Transfergeruchten seizoen 2017-2018

22 jan 2018 18:46
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1621
Prima speler voor ons dacht ook dat hij het niet zo naar zijn zin had in Venlo .En nu nog mijn wens met koen koston in de spits en alles komt goed.
Discussie gesloten.
22 jan 2018 19:19
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1622
VVV-huurling Nwakali op de weg terug naar MVV
15.56 uur3

VVV-huurling Nwakali op de weg terug naar MVV
Geert-Jan Jakobs Door:
Geert-Jan Jakobs
Kelechi Nwakali (19) keert op korte termijn waarschijnlijk terug bij MVV Maastricht, waar de middenvelder vorig seizoen indruk maakte als huurling van Arsenal. De Londenaren leenden de Nigeriaan afgelopen zomer uit aan VVV-Venlo.

Nwakali begon veelbelovend bij de Eredivisionist, door als invaller tijdens zijn debuut voor de gelijkmaker te tekenen bij FC Groningen (1-1). Daarna bleef hij in competitieverband steken op acht optredens, waarvan drie als basisspeler. Nwakali kwam in die wedstrijden niet meer tot scoren.

'Arsenal en Nwakali willen dat hij meer aan spelen toekomt', zegt manager voetbalzaken Stan Valckx namens VVV. 'Voor ons hoeft hij zeker niet weg. Het is niet zo dat Nwakali hier mislukt is. Sommige spelers haal je meteen voor de basis, anderen in eerste instantie voor de breedte. Voor hem gold dat laatste. En de pech voor hem is dat je bij ons dit seizoen ook niet zomaar in de basis komt.'

VVV wacht af of Arsenal eruit komt met een andere club, waarbij MVV op dit moment de beste papieren heeft om Nwakali weer te kunnen huren. In Maastricht kwam de dynamische middenvelder vorig seizoen tot 34 wedstrijden (drie goals, vier assists).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28
Discussie gesloten.
23 jan 2018 11:18
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1623
Nog meer over Nwakali. Dit komt van 1limburg.nl

Als het aan Arsenal ligt speelt Kelechi Nwakali de rest van het seizoen niet bij de Portugese grootmacht FC Porto, maar bij Jupiler League-formatie MVV Maastricht.
Dat stelt Nwakali's zaakwaarnemer, broer Allwell, tegenover het Engelse International Business Times.

Speelminuten
​Nwakali speelt op dit moment op huurbasis voor VVV-Venlo, maar Arsenal is, net als de Nigeriaan zelf, ontevreden over de beperkte speeltijd die hij daar krijgt. Coach Maurice Steijn liet de middenvelder slechts vijf keer in het basiselftal opdraven. Nwakali zou graag het seizoen afmaken bij MVV, dat daar zelf ook voor open staat.

Porto
Dat ziet zijn broodheer Arsenal ook wel zitten, hoewel ook FC Porto op de deur klopte voor de spelmaker. De Portugezen probeerden echter Nwakali definitief over te nemen, terwijl de Londenaren de speler alleen willen verhuren.

Begrip
"MVV wil Kelechi en ik denk dat Arsenal dat ook wil, aangezien zij begrip hebben voor de situatie", aldus Nwakali's zaakwaarnemer. "Arsenal wil dat hij naar MVV gaat, zodat hij daar iedere wedstrijd kan spelen en zijn spel tot de zomer verder kan ontwikkelen."
Discussie gesloten.
23 jan 2018 11:21
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1624
Als Nwakali dan inderdaad terugkomt, hoop ik wel zsm. Dalijk is het seizoen voorbij.
Zal ook wel weer tijd nodig hebben om ingepast te worden, ik neem aan dat hij wel fit is.
Discussie gesloten.
23 jan 2018 11:39
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1625
Hoop dat Nwakali komt, zal Okita ook weer wat meer vrijheid krijgen van de tegenstander.
Mooi om te horen dat Kelechi graag terug wilt komen.Hopelijk zien ze in Londen-Noord het lichtje nu ook branden dat Maastricht en MVV een goede bodem is om talent te laten ontwikkelen en sturen ze nog een spits mee om te laten ontwikkelen #LaotUsDruime
Discussie gesloten.
23 jan 2018 12:07
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1626
Ik ga er nog altijd vanuit dat het Nwakali-gerucht meer goedkope journalistiek is dan dat we er daadwerkelijk mee bezig zijn. Maar desondanks:

Pluspunten van Nwakali:

