de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat?

21 mrt 2013 15:47
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #241

marinesjeng schreef : Zelf vind ik dat clubs die dreigen om te vallen tijdens een seizoen niet te laten starten aan het nieuwe seizoen.
waarschijnlijk zullen dit er wel een paar zijn, maar zo blijft het wel eerlijk voor de rest.

Sterker nog, iech vin tot dat verpliech moot weure. De groetste fout ligk naomelek neet bij Veendam, Emmen of AGOVV, meh bij de KNVB.
Zie zien degene dee aon 't begin vaan 't sezoen de begruting heet good gekäörd. Bliekbaar höbbe ze z'ch dus gigantisch veur de gek laote hawwe, en dat kint gewoen neet este op professioneel niveau aon de geng bis.
Iech haat Ingels, meh de knvb had toch eg dit moote doen: Check, check, three double check!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u marinesjeng

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2013 15:52
marinesjeng
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #242

MVVke schreef :

marinesjeng schreef : Zelf vind ik dat clubs die dreigen om te vallen tijdens een seizoen niet te laten starten aan het nieuwe seizoen.
waarschijnlijk zullen dit er wel een paar zijn, maar zo blijft het wel eerlijk voor de rest.

Sterker nog, iech vin tot dat verpliech moot weure. De groetste fout ligk naomelek neet bij Veendam, Emmen of AGOVV, meh bij de KNVB.
Zie zien degene dee aon 't begin vaan 't sezoen de begruting heet good gekäörd. Bliekbaar höbbe ze z'ch dus gigantisch veur de gek laote hawwe, en dat kint gewoen neet este op professioneel niveau aon de geng bis.
Iech haat Ingels, meh de knvb had toch eg dit moote doen: Check, check, three double check!!!

Precies wat ik bedoel...De KNVB mag zich dit aantrekken, zij zijn verantwoordelijk voor de competitie. Als je als bond weet dat dat er een of meerdere clubs op kiepen staan moet je aan begin van het seizoen zeggen: sorry maar dit is niet verantwoord, jullie spelen dit seizoen niet mee.
zo krijg je een eerlijke competitie voor alle andere clubs uit de JL

21 mrt 2013 15:55
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #243

MVVke schreef :

Absoluut, dat bin iech mit diech eins, MVVke. Mer eeder jaor zien d'r wel clubs die neet kinne betaole. Loer mer naor MVV in de periode 2001-2003. Veer hadde zellefs in dee tied motte vreeze veur eus ieuwfees in 2002. Amper ein jaor later zit MVV weer in dezelfde zeik. Gein salaris, lease-oto's werde ingetrokken. Ut liefste deenk iech neet mie trok aon deen tied, wat waor wat vreseluk!!

21 mrt 2013 16:15
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #244
Clubs kunnen failliet gaan ook ondanks strenge licentie eisen, wat ik echter oneerlijk vind is dat gemaakte uitslagen uit de competitie worden genomen.
Ik ben van mening wat gespeeld is dat is gespeeld en die uitslag telt, de wedtsrijden die nog volgen en niet meer kunnen worden gespeeld kennen dan een uitslag van 5-0 of zoiets.
Nu wordt dus de competitie op meerder fronten beinvloed, en dus ploegen bevoordeeld en benadeeld worden doordat een of meerdere teams uit de competitie worden gezet, ondanks dat de wedstrijd al gespeeld was.

21 mrt 2013 16:53
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #245

Napoleon schreef : Clubs kunnen failliet gaan ook ondanks strenge licentie eisen, wat ik echter oneerlijk vind is dat gemaakte uitslagen uit de competitie worden genomen.
Ik ben van mening wat gespeeld is dat is gespeeld en die uitslag telt, de wedtsrijden die nog volgen en niet meer kunnen worden gespeeld kennen dan een uitslag van 5-0 of zoiets.
Nu wordt dus de competitie op meerder fronten beinvloed, en dus ploegen bevoordeeld en benadeeld worden doordat een of meerdere teams uit de competitie worden gezet, ondanks dat de wedstrijd al gespeeld was.

