Transfergeruchten seizoen 2017-2018

16 jan 2018 08:41
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1546

Jim Cemint schreef : Tja.... Mart Lieder. Die is nu inderdaad niet meer haalbaar. Maar waarom weet een clubje als Eindhoven (met alle respect) wel zo'n spits te vinden? Idem dito FC Oss destijds met Boere en bijvoorbeeld nu ook weer Emmen met Peters. Op de een of andere manier lukt het MVV niet om aanvallers te binden die moeiteloos het net weten te vinden. Ik weet het... elke club wil er zo eentje (en liefst twee) maar als ik zie dat clubs van een minder kaliber betere spitsen weten te strikken, dan vraag ik me toch af wat dat nou is. Hebben die een aantrekkelijker totaalplaatje te bieden? Voor een mooi stadion, een prachtige sfeer een club met historie of een fraaie stad hoef je niet naar pak 'm beet Oss of Emmen. Het zal dan toch wel een kwestie van geld zijn. Of scouten Ron en consorten niet goed genoeg als het om spitsen gaat?

Heeft weinig te maken met geld, ook weinig met scouten.

Lieder:

bij RKC en Dordrecht nooit wat gepresteerd, het seizoen voor hij naar Eindhoven ging 4 keer gescoord in de Zwitserse tweede divisie. Voor die jongen naar Eindhoven ging had hij in 78 competitiewedstrijden 11 keer gescoord. En was al 26 jaar oud. Eindhoven nam daar ook gewoon een gok, zoals wij ook jaar in jaar uit doen op de spitspositie. Maar vorig jaar legde hij er al 15 in en dit seizoen staat hij al op 16.

Boere:

Ook een mooi voorbeeld. Ooit een talent in de jeugd van Ajax, maar nooit doorgebroken en naar AA Gent gegaan. Daar nauwelijks gespeeld, uitgeleend aan het miniclubje VV Hoogstraten en ook daar deed hij het niet goed. Transfervrij naar Eindhoven (!) (Boere was de voorganger van Lieder, eenzelfde soort gok van Eindhoven, hoe pakte dat uit? Nou dat lees je hierna: ) Bij Eindhoven presteerde Boere, mede door blessures, ook niet echt goed. 12 doelpunten in twee seizoenen. Verheydt haalde betere statistieken. Als Yildirim, die ik echt niet hoog heb zitten (integendeel), zijn gemiddelde volhoudt, haalt die betere statistieken. Zet Kostons twee seizoenen in de spits en hij doet het beter. Maar die Boere gaat na die twee jaar in Eindhoven voor zijn laatste kans naar FC Oss en schiet er opeens 33 in een seizoen in.

Peters:

Iets andere categorie, maar toch valt dit MVV niet te verwijten naar mijn mening. Peters komt uit Oost Nederland, uit de jeugd van Twente. Nooit doorgebroken. Naar Go Ahead gegaan, moest het daar vooral doen met invalbeurten, weinig opvallends gepresteerd. Terug naar Twente om daar een seizoen in Jong Twente in de Jupiler League te spelen. Daar deed hij het best aardig en je zou kunnen zeggen dat MVV toen had moeten toeslaan. Maar goed, Peters ging naar Emmen, voor hem een logischere keuze want dat is dagelijks te rijden, hij hoefde niet te verhuizen. Bij Emmen legt hij er opeens 23 in een jaar in en hij verdient een transfer naar Portugal. Nog voor hij daar aan spelen is toegekomen laat die club hem alweer gaan, naar De Graafschap. Daar speelt hij een jaar lang veel in de eredivisie en pakt vijf doelpunten mee. De Graafschap laat hem gaan en vorig seizoen duikt hij weer bij Emmen op. Emmen zal hem een goed contract geven, misschien wel meer betalen dan wij doen. Maar vooral: die jongen kent Emmen, heeft er succes gehad, kan lekker in de regio Twente blijven wonen en dagelijks op en neer rijden. MVV zou hem destijds alleen gehaald kunnen hebben als ze véél meer betaalden dan Emmen. En dat kan MVV niet.

