 Oct 2019 16:35Dat bevestigen verschillende bronnen tegenover L1.
Lees ook: Waarom wil Roda JC plots van 'reddende engel' af?
Regels overtreden
De puntenaftrek heeft te maken met 'wijzigingen in de structuur van de club', waarbij Roda JC zich niet aan de regels van voetbalbond KNVB heeft gehouden. Waar dat precies over gaat, is niet bekend. De voetbalbond wil vooralsnog niet reageren op dit bericht.
De la Vega
Voor de club is de puntenaftrek de zoveelste tegenvaller in korte tijd. Financieel zit Roda JC aan de grond, terwijl de beoogde investeerder Mauricio de la Vega daar voorlopig weinig verandering in lijkt te brengen. Er worden verwoede pogingen ondernomen de Mexicaan naar de uitgang te duwen. Binnen de club wordt De la Vega ook gezien als aanleiding voor de puntenaftrek.
Punten gehalveerd
Roda JC kan nog in beroep gaan tegen de puntenaftrek. Als de club dat doet, behoudt het voorlopig de zes punten die de spelers tot dusver bij elkaar voetbalden. Mocht de straf definitief worden, halveert het aantal punten dus.
Met drie punten uit acht wedstrijden zou Roda JC dan op de laatste plek in de Keuken Kampioen Divisie belanden.
- Vluuzak
-
- Platinum Member
-
02 Oct 2019 18:25Hill28 wrote: Ik solliciteer wel voor een functie op kantoor bij La Vega
Wat zitten er trouwens veel Maastrichtenaren te huichelen op dat prikbord? Zo werk je alleen maar in de hand dat straks het fusiespook weer uit de hoge hoed komt. Van Hooijdonk kon het ook alweer niet laten afgelopen zondag, afgunstige vent dat het is :puke:
Ik heb er maar een gezien, zijn er volgens mij wel genoeg van Sittard en Maastricht, die daar de boel flink aan het opjutten zijn :lachen:
- MVVke
-
- Platinum Member
-
02 Oct 2019 18:40de Keukenkampioen-divisie gaan met de
club in gesprek om de problemen te
helpen oplossen.
Sins wienie maag de KeukenKampioen divisie en de KNVB ziech hei mèt bemeuje, en ze zelles helpe?? Laot ze zelf dee zooi oplosse. Of beter, laot ze kepot goon. Boe waor de KNVB wie ze RBC, Veendam en Haarlem veur mindere bedrage al lete umflikkere??? Dit neig toch nao vrunsjespolletiek.
- Boschpoort
-
- Administrator
-
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
02 Oct 2019 18:58 - 02 Oct 2019 18:58Zelfs 1limburg krijgt het benauwd :lachen: :thumbsup: :daag:Woensdag werd bekend dat de club drie punten in mindering krijgt en twee geldboetes van 2500 en 10.000 euro opgelegd krijgt voor het nakomen van de licentieregels. Roda kan nog in beroep gaan tegen deze straf.
- SintServaos
-
- Platinum Member
-
02 Oct 2019 19:50Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Medusa
-
- Junior Member
-
02 Oct 2019 19:56Want eigenlijk is dit gewoon een schitterend script voor een vette serie (of breng ik ze daar nu op ideeen?) Als dit verhaal ware een serie op Netflix dan stond deze saga ergens bovenaan tussen mijn favorieten met tags als amusement, spanning, leerzaam, popcornserie en psychologie. En weet je wat het leukste is? Naast alle plotwendingen, deserties, stemmingmakers en lafaards, is dit een verhaal waar we allemaal vol kunnen genieten van de "bad guy" van het verhaal, :applaus: :applaus: Mauricio Garcia de la Vega :applaus: :applaus: , hem steunen in al zijn roekeloosheid die gekarakteriseerd wordt door hebzucht van een echte bedrieger. Daarnaast is hij is ook nog eens flamboyant en charismatisch - in zwaar contrast met al die Koempels - wat zijn heldenrol op dit moment nog net wat mooier maakt.
Keep it up Mauricio, never give up 'mano!
- Boschpoort
-
- Administrator
-
02 Oct 2019 20:09Wat heeft die García nu objectief verkeerd gedaan? Hij heeft vanaf dag 1 gesteld niet te investeren maar in de kosten te snijden. Dat heeft hij gedaan. Hij zou garant staan voor het begrotingstekort maar dat tekort blijkt pas op het einde van het seizoen. In principe kan hij met één goede deal, spelersverkoop of sponsordeal, dat tekort wegwerken. Dus daar is hij op dit moment nog niet in gebreke gebleven.