- We kunnen in aanvallend opzicht weinig potten breken. Okita is de enige met een actie en die krijgt tegenwoordig vaak dubbele dekking. Nwakali toverde zich vorig seizoen geregeld langs tegenstanders en deed onverwachte dingen. We kunnen dat momenteel heel erg goed gebruiken, tegenstanders krijgen zo veel minder vat op onze aanvallen.
- We kunnen in aanvallend opzicht weinig potten breken. Er staat eigenlijk niemand op het veld met een goede aanvallende dieptepass. Loshaj liet dat in het verleden wel eens zien, maar ik heb hem dat dit seizoen helaas nog niet zien doen. Koolhof was hier in de eerste wedstrijden briljant in maar zakte daarna ver terug. Leek zijn vorm teruggevonden te hebben vlak voor de winterstop maar nu geblesseerd. Nwakali heeft een schitterende pass in huis en heeft vorig seizoen meermaals de verdediging van de tegenstander daarmee uit elkaar gespeeld. Hij verlegde geregeld de bal in één keer naar de andere kant, waar we nu vaak drie-vier passes voor nodig hebben, of balverlies lijden omdat de pass niet goed is. Een Nwakali die een snelle Okita kan lanceren/in een één tegen één situatie kan krijgen, is goud waard. Ook denk ik dat Schroijen hier beter van zal spelen.
- Los van resultaten, is Nwakali gewoon een heerlijke speler om te zien. Echt iemand waarvoor je naar het stadion gaat. Hoe vaak hoorde je het stadion vorig seizoen niet “ooooh” roepen als hij achteloos de bal tussen drie tegenstanders door loodste?

Minpunten van Nwakali:

- Zijn rendement was erg laag. Hoeveel ballen heeft Nwakali vorig seizoen niet de tribune achter het doel in geschoten? Voor iemand die een bal over 40 meter op de stropdas kan leggen, heeft hij een belabberd schot van rand 16. Zonde, want hij heeft wel de kwaliteiten om daar veel aan de bal te komen. Ook het aantal assists valt tegen, al moet daar meteen bij dat hij vaak de pass voor de assist gaf. Schroijen was vorig seizoen koning assist, het is jammer dat je nergens de statistiek hebt van wie Joeri die ballen kreeg. Ik denk de helft van Labylle en de andere helft van Nwakali… Maar toch. Voor hoe goed Nwakali kan voetballen, verwacht ik meer doelpunten en assists.
- Nwakali was sommige wedstrijden duidelijk gefrustreerd en heeft dan weinig waarde meer. Hij kan niet geweldig met tegenslag omgaan. Minimaal twee keer gezien dat hij meteen na een tegendoelpunt de bal vanaf de aftrap over de keeper probeert te schieten. Ook een paar domme gele kaarten. Het gaat dit seizoen niet zo goed (…), kan Nwakali daar mee omgaan?
- De beste wedstrijden speelde Nwakali vorig seizoen vanaf de rechterkant. In een vrije rol, hij trok veel naar binnen, maar toch echt op papier op de positie die Okita nu heeft. Ik zie Nwakali in de huidige opstelling alleen maar voor Tuur Houben in de ploeg komen (oftewel Koolhof als die fit is). Een veel centralere rol. Vorig jaar speelde hij daar ook wel, maar dat waren naar mijn mening zijn mindere wedstrijden. Dan liet hij zich vaak heel ver terug zakken, ging vaak zelfs de bal ophalen bij Geens of Kuipers. Okita moet je altijd laten staan en vooral ook niet centraal in de spits zetten. En Koolhof is eigenlijk één van de groeibriljanten van dit MVV, iemand die een transfersom kan opleveren. Die op de bank houden voor iemand die we maar een half jaartje kunnen huren?

De plussen en minnen afwegend ben ik absoluut voor een komst van Kelechi, eigenlijk vooral vanwege het derde pluspunt. Ik hunker naar een speler waar we voor op de banken staan. Als hij echt voor een resultaatverbetering kan zorgen en we de play-offs halen, in goede vorm, dan is dat natuurlijk helemaal geweldig. Ron moet maar zorgen dat hij niet de ballen bij Mmae/Pereira gaat ophalen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk
Discussie gesloten.
23 jan 2018 12:09 23 jan 2018 12:11 door Jim Cemint.
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1627
Het is dan wel maar voor een half seizoen, maar ik hoop van harte dat Nwakali binnenkort weer in het rood wit van MVV te bewonderen is. Zo'n buitenkansje moet je vooral niet laten lopen. Hopelijk lukt het. Al zijn er meer clubs waar een speler als Nwakali basisspeler zou zijn en dus speelminuten kan maken. Ik kan me niet voorstellen dat MVV de enige club is waar hij terecht kan. Dus eerst zien, dan geloven. Ik juich pas als hij daadwerkelijk in De Geusselt op het trainingsveld staat. Was er niet ook pas een Nigeriaanse (!) coach die openlijk om versterkingen vroeg? Hopelijk hebben ze in Sittard niet ook een lijntje uitgegooid...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques
Discussie gesloten.
23 jan 2018 18:06
VakD
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1628
Nwakali staat morgen naar alle waarschijnlijkheid op het trainingsveld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
Discussie gesloten.
23 jan 2018 20:43
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1629
Je kunt veel uit cyfers halen maar een ding weet ik zeker voor voetballers als Kelechi kom IK naar MVV kijken helaas niet voor spelers

