Nieuwe trainer MVV Maastricht

• tcb
  • tcb's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

Re: Nieuwe trainer MVV Maastricht

22 Dec 2013 13:37
Fuat cappa, heeft :thumbsup: gistere :lol: n ontslag genomen

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Kletswief
  • Kletswief's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Dec 2013 14:35
Pff nieuwe trainer... Geloof niet dat het aan de huidige situatie aan de trainer ligt.
Maar aan de beperkte kwaliteiten van de huidige selectie en mentaliteit.
Graag een geheel nieuwe selectie. :lachen:

• Puime
  • Puime's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

22 Dec 2013 21:45
Ik denk dat het Jan van Dijk word.

• Sandro
  • Sandro's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Veur de Ier en de Glorie

22 Dec 2013 22:58
Ik denk Edwin Hermans die momenteel de cursus coach Betaald Voetbal volgt.
Wanneer hij aan de gestelde examenvoorwaarden voldoet krijg hij medio mei volgend jaar het officiële diploma coach Betaald Voetbal en bijbehorend UEFA PRO diploma zodat hij dan eventueel als hoofdtrainer zou kunnen fungeren.
www.knvb.nl/nieuws/29351/acht-trainer-co...oach-betaald-voetbal .

• De Zwarte Vogel
  • De Zwarte Vogel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • nao väöre

22 Dec 2013 23:42
Even geen nieuwe hoofdtrainer. Met de papieren van Ron Elsen proberen de rust rond de spelersgroep te herstellen. Na dit seizoen andere beslissingen nemen. Twee salarissen minder is bij alle ellende van vorige week woensdag in wezen een lichtpunt.

Overigens, ik gun Tini Ruijs alle goeds in de toekomst. Eigenlijk zou het goed zijn, wanneer hij nu met Roda JC na de eerdere scheiding weer een verstandshuwelijk kon sluiten. Dat zou dan voor de eerste keer zijn dat ik niet met een scheef oog naar het grensdorpje zou kijken.

• Bart
  • Bart's Avatar
  • New Member
  • New Member

23 Dec 2013 11:01
Wat een reacties allemaal op de berichtgevingen.........

Ik wil graag zeggen dat Tini & Coocky met volle overgave hebben gewerkt voor onze clubje. Maar Tini begon al met een achterstand bij de randdebielen die dit debacle hebben veroorzaakt! Als je bij zowel Roda als Fortuna hebt gewerkt, dan ben je hier al niet welkom.

Laten we eens naar de basis gaan in de maatschappij: Respect voor elkaar! Behandel iemand zoals jij ook graag behandeld wil worden....ik walg van het gebeuren in Cuijck. Heren nepsupporters: je kunt een wedstrijd verliezen hoor ( ook al zou het niet mogen tegen TOP Klasse amateurs ), maar je blijft van mensen af. In het midden Oosten waar Tini gewerkt heeft zou dit never nooit voorkomen, daar kun je aan mensen zien wat ze op de kerfstok hebben, maar hier??? En waar is de sociale controle??

Deze raddraaiers moeten mijn inzien keihard aangepakt worden! Laat ze maar eens 240 uur meedraaien in de ouderenzorg, daarna 240 bij de gehandicaptenzorg en daarna 240 uur in het bedrijfsleven, dan kunnen ze zien wat respect inhoudt en hoe hard je moet werken om iets te bereiken en te verdienen. Ze weten dondersgoed hoe ze iets binnen 5 minuten kapot moeten maken. Ik hoef nu mijn werkgever niet meer warm te maken om bij MVV een sponsorpakket af te nemen en dat vind ik bijzonder sneu.

Ik hoop dat de KNVB geen boete zal opleggen, maar mee zal investeren om deze zielloze figuren toch enigszins op het rechte pad te krijgen.

Tini & Coocky, dank je wel voor de inzet die jullie hebben getoond in jullie korte verblijf. Tini Chappeau dat u uw eigen afkoopsom hebt betaald om bij deze club te kunnen werken. Excuses voor mijn zogenaamde "mede''supporters. Je kunt en hoeft het niet altijd eens te zijn met een werkwijze, maar respecteer je medemens!

