Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

02 okt 2019 11:40
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7141
Som idem dito, heeft Kerkrade met zijn malversatie 's t.o.z. van roda straatarm gemaakt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2019 11:41
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7142
Ik vind het ook zo komisch. Mullenders wordt nu - net als eerder Eric van der Luer - verweten dat hij een pier en een sjeng is. En dat hij alles doet om die club kapot te maken. Ja hoor, daarom heeft hij jarenlang Schrouff geholpen om 23 miljoen in Roda te steken. Dat is typisch zo'n vuile streek van een MVV-fan! Je hele carrière zo inrichten dat je rechterhand/financieel adviseur wordt van een groeiend importbedrijf in parkstad in de hoop dat de baas ooit eigenaar van Roda wordt. En als dat dan gebeurt, laat je hem 23 miljoen in de club steken om dan een jaar of vier later GENADELOOS toe te slaan. Allemaal voorbedachten rade! Een standbeeld voor de Geusselt voor Mullenders! Net zoals Van der Luer dertig jaar lang bij Roda gevoetbald (met erg veel succes) en getraind heeft om dan in het voorjaar van 2019 een paar wedstrijden trainer te zijn en wat wedstrijdjes te verliezen zodat Roda de play-offs niet haalt. Vuile pier, dit was al die jaren al zijn plan! Stiekem wisten we dit allemaal in Maastricht al die jaren al, wat hebben we samen met Eric gegniffeld als we hem weer eens muntjes tegen zijn hoofd smeten en zijn vrouw voor van alles en nog wat uitmaakten, alles voor de show!

Mullenders en Schrouff hebben natuurlijk fouten gemaakt hoor. Met De la Vega in zee gaan is een blunder die Roda erg duur te staan komt, op zijn minst is een hoop geld weggegooid en kan dit jaar sportief al bijna afgeschreven worden. Maar er is natuurlijk een reden waarom ze afgelopen voorjaar/zomer niet voor Roda 2.0 kozen. Is het erg waarschijnlijk dat er een groot complot achter zit? Of is het meer waarschijnlijk dat het clubje achter Roda 2.0 hetzelfde clubje is dat de afgelopen jaren Schrouff steeds weer voor alle tekorten op liet draaien? En dat die ook nu helemaal geen eenheid waren? Zoals de G6/G7 die afgelopen jaar steeds ruzie kreeg onderling? Met Hessel Meijer steeds weer in een dubieuze rol?

En toch is Meijer nu de grote redder en Mullenders heeft het gedaan. Schitterend. Tuor heeft 100% gelijk - inclusief anekdote over hypotheekfraude.

Ze brengen me wel op een idee. Ik ga eens bij die Stijn Koster informeren of hij nog een financieel adviseur nodig heeft.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe

02 okt 2019 12:48 02 okt 2019 12:48 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7143
Ik solliciteer wel voor een functie op kantoor bij La Vega ;)

Wat zitten er trouwens veel Maastrichtenaren te huichelen op dat prikbord? Zo werk je alleen maar in de hand dat straks het fusiespook weer uit de hoge hoed komt. Van Hooijdonk kon het ook alweer niet laten afgelopen zondag, afgunstige vent dat het is :puke:

02 okt 2019 13:39
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7144
De sleutel schijnt te liggen bij dhr Frits Schrouff. En die neemt zich lekker de tijd. Dat die moffen maar flink zweten daar!!

Boe is dat feeske?

02 okt 2019 16:35
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7145
Roda JC heeft een nieuwe tik moeten incasseren. Voetbalbond KNVB heeft de club bestraft met puntenaftrek. De club uit Kerkrade moet drie punten inleveren.

Dat bevestigen verschillende bronnen tegenover L1.

Lees ook: Waarom wil Roda JC plots van 'reddende engel' af?

Regels overtreden
De puntenaftrek heeft te maken met 'wijzigingen in de structuur van de club', waarbij Roda JC zich niet aan de regels van voetbalbond KNVB heeft gehouden. Waar dat precies over gaat, is niet bekend. De voetbalbond wil vooralsnog niet reageren op dit bericht.

De la Vega
Voor de club is de puntenaftrek de zoveelste tegenvaller in korte tijd. Financieel zit Roda JC aan de grond, terwijl de beoogde investeerder Mauricio de la Vega daar voorlopig weinig verandering in lijkt te brengen. Er worden verwoede pogingen ondernomen de Mexicaan naar de uitgang te duwen. Binnen de club wordt De la Vega ook gezien als aanleiding voor de puntenaftrek.