Kortom: Lieder en Boere is puur geluk voor Eindhoven en Oss. Beide clubs namen gewoon een gok met die spelers. Moet je je voorstellen hoe het forum zou reageren als wij de spits van Eindhoven haalden, die daar 12 keer gescoord had in twee seizoenen, en daarvoor bij fucking VV Hoogstraten speelde. Of iemand die bij RKC, Dordrecht en een club uit de Zwitserse tweede divisie tot in totaal het gigantische aantal van 11 doelpunten kwam. Ogunjimi en Yildirim kunnen betere cijfers overleggen dan die twee op dat moment konden.
Peters is een iets ander verhaal, maar dat die jongen momenteel bij Emmen speelt komt vooral omdat hij daar uit de buurt komt.

Begrijp me niet verkeerd, ik had dolgraag een Lieder hier gehad. Of een Boere. Of een Peters. Ik ben daar jaloers op. Maar je moet echt niet denken dat Oss, Eindhoven of Emmen nu zo'n fenomenaal scoutingsysteem hebben. Of dat die jongens (op Peters na) daar de hoofdprijs verdienen. Het zijn gelukjes. En dat kan ik ook op een andere manier laten zien: bij Oss staan dit seizoen Quekel en Van de Pol in de spits. In 20 wedstrijden zijn deze twee scoringsbeesten tot maar liefst drie (3!) doelpunten gekomen. De nieuwe Boere hebben ze daar nog bepaald niet gevonden. En Eindhoven had zoals gezegd voor de komst van Lieder twee jaar lang Boere in de spits, die daar het duizelingwekkende aantal van 12 doelpunten scoorde in die twee jaar tijd. Als Eindhoven en Oss (en Emmen) nou structureel scorende spitsen haalden, had je een goed punt. Maar dat doen ze helemaal niet. Ze hebben één keer geluk gehad.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle
Discussie gesloten.
16 jan 2018 10:30
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1547
Jacques helemaal met jouw eens dit zijn twee spelers die er dit jaar uitspringen ,maar geen garanties geven voor de toekomst .Ik blijf erbij geeft koen kostongs het vertrouwen in komende wedstrijden en je zult zien dat hij het waar maakt jonge speler goed aan de bal en doelgericht die gaat zijn doelpunten maken.verder zou ik proberen jari Oosterwijk te huren bij fc Twente bewegelijke voorhoede spelerkan op alle posities in de aanval spelen en is nog jong met eredivisie ervaring in de benen.Maar hetbelangrijkste vind ik dat de spelers erin gaan geloven dat ze ver kunnen komen dit seizoen en er vol voor willen gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques
Discussie gesloten.
16 jan 2018 10:33 16 jan 2018 10:42 door Strucht.
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1548
Ben het vaak met je eens Jacques, maar hier eens niet. Misschien hoort deze discussie ook niet in dit topic. Als je alleen uitgaat van doelpunten sla je voor mij part helemaal de plank mis. In de categorie waar MVV in moet zoeken, moet je naar andere statistieken kijken. Hoeveel kopduels wint hij, Kan hij een bal vasthouden, schoten op doel etcccc, bij een jonge spits van onder de 24 moet je niet direct verwachten dat hij er 15 inschiet en dan is hij ook niet meer voor MVV haalbaar. Ik houd voor mijzelf wel wat statistieken bij van spelers die mij opvallen in wedstrijden bij MVV, toen bijvoorbeeld FSC Stokkers aantrokken baalden ik flink daarvan ( Gladon was ook zo een gevalletje ) Scouting en kennis zijn daarom wel van belang, zie mij niet als voetbalkenner maar ik herken direct een spitsje die lekker de bal kan vasthouden en de verdediging bezighoud, dit moet MVV toch ook kunnen? Verbaas mij wel altijd dat de spits van MVV altijd veel arbeid moet verrichten en bij corners altijd terug moet naar onze eigen zestien. Bij MVV lijken spelers altijd maar te komen aanwaarien en op training word bekeken of spelers wel daadwerkelijk passen. Yildirim zie ik als een tweede spits, die om een type Verheijdt meer tot zijn recht zou komen.
Discussie gesloten.
16 jan 2018 10:43
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1549
Inderdaad Jacques. De factor 'geluk' speelt natuurlijk ook een belangrijke rol. En die had ik inderdaad ook in mijn berichtje moeten meenemen. Maar het blijft een feit dat MVV de laatste jaren geen spits in huis had die er 15-20 wist in te schieten. En zo een spits heb je wel nodig om een echte rol van betekenis te kunnen spelen in de top van de Jupiler League. Hebben we dan simpelweg pech gehad? Ik weet het niet. Ik vind dat te gemakkelijk.

