>
Ontvangen bedankjes 1128
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
MVV4life schreef : Ja, Jeoff, de moed zakt me soms echt helemaal in de schoenen...
Ik ben benieuwd wat de KNVB hier aan gaat doen. Waarom kan de KNVB niet zorgen dat het seizoen wordt uitgespeeld? Dat de KNVB maar geld geeft, zij hebben ook de ingediende begroting goedgekeurd. Het is de KNVB die alle "strenge" regels voor de financien heeft ingevoerd, zodat alle clubs het seizoen kunnen uitspelen. De controle van de KNVB is dus niet goed geweest en alle andere clubs hebben daar in meer of mindere mate last van, zowel op de rangschikking, als voor de supporters (uit en thuis), als voor sponsors, als de inkomsten van de andere clubs, etc.
Ik ben van mening dat de KNVB (ook) hier gefaald heeft en dus maar op de blaren moet zitten. Dan gaan ze vanaf de volgende keer wellicht de begroting en de financiele situatie van de clubs beter beoordelen.
Audiowaste schreef : Om heel snel te rekenen, wij hebben 3 punten gehaald tegen Emmen uit 2 wedstrijden.
Sparta heeft één punt gehaald uit 1 wedstrijd.
Het is dan maar net hoe je verder wil tellen. In principe is het in ons voordeel als we de wedstrijd die wij dan minder hebben gespeeld winnen.
Jacques schreef : Gaat hard zo... en je kunt ook al uittellen wat er gaat gebeuren. De KNVB concludeert dat het licentiesysteem niet streng genoeg is, en gaat nog meer regels opleggen. De goedwillende clubs krijgen het hierdoor zwaarder en de clubs die toch al sjoemelen fietsen er weer lachend doorheen en zitten alsnog in de shit.
Je hebt straks de situatie dat 60% van de clubs (9 van de 15) in de JL in de play-offs spelen, of al kampioen zijn Slaat toch ook nergens op. Je kunt een grauw seizoen in de middenmoot spelen en alsnog aanspraak maken op promotie. Ik denk dat de jupiler league heel snel de vereisten op gebied van grootte selectie, accomodatie, verplichte speeldag vrijdag en dergelijke moet laten zakken, zodat het minder duur wordt er in te spelen en zodat topklassers bereid zijn te promoveren.
Ik hoop dat wij gevrijwaard blijven van "echte" financiele problemen. Als ik dit soort dingen lees, ben ik blij als het enkel bij wat gedoe over de premies blijft.
Audiowaste schreef : In principe niet, maar dat is afhankelijk van MVV zelf.
Op moment:
Sparta 24 wedstrijden, 49 punten
MVV 24 wedstrijden, 44 punten
Haal je de wedstrijden tegen Emmen eraf:
Sparta 23 wedstrijden, 48 punten
MVV 22 wedstrijden 41 punten
Wint MVV de wedstrijd het weekend dat Sparta tegen Emmen moet, kom je weer op 44 punten en loop je dus een punt in.