Beste Bestuur,

Succes met het aanpakken van de malloten die onze club onder druk zetten en bedankt voor de intensieve vrijwillige inzet die jullie tonen.

Fijne feestdagen en een sportief 2014.
The following user(s) said Thank You: Sandro, Us Clubke, Nao Väöre, Boer458, Boschpoort, peter ruiver, Jim Cemint, tanteke, tcb, La Chouffe

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

23 Dec 2013 12:29
Als MVV verstandig is dan neemt het geen trainer aan tot het einde van dit seizoen maar neemt Hermans en Elsen het maar over
het seizoen is bijna niet meer te redden

• Joehoe
  • Joehoe's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

23 Dec 2013 12:55
Als lezer frons ik mijn wenkbrauwen regelmatig. Zelden reageer ik, maar Bart heeft mij zover gekregen om toch maar even te reageren.

Bart zou namelijk naar de basis van de maatschappij willen gaan: overleven dus. Al is zijn opvatting over de basis van de maatschappij net iets anders. Hij ziet 'respect' als basis in de maatschappij. Laat ik op de eerste plaats zeggen dat ik het woord respect nogal verwarrend vind. Respect vloeit namelijk voort uit een actie waar een ander waardering voor heeft. Zo zijn er mensen die respect hebben voor Wilders, voor rappers, voor Willem Holleeder en natuurlijk respect voor het bestuur van Mvv. Maar we hebben ook respect voor iemand wanneer hij een onwaarschijnlijk lekker wijf heeft geneukt. ''Doe je goed'', zeggen we dan.

Maar Bart heeft het niet over deze vormen van respect. Bart heeft het natuurlijk over respect, zoals alleen hij het woord interpreteert. Stel je voor, iemand heeft een afwijkende mening of toont afwijkend gedrag. Dat steekt Bartje. Bart ziet namelijk een samenleving voor zich waarin iedereen zich gedraagt, zoals hijzelf. En daarom heeft hij zich hier speciaal aangemeld. En daarom reageer ik speciaal. Voor Bart dus.

Als lezer vind ik het het erg grappig dat hij in zijn vergelijk het Midden-Oosten erbij haalt. Deze regio behelst landen als Turkije, Qatar, Israël, Afghanistan, Libanon en Koeweit. Bart benadrukt ferm dat Tini in het Midden-Oosten heeft gewerkt en iets vergelijkbaars als Cuijk - Mvv in deze uitgestrekte regio never nooit zou voorkomen.

Op en top ironie natuurlijk.

Al plaatst hij de mooiste opmerking even later. Namelijk dat je aan mensen in deze regio kunt zien wat ze op hun kerfstok hebben. Als lezer ontstaat bij mij direct een vermoeden dat Bart zelden in het Midden - Oosten is geweest. Mijn gedachte week zelfs even af naar mensen die een all-in vakantie boeken, en buiten het vliegveld, hotel en zwembad, de lokale cultuur volledig links laten liggen. De volgende conversatie dwaalde als gedachte door mijn hoofd:

Bekende: ''Hoe was je vakantie Bart?''
Bart: ''Mooi land dat Turkije, echt genoten.''
Bekende: Wat heb je zoal gedaan?''
Bart: ''Van alles. Die luchthaven, het strand, het hotel, echt prachtig. Zoveel toeristen ook. Lijkt wel Nederland, hoor. Ik begrijp niet waarom men in Nederland zo krampachtig doet. De voorzieningen zijn tip top in orde, het personeel verdient goed en mag aan het strand wonen. Ik zou wel willen ruilen!''

Bart lijkt in een droomwereld te leven. Geeft niet, doen we allemaal weleens. De realiteit is vaak anders. Hopelijk voor Bart zijn er voldoende mensen in zijn omgeving die zijn ogen doen openen. Een soort van sociale controle.

Wat ik wel waardeer is het initiatief dat Bart mogelijk had willen tonen door zijn werkgever in de toekomst warm te maken voor een sponsorpakket (mond vol met woorden). Maar dat hoeft nu niet meer (maar geen daden). Mvv heeft namelijk op lokaal, regionaal en landelijk niveau een slechte beurt gemaakt. Daar kan onze burgemeester overigens vrolijk over meepraten (maar dat is anders).

