Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

30 sept 2019 21:21
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7111

Schapendonk schreef : Zo, hier kan dus binnenkort weer een slot op dus. Hoe is het verder met onze eigen club gesteld? Oh ja, in 2 jaar promotie. Ik was het allemaal haast alweer vergeten door deze soap...

Als je binnen 2 jaar wil promoveren moet je ook een goede investeerder vinden. Eentje met een MVV hart. Helaas lijkt dit in Maastricht niet te bestaan onder de vermogenden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2019 07:55
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7112
Vandaag een interview in de Telegraaf met de Mexicaanse weldoener.

Hij gaat niet zonder slag of stoot weg. The story continue and the plot thickens :-)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

01 okt 2019 08:24 01 okt 2019 08:27 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7113
Ik probeer de situatie bij die club even juridisch te duiden. Ik baseer me enkel op wat ik hier en daar lees, ik heb geen enkel direct inzicht dus misschien zit ik ernaast.
De club wordt geleid door twee statutair directeuren. García de la Vega en Meijer. Zijn worden benoemd door het bestuur van de stichting FS United.
Deze stichting wordt bestuurd door 3 Spanjaarden en Jos Som. Dan is er nog een stichting waarin Schrouff zelf zit die de bestuurders van de stichting FS United benoemt.
Feitelijk heeft García op dit moment dus alle touwtjes in handen. Hij kan met de club doen wat hij wil totdat hij door zijn eigen bestuur wordt teruggefloten. Het bestuur dat dus bestaat uit zijn drie Spaanse vrienden en nieuwe Nederlandse vriend, Som.
De enige manier om daar iets tegen te doen ligt op de weg van Schrouff. Die moet d vier bestuurders van de stichting FS United ontslaan, zorgen voor een nieuw bestuur en dan moet dat nieuwe bestuur García ontslaan als statutair bestuurder. Pas dán komen zaken als ‘de toegang tot het stadion ontzeggen’ aan de orde. Laat staan een overname door een derde partij als Stijn Koster of Roda 2.0. Maar wie gaat op dit moment in zo’n stichtingsbestuur zitten? Het afbreukrisico is gigantisch en de gebeurtenissen van afgelopen vrijdag zorgen er wel voor dat geen enkel persoon uit de regio bij zijn volle verstand zo’n taak op zich zal nemen. Schrouff zelf wil er niks meer mee te maken hebben en Mullenders heeft aangekondigd zich terug te trekken uit de club. Wie moet het dán doen? Ik heb geen idee.
Kennelijk is García niet van plan zich over te geven en lijkt Schrouff weinig actie te ondernemen. Een patstelling die voorlopig wel eens zou kunnen aanhouden.
En de klok tikt verder. De schulden nemen toe. De onrust onvermijdelijk ook.
Wat gaat de gemeente doen die zelfs de verlaagde huurinkomsten voor het stadion in gevaar ziet komen?
Wat gaat Chelsea doen nu de bijdrage voor hun huurspeler voor andere doeleinden wordt gebruikt?
Wat doen spelers als ze geen salaris krijgen in oktober?
Wat doen sponsoren?
Wat doen schuldeisers die een bankroet zien naderen en dus hun centen zeker willen stellen?
Last but nog least, wat doet de KNVB mbt de begroting?

Kortom, we vermaken ons nog wel een tijdje.

En ja, ik realiseer me dat wij ons eigenlijk geen leedvermaak kunnen permitteren. Bij ons gaan ook heel veel dingen niet zoals ze zouden moeten gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, middenstip, Uermend, Tuor, Lassie80, itsman, Saint Pierre, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe, bokkesprongen

01 okt 2019 08:42
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7114
Zo is het ook, Boschpoort. Deze patstelling is gecreëerd doordat ze met open ogen in het 'project DLV' zijn getrapt. Frits zal ongetwijfeld grote spijt hebben dat hij ooit zich met Roda heeft bemoeid. Is ruim de helft van zijn vermogen kwijt geraakt in een paar jaar en krijgt nu de zwarte piet toegespeeld. Dat ze zonder Frits al jaren geleden failliet waren geweest is blijkbaar iedereen vergeten.

Mooi om te lezen dat nu ineens iedereen vindt dat DLV geen zeggenschap heeft. Toen ze destijds hem nodig hadden om van Eric van der Leur af te komen was iedereen enthousiast.

