de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat?

24 mrt 2013 21:41 24 mrt 2013 21:44 door Aswin.
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #286
Voor de positievelingen onder ons, mocht Veendam morgen definitief failliet worden verklaard dan geldt het onderstaande:

Artikel 14 - Terugtrekken uit de competitie
1. Het terugtrekken van een elftal door een betaaldvoetbalorganisatie uit de competitie gedurende een seizoen heeft tot gevolg dat:
a. alle door dat elftal gespeelde wedstrijden als niet gespeeld worden beschouwd;
b. dat geen rekening wordt gehouden met eventueel in mindering gebrachte winstpunten tengevolge van het niet opkomen tegen het teruggetrokken elftal;
c. het wederom deelnemen aan een volgende competitie alleen kan geschieden met toestemming van het bestuur betaald voetbal, dat daaraan voorwaarden kan verbinden.
2. Het terugtrekken van een elftal tijdens de competitie tast de verkregen rechten van andere elftallen niet aan.
3. Het bepaalde in lid 1 en 2 van dit artikel is van overeenkomstige toepassing indien ingevolge het Licentiereglement de licentie van de betaaldvoetbalorganisatie vervalt.

Het enige dat onduidelijk is; is punt 2: Het terugtrekken van een elftal tijdens de competitie tast de verkregen rechten van andere elftallen niet aan..
Afhankelijk hoe je dit bekijkt, zou je dit dus op 2 manieren kunnen lezen:

- Andere elftallen van de BVO die zijn licentie verliest.
- Andere elftallen die in de competitie van de BVO spelen.

In het geval van het laatste, zou dit beteken dat MVV geen punten zou mogen verliezen.... EN dat de aftrek van de gespeelde wedstrijden tegen AGOVV niet reglementair was.

Bron: alturl.com/39r9z

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2013 22:23
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #287
VEENDAM - De investeerdersgroep gevormd rond hoofdsponsor Koos Gjaltema gaat SC Veendam niet uit het moeras trekken. Dat zegt Gjaltema zondagavond.

Morgenmiddag geeft bewindvoerder Gerard Breuker een persconferentie over de situatie bij SC Veendam. Er moet uiteindelijk ruim een miljoen euro op tafel komen. Gjaltema laat weten dat hij en een aantal medesponsors niet in staat te zijn het benodigde bedrag op tafel te leggen. Hij had vrijdag een afspraak met een aantal geldschieters op zijn kantoor. Gjaltema: "Dat groepje was te klein. Wij kunnen het niet doen. Maar misschien zijn er anderen die het wel kunnen. Ik weet het niet. Er heeft zich afgelopen weekend wel een aantal mensen bij mij gemeld, maar concreet leverde dat geen geld op. Iedereen wil wel wat doen, maar deze week moet er geld worden overgemaakt."

m.dvhn.nl/nieuws/sport/article9941763.ece

24 mrt 2013 22:27
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #288

Aswin schreef : Voor de positievelingen onder ons, mocht Veendam morgen definitief failliet worden verklaard dan geldt het onderstaande:

Artikel 14 - Terugtrekken uit de competitie
1. Het terugtrekken van een elftal door een betaaldvoetbalorganisatie uit de competitie gedurende een seizoen heeft tot gevolg dat:
a. alle door dat elftal gespeelde wedstrijden als niet gespeeld worden beschouwd;
b. dat geen rekening wordt gehouden met eventueel in mindering gebrachte winstpunten tengevolge van het niet opkomen tegen het teruggetrokken elftal;
c. het wederom deelnemen aan een volgende competitie alleen kan geschieden met toestemming van het bestuur betaald voetbal, dat daaraan voorwaarden kan verbinden.
2. Het terugtrekken van een elftal tijdens de competitie tast de verkregen rechten van andere elftallen niet aan.
3. Het bepaalde in lid 1 en 2 van dit artikel is van overeenkomstige toepassing indien ingevolge het Licentiereglement de licentie van de betaaldvoetbalorganisatie vervalt.

Het enige dat onduidelijk is; is punt 2: Het terugtrekken van een elftal tijdens de competitie tast de verkregen rechten van andere elftallen niet aan..
Afhankelijk hoe je dit bekijkt, zou je dit dus op 2 manieren kunnen lezen:

- Andere elftallen van de BVO die zijn licentie verliest.
- Andere elftallen die in de competitie van de BVO spelen.

In het geval van het laatste, zou dit beteken dat MVV geen punten zou mogen verliezen.... EN dat de aftrek van de gespeelde wedstrijden tegen AGOVV niet reglementair was.