Ik denk dat MVV Yildrim heeft binnen gehaald omdat er blijkbaar op dat moment geen andere spitsen voor handen waren. Ik wil het nog net geen paniekaankoop noemen, maar het gaat wel in die richting. Ik heb hem in zijn proefperiode twee keer zien spelen en wist toen eigenlijk genoeg. Niet de juiste spits voor MVV. Ik weet niet wat hij destijds allemaal op de training heeft laten zien, maar mij kon hij toen niet bekoren. En nu nog steeds niet eigenlijk. Hij werkt zich te pletter en komt over als een sympathieke gast, maar hij is geen afmaker.

Ik kan dreeke best volgen in zijn betoog over Koen Kostons. Waarom hij afgelopen vrijdag niet in het veld kwam en Golpek wel snap ik nog steeds niet. Laat Koen wat vaker ruiken aan het echte werk. Laat hem speelminuten maken. Dat is belangrijk voor zijn ontwikkeling. Wie weet hebben we die spits die er op termijn 15-20 per seizoen kan maken wel binnen de eigen gelederen. Al gaat dat dit seizoen niet meer gebeuren lijkt me. Dus daarom is aanvallende versterking meer dan welkom.
Discussie gesloten.
16 jan 2018 11:58
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1550
Klinkt gek, maar ik ben het eigenlijk met jullie allemaal eens.

Ik wil MVV er niet te gemakkelijk af laten komen. Er is wel degelijk te scouten en je kunt wel degelijk bij zo'n Lieder of Boere opletten hoe ze het doen zonder dat doelpunten zaligmakend zijn. Tegelijkertijd blijf ik er bij dat het voor Eindhoven en Oss gelukjes zijn geweest. Voor hetzelfde geld hadden die jongens het niet gemaakt. Boere heeft twee keer een zware knieblessure gehad, het is altijd maar de vraag of een speler nog op niveau terugkomt. Eindhoven nam die gok en het werkte niet, Oss nam hem nog eens en alles viel op zijn plaats. Als Oss hem destijds niet had genomen was hij bij de amateurs beland.
Dat betekent nog niet dat MVV niets te verwijten valt, maar het is eerder de redenatie andersom. Doet Eindhoven of Oss nou structureel iets beter dan MVV? Ik kan me dat eigenlijk nauwelijks voorstellen. Boere was een talent in de jeugd van Ajax, ik heb sterk de indruk dat hij om die reden bij iedere club wel op proef mocht komen. Dat is geen scouten.

Het zou MVV sieren als ze wél met scouten pareltjes wisten te ontdekken. En inderdaad, met zo'n Yildirim krijg ik niet het idee dat daar nou een gedegen scoutingsrapport achter zit. Al zal hij natuurlijk als reservespits gehaald zijn. Ogunjimi is natuurlijk ook geen scout van ons in Korea, Thailand, Albanië of Kazachstan gaan kijken. Puur een gok.

Ik pleit MVV misschien te veel vrij in mijn bericht. Ik reageerde eigenlijk vooral op de Boeres en Lieders van deze wereld, want ik denk dat die vooral wél een kwestie van geluk zijn. Boere raakte bij Eindhoven echt geen pepernoot. Daar was hij ook niet de spits die een hele verdediging bezig hield. Is hij ook helemaal niet het type voor.

Vind het vooral jammer dat Kostons niet wat meer de kans krijgt. Die jongen is hartstikke gretig en wel doelgericht.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Strucht
Discussie gesloten.
16 jan 2018 12:28
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1551
Jacques je hebt ook wel gelijkt wat mvv betreft mvv moet veel bewuster scouten in de eigen regio in mijn ogen lopen er genoeg talenten rond in de hogere amateurclubs .Wat ik denk is dat als je een speler heb rondlopen in je selectie die de potentie heeft om het te maken dan maakl leeftijd in mijnogen niks uit .Geef hem de kans en dan zie je wel maar laat hemwel enkele wedstrijden staan dan komt het wel goed en mijn gevoel van wat ik heb gezien van deze jongen heeft hij heel veel mogelijk heden maar vertrouwen krijgen is het belangrijkste.Verder vind ik dat elsen daar een beetje schijterig voor is bij mij had hij allang zijn kans gekregen maar ja wie ben ik omdaarover te oordelen.
Discussie gesloten.
16 jan 2018 13:04
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1552
De spitsen die afgelopen seizoenen voor MVV hebben gespeeld waren alles behalve balvast en scoorden erg weinig. ( amper is misschien het juiste woord )
Scouten, ja wat moet je er van zeggen.
Ik roep al 3 jaar dat onze scout of scouts niet meer reisgeld krijgen om verder als sittard of kerkrade te komen.
Misschien moeten ze wel fietsen, ik zou het niet weten.
Wat ik wel weet is dat deze man absoluut niet weet waar hij naar moet kijken bij een spits.
Want al onze recente spitsen doen alles behalve scoren.
Het Bies had er 9 maar die mocht wel penalty's nemen. die hebben we dit seizoen nog niet gekregen.