En nu wordt het feit dat hij directeur is opeens tegen hem gebruikt. Hoezo? De man is vanaf 13 juni al directeur. Daar had niemand een probleem mee. Hij mocht werknemers ontslaan, sponsors werven, een selectie samenstellen een trainer aanstellen etc. Kon allemaal prima en nu proberen ze dat als de stok te gebruiken om de hond te slaan. Hoe diep kun je zinken?
Ik blijf me elke dag verbazen. Dit mag van mij nog best even doorgaan. Al doe ik niet mee mij dat schijnheilige geleuter dat het zonde is voor het Nederlandse of Limburgse voetbal als ze failliet gaan. Na zoveel jaren wanbeleid zal het eens tijd worden.
- sjengvandenboorn
-
- Elite Member
-
Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
02 Oct 2019 20:32F#cking hell! Wat een bereidwilligheid allemaal daar. Waar weten deze partijen idd toen andere clubs voor minder om vielen en binnen no time alleen nog vage herinneringen werden.
Ik sluit mij aan bij de vorige post. De beste man heeft inderdaad gedaan, wat hij in beginne gezegd heeft. Daar zit niks fouts in.
Zie het eens zo mensen: zou jij ook maar een euro in een club steken als je van de KNVB akkoord moet krijgen voordat je eigenaar mag worden van een club? Ik niet!
Daarnaast trekt hij geld uit de club? Welke baas, manager, CEO enz krijgen niet betaald en zullen financiële handelingen moeten verrichten door hun functie?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- sjengvandenboorn
-
- Elite Member
-
02 Oct 2019 20:40 - 02 Oct 2019 20:41Volgens wethouder Jo Schlangen reageert de gemeente pas na het overleg op de kwestie bij Roda. L1 schrijft: "Voetbalbond KNVB wil samen met de gemeente in gesprek om te kijken welke mogelijkheden er zijn om de crisis bij de club op te lossen. Staf en supporters van Roda willen dat directeur Mauricio Garcia de la Vega per direct vertrekt, omdat hij de beloften die hij deze zomer deed om geld in de club te steken niet nakomt."
Volgens de KNVB staat de toekomst van Roda JC op het spel. Dat heeft ook de aandacht van de gemeente Kerkrade, dat eigenaar is van het Parkstad Limburg Stadion. Bij een eventueel faillissement loopt de gemeente jaarlijks tonnen aan huur mis.
Woensdag kreeg de club nog drie punten in mindering.
Vanaf hier mijn eigen tekst :
En dan lees ik kort na mijn laatste post dit. De gemeente wilt samen met de KNVB kijken naar mogelijkheden? Heel Kerkrade is zo clochare als de pest en de ouderen zijn daar al de klos, maar laten we inderdaad maar even kijken hoe dit met een groepje op te lossen?
Bij een eventueel faillissement lopen ze tonnen mis? Ze betalen al geen reet aan de gemeente en de gemeente geeft ze nu al respijt elk jaar met de huurbetaling van het stadion!
Wil je als gemeente een wijs besluit nemen? Gooi dat stadion tegen de grond en maak op die plek een nieuwe woonwijk. Dan heb je op den duur je geld terug en verdien je zelfs aan het verdwijnen van de mijnput genaamd Parkstad Limburg Stadion.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jacques
-
- Platinum Member
-
02 Oct 2019 21:00sjengvandenboorn wrote: Bij een eventueel faillissement loopt de gemeente jaarlijks tonnen aan huur mis.
Vanaf hier mijn eigen tekst :
Bij een eventueel faillissement lopen ze tonnen mis? Ze betalen al geen reet aan de gemeente en de gemeente geeft ze nu al respijt elk jaar met de huurbetaling van het stadion!
Je zegt het zelf al, maar hier komt één van mijn stokpaardjes. Wat nou dat ze dan jaarlijks tonnen aan huur mislopen? Roda heeft letterlijk, letterlijk !! nog geen enkel jaar de huur volledig en op tijd betaald. Dus de gemeente loopt helemaal niets mis. Iedere zoveel jaar wordt de huurachterstand kwijtgescholden. Bij faillissement doen ze dat min of meer alvast vooruit voor de rest van de looptijd, een mooie boekhoudkundige streep, maar qua kasstromen verandert er niets - Roda betaalde toch al niet (volledig en op tijd).
Ik vind het verbijsterend dat steeds weer dat smoesje van stal wordt gehaald, dat het de gemeente geld zou kosten. Is gewoon feitelijk al jaren niet waar.