Overigens ook mooi om te zien hoe nu weer Ger Senden op de voorgrond treedt. Het zou mij niks verbazen als deze 'Eric van der leur 2.0' de actie van afgelopen vrijdag heeft opgezet. Van der Leur werd binnen no-time uitgekotst, maar de manier waarop Ger Senden achter de schermen aan alle stoelpoten aan het zagen is komt wel heel dicht in de buurt. Hij wil wel erg graag en ten koste van alles weer bij Roda aan boord. Hij ziet wel een TD plek voor hem.

Meneer Nieuwenhuizen is overigens ook weer terug. En ja hoor, zoals het bij Roda hoort, staat hij nu aan de andere kant. Tegen DLV.
Voor iedereen die geen ruggengraat heeft is er dus hoop. Bij Roda hebben ze altijd een baan voor je. Je hoeft alleen maar met alle winden mee te waaien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80, jovkle, Boschpoort, Zoewiezoe, bokkesprongen

01 okt 2019 09:22
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7115

Saint Pierre schreef : Zo is het ook, Boschpoort. Deze patstelling is gecreëerd doordat ze met open ogen in het 'project DLV' zijn getrapt. Frits zal ongetwijfeld grote spijt hebben dat hij ooit zich met Roda heeft bemoeid. Is ruim de helft van zijn vermogen kwijt geraakt in een paar jaar en krijgt nu de zwarte piet toegespeeld. Dat ze zonder Frits al jaren geleden failliet waren geweest is blijkbaar iedereen vergeten.

Mooi om te lezen dat nu ineens iedereen vindt dat DLV geen zeggenschap heeft. Toen ze destijds hem nodig hadden om van Eric van der Leur af te komen was iedereen enthousiast.

Overigens ook mooi om te zien hoe nu weer Ger Senden op de voorgrond treedt. Het zou mij niks verbazen als deze 'Eric van der leur 2.0' de actie van afgelopen vrijdag heeft opgezet. Van der Leur werd binnen no-time uitgekotst, maar de manier waarop Ger Senden achter de schermen aan alle stoelpoten aan het zagen is komt wel heel dicht in de buurt. Hij wil wel erg graag en ten koste van alles weer bij Roda aan boord. Hij ziet wel een TD plek voor hem.

Meneer Nieuwenhuizen is overigens ook weer terug. En ja hoor, zoals het bij Roda hoort, staat hij nu aan de andere kant. Tegen DLV.
Voor iedereen die geen ruggengraat heeft is er dus hoop. Bij Roda hebben ze altijd een baan voor je. Je hoeft alleen maar met alle winden mee te waaien.

Erik vd Leur is schijnbaar nog niet ontslagen, maar zit gewoon thuis met behoud van salaris en die Nieuwehuizen heeft schijnbaar nog een behoorlijk bedrag te goed van onze grote vriend Garcia .

01 okt 2019 09:31
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7116
Boschpoort, De begroting van r.j.c. is volgens L1 door de K.N.V.B. wel goed gekeurt. Tja wat moet Chelsea doen?, ze zullen er ook niet blij mee zijn, als ze hem terug halen moet hij volgens mij de nieuwe transfer periode af wachten en kan hij nergens wedstrijden spelen!

01 okt 2019 09:49
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7117
Die begroting is goedgekeurd onder het voorbehoud dat er een dekking komt voor die 9 ton die ze te kort komen op de begroting. En dat moet voor eind oktober gebeuren. Die dekking zou kunnen worden afgegeven in de vorm van een bankgarantie. En daar zit hem juist de crux. García zou dat doen maar dat wordt met de dag onwaarschijnlijker.
Wat betreft Chelsea heb ik geen idee of ze die speler in Kerkrade houden maar ze zullen dit toch niet zomaar accepteren lijkt me.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

01 okt 2019 09:55 01 okt 2019 09:59 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7118
Chelsea ligt niet zo wakker van 43000€ per maand. Dat is geen MVV haha. Chelsea heeft wel andere dingen aan het hoofd, dus die schuiven dit makkelijk ff op de lange baan. En dat weet Roda donders goed. Het enige is, dat de samenwerking in de toekomst een flinke deuk heeft opgelopen. Maar daar zit Roda niet mee, want die hebben korte termijn gedachtes ( binnen 2 jaar CL) :lachen:

01 okt 2019 10:23
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7119
Frits Schrouff schijnt ergens in een artikel gezegd te hebben dat hij 23 miljoen in Roda gestopt heeft maar dat hij er nu de handen vanaf trekt - iemand anders mag betalen. Schakelen we over naar het prikbord voor de reacties:

Dat het hem 23 miljoen heeft gekost, is dan ook vooral zijn eigen schuld

Met zo’n uitspraken mag Frits lekker mee met zijn maat Mauritz. Adieje wah! En never come back.