Bron: alturl.com/39r9z

Aswin, ik denk dat ze hier gewonnen prijzen mee bedoelen. In het geval van MVV zal dit dus bijvoorbeeld geen gevolgen kunnen krijgen voor de gewonnen periode (de verworven rechten). Meer zal dit denk ik niet inhouden.

25 mrt 2013 00:21
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #289

MVVke schreef : Optie a) De Jakhalzen (vaan De Wereld Draait Door) op de KNVB aofsjikke

Optie B ) Pownews op de KNVB aofsjikke

In alle 2 de gevalle zètte die zenders de KNVB dusdaoneg in de zeik tot eederein kint zien wie maffioos de KNVB te wèrrek geit...

En veur de lui die blieve zègke tot de KNVB heij gein sjöld aon heet: Menier de Uil vaan de Fabeltjeskrant zach 't al: Oogjes dicht, en snaveltjes toe...

Optie c) met pijn in het hart dit alles over ons heen laten komen (want: we weten allemaal dat protest tegen KNVB geen zin heeft helaas...), het kampioenschap vergeten, ons helemaal richten op nacompetitie en aldaar in de laatste rond Aachen-Nord richting JL schoppen en zelf promoveren!

MAKE US DREAM!!!

25 mrt 2013 07:36
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #290

MVVke schreef : Optie a) De Jakhalzen (vaan De Wereld Draait Door) op de KNVB aofsjikke

Optie B ) Pownews op de KNVB aofsjikke

In alle 2 de gevalle zètte die zenders de KNVB dusdaoneg in de zeik tot eederein kint zien wie maffioos de KNVB te wèrrek geit...

En veur de lui die blieve zègke tot de KNVB heij gein sjöld aon heet: Menier de Uil vaan de Fabeltjeskrant zach 't al: Oogjes dicht, en snaveltjes toe...

Hier ben ik al mee bezig met pownews en vi

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

25 mrt 2013 08:46
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #291
Het zal toch godver niet waar zijn he.Hoe is het allemaal mogelijk nu mvv kampioen zou kunnen worden.

25 mrt 2013 08:59
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #292

pinobel schreef : Aswin, ik denk dat ze hier gewonnen prijzen mee bedoelen. In het geval van MVV zal dit dus bijvoorbeeld geen gevolgen kunnen krijgen voor de gewonnen periode (de verworven rechten). Meer zal dit denk ik niet inhouden.

Wat ze bedoelen maakt niet veel uit. De reglementen moeten duidelijk zijn.. en je zou kunnen zeggen dat het behalen en behouden van de 2de plaats (of eigenlijk de 1ste plaats als AGOVV nog bestond) een verkregen recht is van MVV op dit moment.

Maar goed ik ben geen jurist en maak me ook geen enkele illusie dat de KNVB gaat luisteren naar een aantal roependen in de woestijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aswin

25 mrt 2013 09:31
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #293
Alle clubs zijn akkoord gegaan met deze regelgeving, hoe bitter het ook is (voor ons in dit geval).
Toen Haarlem in 2010 failliet ging, kwam het ons goed uit en werden de playoffs bereikt dankzij puntenaftrek bij andere clubs.
Ik vind het ook doodzonde, maar je doet er op dit moment niks aan.
Misschien is dit wel een goede gelegenheid om te kijken naar een oplossing voor in de toekomst. Dan moeten wel alle clubs protest aantekenen over de huidige gang van zaken, maar niet iedereen durft tegen de haren van de KNVB in te strijken.
Sportieve wraak nemen in de playoffs is wat ons te wachten staat.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

25 mrt 2013 09:43
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #294

jeoff schreef :

pinobel schreef : Aswin, ik denk dat ze hier gewonnen prijzen mee bedoelen. In het geval van MVV zal dit dus bijvoorbeeld geen gevolgen kunnen krijgen voor de gewonnen periode (de verworven rechten). Meer zal dit denk ik niet inhouden.

Wat ze bedoelen maakt niet veel uit. De reglementen moeten duidelijk zijn.. en je zou kunnen zeggen dat het behalen en behouden van de 2de plaats (of eigenlijk de 1ste plaats als AGOVV nog bestond) een verkregen recht is van MVV op dit moment.

Maar goed ik ben geen jurist en maak me ook geen enkele illusie dat de KNVB gaat luisteren naar een aantal roependen in de woestijn.

Pinobel, precies zoals Jeoff schrijft. M.i. zijn gespeelde wedstrijden ook verworven rechten. Doelpunten en behaalde wedstrijdpunten worden wel ingetrokken, maar (gele / rode) kaarten volgens mij niet.

