de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat?

06 mrt 2013 12:39
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #181
Ja, Jeoff, de moed zakt me soms echt helemaal in de schoenen...

Ik ben benieuwd wat de KNVB hier aan gaat doen. Waarom kan de KNVB niet zorgen dat het seizoen wordt uitgespeeld? Dat de KNVB maar geld geeft, zij hebben ook de ingediende begroting goedgekeurd. Het is de KNVB die alle "strenge" regels voor de financien heeft ingevoerd, zodat alle clubs het seizoen kunnen uitspelen. De controle van de KNVB is dus niet goed geweest en alle andere clubs hebben daar in meer of mindere mate last van, zowel op de rangschikking, als voor de supporters (uit en thuis), als voor sponsors, als de inkomsten van de andere clubs, etc.
Ik ben van mening dat de KNVB (ook) hier gefaald heeft en dus maar op de blaren moet zitten. Dan gaan ze vanaf de volgende keer wellicht de begroting en de financiele situatie van de clubs beter beoordelen.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Schapendonk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 12:37
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #182
Veendam dus dichter bij de afgrond, investeerders hebben het reddingsplan geweigerd. Ben benieuwd.

11 mrt 2013 14:13
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #183
Weigering investeerders brengt faillissement Veendam dichtbij

SC Veendam staat weer op de rand van een faillissement. Een groep investeerder weigert om het acute liquiditeitstekort op te lossen.

De Veenkolonialen hebben op korte termijn 400.000 euro nodig om het seizoen af te kunnen maken. Vorige maand sprong hoofdsponsor Gjaltema al bij om de salarissen voor zijn rekening te nemen.

Gjaltema en een groep andere investeerders hebben de club nu laten weten niet nogmaals bij te springen. interim-directeur Piet Scholtens vreest dan ook met grote vrezen voor het voortbestaan van SC Veendam. "Er moet deze week echt geld op tafel komen."

bron: MARTIJN MOOIWEER ( ELF) gepubliceerd op 11 maart '13 12:46

11 mrt 2013 14:47
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #184
Hoplakee en nog eens -6. Als het de scheids niet is die de boel komt naaien, dan gebeurt het wel langs deze weg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Danny1983

11 mrt 2013 18:16 11 mrt 2013 18:17 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #185
Stand bij faillissement Veendam:

1) Sparta 46 (1 wedstrijd minder)
2) Helmond 45
3) Volendam 42
4) MVV 38 (1 wedstrijd minder)
5) Cambuur 37 (3 wedstrijden minder)
6) GA Eagles 37
7) De Graafschap 35
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

11 mrt 2013 19:04
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #186

MVV4life schreef : Ja, Jeoff, de moed zakt me soms echt helemaal in de schoenen...

Ik ben benieuwd wat de KNVB hier aan gaat doen. Waarom kan de KNVB niet zorgen dat het seizoen wordt uitgespeeld? Dat de KNVB maar geld geeft, zij hebben ook de ingediende begroting goedgekeurd. Het is de KNVB die alle "strenge" regels voor de financien heeft ingevoerd, zodat alle clubs het seizoen kunnen uitspelen. De controle van de KNVB is dus niet goed geweest en alle andere clubs hebben daar in meer of mindere mate last van, zowel op de rangschikking, als voor de supporters (uit en thuis), als voor sponsors, als de inkomsten van de andere clubs, etc.
Ik ben van mening dat de KNVB (ook) hier gefaald heeft en dus maar op de blaren moet zitten. Dan gaan ze vanaf de volgende keer wellicht de begroting en de financiele situatie van de clubs beter beoordelen.

Het ligt iets genuanceerder. De clubs hebben ingestemd met de regels die door de KNVB zijn voorgesteld. En m.i. kun je de KNVB niet verantwoordelijk houden voor mismanagement van een club.

Dat is ongeveer hetzelfde als dat een branchevereniging verantwoordelijk zou zijn voor het mismanagement van een aangesloten onderneming.

