Nieuwe trainer MVV Maastricht

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Re: Nieuwe trainer MVV Maastricht

01 Jun 2013 13:22
ouwe rot wrote:
Vluuzak wrote: Ik lees net dat Roda 8 jeugdspelers een contract aanbied, misschien bang dat Ruys er een wil meenemen naar MVV..........?

Dit is wel het bewijs dat Ruys prima werk heeft afgeleverd bij Roda afgelopen seizoen.

Dink 't neet. Dit is ieder 't bewies tot die club geine cent te makke heet en dus neet aanders kin es trök griepe nao de eige jäög.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Mienclub1902
  • Mienclub1902's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

01 Jun 2013 13:49 - 01 Jun 2013 13:50
Denk ook dat de club uit noodzaak jeugd moet inpassen, maar het moeten natuurlijk wel talenten zijn, andes geef je ze geen contract, maar of Ruijs deze jongens op een jaar tijd zoveel beter heeft gemaakt? We moeten niet overdrijven. Ook ik hoor positieve geluiden over Ruijs, maar hij zal toch ook de juiste spelers moeten hebben om te presteren. MVV zal goede spelers moeten halen om de prestaties te evenaren van Trost. Zoniet, dan zie ik Ruijs niet de play offs halen. Waarmee ik maar wil zeggen dat dat dan niet aan Ruijs ligt maar meer aan de door MVV samengestelde selectie. Er zal een veel bredere selectie moeten komen, met meer aanvallers en een beloftenteam. Het is zonder die voorwaarden niet reeel om play offs van Ruijs te verwachten. Dat staat los van zijn vakmanschap. De man is gewoon een goede trainer.
Last edit: 01 Jun 2013 13:50 by Mienclub1902.

• Vluuzak
  • Vluuzak's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

01 Jun 2013 18:25
Dit komt uit de VI.................. :woohoo:

"Die (de supporters EZ) vieren het lijfsbehoud alsof ze juist getuige zijn geweest van het 8e wereldwonder. En misschien is dat ook wel zo. Dat de Limburgse formatie zich ten koste van Sparta op mag maken voor haar 41e opeenvolgende jaar op het hoogste niveau, is meer geluk dan wijsheid. Met dank aan Fledderus"
"De begroting van 10.7 miljoen blijft na de zomer min of meer intact en daarmee de organistie, zo is de verwachting van AD vdBunder".
"Bestuursvoorzitter Janssen heeft enkele weken terug in het eigen clubblad laten weten dat 'het duidelijk mag zijn dat de liquiditeitsdruk veel aandacht nodig heeft. Janssen bekent er regelmatig wakker van te liggen. We zullen er alles aan doen om een faillissement te voorkomen, maar het blijft continu onze aandacht vragen".
"Het voortbestaan van de club staat op de tocht in de krimpregio die Limburg is. Degradatie zou weleens funest kunnen zijn. Het stadion is veel te groot gebouwd in verhouding tot het achterland. Het negatief eigen vermogen bedraagt 2.8 miljoen euro. Sponsorinkomsten vallen terug. In de 1e Divisie zou Roda volgens Janssen hoogstens een jaar kunnen overbruggen. En dan heeft de club nog het geluk dat de gemeente onlangs is bijgesprongen. De jaarlijkse stadionhuur van 1.1 miljoen is met terugwerkende kracht verlaagd tot 800 duizend. Voorwaarde is wel dat de directeur van Roda niet langer ook directeur van het PLS is. Die laatste functie moet iemand van de gemeente worden. Voor Kerkrade is het halszaak dat de armlastige club blijft bestaan. De gemeente heeft ruim 87% van de aandelen van het stadion in bezit. Bij een faillissement wordt de lokale overheid opgezadelt met een schuld van dik 20 miljoen euro".
"De club die sinds 1962 (EZ: staat er écht zo, is geen typfout) onafgebroken op het hoogste niveau uitkomt speelt ook volgend seizoen in de Eredivisie. Met een fors negatief eigen vermogen, problemen met liquiditeit en onduidelijkheid binnen de organisatie. De vraag is dus gerechtvaardigd: hoelang nog?"
vdBunder: " Natuurlijk blijft het voor Roda de komende jaren lastig, maar er zijn geen acute problemen. Voor Roda is zeker bestaansrecht in de Eredivisie"
Brood :" Brood noemt de primaire werkvoorwaarden (trainingsvelden) bij Roda dramatisch, beklaagt zich over de onevenwichtigheid van de selectie en eist dat de club professionaliseert. Op de vraag hoe hij aankijkt tegen de grote leegloop die aanstaande is, zegt hij dat hij dit van zijn lang zal zijn leven niet erg vindt"

• Sandro
  • Sandro's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Veur de Ier en de Glorie