als Houben , Lashaj ,Mares ,Yldrim maar wel voor Okita Koolhof als hij speelt als in de eerste wedstrijden ook voor Ogunjimi en Brain Smeets .......
Discussie gesloten.
24 jan 2018 05:29
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1630
Volgens italiaanse media vertrekt Okita bij mvv en tekent hij een contract bij Livorno in de serie C. Dit staat op voetbalbelgie.be

www.voetbalnieuws.be/news/275290/okita-e...ent-weldra-in-italie
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
Discussie gesloten.
24 jan 2018 07:19
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1631

Boredass schreef : Volgens italiaanse media vertrekt Okita bij mvv en tekent hij een contract bij Livorno in de serie C. Dit staat op voetbalbelgie.be

www.voetbalnieuws.be/news/275290/okita-e...ent-weldra-in-italie

Als dit al klopt, dan mag Livorno in de buidel tasten. Okita heeft toch een doorlopend contract?
Discussie gesloten.
24 jan 2018 07:58
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1632
Laten we hopen dat dit niet klopt.
Want we krijgen een leuke speler erbij dan zou het zonde zijn om Okita dan meteen weg te doen. Hij is tenminste iemand die voor gevaar kan zorgen.
Discussie gesloten.
24 jan 2018 08:34
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1633
Ik leef niet in de illusie dat MVV een goed bod op een speler kan weigeren. Maar al na een half jaar weer weg? Hoop dat we dan wel voor MVV-begrippen de hoofdprijs vangen, dat het om minimaal een half miljoen gaat of zo. Weet iemand of die jongen een clausule in zijn contract heeft staan?

Hoe betrouwbaar is die site trouwens? Onder dit artikel staat bij mij:

"Amsterdamse moeder breekt wereldrecord afslanken

20kg in 4 weken eraf"

Ik ben echt geen expert, maar om dat te doen moet je óf iedere dag twee marathons lopen en nauwelijks eten (en buiten allerlei blessures aan gewrichten en dergelijke heb je dan al lang een hartstilstand te pakken), óf lichaamsdelen afhakken.

Ik ben eens wat in het archief gaan rondneuzen van die site - niet eenvoudig overigens - en ik zie een bericht van afgelopen zomer dat Ibrahimovic zijn contract bij Man Utd niet gaat verlengen (heeft ie wel gedaan), Tim Krul naar Anderlecht zou gaan (nooit gebeurd), Antonio Rüdiger en Thiago Silva naar Inter Milan. Rudiger vertrok inderdaad, naar Chelsea, en Thiago Silva bleef waar hij was (PSG).

Ook genoeg berichten die wel uiteindelijk klopten, maar het is dus een site die vol staat van geruchten. Van de andere kant; wel allemaal geruchten over relatief grote namen...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Discussie gesloten.
24 jan 2018 08:46
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1634
Er staat ook onder de site dat de berichten die geplaatst worden op basis zijn van geruchten. Dus ik weet niet hoeveel waarde we hier aan kunnen hechten. Okita is een speler waarvoor ik naar het stadion kom. Ik zou het wel jammer vinden als hij vertrekt. Als het goed is werkt MVV niet meer met clausules in de contracten sinds vorig seizoen. Althans niet met clausules waarvoor spelers voor een prikkie kunnen vertrekken. Correct me if im wrong.
Discussie gesloten.
24 jan 2018 09:12
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1635
Als je een mooi bedrag voor Okita kunt krijgen : meteen doen! Er is immers gezegd dat alle transferinkomsten voor MVV zijn en dus betekent dat MVV direct opnieuw kan investeren.

Als je Okita verkoopt voor 300.000-400.000 , Nwakali haalt, Vanzeir huurt en een spits haalt hoor je mij niet klagen. Het moet niet zo zijn dat MVV hem gaat verkopen en vervolgens alleen Nwakali (die het beste op 10 uit de voeten kan) hiervoor gehaald wordt.

Hopelijk zometeen Nwakali op de training.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.336 seconden