Transfergeruchten seizoen 2017-2018

04 dec 2017 10:54
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1456

johan schreef : Lees net dat danny hoessen terug is gekeerd bij fc Groningen waarom niet een poging wagen om hem te huren.
niet geschoten is altijd mis

zijn statistieken van de afgelopen 2/3 jaar zijn slechter als het BIES.
Dat zou dan weer een gok zijn en hopen dat die uitkomt.
Hij is wel beter als onze spitsen aangezien die 0 goals hadden afgelopen 2 jaar.
Maar ik denk niet dat hij de oplossing is
Discussie gesloten.
04 dec 2017 12:33
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1457
Ik heb Dijkhuizen van Roda jc altijd wel een goede speler gevonden die volgens mij ook wel eens in de aanval stond. Het is maar een gooi, en ja iemand die in het oosten speelt, maar wel iemand met kwaliteit ( vind ik). Het Bies etc..ik werd daar niet echt enthousiast van. Ik ben ook meer een voorstander van het huren van spelers, anders zit je zo vast aan een 3-jarig duur contract inclusief de blessures. In principe zou je een speler gewoon ( bij wijze van spreken) via het uitzendbureau moeten kunnen laten beginnen. Niet goed genoeg. Weg...Net als ze met werknemers en de rest van de wereld doen. Eenmaal op het hoogste niveau kun je altijd nog beslissen, hoe verder.
Discussie gesloten.
04 dec 2017 13:04
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1458
Om als club te groeien, moet je op lange termijn wel baas worden over ten minste een groot deel van je selectie. Wanneer je alleen maar huurt, weet je één ding zeker: wanneer de speler goed presteert, is hij weg. Bovendien kun je dan nooit een transfersom vangen. Het Bies was inderdaad geen topper, maar heeft ons wél een transfersom opgeleverd.
In de financiële positie waarin MVV verkeert, is het een groot risico om iemand een dergelijk lang contract aan te bieden en in het geval van Ogunjimi lijkt het niet de beste keuze te zijn geweest. Daarom is het beleid om een speler eerst te huren en later over te nemen op dit moment ook de beste weg (Peeters, Croux)
Discussie gesloten.
04 dec 2017 13:17 04 dec 2017 13:28 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1459
Dat klopt, alles heeft zijn voor en zijn tegen. In 1996 zijn we in ieder geval volgens mij met voornamelijk huurspelers naar de eredivisie verkast. De meesten waren erna weg. Maar je bent dan wel in de eredivisie met ook meer inkomsten. Het is een gok. Maar wat mij ietwat stoord is dat je ook een huurspeler voor minstens een half seizoen moet huren. Je moet er als club al veel eerder vanaf kunnen. Want als je niet presteerd of meteen ziek bent zit je er maar mooi mee. Als zo'n speler dan wèl presteerd dan zouden er afspraken moeten kunnen worden vastgelegd. 2 maanden proeftijd bijvoorbeeld. Want dan had ik als club nu al afscheid genomen van Ogun en ging ik met Kostons verder tot de winterstop. Bespaarde me het nodige geld.
Discussie gesloten.
04 dec 2017 13:58
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1460
Smeets, kuipers Braken, Schreurs en Rutjes en Peeters, allemaal voor noppes weg.
Peeters bracht 10 maanden later voor zijn nieuwe werkgever 1.3 milj. euro op.
De zoveelste blunder van het beleid van MVV.
Discussie gesloten.
04 dec 2017 15:18
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1461

middenstip schreef : Smeets, kuipers Braken, Schreurs en Rutjes en Peeters, allemaal voor noppes weg.

Waarom is dit een blunder?? Als een speler niet wil verlengen (omdat hij mogelijk hogerop kan), dan kan MVV daar niet gek veel aan doen. Dat zou anders lekker zijn, een nieuwe variant van slavenarbeid...

Hadden ze hem dan zijn oorspronkelijke contract niet moeten laten tekenen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, M-MVV
Discussie gesloten.
04 dec 2017 18:30 04 dec 2017 19:17 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1462

middenstip schreef : Smeets, kuipers Braken, Schreurs en Rutjes en Peeters, allemaal voor noppes weg.