Frits is een vuile huichelaar.

En dit zijn alleen de recente reacties, de afgelopen dagen werd hij ook al meermaals voor seniel, dement en weet ik veel wat uitgemaakt.

Ik hoop dat iedere lokale miljonair die overweegt geld in Roda te stoppen, dit soort reacties leest. 23 miljoen euro in een paar jaar er door jagen om de club overeind te houden, en dit is wat men daarna van je vindt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Ben Salemans, itsman, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

01 okt 2019 11:18
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7120
NULAND - Roda JC is ten prooi gevallen aan totale anarchie, nu de beoogde overname van de club door de Mexicaan Mauricio Garcia de la Vega alleen maar voor meer problemen heeft gezorgd. De onverkwikkelijke overname-soap kende afgelopen vrijdag een dieptepunt met het wegjagen van Garcia de la Vega uit het stadion door boze supporters. De volgende hoofdstukken zijn de massale ziekmelding van het kantoorpersoneel maandag en het statement van de club dat Roda JC de samenwerking zo snel mogelijk wil beëindigen. Mikpunt van de Limburgse volkswoede, Garcia de la Vega, heeft zich tot op heden altijd terughoudend opgesteld in de media, maar vindt het nu de hoogste tijd om van zich te laten horen.
Mauricio Garcia de la Vega: „Als ze me niet willen, moeten ze dat maar zeggen.”

Het kantoorpersoneel heeft zich collectief ziek gemeld uit onvrede over uw functioneren. Wat denkt u daarvan?
Garcia de la Vega: „Ik ga samen met mijn advocaat onderzoeken of dit een complot is. Ik denk dat het allemaal verband houdt met elkaar. Het personeel roep ik op om gezamenlijk de schouders eronder te zetten en geen strijd te voeren in de club.”

Hoe was het om als beoogde eigenaar door de supporters uit het stadion te worden gezet?
„Ik had nooit kunnen denken dat zoiets zou kunnen gebeuren in Nederland. In Spanje bij Murcia heb ik meegemaakt dat supporters mij de toegang tot het stadion ontzegden. Maar daar heeft niemand me aangeraakt. Hier ben ik vastgegrepen, geduwd, ik ben zelfs gevallen. Ik voelde me heel onveilig en ben aangetast in mijn waardigheid. Ik vroeg mijn stewards om me te helpen, maar niemand hielp me.”

Is het niet een beetje erg toevallig, dat in zo’n kort tijdsbestek de supportersgroepen van twee clubs waarbij u betrokken bent als potentiële eigenaar tot zulke vergaande acties overgaan?
„De supporters van Roda JC zijn slachtoffers, ze zijn hiervoor gebruikt. Ik zal er dan ook bij de KNVB voor pleiten dat de supporters die hierbij betrokken zijn geweest niet worden gestraft. Ik kan heel goed begrijpen dat de supporters zich zorgen maken, want Roda gaat hen aan het hart. Roda is hun leven. Maar ik denk dat deze actie een doelbewuste poging is om mij onder druk te zetten. Iemand van binnen de club zit daarachter.”

U heeft met Frits Schrouff een deal gesloten om bijna tachtig procent van de aandelen van Roda JC over te nemen voor de symbolische prijs van 1 euro. In ruil daarvoor zou u in de club investeren. Waarom heeft u dat nog altijd niet gedaan?
„Net zoals ik bij Murcia heb gedaan, heb ik onmiddellijk de waarheid gesproken. Ik ben niet het type eigenaar dat binnenkomt en direct geld begint uit te geven. Ik heb van begin af aan gezegd dat ik andere wegen zou kiezen, zoals snijden in de uitgaven. Daar hebben we grote stappen in gemaakt. Bovendien heb ik te maken met de regelgeving van de KNVB. Ik ken de situatie van andere buitenlandse investeerders die geïnvesteerd hebben, maar hun geld kwijt zijn omdat ze niet goedgekeurd zijn als eigenaar. Bovendien kan ik ook pas geld in de club storten als de KNVB mij als eigenaar heeft goedgekeurd, omdat ik anders het risico loop dat het geld wordt bevroren omdat de herkomst niet duidelijk is.”