Tja, dan krijg je ook weer gezeur dat sommige ploegen een 5-0 cadeau krijgen en andere niet. In het geval van Veendam gaat het om een ploeg die bijna tegen alle toppers punten pakte. Dat zou dus ook niet rechtvaardig zijn geweest. Het probleem in deze situatie is dat er geen goede oplossing bestaat, er zullen altijd clubs zijn die zich benadeeld voelen. Je benadeelt logisch gezien het minste clubs door iedereen gelijk te stellen en al de resultaten tegen deze clubs te schrappen, maar het is wel erg zuur voor de clubs die goede resultaten hebben gehaald tegen deze clubs en zo hun voorsprong zien slinken of hun achterstand vergroten. Wat dit betreft heeft MVV bijzonder veel pech dit seizoen.

21 mrt 2013 17:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #246
Ik ben absoluut geen fan van de KNVB maar ik vind het verbijsterend dat ik hier letterlijk lees dat de grootste fout niet bij Emmen, Veendam of AGOVV ligt maar bij de KNVB. En dat zou zijn omdat de KNVB niet goed gecontroleerd heeft. Nu zou het best kunnen dat de KNVB zijn controles scherper kan uitvoeren, maar de eerste verantwoordelijkheid van een club die failliet gaat, ligt toch echt bij die club zelf.

Daarnaast is van AGOVV inmiddels bekend dat ze jarenlang een trucje hebben uitgehaald vergelijkbaar aan dat van Fortuna: op het juiste moment stort een kapitaalkrachtige fan een fors bedrag op de bankrekening, de volgende dag krijgt hij dit terug, maar op het meetpunt van de KNVB had AGOVV dan steeds genoeg liquide middelen. Natuurlijk kun je hiervan roepen dat de KNVB dit soort praktijken moet checken, maar het is niet heel erg realistisch om te verwachten dat de KNVB iedere dag opnieuw het banksaldo van alle bankrekeningen van iedere voetbalclub controleert. En als de KNVB dat wel gaat doen, dan verzinnen de clubs in nood wel een nieuw trucje.

Veendam maakte het een jaar of twee geleden helemaal bont: daar had men vier verschillende boekhoudingen en trok men als de KNVB langskwam doodleuk een veel te positieve boekhouding uit de kast. Inclusief nep sponsorcontracten. Althans, contracten waren er wel, maar iedereen wist dat die er enkel waren om de KNVB tevreden te stellen, ze werden gewoon niet betaald en zo was het ook afgesproken. Zoiets is gewoon niet te controleren door de KNVB.
Dit jaar overigens ook weer: Veendam diende een begroting in waarbij de huur van het stadion door een derde partij zou worden betaald. Dat stond ook in een contract. Tijdens het seizoen blijkt daar dan weer een extra contract naast te liggen, met bepaalde voorwaarden waar aan voldaan moeten worden, wat uiteraard niet gebeurt, waardoor Veendam toch zelf de huur moet betalen en meteen in de problemen zit. Ik snap niet hoe je de KNVB zoiets kunt verwijten. De KNVB is geen FIOD, de KNVB kan geen inval doen bij Veendam om te kijken of er een verborgen boekhouding is, of dat er ergens aanvullende contracten liggen die eerdere contracten ongedaan maken.

Ik baal erg van clubs die tijdens het seizoen failliet gaan, dit seizoen is het in ons nadeel. IK denk dat de KNVB een hoop dingen beter kan doen, ik heb bij de KNVB nooit het idee dat ze er zijn voor de clubs in problemen, maar dat ze juist de clubs in problemen nog een schop na geven en proberen de Jupiler League uit te dunnen. Maar dat clubs in de problemen komen, dat is in eerste instantie toch echt de schuld van die clubs zelf. Ik denk niet dat strengere regels veel oplossen, zie de capriolen die ploegen als Fortuna, AGOVV en Veendam uithalen/uithaalden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Danny1983

21 mrt 2013 21:58 21 mrt 2013 22:04 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #247
Jacques, volgens miech snapste 't toch neet gans.....Es dit noe d'n ierste kier zouw zien tot de knvb get neet zuut....alla....

D'n 2de kier.....discutabel....

Inmiddels zien v'r in 't geval vaan Veendam al bij d'n derde kier MINIMAOL aongekoume, en de geis daan nog steeds zègke tot de fout neet bij de knvb ligk.....

Ouch Emmen, al de 2de kier in 3 jaor, en nog steeds zègkste tot 't raar is tot lui de KNVB de sjöld geve...??

Laot iech 't zoe zègke: De höbs al 'ns zinnegere dinger gezag.....