Nee, ik denk dat er teveel clubs in handen zijn van welwillende amateurs die denken dat het makkelijk is om een BVO te leiden/managen.
Dat de KNVB een controlerende functie heeft, dat ben ik met je eens. Echter door de mazen in de procedure (zie de actie van FS vorig jaar (400K starten op de rekening, 1 dag laten staan en je bent financieel "gezond" tot de volgende meting) kunnen clubs de boel bedonderen.

100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

11 mrt 2013 20:40
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #187
Aswin, ik weet natuurlijk dat het wat genuanceerder ligt. Maar van de andere kant, dan hoeven ze net zo goed niets te controleren... En bij het voorbeeld van Fortuna kan dit net zo goed gelden dat de regels van de KNVB dus niet werken. Ze weten dat ze op deze manier "besodemiedert" worden en toch accepteren ze het (volgens mij waren ze wel degelijk op de hoogte van deze constructie).
En als je het vergelijkt met een accountantsverklaring bij beursgenoteerde bedrijven, die accountants kunnen ook niet zo maar ongestraft goedkeuren. Accountants kunnen bij slecht onderzoek zwaar gestraft worden hiervoor. En de KNVB "speelt" toch een beetje de accountant.

100% veur de eige club!

11 mrt 2013 23:08 11 mrt 2013 23:11 door Fabrice.
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #188
Voor de positivo's - dit nieuws uit het noorden!
En rekenen maar!!

Directeur vreest voor voortbestaan Emmen

Het voortbestaan van FC Emmen is hoogst onzeker. Directeur Jan van Erve vreest het ergste.

Het bedrijf Bikkel heeft een claim bij de club uit de Jupiler League neergelegd. Dat meldt RTV Drenthe.
De Drenthenaren kregen maandag een dwangbevel van de uitzendorganisatie onder ogen. Daarin staat dat Emmen binnen twee dagen 60.000 euro moet overmaken.
De club is dat bedrag verschuldigd, omdat Bikkel een rechtszaak tegen Emmen met succes heeft aangespannen.
Van Erve zegt dat Emmen dat geld niet heeft. "We kunnen niet betalen en als we het bedrag wel hebben, dan is nu al zeker dat meer ondernemingen geld gaan vorderen en dan kan de stekker eruit."

Bron: nu.nl

11 mrt 2013 23:40
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #189
Om heel snel te rekenen, wij hebben 3 punten gehaald tegen Emmen uit 2 wedstrijden.
Sparta heeft één punt gehaald uit 1 wedstrijd.

Het is dan maar net hoe je verder wil tellen. In principe is het in ons voordeel als we de wedstrijd die wij dan minder hebben gespeeld winnen.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

12 mrt 2013 02:47
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #190

Audiowaste schreef : Om heel snel te rekenen, wij hebben 3 punten gehaald tegen Emmen uit 2 wedstrijden.
Sparta heeft één punt gehaald uit 1 wedstrijd.

Het is dan maar net hoe je verder wil tellen. In principe is het in ons voordeel als we de wedstrijd die wij dan minder hebben gespeeld winnen.

sparta loopt dan toch weer 2 punten op ons uit

12 mrt 2013 07:28
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #191
In principe niet, maar dat is afhankelijk van MVV zelf.
Op moment:
Sparta 24 wedstrijden, 49 punten
MVV 24 wedstrijden, 44 punten

Haal je de wedstrijden tegen Emmen eraf:
Sparta 23 wedstrijden, 48 punten
MVV 22 wedstrijden 41 punten

Wint MVV de wedstrijd het weekend dat Sparta tegen Emmen moet, kom je weer op 44 punten en loop je dus een punt in.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

