>
Ontvangen bedankjes 319
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Aswin schreef : Voor de positievelingen onder ons, mocht Veendam morgen definitief failliet worden verklaard dan geldt het onderstaande:
Artikel 14 - Terugtrekken uit de competitie
1. Het terugtrekken van een elftal door een betaaldvoetbalorganisatie uit de competitie gedurende een seizoen heeft tot gevolg dat:
a. alle door dat elftal gespeelde wedstrijden als niet gespeeld worden beschouwd;
b. dat geen rekening wordt gehouden met eventueel in mindering gebrachte winstpunten tengevolge van het niet opkomen tegen het teruggetrokken elftal;
c. het wederom deelnemen aan een volgende competitie alleen kan geschieden met toestemming van het bestuur betaald voetbal, dat daaraan voorwaarden kan verbinden.
2. Het terugtrekken van een elftal tijdens de competitie tast de verkregen rechten van andere elftallen niet aan.
3. Het bepaalde in lid 1 en 2 van dit artikel is van overeenkomstige toepassing indien ingevolge het Licentiereglement de licentie van de betaaldvoetbalorganisatie vervalt.
Het enige dat onduidelijk is; is punt 2: Het terugtrekken van een elftal tijdens de competitie tast de verkregen rechten van andere elftallen niet aan..
Afhankelijk hoe je dit bekijkt, zou je dit dus op 2 manieren kunnen lezen:
- Andere elftallen van de BVO die zijn licentie verliest.
- Andere elftallen die in de competitie van de BVO spelen.
In het geval van het laatste, zou dit beteken dat MVV geen punten zou mogen verliezen.... EN dat de aftrek van de gespeelde wedstrijden tegen AGOVV niet reglementair was.
Bron: alturl.com/39r9z
MVVke schreef : Optie a) De Jakhalzen (vaan De Wereld Draait Door) op de KNVB aofsjikke
Optie B ) Pownews op de KNVB aofsjikke
In alle 2 de gevalle zètte die zenders de KNVB dusdaoneg in de zeik tot eederein kint zien wie maffioos de KNVB te wèrrek geit...
En veur de lui die blieve zègke tot de KNVB heij gein sjöld aon heet: Menier de Uil vaan de Fabeltjeskrant zach 't al: Oogjes dicht, en snaveltjes toe...
MVVke schreef : Optie a) De Jakhalzen (vaan De Wereld Draait Door) op de KNVB aofsjikke
Optie B ) Pownews op de KNVB aofsjikke
In alle 2 de gevalle zètte die zenders de KNVB dusdaoneg in de zeik tot eederein kint zien wie maffioos de KNVB te wèrrek geit...
En veur de lui die blieve zègke tot de KNVB heij gein sjöld aon heet: Menier de Uil vaan de Fabeltjeskrant zach 't al: Oogjes dicht, en snaveltjes toe...
pinobel schreef : Aswin, ik denk dat ze hier gewonnen prijzen mee bedoelen. In het geval van MVV zal dit dus bijvoorbeeld geen gevolgen kunnen krijgen voor de gewonnen periode (de verworven rechten). Meer zal dit denk ik niet inhouden.
jeoff schreef :
pinobel schreef : Aswin, ik denk dat ze hier gewonnen prijzen mee bedoelen. In het geval van MVV zal dit dus bijvoorbeeld geen gevolgen kunnen krijgen voor de gewonnen periode (de verworven rechten). Meer zal dit denk ik niet inhouden.
Wat ze bedoelen maakt niet veel uit. De reglementen moeten duidelijk zijn.. en je zou kunnen zeggen dat het behalen en behouden van de 2de plaats (of eigenlijk de 1ste plaats als AGOVV nog bestond) een verkregen recht is van MVV op dit moment.
Maar goed ik ben geen jurist en maak me ook geen enkele illusie dat de KNVB gaat luisteren naar een aantal roependen in de woestijn.
Eigenlijk zelfs vijfde aangezien Cambuur nog een wedstrijd achter staat. In plaats van voor de titel spelen, wordt het nu spelen voor een top vijf plaats!jeoff schreef : We horen op 1, maar we staan op 4.. Dit is zo'n onrechtvaardig gevoel.. hier moet toch iets aan gedaan worden. Al is het maar om een signaal af te geven! Maar wat kunnen we doen?!
Ik ben in ieder geval blij dat ik dit seizoen voor het eerst (en voor het laatst) een keer in de beruchte Langeleegte ben geweest.. Inclusief strandfeest