Smeets zit (veelal) op de bank bij Cambuur. Schreurs heeft zijn eigen carrière om zeep geholpen met zijn transfer naar *oda. En laten we maar blij zijn dat we Kuipers hebben laten gaan, want die ligt nog steeds in de lappenmand, dat had alleen maar geld gekost.

Het verzoek van Rutjes om zijn contract te laten ontbinden, moet als een godsgeschenk zijn geweest voor de toenmalige technische staf. Dat *oda een maatschappelijk werker en veredelde mascotte op de loonlijst wilt zetten moeten ze zelf weten, voor ons bracht die speler helemaal niets en koste als voetballer alleen maar geld. Hij had ook helemaal geen transferwaarde meer gezien zijn leeftijd en achtergrond.

Bovengenoemde spelers zijn alleen maar transfervrij van club gewisseld. Alleen voor Braken (NEC) en Peeters (SM Caen) had men uiteindelijk geld over, maar daar zat wel weer een transfervrij tussenstation tussen, waar de spelers zich (op een hoger team nivo) in de kijker heeft weten te spelen, of dat bij MVV ook zou zijn gebeurd is een ander verhaal. Vooral Peeters was houdbaar geweest voor MVV als de honorering omhoog ging, dat heeft hij zelf aangegeven. Maar geld is geen principekwestie binnen de club, daarom mag je het ook geen blunder noemen. Spelers ontgroeien nu eenmaal de club en MVV is geen eindstation, blijkbaar ook niet als je geboren bent in Maastricht.

We lezen wel ieder jaar dat er een positief saldo wordt behaald op het einde van het seizoen. Maar dat geld verdwijnt gewoon weer richting de langlopende/niet direct opeisbare schulden of andere buffers, dat geld kan niet naar de selectie. Dat geld wordt veelal gegenereerd uit uitgeschakelde (cruciale) vitale onderdelen binnen de voetbalclub, zoals een 2e elftal, een scoutingnetwerk, en transfergelden/meevallers.

Er is niet door MVV zelf gekozen voor een selectie van 21 spelers, dat was het minimaal haalbare wat er uit de begroting kwam van dit seizoen. Hoe wil je daar in godsnaam grotere beloningen tegenover stellen om belangrijke spelers te behouden? Als je al binnen de huidige begroting maar amper aan de basis-spelregels van de KNVB kunt voldoen qua selectiebreedte? Je kunt ook niet gaan speculeren met MVV, zoals naar een bank stappen voor geld, want er is helemaal geen onderpand voorhanden. Je bent volledig afhankelijk van sponsoren en goodwill en daar wringt (al jaren) de schoen.

De grootste overwinning die voor de club dit seizoen (of komende seizoenen) te behalen valt, speelt zich af op kantoor. Door die begroting minimaal met 5 ton omhoog te krijgen, zoals al werd aangegeven door dhr Kersten. Daar moet het gaan gebeuren, alles wat op het veld gebeurt, is nu bijzaak. Zonder dat geld kunnen die vitale onderdelen die momenteel zijn uitgeschakeld, niet meer worden ingeschakeld, en daarmee loopt de club een nog grotere ontwikkelingsachterstand op, ook die 5 spelers die je nu in de selectie mist zitten amper in dat plaatje. Als dat te realiseren valt, dan pas kun je spreken van een 'koers' met een gezond MVV. En kom je wellicht een keer op het punt dat je als supporters 'iets' kunt gaan eisen over de resultaten op het veld.

Maar aangezien ze al hebben laten onderzoeken dat leven op de economie van Maastricht niet levensvatbaar is, dat alle mogelijkheden bereikt zijn, wordt dat een heel moeilijk verhaal om te realiseren. (Zonder de kernwaarden van de club te veranderen. Zonder overkoepelende marketing richting andere doelgroepen.) Dan is de middenmoot van de Jupiler League een keuze die je bewust moet maken en moet accepteren. (vind ik)
De volgende gebruiker (s) zei dank u De_Lange
Discussie gesloten.
04 dec 2017 19:15 04 dec 2017 19:23 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1463
Jezus wat een negativisme en zware betogen hier na een mindere periode..
Vorig jaar hebben we t prima gedaan, daarna helaas vrijwel leeggekocht en de -blijkt nu achteraf- verkeerde sterkhouder Schroyen - behouden voor MVV.