Punten gehalveerd
Roda JC kan nog in beroep gaan tegen de puntenaftrek. Als de club dat doet, behoudt het voorlopig de zes punten die de spelers tot dusver bij elkaar voetbalden. Mocht de straf definitief worden, halveert het aantal punten dus.

Met drie punten uit acht wedstrijden zou Roda JC dan op de laatste plek in de Keuken Kampioen Divisie belanden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Vluuzak

02 okt 2019 18:25
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7146

Hill28 schreef : Ik solliciteer wel voor een functie op kantoor bij La Vega ;)

Wat zitten er trouwens veel Maastrichtenaren te huichelen op dat prikbord? Zo werk je alleen maar in de hand dat straks het fusiespook weer uit de hoge hoed komt. Van Hooijdonk kon het ook alweer niet laten afgelopen zondag, afgunstige vent dat het is :puke:

Ik heb er maar een gezien, zijn er volgens mij wel genoeg van Sittard en Maastricht, die daar de boel flink aan het opjutten zijn :lachen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

02 okt 2019 18:40
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7147
Iech citeer eve e stök vaan teleteks: De voetbalbond,de gemeente Kerkrade en
de Keukenkampioen-divisie gaan met de
club in gesprek om de problemen te
helpen oplossen.

Sins wienie maag de KeukenKampioen divisie en de KNVB ziech hei mèt bemeuje, en ze zelles helpe?? Laot ze zelf dee zooi oplosse. Of beter, laot ze kepot goon. Boe waor de KNVB wie ze RBC, Veendam en Haarlem veur mindere bedrage al lete umflikkere??? Dit neig toch nao vrunsjespolletiek.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, Janepie

02 okt 2019 18:50
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7148

02 okt 2019 18:58 02 okt 2019 18:58 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7149
vaan 1limburg.nl

Woensdag werd bekend dat de club drie punten in mindering krijgt en twee geldboetes van 2500 en 10.000 euro opgelegd krijgt voor het nakomen van de licentieregels. Roda kan nog in beroep gaan tegen deze straf.

Zelfs 1limburg krijgt het benauwd :lachen: :thumbsup: :daag:

Facta Non Verba
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Tuor

02 okt 2019 19:50
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7150
Dreij punten draof um te beginne mer veur miech maag de licensie weure ingetrokke

02 okt 2019 19:56
Medusa
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7151
Heel fijn om de observaties hier te lezen! Ik denk trouwens dat Roda supporters met enig intellect hier ook regelmatig mee zullen lezen in plaats van op hun eigen prikbord om wat perspectief op te doen. Je zou eens een serie posts van elk vooraanstaande prikker elke drie maanden moeten analyseren, dan kan je feitelijk bewijzen hoe principieel en doordacht de ondergemiddelde mens is. Uiteraard lees ik het prikbord wel regelmatig mee als amusement. 

Want eigenlijk is dit gewoon een schitterend script voor een vette serie (of breng ik ze daar nu op ideeen?) Als dit verhaal ware een serie op Netflix dan stond deze saga ergens bovenaan tussen mijn favorieten met tags als amusement, spanning, leerzaam, popcornserie en psychologie. En weet je wat het leukste is? Naast alle plotwendingen, deserties, stemmingmakers en lafaards, is dit een verhaal waar we allemaal vol kunnen genieten van de "bad guy" van het verhaal, :applaus: :applaus: Mauricio Garcia de la Vega :applaus: :applaus: , hem steunen in al zijn roekeloosheid die gekarakteriseerd wordt door hebzucht van een echte bedrieger. Daarnaast is hij is ook nog eens flamboyant en charismatisch - in zwaar contrast met al die Koempels - wat zijn heldenrol op dit moment nog net wat mooier maakt. 

Keep it up Mauricio, never give up 'mano!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

02 okt 2019 20:09
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7152
Ik vind het zó ontzettend hypocriet wat er in Kerkrade gebeurt op dit moment.
Wat heeft die García nu objectief verkeerd gedaan? Hij heeft vanaf dag 1 gesteld niet te investeren maar in de kosten te snijden. Dat heeft hij gedaan. Hij zou garant staan voor het begrotingstekort maar dat tekort blijkt pas op het einde van het seizoen. In principe kan hij met één goede deal, spelersverkoop of sponsordeal, dat tekort wegwerken. Dus daar is hij op dit moment nog niet in gebreke gebleven.
En nu wordt het feit dat hij directeur is opeens tegen hem gebruikt. Hoezo? De man is vanaf 13 juni al directeur. Daar had niemand een probleem mee. Hij mocht werknemers ontslaan, sponsors werven, een selectie samenstellen een trainer aanstellen etc. Kon allemaal prima en nu proberen ze dat als de stok te gebruiken om de hond te slaan. Hoe diep kun je zinken?