Opvallend is natuurlijk dat Bart (1) of net is aangenomen, (2) of al jaren in dienst is, maar nog nooit over een sponsorpakket heeft gesproken, (3) of toevallig net de intentie had om over een eventueel sponsorpakket te praten, maar zijn werkgever niet meer in zijn ogen durft aan te kijken van schaamte.

Ik gok overigens op optie 4. Bart heeft nooit een intentie gehad om over een sponsorpakket te spreken, maar wil even benadrukken dat de desbetreffende supporters waar hij zo graag over spreekt, het ondernemersklimaat van Mvv naar de gallemiezen hebben geholpen.

Mag ik Bart er dan even op wijzen dat Mvv in de afgelopen 15 jaar op zeer beperkte wijze ondernemerschap heeft vertoond. Je weet wel, de basis om duurzame relaties op te bouwen. Hoogtepunten kan ik me niet eens voor de geest halen, dieptepunten wel. Maar vooruit, alles vond plaats op basis van respect. Dat is al heel wat.

Zeg nou zelf, Mvv toont zich heer en meester in de regio als we spreken over maatschappelijk werk. Dat dit af en toe op hinderlijke wijze onderbroken wordt door een potje voetbal, steekt ons allen. Hierin sta je echt niet alleen, Bart.

Je zou je eens kunnen verdiepen in het waarom mensen over de schreef gaan. Bij een actie tegen de eigen organisatie is dit doorgaans een langslepend proces dat op een bepaald moment tot een negatieve uiting komt.

Zoals het ondernemerschap van Mvv bijvoorbeeld. Al 15 jaar hopeloos te noemen. Maar dat is natuurlijk een klein detail. Het zijn de raddraaiers die de club kapot maken. De wijze heren die het lukt om (jaar in jaar uit) de begroting om zeep te helpen, hoort bij hun vak. Daar zal Bart echt niet op reageren. Dat is namelijk niet zo eenvoudig schoppen. Complexe materie vaak. Veel factoren en zo.

Maar zoals we allemaal weten is Maastricht bij uitstek de toeristische stad van de euregio. Dat ik de eerste toerist nog in het stadion moet zien binnenlopen is dat ook de schuld van de herrieschoppers. Bij clubs als Ajax, Feyenoord en Go Ahead komen dan ook nooit toeristen. Rellen doen deze clubs de das om. Daar wil niemand mee geassocieerd worden. Bij Feyenoord was Opel altijd een gewaardeerd sponsor, maar die komen echt nooit meer terug. Dierentuin Blijdorp zal in herinnering de laatste hoofdsponsor van Feyenoord blijven (...). Bij Ajax loopt een wereld hoofdsponsorcontract met AEGON af. In de wandelgangen wordt gesproken over 'Huawei'. Dat is zeg maar een bedrijf uit een communistisch land. Detail, hè Bart. Wordt het overigens niet Huawei, dan wordt het één van de overige 49 multinationals die de top 50 compleet maken. Go Ahead behoudt echt gras nadat supporters zich sterk hadden gemaakt. Toentertijd communiceerde de club als volgt: Als organisatie zetten we in op het behoud van echt gras. Een kinderhand van een supporter is snel gevuld. Zo simpel kan het zijn.

''Maar'', zal Bart zijn repliek starten, ''zij spelen in de eredivisie, dat is anders.''

En daar wringt de schoen. Bart wil zijn eigen waarheid weer benadrukken. Niet kijken naar hoe de wereld werkelijk werkt.

Vooruit, Bart. Laten we een aantal roemruchte clubs in de eerste divisie onder de loep nemen die het voor zichzelf flink verpesten.

Op nummer 1: Sparta. Deze club slijt meer trainers, dan...nou ja, een vergelijk zou te makkelijk zijn: het is wel duidelijk zo. Gevolg? Afstand supporters is groot. Erg groot. Voor meer info verwijs ik naar TVRijnmond. Daar praten ze elke vrijdag op gepaste wijze over de onkunde van deze club.
Op nummer 2: De Graafschap. De eerste club met een vrouwelijke voorzitter. Tja, een vos zet je niet in een kippenhok, toch Bart? Overigens is deze dame al snel weer vertrokken en is men nog steeds bezig de puinhopen op te ruimen.
Op nummer 3: Haarlem. Maar die club is toch failliet? Ja, Bart, dat klopt. Zoek jij nou maar uit hoe dit heeft kunnen gebeuren en probeer een parallel te leggen met Mvv.

