Wat een reacties weer inderdaad. extreem beide kanten op. Smeets is niet de grote redder en Smeets is ook geen verrader of zo. Omdat hij een interview met een harde g gegeven heeft is hij niet meer welkom. Lachwekkend. Overigens speelt Smeets dit seizoen voor Cambuur en niet voor De Graafschap.
Ik durf te zeggen dat Ron met de huidige selectie, als iedereen helemaal fit is, 10 plaatsen in het elftal blind invult. Verrips op doel, Janssen Pereira Mmae en Ciranni achterin, Ippel en Nys centraal op het middenveld, Okita en Schrooijen vanaf de vleugels en Ogunjimi (ik zei dus "als iedereen helemaal fit is" voor mensen hier over vallen) in de spits. Dan blijft er één plaats over. Vergeleken met vorig seizoen speelde Nwakali daar vaak, al heeft Loshaj er ook heel wat gespeeld in het begin (voor Nwakali in de basis kwam en als Nwakali rechtsbuiten stond, bijvoorbeeld).
Vanuit die optiek bekeken, als we echt een basisspeler willen halen, is die positie dus de plek om iemand te halen. Ik denk dat Ron verwacht had dat Koolhof moeiteloos die positie in zou nemen. Helaas zakte Koolhof, na een paar goede wedstrijden in het begin, bizar ver weg. Loshaj is de andere optie maar kan dit seizoen ook niet overtuigen. Smeets kan wel degelijk op die positie spelen, al vult hij het heel anders in dan Koolhof en Nwakali.
Maar ik ben niet zo'n fan van oud-spelers terughalen, vooral omdat ik het gevoel heb dat Bryan - ondanks een seizoen eredivisie waarin hij veel speelde - niet beter is geworden dan toen hij MVV verliet. Een speler terughalen moet je doen als je zeker bent dat die speler een van de beteren is. Labylle was een goede zet bijvoorbeeld. Rajcomar is een goed voorbeeld van een tegenvaller. Ik vrees dat Smeets meer in die categorie zal vallen. Een speler terughalen die eerder bij ons speelde, en die niet duidelijk een aanwinst is, dat levert al snel gemopper op. En aangezien de helft van de Geusselt sowieso al allergisch is voor Smeets, is het wachten op gezeik.
Als we niet iemand kunnen halen van wie we vrij zeker weten dat hij beter is dan Loshaj en Koolhof, dan vind ik dat we niemand moeten halen voor die positie. Dan liever spelers voor de breedte achterin, bijvoorbeeld. Daar bleken we kwetsbaar in de eerste seizoenshelft.
MVV heeft overigens in de afgelopen jaren zelden een basisspeler gehaald in de winterstop, bijna altijd kwamen er enkel namen voor de breedte bij. Werker is zo snel de enige naam van de afgelopen vier jaar die me binnenvalt. Ik reken dus niet op een spectaculaire aanwinst.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.