Dat Elsen nu opeens in een interview aangeeft dat we problemen hebben met scoren verbaasd me gewoon.
Dat probleem hebben wel al jaren. Er word al jaren niks aan gedaan.
Ook vorig jaar ondanks dat we de playoffs haalden, hadden we vergeleken met de top 10 van de juup in verhouding erg weinig goals.

Ik zie onze huidige spitsen wel degelijk als paniek aankoop.
Ik kan me niet voorstellen dat deze op een training hebben kunnen overtuigen.
+ dat marvin al geblesseerd bij ons kwam. die kan waarschijnlijk goed lullen.
Hopelijk kan hij ook goed voetballen, maar dat hebben we de afgelopen maanden niet kunnen zien.
mocht hij dit seizoen kunnen spelen moeten we hopen dat hij niet valt want de kans op blessure acht ik erg groot.
Discussie gesloten.
16 jan 2018 13:28
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1553
dat is nou wat ik bedoel met haal maar eentje die in het verleden wel zijn doelpunten maakte ,maar je moet kijken naar de toekomst en dan heb je niks meer aan dat soort spelers weg gegooid geld,verder hebben we geen slecht materiaal voor de jupiler league maar je moet de jongens wel op de juiste plek zetten ,en ik vind dat dit onder ron niet gebeurd nou las ik ook weer dat assistent trainer niet goed in de groep ligt grijp dan in wat dit bevorderd het klimaat ook niet.maar dit heeft niks te maken met nieuwe spelers,ik vind dus dat je met scouten moet kijken naar wat voor soort spits ik wil hebben het moet vooral een spits zijn die moet kunnen voetballen snelheid behendigheid en overzicht heeft voor zijn medespelersen altijd aanspeelbaar is dan komen doelpunten vanzelf.
Discussie gesloten.
16 jan 2018 19:49
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1554
In het meeste dat hier wordt gezegd kan ik me vinden.

Overigens werd in een van de eerdere berichten de vraag gesteld of FC Eindhoven, FC Oss en FC Emmen iets structureel goed doen. Ik denk dat dat meevalt. Als dat echt zo was hadden zij ieder jaar de topscorer in de gelederen.
Neemt niet weg dat er voor MVV nog veel werk aan de winkel is. Ik had afgelopen vrijdag ook graag Kostons nog wat minuten zien maken.
Discussie gesloten.
17 jan 2018 05:59 17 jan 2018 06:00 door Boredass.
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1555
Mvv zou interesse hebben om Verheijdt terug te halen.Crawley wil echter niet meewerken aan een verhuur tenzij Verheijdt het zelf zou willen.mvv zelf onkent dat er wat speelt.

Bron DDL
Discussie gesloten.
17 jan 2018 08:24
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1556
Cultheld maar heeft in de tweede seizoenshelft vorig jaar niets laten zien, buiten dat geweldige doelpunt in Leeuwarden. Omdat het kan:

We zijn dit jaar vooral gevaarlijk in de omschakeling, in dat systeem heb je heel weinig aan t Bies. Daarnaast, op een bepaalde manier is hij erg vergelijkbaar met Yildirim: beiden heel sympathiek, beiden werken echt keihard, maar beiden zijn vaak ook erg ongelukkig in hun acties.

Van de andere kant, als Ogunjimi niet meer fit wordt zie ik toch echt graag een andere centrale spits dan Yildirim. En Verheijdt is in Engeland afgetrainder dan ooit geworden. Nog sterker en hopelijk een stukje sneller (en slimmer qua kleine overtredingen, overigens).

