de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat?

22 mrt 2013 10:43
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #256
Moet je je voorstellen hoe het voelt als straks aan het einde van het seizoen blijkt dat ons het kampioenschap letterlijk is afgenomen.. dit voelt 10 keer erger dan die -8 strafpunten van 2 seizoenen terug.

Ik weet.. dit is op de zaken vooruit lopen. Maar ik zie Veendam het gewoon niet meer redden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2013 11:16
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #257
Jeoff, dat heb ik ook al gezegd een paar pagina's terug. Je kunt beter -8 hebben aan het seizoen dan weet je wat je moet doen.
Nu kun je alleen maar afwachten en hopen dat het niet gebeurd.

22 mrt 2013 11:20
Pater Vink
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #258
Het is lastig om aan te geven of de KNVB, de clubs of wie dan ook de schuldige is.
Feit is dat de clubs een begroting indienen die voor een groot gedeelte gedekt is door sponsorinkosten.
Variabel zijn de kaartverkoop etc.

Echter in deze barre tijden waarin het aantal faiilissementen groter is dan ooit zie je dat er bij clubs minder geld binnenkomt.
Van een bedrijf dat een contract tekent dat ze 5000 Euro willen sponsoren en dat dan zelf met onvoorziene zaken te maken krijgt waardoor ze failliet gaan, kun je geen geld meer verwachten. Ook al was dat toegezegd.

Ook bij MVV speelt dit, kijk maar naar het feit dat tegen Fortuna de prijzen van de kaarten voor bepaalde vakken bijna zijn verdubbeld.
MVV geeft zelf aan dat sponsor bijdrages achter blijven en dat ze dit op deze manier willen verhalen.

Overigens ben ik het wel ben ik het met de mensen eens dat de impact op de resultaten geminimaliseerd zouden moeten worden.
Bij AGOVV hadden ze dit makkelijk kunnen reelen aangezien die op 1 wedstrijd na op de helft van de competitie gebeurde.

22 mrt 2013 13:41
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #259
Volgens mij zag ik Cijntje net de Geusselt uitlopen, die wilt nog zelfs betalen om hier te komen voetballen ;)

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

22 mrt 2013 13:53
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #260
Ik hoop dat het doek pas valt voor Veendam nadat we nog één inhaalslag op Sparta hebben gemaakt. Dit houdt de strijd er in. Je hebt dan wel twee concurrenten erbij, één wisselvallig spelende tegenstander met een wedstrijd meer (Helmond) en één directe tegenstander die nog op het programma staat(Volendam). Los van het scenario van Veendam, zul je alle wedstrijden moeten winnen om kampioen te worden. Maar dat is in de hogere divisies vrij normaal.

MVV heeft het nog steeds zelf in de hand, tenzij Fortuna of Emmen ook onderuit gaat. Het is zuur dat Sparta won waar MVV verloor en andersom, maar daar kan de KNVB niet veel aan veranderen. Of je nou iedereen drie punten geeft of afpakt het resultaat blijft hetzelfde. Als je Veendam laat verder spelen met geld van de KNVB en na het seizoen opdoekt, krijgen zeven clubs drie gratis punten erbij, als werknemer ga je niet je best doen voor een failliet bedrijf. Als de KNVB punctueel clubs met een 'valse' begroting deelname aan het seizoen zou weigeren, lagen we drie jaar geleden zelf ook op het kerkhof. De KNVB kan sancties opleggen, maar van een kale kip kan het niet plukken.

Als deze recessie zo doorgaat spelen de overige JL clubs binnenkort eredivisie en gaat de helft van de eredivisieclubs richting de Beneliga. En dan is het hopen dat de merknaam 'eredivisie' zijn charme behoudt.

22 mrt 2013 13:56
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #261
Ik wou een heel verhaal typen maar kan het niet beter verwoorden dan Alain Reiters bedankt voor dit stukje ben het er helemaal mee eens!!!

De afgelopen jaren heeft mijn club hard gewerkt om op financieel en sportief gebied weer een gezonde club te worden. Eindelijk, na vele jaren, staan we eindelijk weer op de plek waar we zo hard voor gevochten hebben. En vervolgens worden supporters, bestuur, vrijwilligers en niet te vergeten onze spelers, de dupe van het wanbeleid van andere clubs en het wanbeleid van de KNVB.

Een schande is het.