Ik blijf me elke dag verbazen. Dit mag van mij nog best even doorgaan. Al doe ik niet mee mij dat schijnheilige geleuter dat het zonde is voor het Nederlandse of Limburgse voetbal als ze failliet gaan. Na zoveel jaren wanbeleid zal het eens tijd worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80, Medusa

02 okt 2019 20:32
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7153
Punten mindering! Financiële shit zooi! Knvb en andere partijen die optreden als EHBO partij.

F#cking hell! Wat een bereidwilligheid allemaal daar. Waar weten deze partijen idd toen andere clubs voor minder om vielen en binnen no time alleen nog vage herinneringen werden.

Ik sluit mij aan bij de vorige post. De beste man heeft inderdaad gedaan, wat hij in beginne gezegd heeft. Daar zit niks fouts in.

Zie het eens zo mensen: zou jij ook maar een euro in een club steken als je van de KNVB akkoord moet krijgen voordat je eigenaar mag worden van een club? Ik niet!

Daarnaast trekt hij geld uit de club? Welke baas, manager, CEO enz krijgen niet betaald en zullen financiële handelingen moeten verrichten door hun functie?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

02 okt 2019 20:40 02 okt 2019 20:41 door sjengvandenboorn.
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7154
Het gemeentebestuur van Kerkrade heeft voor donderdagochtend een spoedoverleg ingelast. Aanleiding hiervoor is de nijpende situatie bij eerstedivisionist Roda JC Kerkrade.

Volgens wethouder Jo Schlangen reageert de gemeente pas na het overleg op de kwestie bij Roda. L1 schrijft: "Voetbalbond KNVB wil samen met de gemeente in gesprek om te kijken welke mogelijkheden er zijn om de crisis bij de club op te lossen. Staf en supporters van Roda willen dat directeur Mauricio Garcia de la Vega per direct vertrekt, omdat hij de beloften die hij deze zomer deed om geld in de club te steken niet nakomt."

Volgens de KNVB staat de toekomst van Roda JC op het spel. Dat heeft ook de aandacht van de gemeente Kerkrade, dat eigenaar is van het Parkstad Limburg Stadion. Bij een eventueel faillissement loopt de gemeente jaarlijks tonnen aan huur mis.

Woensdag kreeg de club nog drie punten in mindering.

Vanaf hier mijn eigen tekst :

En dan lees ik kort na mijn laatste post dit. De gemeente wilt samen met de KNVB kijken naar mogelijkheden? Heel Kerkrade is zo clochare als de pest en de ouderen zijn daar al de klos, maar laten we inderdaad maar even kijken hoe dit met een groepje op te lossen?

Bij een eventueel faillissement lopen ze tonnen mis? Ze betalen al geen reet aan de gemeente en de gemeente geeft ze nu al respijt elk jaar met de huurbetaling van het stadion!

Wil je als gemeente een wijs besluit nemen? Gooi dat stadion tegen de grond en maak op die plek een nieuwe woonwijk. Dan heb je op den duur je geld terug en verdien je zelfs aan het verdwijnen van de mijnput genaamd Parkstad Limburg Stadion.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

02 okt 2019 21:00
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7155

sjengvandenboorn schreef : Bij een eventueel faillissement loopt de gemeente jaarlijks tonnen aan huur mis.

Vanaf hier mijn eigen tekst :

Bij een eventueel faillissement lopen ze tonnen mis? Ze betalen al geen reet aan de gemeente en de gemeente geeft ze nu al respijt elk jaar met de huurbetaling van het stadion!

Je zegt het zelf al, maar hier komt één van mijn stokpaardjes. Wat nou dat ze dan jaarlijks tonnen aan huur mislopen? Roda heeft letterlijk, letterlijk !! nog geen enkel jaar de huur volledig en op tijd betaald. Dus de gemeente loopt helemaal niets mis. Iedere zoveel jaar wordt de huurachterstand kwijtgescholden. Bij faillissement doen ze dat min of meer alvast vooruit voor de rest van de looptijd, een mooie boekhoudkundige streep, maar qua kasstromen verandert er niets - Roda betaalde toch al niet (volledig en op tijd).

Ik vind het verbijsterend dat steeds weer dat smoesje van stal wordt gehaald, dat het de gemeente geld zou kosten. Is gewoon feitelijk al jaren niet waar.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80

Tijd voor maken pagina: 0.331 seconden