12 mrt 2013 08:36
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #192
Na Haarlem Rbc Agovv en bijna Veendam. Mag nu ook Emmen zich financieel zorgen gaan maken wie is de volgende? Straks houden we nog maar 1 competitie over,dat zouden ze ook niet doen want dan speelt Mvv alsnog in de eredivisie. Goed bezig knvb jullie laten dit soort clubs aan t begin van t seizoen gewoon deelnemen aan de competitie! Terwijl als je je eigen regels naleefd mogen dit soort clubs nooit aan een competitie beginnen!!! Net zoals Nac En roda en dat soort clubs die al jarenlang in de problemen zitten. Maar ja tegenwoordig kun je gewoon zonder spelerpas overal gaan voetballen. Je denkt toch niet dat de politie of knvb dat gaat controleren? Nee zelfs niet ne de dood van de grensrechter in Almere word er door de knvb aan dit soort dingen niks gedaan. Ook niet nu blijkt dat de schuldige al geschorst waren niet eens op t veld mochten staan en geen spelerspas hadden of hebben, oh ja zou t niklas vergeten ze doen er wel wat aan een bandje met respect laten zien en extra hard optreden tegen praten!!!! Pff dacht dat praten iets goeds was? Oh ja blijkbaar word er door de knvb alleen gecontroleerd dat Mvv niet kampioen word. Daar moeten de scheidsrechters op letten, en zelfs dát lukt ze moeilijk aangezien wij meer dan de halve competitie aan kop hebben gestaan! Knvb is triest.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

12 mrt 2013 08:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #193
Gaat hard zo... en je kunt ook al uittellen wat er gaat gebeuren. De KNVB concludeert dat het licentiesysteem niet streng genoeg is, en gaat nog meer regels opleggen. De goedwillende clubs krijgen het hierdoor zwaarder en de clubs die toch al sjoemelen fietsen er weer lachend doorheen en zitten alsnog in de shit.

Je hebt straks de situatie dat 60% van de clubs (9 van de 15) in de JL in de play-offs spelen, of al kampioen zijn :lachen: Slaat toch ook nergens op. Je kunt een grauw seizoen in de middenmoot spelen en alsnog aanspraak maken op promotie. Ik denk dat de jupiler league heel snel de vereisten op gebied van grootte selectie, accomodatie, verplichte speeldag vrijdag en dergelijke moet laten zakken, zodat het minder duur wordt er in te spelen en zodat topklassers bereid zijn te promoveren.

Ik hoop dat wij gevrijwaard blijven van "echte" financiele problemen. Als ik dit soort dingen lees, ben ik blij als het enkel bij wat gedoe over de premies blijft.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

12 mrt 2013 09:01 12 mrt 2013 09:01 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #194

Jacques schreef : Gaat hard zo... en je kunt ook al uittellen wat er gaat gebeuren. De KNVB concludeert dat het licentiesysteem niet streng genoeg is, en gaat nog meer regels opleggen. De goedwillende clubs krijgen het hierdoor zwaarder en de clubs die toch al sjoemelen fietsen er weer lachend doorheen en zitten alsnog in de shit.

Je hebt straks de situatie dat 60% van de clubs (9 van de 15) in de JL in de play-offs spelen, of al kampioen zijn :lachen: Slaat toch ook nergens op. Je kunt een grauw seizoen in de middenmoot spelen en alsnog aanspraak maken op promotie. Ik denk dat de jupiler league heel snel de vereisten op gebied van grootte selectie, accomodatie, verplichte speeldag vrijdag en dergelijke moet laten zakken, zodat het minder duur wordt er in te spelen en zodat topklassers bereid zijn te promoveren.

Ik hoop dat wij gevrijwaard blijven van "echte" financiele problemen. Als ik dit soort dingen lees, ben ik blij als het enkel bij wat gedoe over de premies blijft.

En heb gehoord dat sommige de spelers dat die premies wel mee vallen bij MVV tenminste die ik gesproken heb zeggen haha kan ze missen als kiespijn premies bij MVV waren toch niet hoog en dat dat ook geen enkele rol speeld in hun motivatie!!

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

12 mrt 2013 10:36 12 mrt 2013 10:36 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #195

Audiowaste schreef : In principe niet, maar dat is afhankelijk van MVV zelf.
Op moment:
Sparta 24 wedstrijden, 49 punten
MVV 24 wedstrijden, 44 punten

Haal je de wedstrijden tegen Emmen eraf:
Sparta 23 wedstrijden, 48 punten
MVV 22 wedstrijden 41 punten

Wint MVV de wedstrijd het weekend dat Sparta tegen Emmen moet, kom je weer op 44 punten en loop je dus een punt in.

Niks persoonlijks, maar ik wordt dood en doodziek van dit gereken. Dit is toch niet normaal meer. Het plezier in het voetbal is weg op deze manier.

Tijd voor maken pagina: 0.301 seconden