En niet de allerslimste aankopen gedaan met een constant geblesseerde en een te lichte spits. En rekenen op de Martina's die rijp zijn voor de eeuwige middenmoot; ok ook niet de slimste zet.

Een tussenjaar dus..nouja deze overleef ik dan ook nog wel..

Vorig jaar bijna gepromoveerd. Nu zelfs een hoger budget, alleen zit het even niet mee. Gaat t budget nog wat omhoog en komt de wind weer in de zeilen, dan kan t niet lang meer duren tot de promotie!
Discussie gesloten.
04 dec 2017 20:00 04 dec 2017 20:02 door Mie leef Mestreech.
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1464

Hill28 schreef : Jezus wat een negativisme en zware betogen hier na een mindere periode..
Vorig jaar hebben we t prima gedaan, daarna helaas vrijwel leeggekocht en de -blijkt nu achteraf- verkeerde sterkhouder Schroyen - behouden voor MVV.

En niet de allerslimste aankopen gedaan met een constant geblesseerde en een te lichte spits. En rekenen op de Martina's die rijp zijn voor de eeuwige middenmoot; ok ook niet de slimste zet.

Een tussenjaar dus..nouja deze overleef ik dan ook nog wel..

Vorig jaar bijna gepromoveerd. Nu zelfs een hoger budget, alleen zit het even niet mee. Gaat t budget nog wat omhoog en komt de wind weer in de zeilen, dan kan t niet lang meer duren tot de promotie!

Verschil met vorig seizoen was dat je nog een bank had met Moustafa, Gijzen, Guvenc, Verheydt/N'Koyi, beide Martina's. Die spelers konden nog wat brengen als het even niet liep. En we hadden natuurlijk het talent Nwakali rondlopen. Verder de bank aangevuld met amateur/jeudgspelers: Houben, van Melick, Jungschlager.
Als je naar dit seizoen kijkt moet een speler als Houben, die vorig seizoen in de gehele tweede seizoenshelft rond de 55 minuten totaal heeft gespeeld, of een speler die, met alle respect voor SV Meerssen, vanuit de eerste klasse komt nu de extraatje moet brengen, dat zegt genoeg over het transferbeleid.

Verheydt, Guvenc, N'Koyi, Kuipers, Labylle, Moustafa, Geens, Gijzen, Pedro en Nwakali zijn vertrokken.
Voor Labylle en back-up Moustafa heeft MVV één nieuwe speler gehaald: Janssens.
Ogunjimi en Yildirim zijn niet beter dan Verheydt en N'Koyi. Ik zal eerlijk zeggen als N'Koyi was gebleven en hij was fit, hadden we nu plezier van hem.
Voor Nwakali heeft MVV Koolhof als vervanger aangetrokken.
Mmaee voor Kuipers.
Voor Gijzen is geen vervanger gehaald.
Voor Pedro is een betere speler gehaald (Okita).

Vooral in de achterhoede had MVV te weinig ingekocht. Dat zie je nu wel nu Shermaine, Shermar en Janssens geblesseerd zijn. Ippel heeft al een keer als nood achterin moeten spelen, Thuys al een aantal keer. Voor hetzelfde geldt was er inderdaad niemand geblesseerd en klaagde we waarschijnlijk niet.

Je zou wel verwachten bij afwezigheid van bv Ippel en/of Nys ervaren spelers als Schroyen, Pereira en Yildirim de ploeg dan op sleeptouw moeten nemen. En dat deze druk niet bij spelers als Kostons terecht komt.
Discussie gesloten.
05 dec 2017 08:56
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1465
Weet iemand nog wat over de status van Luc Mares? Stond paar weken geleden in de krant dat Ron de Promotion met hem had gesproken om deel uit te maken van onze club.

