de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat?

13 mrt 2013 20:41 13 mrt 2013 20:42 door Boys_in_Red.
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #226
@Kletswief

Ik ben het helemaal met je eens, wij (MVVsupporters in het algemeen) zijn wel de hele tijd aan het zeuren over puntenaftrek wat ik persoonlijk ook erg vervelend vind, maar heb me hier al bij neergelegd.
Terwijl de supporters van de clubs die failliet zijn gegaan of de clubs die misschien nog failliet gaan binnenkort, worden helemaal vergeten. Ik zou het heel erg vinden als MVV ineens failliet zou zijn, net als alle andere MVV supporters neem ik aan. :ohmy: Want hoe kut de club of de supporters van de tegenstanders zijn, dit wens je de tegenstander niet toe.

Boys vaan Emmen en Veendam iech wins uuch het biste :thumbsup:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2013 20:57
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #227

Boys_in_Red schreef : @Kletswief

Ik ben het helemaal met je eens, wij (MVVsupporters in het algemeen) zijn wel de hele tijd aan het zeuren over puntenaftrek wat ik persoonlijk ook erg vervelend vind, maar heb me hier al bij neergelegd.
Terwijl de supporters van de clubs die failliet zijn gegaan of de clubs die misschien nog failliet gaan binnenkort, worden helemaal vergeten. Ik zou het heel erg vinden als MVV ineens failliet zou zijn, net als alle andere MVV supporters neem ik aan. :ohmy: Want hoe kut de club of de supporters van de tegenstanders zijn, dit wens je de tegenstander niet toe.

Boys vaan Emmen en Veendam iech wins uuch het biste :thumbsup:

Correctie; behalve *oda. Liever vandaag als morgen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

14 mrt 2013 13:40
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #228
Poortvliet: wegvallen Emmen of Veendam vervalsing

Auteur:
Fabian Bijman
Gepubliceerd:
14 maart 2013 om 12:30
Categorie:
Reactie

FC Den Bosch-trainer Jan Poortvliet houdt de situatie rond SC Veendam en FC Emmen scherp in de gaten. Een faillissement van één of beide clubs heeft grote gevolgen voor zijn ploeg.

In gesprek met het Brabants Dagblad stelt Poortvliet dat het wegvallen van SC Veendam of FC Emmen uit de Jupiler League een vorm van 'competitievervalsing' is. Mochten de twee clubs wegvallen kost dat FC Den Bosch negen punten. Eerder raakte FC Den Bosch door het faillissement van AGOVV Apeldoorn al drie punten kwijt.

Poortvliet denkt dat de KNVB zich hard zal maken voor het behoud van FC Emmen en SC Veendam. "De situatie is nu al onoverzichtelijk genoeg. Ik zou al niet eens meer weten voor welke periode bepaalde wedstrijden meetellen", zegt Poortvliet in het dagblad. "Voor ons zou het alleen gunstig zijn als FC Oss failliet zou gaan. Maar die club heeft zijn zaakjes financieel uitstekend voor elkaar.

Bron:voetbalprimeur.nl

Ik vindt dat MVV zich hier eigenlijk bij moet aansluiten. Misschien samen met nog meer gedupeerde clubs de KNVB een teken geven dat dit niet kan. Dat de bond maar een fatsoenlijke oplossing bedenkt. samen sta je in ieder geval sterker dan alleen.

14 mrt 2013 14:14
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #229
Het blijft een moeilijke situatie. Als de club het seizoen niet kan afmaken moet je of de punten niet laten meetellen of de clubs die nog tegen die ploeg zouden moeten spelen punten erbij tellen. Hoe dan ook blijven er altijd clubs die het oneerlijk zullen vinden. Het eerlijkste in mijn opinie zou zijn om aan het eind van het seizoen het gemiddeld aantal punten dat een ploeg per wedstrijd haalt erbij tellen voor elke wedstrijd die niet door kon gaan. En de dus gespeelde uitslagen laten staan. Maar zelfs bij deze optie zullen er ploegen zijn die het oneerlijk vinden. Een andere optie is dat de KNVB een garantie afgeeft dat een club die op omkiepen staat het seizoen kan afmaken door financieel bij te springen tot aan het eind van het seizoen. De KNVB verdient toch genoeg aan alle EK's en WK's.

14 mrt 2013 14:41
Ivinho
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #230

αναρχος schreef : Het blijft een moeilijke situatie. Als de club het seizoen niet kan afmaken moet je of de punten niet laten meetellen of de clubs die nog tegen die ploeg zouden moeten spelen punten erbij tellen. Hoe dan ook blijven er altijd clubs die het oneerlijk zullen vinden. Het eerlijkste in mijn opinie zou zijn om aan het eind van het seizoen het gemiddeld aantal punten dat een ploeg per wedstrijd haalt erbij tellen voor elke wedstrijd die niet door kon gaan. En de dus gespeelde uitslagen laten staan. Maar zelfs bij deze optie zullen er ploegen zijn die het oneerlijk vinden. Een andere optie is dat de KNVB een garantie afgeeft dat een club die op omkiepen staat het seizoen kan afmaken door financieel bij te springen tot aan het eind van het seizoen. De KNVB verdient toch genoeg aan alle EK's en WK's.