05 Jun 2013 19:02 - 05 Jun 2013 19:04
Uit de VI van deze week

Roda JC en MVV vechten om trainer
Tiny Ruijs weet op 19 juni of hij hoofdcoach kan worden van MVV Maastricht. De 56-jarig oud-prof van NEC en Fortuna Sittard heeft momenteel de A-jeugd van Roda JC Kerkrade onder zijn hoede en die club wil hem niet laten gaan. MVV geeft echter niet op en ziet in Ruijs, vooral vanwege diens bewezen kwaliteiten in het werken met jonge spelers, de ideale opvolger van René Trost. Die gaat na drie seizoenen op zoek naar een nieuwe uitdaging. Probleem voor MVV is dat Roda zeer te spreken is over het werk van Ruijs, die op de helft van zijn tweejarige contract zit. Voor komend seizoen heeft de leiding in Kerkrade zelfs een grotere rol voor hem in gedachten: de ex-trainer van Fortuna, die als club- en bondscoach ook lang actief was in de Verenigde Arabische Emiraten. moet de hele bovenbouw van de jeugdafdeling gaan runnen. Maar Ruijs heeft andere plannen. 'Ik begrijp dat Roda mij wil behouden', reageert hij. 'Want ik mag best zeggen dat ik vorig seizoen een buitengewone prestatie heb geleverd. De A1 is kampioen geworden, spelers hebben zich goed ontwikkeld, veel jongens krijgen nu een contract aangeboden. Jammer om dan weer te vertrekken. Maar er zijn niet zo veel vrije profclubs en ik heb begrepen dat bij MVV wel vijftig of zestig trainers hebben gesolliciteerd. Als je dan zo'n kans krijgt, zouden mensen je best wat mogen gunnen. 'Hoewel Ruijs spoedarbitrage aanvroeg, dient zijn zaak pas op 19 juni. 'Dat duurt erg lang helaas. Ik moet geduld hebben en dan hopen dat we eruit komen.' Ruijs zegt zich intussen nog niet nadrukkelijk te bemoeien met het technisch beleid bij MVV.'Manager voetbalzaken Ron Elsen doet dat daar al heel lang en slaagt elk jaar erin een heel aardige selectie bijeen te krijgen. Ik vertrouw volledig op hem. Maar een telefoontje naar mij is natuurlijk snel gepleegd.
Saillant detail is dat MVVér Leroy Labylle wordt begeerd door Roda. Zijn transfersom lijkt echter te hoog. 'Misschien moeten we maar eens over een ruil gaan nadenken', oppert Roda-trainer Ruud Brood.
Last edit: 05 Jun 2013 19:04 by Sandro.

• Sjotelsplak
  • Sjotelsplak's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

05 Jun 2013 19:05
Sandro wrote: 'Misschien moeten we maar eens over een ruil gaan nadenken', oppert Roda-trainer Ruud Brood.
Wat unne mafkees!
Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
The following user(s) said Thank You: MVV4life, Danny1983

• Vluuzak
  • Vluuzak's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

05 Jun 2013 19:12
Brood kan opperen wat hij wil, kan hij het vuurtje wat opstoken bij MVV inruil voor de onrust wat MVV heeft veroorzaakt bij Roda en als je sommige personen ziet reageren op deze uitspraken, heeft hij zijn zin.

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 Jun 2013 08:28
Eigenlijk kan ik MVV niet meer volgen in dit traject... er moet zelfs een abitrage zaak aan te pas komen om een trainer los te weken...
Los even van de vraag of dit nu de trainer is die MVV zoekt/nodig heeft....voor de verstandshoudingen in limburgse voetbal is het gewoon slecht dat men een arbitrage zaak nodig heeft.
MVV verliest veel tijd met dit gedoe , temeer omdat er voldoende trainers zijn die aantoonbaar gepresteert hebben en beschikbaar zijn....
Begin Augustus begint de competitie, de trainingen starten over een paar weken en wij weten al vanaf februari dat we geen trainer hebben en wachten tot het laatste moment....
Kan dat niet meer volgen....
The following user(s) said Thank You: Danny1983, Uermend

• sefke1961
  • sefke1961's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

12 Jun 2013 09:35
ben ik het helemaal mee eens,vind dat ze weer erg amateuristisch bezig zijn,waarom op 1 paard gokken,en die ook nog eens bezet is.ja klopt er zijn genoeg trainers die geen club hebben en zo bij mvv zou willen komen,maar nee mvv gaat de moeilijke weg bewandelen,je kunt niks nu, zeschreven wel in krant dat R.elsen nu bezig zou zijn met de selectie voor nieuwe seizoen,maar zo werkt het toch niet,dat doe je toch in overleg met nieuwe trainer,die heeft misschien wat tips en kent hij voetballers die bij mvv zouden kunnen voetballen,het duurt nu nog precies 1 week voor we iets weten.en wat ik ook dramatisch vind,ze hadden het over een kunstgrasveld,omdatdegrasmat in de geusselt tot een van de allerslechtste behoord,nu schijnen ze daar geen geld voor te hebben. hoe amateuristisch kun je zijn.ik blijf erbij laat een stel oud voetballers eens met de supporters en besturen van Fortuna,roda en mvv praten,we hebben gezien hoe slecht het Limburgse voetbal ervoor staat,en dat we toch gewoon moeten inzien dat er een fc zuid limburg moet komen,zo kom je geen steek verder,zet een mooi stadion neer vlakbij vliegveld zuid limburg,want ik weet zeker dat mvv en Fortuna geen rol van betekenis gaan spelen komend jaar in de j.l,en roda zal ook weer moeten knokken voor lijfsbehoud.