21 mrt 2013 22:23
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #248
Waarom niet een reguliere nederlaag ( 0-3 ) voor de niet gespeelde wedstrijden ??
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

21 mrt 2013 22:53
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #249
Groep investeerders SC Veendam lijkt af te haken
Door SANDER BERENDS __ Foto: ORANGE PICTURES __ gepubliceerd op 21 maart '13 17:11

Het einde van SC Veendam lijkt steeds dichterbij te komen. De groep investeerders, die een poging doet om de noordelijke Jupiler Leagueclub te redden van een faillissement, lijkt zich terug te trekken.

Dat meldt RTV Noord. Het is de bedoeling dat de geldschieters vrijdagmiddag bij elkaar komen in het kantoor van hoofdsponsor Koos Gjaltema, maar hij heeft nog geen idee of iedereen komt. Een deel van de geldschieters kon hij niet bereiken en er wordt ook geen contact met hem opgenomen. "Ik mis de nodige spontaniteit."

Bewindvoerder Gerard Breuker, zestien dagen geleden aangesteld na de aangevraagde surseance van betaling, wil na aanstaand weekend weten wat de stand van zaken is. Als er geen duidelijkheid komt of als de investeerders de portemonnee gesloten houden, wordt het faillissement aangevraagd.

De clubleiding houdt rekening met het slechtste scenario, al is er nog wel enige hoop dat er toch nog geld op tafel komt. Interim-directeur Piet Scholtens verwacht tegenover hetzelfde medium niet dat de groep investeerders de benodigde som geld kan opbrengen. "Je vindt geen mensen die zomaar een ton kunnen inleggen."

Voorlopig gaat de oefenwedstrijd tegen PEC Zwolle van morgenmiddag (vrijdag) door. En ook het trainingsprogramma van volgende week als voorbereiding op de wedstrijd van Tweede Paasdag tegen FC Dordrecht. "Als er officiële mededelingen komen vanuit de club over een faillissement, dan vervalt alles. Zolang dat niet zo is gaat alles gewoon door", reageerde trainer Gert Heerkes.

www.elfvoetbal.nl/nieuws/257003_groep-in...am-lijkt-af-te-haken

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

22 mrt 2013 07:42
Malpertoni
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #250
Dit is gewoon competitievervalsing, punten in mindering brengen. Gaat Veendam failliet dan kost dit MVV punten, maar worden de gele kaarten of rode kaarten in deze wedstrijden dan ook teruggedraaid? Geldt ook voor de overige teams. Ook de gemaakte kosten naar Veendam, kunnen die niet verhaalt worden op knvb.

22 mrt 2013 08:28
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #251

Jacques schreef : Ik ben absoluut geen fan van de KNVB maar ik vind het verbijsterend dat ik hier letterlijk lees dat de grootste fout niet bij Emmen, Veendam of AGOVV ligt maar bij de KNVB. En dat zou zijn omdat de KNVB niet goed gecontroleerd heeft. Nu zou het best kunnen dat de KNVB zijn controles scherper kan uitvoeren, maar de eerste verantwoordelijkheid van een club die failliet gaat, ligt toch echt bij die club zelf.

Daarnaast is van AGOVV inmiddels bekend dat ze jarenlang een trucje hebben uitgehaald vergelijkbaar aan dat van Fortuna: op het juiste moment stort een kapitaalkrachtige fan een fors bedrag op de bankrekening, de volgende dag krijgt hij dit terug, maar op het meetpunt van de KNVB had AGOVV dan steeds genoeg liquide middelen. Natuurlijk kun je hiervan roepen dat de KNVB dit soort praktijken moet checken, maar het is niet heel erg realistisch om te verwachten dat de KNVB iedere dag opnieuw het banksaldo van alle bankrekeningen van iedere voetbalclub controleert. En als de KNVB dat wel gaat doen, dan verzinnen de clubs in nood wel een nieuw trucje.

Veendam maakte het een jaar of twee geleden helemaal bont: daar had men vier verschillende boekhoudingen en trok men als de KNVB langskwam doodleuk een veel te positieve boekhouding uit de kast. Inclusief nep sponsorcontracten. Althans, contracten waren er wel, maar iedereen wist dat die er enkel waren om de KNVB tevreden te stellen, ze werden gewoon niet betaald en zo was het ook afgesproken. Zoiets is gewoon niet te controleren door de KNVB.
Dit jaar overigens ook weer: Veendam diende een begroting in waarbij de huur van het stadion door een derde partij zou worden betaald. Dat stond ook in een contract. Tijdens het seizoen blijkt daar dan weer een extra contract naast te liggen, met bepaalde voorwaarden waar aan voldaan moeten worden, wat uiteraard niet gebeurt, waardoor Veendam toch zelf de huur moet betalen en meteen in de problemen zit. Ik snap niet hoe je de KNVB zoiets kunt verwijten. De KNVB is geen FIOD, de KNVB kan geen inval doen bij Veendam om te kijken of er een verborgen boekhouding is, of dat er ergens aanvullende contracten liggen die eerdere contracten ongedaan maken.