De laatste optie is in mijn ogen het beste.
Voorafgaande van de competitie de financiële situatie van clubs onder ogen nemen en vandaar uit beslissen of ze aan de competitie kunnen beginnen. Zou een club naderhand toch in problemen komen, dan moet de knvb hun bijspringen en de competitie laten uitvoetballen.
Want hoe je het draait of keert het blijft een raar verhaal dat hard verdiende punten je word afgenomen na een faillissement van een club.

Winning isn't everything... It's the only thing!!!

14 mrt 2013 16:17 14 mrt 2013 16:19 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #231
Bewindvoerder SC Veendam: seizoen uitspelen

Bewindvoerder Breuker van SC Veendam ziet het liefst dat de club het seizoen uitspeelt. Dat heeft hij aangegeven bij de KNVB.

Breuker doet dit om meer tijd te krijgen voor het uitzoeken of de club nog bestaansrecht heeft. Om tot het einde van de competitie te kunnen spelen, moet er wel voldoende financiële basis zijn, vindt Breuker. Hij doelt met name op de salarissen van de spelers en de technische staf. Hoofdsponsor Koos Gjaltema is in elk geval bereid de lonen over maart te betalen.

De selectie en de technische staf gaan er voorlopig niet vanuit dat de wedstrijd van vrijdagavond tegen FC Oss de laatste is.
www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=119004

16 mrt 2013 10:29
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #232
De overwinning van gisteren smaakt nog erg zoet.. maar toch blijft de Veendam situatie steeds in mijn achterhoofd hangen.. De schuld blijkt nu weer een ton groter dan gedacht. Spelen ze nog het seizoen uit?
Anders is de achterstand op Sparta ineens toch weer 5 punten.. hoe zuur en oneerlijk zou dat zijn! Om gek van te worden....

maar goed, tot het zo is probeer ik die gedachten maar ver weg te houden. Laten we hopen dat de bewindvoerder het voor elkaar krijgt om Veendam met wat sponsoren om dit seizoen uit te laten spelen.

16 mrt 2013 11:33
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #233
Het zijn nog 8 wedstrijden. Als het faillisement wordt aangevraagd gingen er toch nog 6 weken over heen? Tegen die tijd zijn van die 8 wedstrijden er zeker 5 gespeeld. Laat ze die 3 dan ook nog maar spelen en trek dan de stekker eruit.
Situatie AGOVV was anders, omdat we toen op de helft van de competitie zaten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

16 mrt 2013 11:39
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #234

Maosbrögk schreef : Het zijn nog 8 wedstrijden. Als het faillisement wordt aangevraagd gingen er toch nog 6 weken over heen? Tegen die tijd zijn van die 8 wedstrijden er zeker 5 gespeeld. Laat ze die 3 dan ook nog maar spelen en trek dan de stekker eruit.
Situatie AGOVV was anders, omdat we toen op de helft van de competitie zaten.

Correctie: Er zijn nog maar 7 wedstrijden te spelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Maosbrögk

21 mrt 2013 10:24 21 mrt 2013 10:42 door jeoff.
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #235
Telefoonlijnen SC Veendam per direct afgesloten

Het draaien van het telefoonnummer 0598-619191 is sinds vandaag tevergeefs. De telefoonlijn van SC Veendam is sinds gisteren (woensdag) afgesloten.

De club uit de Jupiler League kan de telefoonrekening niet meer betalen. Het gaat om een bedrag van rond de 2.000 euro. Ook andere facturen kunnen momenteel niet worden betaald, meldt RTV Noord. De club heeft nog maar zo'n 1.000 euro op de bankrekening staan.

Bewindvoerder Breuker wil het komend weekend van de groep investeerders weten of er geld in de club gestoken wordt. Als dat niet het geval is, dan is SC Veendam niet meer te redden en wordt het faillissement aangevraagd. Zestien dagen geleden vroegen de noorderlingen surceance van betaling aan. Dat, omdat de belastingsdienst met een faillissementsaanvraag dreigde.

21 mrt 2013 11:26
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #236
Dan kunnen we de kampioenstrijd weer vergeten.. pffff
En bedankt, KNVB.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

21 mrt 2013 12:37
donny
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #237
als Emmen ook wegvalt, hebben we dan uberhaupt nog een periodetitel?

21 mrt 2013 13:00
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #238

donny schreef : als Emmen ook wegvalt, hebben we dan uberhaupt nog een periodetitel?

Ja, die blijft staan.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

21 mrt 2013 14:55
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #239
Zijn er ooit in Nederland wel eens 2 clubs failliet gegaan op tijd van pak en beet 5 maanden?

21 mrt 2013 15:35
marinesjeng
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #240
Zelf vind ik dat clubs die dreigen om te vallen tijdens een seizoen niet te laten starten aan het nieuwe seizoen.
waarschijnlijk zullen dit er wel een paar zijn, maar zo blijft het wel eerlijk voor de rest.

Tijd voor maken pagina: 0.388 seconden