Dus zolang de KNVB geen groen licht geeft, stopt u geen euro in de club. Ondertussen moeten wel de salarissen worden betaald, heeft de club allerlei kosten en is de bodem van de kas in zicht. Hoe lost u dat op?
„Er zijn ook andere manieren om aan geld te komen. Ik heb namens de club een lening afgesloten voor een bedrag van 150.000 euro, waarvoor ik persoonlijk garant sta. Ook ben ik op zoek gegaan naar sponsoren. Ik heb met het Duitse bedrijf UAC Holding (een firma die actief is in de crypto-valuta, red.) een deal over de naamgeving van het stadion. Dat is een deal van 1 miljoen euro, waarvoor ze een bankgarantie hebben afgegeven. Hierover heb ik net een brief ontvangen, waarin ze dat bevestigen.”

Ondertussen kost u zelf de financieel noodlijdende club geld, omdat u uw hotelkosten, reiskosten en zelfs juridische kosten declareert. Begrijpt u dat mensen daar vreemd van opkijken?
„Nee, dat begrijp ik niet. Ik ben van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat continu bezig met Roda JC. We hebben namelijk geen algemeen directeur en technisch directeur meer. Ik doe alles zonder salaris te krijgen en het lijkt me volstrekt normaal dat ik mijn onkosten declareer.”

Waarom zou u überhaupt door willen gaan bij Roda JC als iedereen bij de club u kwijt wil?
„Ik ben een zakenman. Dit is een project waar ik zin in heb. Iedereen die mij kent, weet: ik kan een slag verliezen, maar ik geef nooit op.”

Klopt het dat u desondanks afgelopen vrijdag met mijnheer Schrouff heeft gesproken over een vertrek bij de club?
„Dat klopt. Ik probeer niet obsessief te zijn met dit project. Als iemand anders er een beter project van kan maken, dan sta ik daar voor open. Als ze me niet willen, moeten ze dat maar zeggen. Net zoals in een huwelijk.”

Is bij dat gesprek met Schrouff naar voren gekomen dat u een financiële schadeloosstelling van 250.000 euro zou willen hebben alvorens u bij de club vertrekt?
„Hij heeft mij om een voorstel gevraagd hoe we het kunnen oplossen. Als ik weg moet, sta ik open voor elk voorstel. We hebben over verschillende oplossingen gesproken, maar niet over bedragen.”

www.telegraaf.nl/sport/258308509/ik-laat...f-dit-een-complot-is
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

01 okt 2019 15:11
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7121
Noe in de Leugeneer :Som oet bestuur vaan stiechting die ca. 80 %vaan de aondeile heet. Weurt ut dee gladjanus te heit oonder de veut?

01 okt 2019 15:15
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7122
@SintServaos inderdaad, net zoals hier al eerder is gezegd kan die Mexicaan volgens mij niet zo makkelijk weggebonjourd worden (in tegenstelling tot wat de Heerlense advocaat heeft gemeld). www.limburger.nl/cnt/dmf20191001_0012544...t-uit-roda-stichting

Dat lijkt nu ook langzaam duidelijk te worden op het prikbord.
Maar wellicht hebben we het wel mis en kan Schrouff alsnog via een bepaalde constructie die aandelen uit de stichting FS United halen?

01 okt 2019 16:13
#Willy
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7123
Ratten die het zinkende schip verlaten. Alles om hun eigen straatje schoon te vegen als de boel onvermijdelijk klapt.

01 okt 2019 17:15
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7124
Ik vrees dat we 3 punten kwijt gaan raken.

01 okt 2019 17:30
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7125

Hill28 schreef : Ik vrees dat we 3 punten kwijt gaan raken.

Maak jullie maar niet druk roda zal nooit faiet gaan er staat daar altijd wel iemand op

Tijd voor maken pagina: 0.343 seconden