Eerst met het faillissement van agovv werden ons punten afgenomen en zakten we weer van de 1e plek naar de 2e plek. Na een moeizame periode weer opgeklommen naar de 2e plek op de ranglijst, en wat gebeurt er? Er worden ons plotsklaps gewoon weer 6 punten afgenomen doordat Veendam zijn zaakjes niet op orde heeft. Het rare van het hele verhaal is nog wel, dat de doelpunten en de gele en rode kaarten blijven staan. Vervolgens heeft dit tot gevolg dat we 3 plaatsen zakken op de ranglijst en we het kampioenschap wel kunnen vergeten.

In mijn optiek gewoonweg competitievervalsing.

Wat het niet zo dat de KNVB aan het begin van het seizoen alle begrotingen goed heeft gekeurd?

Al met al, een wanbeleid van de bovenste plank. Clubs die hun zaken op orde hebben worden gestraft voor de daden van clubs die hun zaakjes niet op orde hebben.

Een absolute schande.

Ik hoop dat er eens gekeken gaat worden naar de manier waarop het beleid binnen de KNVB wordt uitgevoerd, want dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Met rood witte groet,

Alain Reiters
Supportersclub SC Mvv Maastricht
Voorzitter

Zet je het stuk van net 3 keer op de site van de knvb geplaatst en binnen 5 seconden is het er weer af bah bah.
Nu maar op de site van Voetbal international gezet kijken wat hun erop zeggen.
Anders moet iedereen er wat over zeggen dan word er wat aan gedaan voordat het te laat is!!!!

www.facebook.com/Voetbalinternationaltv?ref=ts&fref=ts

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

22 mrt 2013 14:28
Danny 72
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #262
Het zal toch niet zo zijn dat mvv en met name rinkens hiermee accord gaat.
Je kan toch zeker protest indienen, als dit zich gaat afspelen, overigens zal mvv niet de enigste club zijn die hier nadeel van onder vind.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

22 mrt 2013 14:33
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #263

Danny 72 schreef : Het zal toch niet zo zijn dat mvv en met name rinkens hiermee accord gaat.
Je kan toch zeker protest indienen, als dit zich gaat afspelen, overigens zal mvv niet de enigste club zijn die hier nadeel van onder vind.

hoop ook dat andere clubs hier tegen in beklag gaan want dit is schandalig!!!!

22 mrt 2013 14:37
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #264

MVVke schreef : Jacques, volgens miech snapste 't toch neet gans.....Es dit noe d'n ierste kier zouw zien tot de knvb get neet zuut....alla....

D'n 2de kier.....discutabel....

Inmiddels zien v'r in 't geval vaan Veendam al bij d'n derde kier MINIMAOL aongekoume, en de geis daan nog steeds zègke tot de fout neet bij de knvb ligk.....

Ouch Emmen, al de 2de kier in 3 jaor, en nog steeds zègkste tot 't raar is tot lui de KNVB de sjöld geve...??

Laot iech 't zoe zègke: De höbs al 'ns zinnegere dinger gezag.....

Tsja. Als de KNVB echt zo streng zou zijn en bij de eerste keer wanbeleid de stekker er uit zou trekken, zouden wij ook niet meer bestaan. Maar ik snap je punt wel. Eigenlijk had de KNVB na de valse contracten bij Veendam de club voor straf eruit moeten gooien. Ik geloof dat ze daar toen drie punten aftrek voor hebben gehad.

Bij dit soort zaken is het toch wel echt een probleem dat er geen goede promotie/degradatieregeling is. De Belgen en de Italianen bijvoorbeeld, die gooien clubs die contracten vervalsen gewoon 1 of 2 klasses terug. Dat is vervelend voor die clubs, maar ze weten dat ze met goed beleid wel weer terugkomen. In Nederland ligt dat toch heel wat lastiger.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

22 mrt 2013 14:39
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #265
SC Veendam heeft meer dan een miljoen euro nodig om te overleven, meldt RTV Noord.
Met dat bedrag is het voor de noodlijdende club mogelijk om gezond aan het volgende seizoen te beginnen. Om eerst het huidige seizoen af te maken, moet Veendam aan zeven ton zien te komen.

Volgend seizoen wil Veendam naar een begroting toe van zo'n 1,9 miljoen euro. Een tekort van bijna vier ton zit daarin verwerkt. Vrijdagmiddag komt een groep investeerders, onder leiding van hoofdsponsor Koos Gjaltema, bij elkaar om proberen het gewenste bedrag op tafel te krijgen.