M.a.w. de KNVB moet duidelijkheid verschaffen. Zolang, dit soort belangrijke zaken, niet duidelijk zijn blijven er mogelijkheden tot discussie!
Ach ja, we zullen eens zien waar dit straks strand.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

25 mrt 2013 11:03
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #295
vi.nl:

Spelers ingelicht over definitief faillissement SC Veendam
25/03/2013 10:23

SC Veendam heeft maandagmorgen de spelers op de hoogte gesteld van een faillissement. De bewindvoerder wilde voor vandaag een bedrag van rond de 675.000 euro ontvangen, hetgeen de club niet is gelukt.

Daarnaast stond er nog een bedrag van drie ton open aan crediteuren en was er een gat van vierhonderdduizend euro op de begroting van volgend seizoen. Verrassend is het faillissement niet.

De curator gaf donderdag al aan geen extra schulden te gaan maken. De oude schuldeisers werden in de wacht gezet vanwege surseance, maar de nieuwe werden ook niet betaald.

Met 35 punten bezet SC Veendam de tiende positie van de Jupiler League. Om 14.00 uur, maandagmiddag houdt de bewindvoerder een persconferentie om te verklaren hoe het verder moet.

Na een beroepstermijn van acht dagen is het faillissement officieel verklaard, waarmee ook alle resultaten van Veendam in de Jupiler League worden geschrapt.

25 mrt 2013 11:09 25 mrt 2013 11:09 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #296
We horen op 1, maar we staan op 4.. Dit is zo'n onrechtvaardig gevoel.. hier moet toch iets aan gedaan worden. Al is het maar om een signaal af te geven! Maar wat kunnen we doen?!

Ik ben in ieder geval blij dat ik dit seizoen voor het eerst (en voor het laatst) een keer in de beruchte Langeleegte ben geweest.. Inclusief strandfeest

25 mrt 2013 11:18
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #297
Hoe onrechtvaardig het ook is, en hoe pijn het mij ook doet als supporter van de jonge garde. We have to get over it, het is de KNVB. We zullen ons moeten richten op de play-offs, en eindigen bij de eerste 5. Dan Roda eruit knikkeren in de laatste ronde, en zelf promoveren! Hoe mooi zou dat zijn?

Zo kortbij, bij de Eredivisie, ik ken het gevoel niet. Wat is de Eredivisie? Ja, natuurlijk, de hoogste voetbal-afdeling van het betaalde voetbal. Maar, hoe zou het voelen als mijn club, MVV, in de Eredivisie zou spelen. Ik vraag het me af. Dit seizoen begon ik echt te dromen over dit scenario, maar na het verdwijnen van AGOVV kreeg deze droom al een flinke klap. En nu met het verdwijnen van SC Veendam, is deze droom vrijwel verdwenen. Helaas. Ooit als ik oud ben, spelen we Eredivisie.

Desondanks deze klap, moeten we onze jongens blijven steunen. Op naar de play-offs!

Make us dream, MVV.

25 mrt 2013 11:23
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #298
De derby gaat nu ook nooit meer uitverkopen ben ik bang....we spelen nergens meer voor dan. Oh wacht, misschien voor het veilig stellen van een plek bij de 1e 5..

25 mrt 2013 11:23
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #299

jeoff schreef : We horen op 1, maar we staan op 4.. Dit is zo'n onrechtvaardig gevoel.. hier moet toch iets aan gedaan worden. Al is het maar om een signaal af te geven! Maar wat kunnen we doen?!

Ik ben in ieder geval blij dat ik dit seizoen voor het eerst (en voor het laatst) een keer in de beruchte Langeleegte ben geweest.. Inclusief strandfeest

Eigenlijk zelfs vijfde aangezien Cambuur nog een wedstrijd achter staat. In plaats van voor de titel spelen, wordt het nu spelen voor een top vijf plaats!

25 mrt 2013 11:42
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #300
Zuur, maar het zijn nu eenmaal de regels. Niks meer aan te doen.
Laten we ons nu maar richten op die vijfde plaats. Hebben we in elk geval een doel om voor te strijden. Nog altijd beter dan rond een twaalfde, dertiende plaats of zo bungelen.

NB in plaats van ons zo op te winden over het puntverlies voor MVV moet je eens denken wat het voor de diehard veendam supporters betekent. Woon je al op een plek waar He-le-maal niets te doen is, valt ook je voetbalclub weg. Dat is een veel groter drama.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Tijd voor maken pagina: 0.310 seconden