Afgeven op incidenten is dan ook het meest eenvoudige om alle onkunde rondom de club te verbergen. Als we namelijk over de structurele onkunde moeten schrijven, dan kunnen we de komende 44 pagina's in dit topic eenvoudig vullen. Het zou overigens wel leiden tot een verbetertraject voor de wijze heren in hun ivoren toren. Niet dat ze daar ook maar iets van willen opsteken. Daar zijn wij supporters namelijk te dom voor.

Samengevat wil ik alleen maar aangeven, Bart, dat op gepaste communiceren dit incident bij Cuijk had kunnen worden voorkomen. Buiten dat wil ik stellig benadrukken dat Mvv zeer amateuristisch wordt geleid en dat hier echt geen verandering in komt.

Weet je waarom? Voetbal staat niet op plek nummer 1. Dat is bijzonder als voetbal de core business van je onderneming is.

Tip voor Mvv: Voetbal en emotie gaan hand in hand. Zorg dat de emotie tijdig tot uiting komt, dat voorkomt incidenten tegen de eigen club.

Overigens hebben we allemaal dagelijks te maken met emoties. De één heeft er meer controle over dan de ander. Zo steekt de directeur van het Gelredome zijn vrouw dood en worden kinderen gepest op school.

Goh, iets menselijks dus? Ja. Is het te voorkomen? Daar wil ik ook best nog een pagina over wijden. De toverwoorden zijn: spiegel, signaleren, zelfbewustzijn en communicatie.

Signaleren doet Mvv naderhand maar al te goed. De rest? Wie weet pakken ze het ooit op.
The following user(s) said Thank You: Audiowaste, opadiehard, Aloy Agu, αναρχος, Bradam, Lambik, SoerenBusk

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

23 Dec 2013 13:22 - 23 Dec 2013 13:22
Mooi verhaal hoor, Joehoe. Ik heb het geamuseerd gelezen.
Maar de kern van het verhaal van Bart is volgens mij dat incompetentie of wanbeleid van bestuur of technische staf NOOIT een rechtvaardiging kunnen zijn om mensen aan te vallen of met de dood te bedreigen. En daarin heeft Bart gewoon gelijk.
Last edit: 23 Dec 2013 13:22 by Boschpoort.

• OOFUS!
  • OOFUS!'s Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

23 Dec 2013 13:23
Whahahaha....afgeven op mensen die in hun "ivoren torens" verblijven en dan zelf zo'n pedant stukje schrijven! Over ironie gesproken!

• Joehoe
  • Joehoe's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

23 Dec 2013 13:48
Boschpoort wrote: Mooi verhaal hoor, Joehoe. Ik heb het geamuseerd gelezen.
Maar de kern van het verhaal van Bart is volgens mij dat incompetentie of wanbeleid van bestuur of technische staf NOOIT een rechtvaardiging kunnen zijn om mensen aan te vallen of met de dood te bedreigen. En daarin heeft Bart gewoon gelijk.

Ik lees het vooral als een idealistisch stuk. Alsof mensen zich allemaal volgens een bepaalde maatstaf kunnen gedragen. Dat is onmogelijk. Dat was vroeger zo, dat is nu zo en zal in de toekomst zo zijn.

Dat het niet gerechtvaardigd is, daar ben ik het mee eens. Benoem deze ene persoon en ga gewoon verder met je werk. De organisatie laat zich altijd zo makkelijk uit het veld slaan.

Zoals in de Limburger: www.limburger.nl/article/20131220/VTMVV0...MVV:_pak_geweld_aan_

• Joehoe
  • Joehoe's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

23 Dec 2013 13:49
OOFUS! wrote: Whahahaha....afgeven op mensen die in hun "ivoren torens" verblijven en dan zelf zo'n pedant stukje schrijven! Over ironie gesproken!