SC Veendam heeft tot komende maandag de tijd om de financiële problemen op te lossen. Lukt dat niet, dan houdt de club op te bestaan. In dat geval worden alle resultaten van Veendam in de Jupiler League van dit seizoen geschrapt.

www.goal.com/nl/news/717/jupiler-league/...m-miljoen-euro-nodig

22 mrt 2013 15:05
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #266
Wat als Sparta -6 had gekregen en wij daardoor 6 punten op hen voor kwamen te staan, was het dan nog steeds competitievervalsing? Of is het dat nu alleen omdat wij benadeeld worden?

Ik kan me best voorstellen dat clubs halverwege een seizoen omkiepen. Het zijn bedrijven en net zoals vrijwel alle bedrijven hebben ook voetbalclubs te maken met de gevolgen van de crisis. Sponsoren kunnen niet voldoen aan hun sponsorbijdragen. Als dit met een aantal sponsoren gebeurt, komt een clubje als Veendam al snel in de problemen.

Voorstel: Veendam en Emmen failliet laten gaan, maar mag wel competitie uitspelen. Spelers zullen gebrand zijn om zich in de picture te spelen, dus aan inzet zal het niet liggen. Daarna krimpen we de eredivisie in naar 16 teams. Dat betekent dat de nummer 16 en 17 ook degraderen naar de JL :P
Ik weet even niet voor welke eredivisieclubs mijn idee grote gevolgen zou hebben... :woohoo:

22 mrt 2013 15:15 22 mrt 2013 15:15 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #267

Maosbrögk schreef : Wat als Sparta -6 had gekregen en wij daardoor 6 punten op hen voor kwamen te staan, was het dan nog steeds competitievervalsing? Of is het dat nu alleen omdat wij benadeeld worden?

Dit heet allang niks mie mèt M.V.V. allein te make, dit is veur de ganse ierste devizie catastrofaal en vervalsing in 't quadraat.
Dus um antwoord op d'n vraog te geve: Jao, ouch es 't Sparta waor gewees.

22 mrt 2013 15:20
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #268

Danny1983 schreef : SC Veendam heeft meer dan een miljoen euro nodig om te overleven, meldt RTV Noord.
Met dat bedrag is het voor de noodlijdende club mogelijk om gezond aan het volgende seizoen te beginnen. Om eerst het huidige seizoen af te maken, moet Veendam aan zeven ton zien te komen.

Volgend seizoen wil Veendam naar een begroting toe van zo'n 1,9 miljoen euro. Een tekort van bijna vier ton zit daarin verwerkt. Vrijdagmiddag komt een groep investeerders, onder leiding van hoofdsponsor Koos Gjaltema, bij elkaar om proberen het gewenste bedrag op tafel te krijgen.

SC Veendam heeft tot komende maandag de tijd om de financiële problemen op te lossen. Lukt dat niet, dan houdt de club op te bestaan. In dat geval worden alle resultaten van Veendam in de Jupiler League van dit seizoen geschrapt.

www.goal.com/nl/news/717/jupiler-league/...m-miljoen-euro-nodig

Je gaat me toch niet wijs maken dat er zoveel sponsoren af hebben gehaakt in 1 seizoen (die samen 7 ton vormen). Dat moet toch iets van meerdere jaren zijn?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

22 mrt 2013 15:20
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #269
Dit treft niet alleen MVV maar bijvoorbeeld ook de Graafschap mischien een gezamelijke aktie in de geusselt met de superboeren neem aan dat t uitvak vol zit?
En de wedstrijd word live uitgezonden lijkt me goed om een gezamlijke acktie te houden.
Alleen ik ken niemand uit de buurt van doetinchem :thinking:

22 mrt 2013 15:51
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #270

Sjotelsplak schreef : Je gaat me toch niet wijs maken dat er zoveel sponsoren af hebben gehaakt in 1 seizoen (die samen 7 ton vormen). Dat moet toch iets van meerdere jaren zijn?

Er speelt daar veel meer mee, onder andere de toezegging dat een bedrijf of projectontwikkelaar of zo de huur van het stadion zou betalen. Dat lag contractueel vast. Maar wat Veendam voor de KNVB verborgen hield, was dat er nog een contract was, met allerlei voorwaarden aan deze steun. Aan die voorwaarden werd niet voldaan, dus moest Veendam opeens toch zelf de huur betalen. Het zijn dus niet alleen de sponsors, het is daar een combinatie van allerlei zaken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Tijd voor maken pagina: 0.303 seconden