Boe is dat feeske?
Discussie gesloten.
05 dec 2017 10:20
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1466
Ergens eind mei, begin juni moet mvv een flinke tegenslag hebben gehad.. dat kan niet anders! twee weken daarvoor was het nog hossana en alle spelers wilden naar mvv!!
Discussie gesloten.
20 dec 2017 07:02
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1467
Hoor van verschillende Fortunezen dat Nwakali in de winterstop naar hun over zou stappen. Ik mag toch hopen dat als het een optie is dat hij wegens te weinig spelminuten niet bij VVV blijft, dat ie dan gewoon naar ons terug komt.
Ik ga er echter gewoon van uit dat het gelul is en hij het seizoen gewoon afmaakt in Venlo.
Discussie gesloten.
20 dec 2017 13:49
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1468

Kay schreef : Hoor van verschillende Fortunezen dat Nwakali in de winterstop naar hun over zou stappen. Ik mag toch hopen dat als het een optie is dat hij wegens te weinig spelminuten niet bij VVV blijft, dat ie dan gewoon naar ons terug komt.
Ik ga er echter gewoon van uit dat het gelul is en hij het seizoen gewoon afmaakt in Venlo.

Ik heb dat gerucht ook gehoord. Uitstekende voetballer maar hebben al 3/4 van dat soort jongens op het middenveld/aanval rondlopen, betwijfel of hij het soort middenvelder is wat we zoeken. Oliseh en Nwakali zijn trouwens beide Nigeriaans dus dat maakt het wel iets geloofwaardiger. Staat overigens gewoon onder contract bij Arsenal dus zal alleen verhuurd mogen worden denk ik. Zonder optie tot koop zou ik hem fijn in Venlo laten, dan loopt ie na een half jaar weg en heb je er niks meer aan. Lijkt mij dus niet serieus.
Discussie gesloten.
20 dec 2017 15:49
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1469

Gohf schreef :

Kay schreef : Hoor van verschillende Fortunezen dat Nwakali in de winterstop naar hun over zou stappen. Ik mag toch hopen dat als het een optie is dat hij wegens te weinig spelminuten niet bij VVV blijft, dat ie dan gewoon naar ons terug komt.

Ik heb dat gerucht ook gehoord. Uitstekende voetballer maar hebben al 3/4 van dat soort jongens op het middenveld/aanval rondlopen, betwijfel of hij het soort middenvelder is wat we zoeken. Oliseh en Nwakali zijn trouwens beide Nigeriaans dus dat maakt het wel iets geloofwaardiger. Staat overigens gewoon onder contract bij Arsenal dus zal alleen verhuurd mogen worden denk ik. Zonder optie tot koop zou ik hem fijn in Venlo laten, dan loopt ie na een half jaar weg en heb je er niks meer aan. Lijkt mij dus niet serieus.

Mocht Nwakali weg mogen bij VVV waarom zou hij dan perse naar MVV moeten gaan? Die jongen heeft een leuk jaar gehad bij MVV maar voor de rest heeft hij niks met MVV en de stad Maastricht(is niet alleen bij MVV zo, ook bij Fortuna als ze een speler huren). Als je als VVV speler moet kiezen om te voetballen voor MVV of Fortuna dan lijkt mij de keus makkelijk en dan kies je voor Fortuna.(Als Fortuna middenmoot stond en MVV was koploper dan was de keus MVV makkelijker). Als voetballer wil je ergens voor spelen, Fortuna doet tot op heden mee voor het kampioenschap. Ik weet niet als ik blij moet zijn als hij naar Fortuna zou komen, Ik zie liever een speler als Tom Daemen in zijn goede jaren.
Discussie gesloten.
20 dec 2017 15:55
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1470

HIER!! schreef : Ergens eind mei, begin juni moet mvv een flinke tegenslag hebben gehad.. dat kan niet anders! twee weken daarvoor was het nog hossana en alle spelers wilden naar mvv!!

Hebben jullie niet een platform wat vaak aan tafel schuift bij het bestuur van MVV? Lijkt me toch belangrijk om te weten als supporter zijnde wat er mis is gegaan bij het samenstellen van de selectie. Elke club heeft een periode dat het gewoon tegenzit, ongeacht hoe je selectie is. Gewoon vertrouwen houden dat het weer goed komt. Qua bestuur en de technische afdeling is bij jullie toch niet veel aan veranderd of wel?
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.330 seconden