:lachen:

• SoerenBusk
  • SoerenBusk's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

23 Dec 2013 18:02
Inderdaad JoeHoe
De supporrters side van Sparta die lees ik vaak geamuseerd, (als ik niks te doen heb zoals nu)

www.itwm.nl/artikel.php?t=Sparta+gaat+me...ter+de+winterstop+in

Als de mvv-top dat zou lesen dan zouden ze van hun stoel vallen.
Daar wordt pas echt gescholden op bestuur (VLOET) en trainers (dan vind ik deze side nog zeer beschaafd)
Of is het verboden om slecht beleid te bekritiseren ?

• Bart
  • Bart's Avatar
  • New Member
  • New Member

23 Dec 2013 18:30
Tja Joehoe.

Iedereen ziet hoe hij of zij dat op het betreffende moment ziet. Ik gaf mijn mening. Je kunt idd alles ip diverse mogelijkheden uitleggen. Blijft het feit dat ik misschien idealistisch reageer, maar hét wel zo zie. En ja Turkije was leuk. En nee, ik was er met mijn baas over uit qua sponsoring, wij steunen diverse verenigingen in diverse sporten. Ivm het maatschappelijk belang leek dit een mooie mogelijkheid.

Sorrie dat ik op je tenen stond joehoe!
The following user(s) said Thank You: La Chouffe

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

23 Dec 2013 19:15 - 23 Dec 2013 19:15
@Joehoe,

Ongemerkt steekt Bart met zijn uitlatingen door jouw beeld van de werkelijkheid heen. Zijn genoemde zaken en standpunten lijken je persoonlijk te raken. Je merkt ze op, omdat ze afwijken van het totaalplaatje zoals jij dat graag wilt zien, dat raakt verstoord en je lijkt hierdoor geïrriteerd geraakt. Wat maakt jouw interpretatie van het scenario dat zich bij MVV afspeelt, de beste?

Persoonlijk: In een wereld waar 'The survival of the fittest' geldt, je zoveel vrijheid hebt dat, dat je in de samenleving iedere seconde op de qui-vive moet zijn voor dreiging en gevaar en persoonlijke bedreigingen een cultuureigenschap zijn dat gedoogd moet worden. Daar wil ik niet in leven. We voeden onze kinderen vanaf de geboorte op in een schijnwereld, totdat voor hun die werkelijkheid vanzelf begint te scheuren. Sommigen halen de kist met dit maagdenvliesje intact, anderen worden er al vroeg eruit gescheurd. De één kijkt naar elk detail, de ander zit in een achtbaan en beseft pas op het einde van de rit wat hij allemaal heeft meegemaakt. En het geeft allemaal een veilig gevoel dat "Efteling' wereldje, Nederlanders zijn daar meester in. Het is juist gevaarlijk om niet meer binnen die Efteling termen te gaan denken, want dan kun je wel eens buitengesloten worden met een label op je kop. Dat zit er als kuddedieren nu eenmaal in.

Maar als iemand anders gaat bepalen of Tiny Ruijs, uit zijn wereld als trainer wordt gescheurd. Dat hij slachtoffer wordt in de wereld van anderen. Dat is in mijn wereld, de minste vorm van vrijheid die een mens kan hebben. Natuurlijk duikt Tiny op in die andere wereld als de boosdoener, maar na miljoenen jaren aan evolutie moet dat apen gedrag toch plaats hebben gemaakt voor "debat". Of moeten we net zoals in de natuur, de indringers verjagen zonder empathie te hebben voor het slachtoffer? Dat is wat bij mij botst met mijn werkelijkheid. Je spreekt over de afwezige openheid jegens andere interpretaties, het betuttelen van die anders denkende getuigt niet van je eigen openheid. Meer als een bedreiging voor je eigen opvattingen. (Zeer concreet natuurlijk als de normen en waarden democratisch veranderen en je eigen Efteling-gevoel aantasten)

Dit is trouwens een oneindig debat binnen de filosofie. Waar begint iemands waarheid en waar houdt die op. Ik waardeer trouwens je inbreng en probeer er zoveel mogelijk van te leren: "Hoe beleeft iedereen MVV". Maar ik zou graag leren begrijpen, waarom jij zijn beleving zo bedreigend vindt voor je eigen. Want ik deel die van hem wel zonder moeite.
Last edit: 23 Dec 2013 19:15 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: La Chouffe

Time to create page: 0.375 seconds