• Greun graas
  • Greun graas's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

12 Jun 2013 10:09 - 12 Jun 2013 10:10
Wat een paniek!? Jij kunt je beter druk maken om je spelling en het gebruik van leestekens!

Fc zuid Limburg?? Jij spoort niet!!
Last edit: 12 Jun 2013 10:10 by Greun graas.
The following user(s) said Thank You: Danny1983, Jacques, Sjotelsplak

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 Jun 2013 10:55
Foi foi foi foi foi FC Zuid Limburg. Ik heb helemaal niets met (en ook niet tegen, overigens) Limburg, Ik ben fan van MVV en houd van Maastricht, zou niet naar zo'n gedrocht gaan. Waarom is "het Limburgse voetbal" zo belangrijk? Dat heeft nog nooit iemand me kunnen uitleggen.

Feyenoord en Ajax kunnen Europees niet meer mee. Die dan ook maar samengooien?

Hoeveel van de lokale sponsoren van de drie clubs denk je dat een club ergens bij een vliegveld buiten hun klantengebied zouden gaan sponsoren?

Sefke, je laat je zelf wat wijsmaken. Het Sporting Limburg-debacle van een paar jaar geleden heeft dat toch haarfijn aangetoond? In eerste instantie zou dat een topclub met een begroting van 40 miljoen worden. Toen 30 miljoen. Toen 20 miljoen. Toen de stekker er uit werd getrokken, bleek er een begroting van rond de 14 miljoen te liggen, en dat was INCLUSIEF miljoenen subsidie van de provincie. Kortom: gewoon de begroting van Roda plus wat subsidie.

Er is echt geen rationele reden om de clubs samen te gooien. Mensen die dat roepen, redeneren enkel vanuit emotie en niet vanuit feiten.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• J.P. Ler
  • J.P. Ler's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

12 Jun 2013 12:16
Jacques wrote: en dat was INCLUSIEF miljoenen subsidie van de provincie. Kortom: gewoon de begroting van Roda plus wat subsidie.

Kortom: gewoon subsidie plus wat subsidie ...
The following user(s) said Thank You: Danny1983, De_Lange

• αναρχος
  • αναρχος's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 Jun 2013 12:31
Sefke als je perse voetbal op hoog niveau wilt zien ga je toch lekker naar psv ofzo. Met MVV heb je blijkbaar toch niks als je hier smeekt om een FC. Zuid limburg :puke:
The following user(s) said Thank You: MVV4life

• sefke1961
  • sefke1961's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

12 Jun 2013 12:33
je hoeft ook niet meteen op 20 of 30 miljoen te zitten met begrotng,ik denk eerst dat je het limburgse voetbal gezonder moet maken,en het sentiment gedoe van een paar supporters van elke vereniging,moeten de besturen daar voor zwichten,kijk naar racing genk,dat is ook een fusieclub van winterslag en waterschei,en zie nu,ze spelen nu toch al een paar jaar mee aan de top in belgie,zou dat niet fijn zijn als je straks een fc limburg zou hebben,die regelmatig mee zouden doen voor europees voetbal,dat is toch veel leuker dan dat je jaren maar blijft hangen voor af een 5000 supporters bij mvv,bij roda wat meer omdat ze eredivisie spelen en zo ook meer supporters krijgen en Fortuna komt nooit verder dan 3 a 4000 toeschouwers,en de mensen komen alleen als er kwaliteit en kwantiteit word geboden,mocht dit ook niet lukken,zou mvv,fortuna en mvv kunnen overwegen om in de belgiche competities te kunnen spelen,dan heb je niet zo verre afstanden,je trekt meer supporters bij uitwedstrijden,dat zou dus ook een optie kunnen zijn,voetballen in de belgische competitie

• You Are
  • You Are's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

12 Jun 2013 12:42
Nee Sefke.. doe dan maar Duitsland als het blijkbaar zo makkelijk gaat..

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 Jun 2013 12:42
Vergelieke mèt Genk?? D'r wandelt op dit forum 'ne Genkie roond dee 'ne tied geleie oetgebreid heet oetgelag veurwat tot 't dao TOEN -iech herhaol TOEN- wel ging qua fusie.
De bis werkelek 'ne bazeleer ierste klas. Is dit weer ein vaan de alter ego's vaan ein of aandere kraanke kut mof? In dat geval höb 'ch eine duitse raod veur d'ch: Abführen vaan dit forum!! Rauss!

Time to create page: 0.338 seconds