De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lijnsje@tappunt
Discussie gesloten.
17 jan 2018 08:31
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1557
Verheijdt terug. Sorry, maar het onderstreept maar weer het scoutingsapparaat bij MVV....voor een spits komen ze dus terug bij een oude bekende. Dadelijk komen ze op de proppen met N'Koyi voor een half jaar.

Aan de ene kant zie ik hem graag terug komen, maar er zijn toch wel spitsen te vinden van vergelijkbaar niveau met het postuur van Verheijdt? Ik concludeer hier uit dat MVV voor een fysieke spits gaat naast Yildirim en er min of meer rekening mee houdt dat Ogunjimi dit jaar maar weinig zal gaan spelen.

Jullie maken mij niet wijs dat er nergens een spits te huur is met een contract voor een half jaar die je vervolgens vrij kunt overnemen als deze bevalt. Verheijdt is weer een tijdelijke oplossing, waarna je volgend jaar weer met onze twee toppers staat te kijken....

In de Tweede Divisie lopen geweldige spitsen rond met hetzelfde postuur als Verheijdt.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor
Discussie gesloten.
17 jan 2018 08:56
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1558
Laten we toch eens ophouden met spelers terug te halen die het bij mvv ook niet waar gemaakt hebben .thomas kwam hier ook te kort om eerste spits te zijn en in Engeland ook weer geeft een jonge speler die er nu isde kans veel slechter als nu kan hij toch niet zijn. En kijkt eventueel nog voor ee andere aanvaller voor rest van het seizoen.
Discussie gesloten.
17 jan 2018 09:19
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1559
Sam Lammers word waarschijnlijk verhuurd door PSV.
Is dit niks voor ons?
Ik ben er nooit een voorstander voor om spelers te huren vooral niet voor een half seizoen.
Alleen dit is wel de goedkoopste oplossing tijdelijk.
En hoop ik toch dat MVV al bezig is voor volgend seizoen en niet weer pas op het laatste moment aankomen.
Met miskopen zoals Ogunjimi waarmee ze altijd aankomen op het laatste moment.
Discussie gesloten.
17 jan 2018 09:32 17 jan 2018 09:38 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1560
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit waar is, ik zou het eigenlijk een vrij onlogische zet vinden voor zover ik er nu over kan oordelen. MVV heeft 3 centrumspitsen momenteel. In het huidige systeem speelt er in principe 1. Natuurlijk, van die 3 is Ogunjimni vrijwel constant geblesseerd geweest. Maar stel die jongen wordt fit, dan zouden we met Verheydt erbij opeens 4 centrumspitsen hebben, waarvan er in dit systeem maar 1 kan spelen. Totaal overbodig. En zelfs wanneer Ogunjimni niet fit wordt zou ik het vreemd vinden een type Verheydt te halen, aangezien Yilderim een vergelijkbaar type speler is. Verheydt is verder een heel sympathieke gast, die zich met zijn goal in Leeuwarden voor altijd de MVV-folklore heeft ingekopt, en misschien heeft hij een enorme ontwikkeling doorgemaakt in Engeland, dat zou ik niet weten, maar op basis van vorig seizoen is een Yilderim echt niet veel beter of slechter dan Verheydt. Bovendien zou het ook geen lekker signaal naar Kostons zijn, die dan waarschijnlijk vierde keus zou worden en wiens ontwikkeling dan totaal stil zou komen staan (in zekere zin een vorm van kapitaalvernietiging).

Los van dat, als MVV dan toch wil investeren in de aanval dan lijkt me een snelle, technische linkervleugelspeler of een extra nummer 10 veel nuttiger. Ook Verheydt gaat de ballen namelijk niet erin leggen als de aanvoer zo belabberd blijft als de afgelopen weken. Schroyen is al het hele seizoen niks, Okita ligt tegenwoordig aan de ketting bij twee man, Koolhof heeft het ook nog maar mondjesmaat laten zien en Golpek is vooralsnog niet meer dan een leuke reserve. Daar zou de prioriteit moeten liggen in aanvallend opzicht. En als we dan toch oud spelers willen halen dan denk ik eerder aan een Croux of een Nwakali. Goed, realistisch gezien zullen die wel onhaalbaar zijn. Maar het is wel het type speler wat MVV momenteel nodig heeft.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.338 seconden