Ik baal erg van clubs die tijdens het seizoen failliet gaan, dit seizoen is het in ons nadeel. IK denk dat de KNVB een hoop dingen beter kan doen, ik heb bij de KNVB nooit het idee dat ze er zijn voor de clubs in problemen, maar dat ze juist de clubs in problemen nog een schop na geven en proberen de Jupiler League uit te dunnen. Maar dat clubs in de problemen komen, dat is in eerste instantie toch echt de schuld van die clubs zelf. Ik denk niet dat strengere regels veel oplossen, zie de capriolen die ploegen als Fortuna, AGOVV en Veendam uithalen/uithaalden.

De KNVB heeft inderdaad niet de bevoegdheid om tot opsporing over te gaan, de belastingdienst wel.
Vraag me af wat met de aangiftes is gedaan naar de belastingdienst toe, immers daar moet je ook je jaarcijfers indienen.

22 mrt 2013 08:30
zittribuun
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #252
Ik vind juist dat de KNVB zich helemaal niet zou bezig moeten houden met faillissimenten en dergelijke. Dus ook niet met categorie-indeling of meer van dat soort leuke dingen. Het is de club's eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat ze bestaansrecht cq geld hebben. Als er iemand een faillissiment kan aanvragen dan zijn dat mi schuldeisers van een club. Zo gaat het in het bedrijfsleven (een voetbalclub is toch ook een bedrijf ?:) ) ook, daar vraagt de Kamer van Koophandel (lees: KNVB) ook geen faillissimenten aan.
Het is overigens wel heel handig om een zondebok aan te wijzen op een moment dat er beslissingen worden genomen in jouw nadeel:)

22 mrt 2013 08:33
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #253

Belgske schreef :

Napoleon schreef : Clubs kunnen failliet gaan ook ondanks strenge licentie eisen, wat ik echter oneerlijk vind is dat gemaakte uitslagen uit de competitie worden genomen.

Tja, dan krijg je ook weer gezeur dat sommige ploegen een 5-0 cadeau krijgen en andere niet. In het geval van Veendam gaat het om een ploeg die bijna tegen alle toppers punten pakte. Dat zou dus ook niet rechtvaardig zijn geweest. Het probleem in deze situatie is dat er geen goede oplossing bestaat, er zullen altijd clubs zijn die zich benadeeld voelen. Je benadeelt logisch gezien het minste clubs door iedereen gelijk te stellen en al de resultaten tegen deze clubs te schrappen, maar het is wel erg zuur voor de clubs die goede resultaten hebben gehaald tegen deze clubs en zo hun voorsprong zien slinken of hun achterstand vergroten. Wat dit betreft heeft MVV bijzonder veel pech dit seizoen.

Wat gespeeld is , is gespeeld daar hooef je niet over te zorgen, die uitslag is op het veld tot stand gekomen.
Alles wat niet meer gespeeld kan worden daarna door een failliet van een club geeft de overige clubs 3 punten en een 5-0 overwinning. Ik vind dat veel meer recht doen dan de huidige regel waarin uitslagen worden gewist die wel gespeeld zijn.

Verder is een ploeg/spelers die in deze problemen zit volgens mij extra gevoelig voor matchfixing. Immers als je geen salaris meer ontvangt en je club op omvallen staat , ben je misschien eerder beinvloedbaar voor extern geld.
Het schandaal wat nu met Fortuna speelt, was dat ook niet te tijde dat Fortuna in zwaar financieel weer zat ???

22 mrt 2013 09:49
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #254
Uit de DDL van vandaag...
Dit krijg je als KNVB zijnde toch niet verkocht aan je leden.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!
Bijlagen:

22 mrt 2013 10:17
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #255
Als je daar het faillissement van agovv bij optelt dan is het helemaal triest, als dat niet was gebeurd hadden we eerste gestaan.

Tijd voor maken pagina: 0.326 seconden