Transfergeruchten seizoen 2017-2018

30 aug 2017 22:48
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1381

Ben Salemans schreef :

Karakter schreef :

M.V.V. 1902 schreef : Als afleiding tijdens de spanning tot de deadline: er staat een interessant artikel vandaag op nrcnext.nl. Gaat over de ideale selectie en hoe je die moet samenstellen. PEC Zwolle heeft daar een aardige werkwijze in. Die is niet zaligmakend en er zitten haken en ogen aan, maar zeker interessant voor de liefhebbers. Kort samengevat: spelers worden geanalyseerd aan de hand van bepaalde (karakter)eigenschappen en hun voetbalkwaliteiten en zo wordt in iedere linie een juiste mix van kwaliteiten opgesteld.

Een beetje zoals het Moneyball-principe. AZ heeft hier ook mee gewerkt. Hebben toentertijd zelfs ''bedenker'' Billy Beane als adviseur aan zich verbonden. Geen idee of zij hier nog mee werken.

Werkte NEC Nijmegen ook niet (via een Bureau) vorig seizoen met dat 'geweldige' systeem. Uit alle windstreken werden spelers aangetrokken. Het vreemdelingenlegioen degradeerde vervolgens...

In het artikel wordt ook beschreven dat je een aantal spelers moet hebben dat de clubcultuur kent. En ook niet te veel huurlingen. Maar zoals gezegd: het is niet zaligmakend. Ik vond het een aardig inkijkje bij PEC Zwolle. Overigens hebben die afgelopen seizoen geanalyseerd en achteraf bleek de groep te jeudig. Dus het is niet waterdicht. En voetbal is geen exacte wetenschap. Daarom aardig om te lezen. Niet meer, niet minder.
Discussie gesloten.
31 aug 2017 00:06
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1382
Er komen steeds meer bedrijfjes die zich in de data achter sporters verdiepen om op die manier een link met een club te vinden. Het ligt er maar net aan hoe dit aangepakt wordt. Als het een onafhankelijk bureau is kan het je club flink helpen. Dit was bij NEC niet het geval. Daar zat Futuralis (als ik het me goed herinner) vuistdiep in de club, zowel met sponsorcontracten als poppetjes op belangrijke posities. Dan is het inderdaad een kwestie van tijd voordat het mis gaat.
Discussie gesloten.
31 aug 2017 02:11
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1383

Karakter schreef : Er komen steeds meer bedrijfjes die zich in de data achter sporters verdiepen om op die manier een link met een club te vinden. Het ligt er maar net aan hoe dit aangepakt wordt. Als het een onafhankelijk bureau is kan het je club flink helpen. Dit was bij NEC niet het geval. Daar zat Futuralis (als ik het me goed herinner) vuistdiep in de club, zowel met sponsorcontracten als poppetjes op belangrijke posities. Dan is het inderdaad een kwestie van tijd voordat het mis gaat.

Niet dat het mij veel uitmaakt - al heb ik deels een Nijmeegs verleden - maar dat Futuralis haalde toch spelers naar NEC op basis van data achter sporters?

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
Discussie gesloten.
31 aug 2017 07:03
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1384
Het lag in de lijn der verwachting dat Yildirm en Deusings uiteindelijk zouden tekenen.
Yildirim heeft lang genoeg meegetraind. Zijn kwaliteiten moeten bekend zijn bij de staf.
Ik ben benieuwd hoe goed hij is , als je hem vergelijkt met de spitsen van vorig jaar.
Een derde keeper op amateurbasis is goed, daar moet je geen geld aan uitgeven.

Ik ben benieuwd wat de laatste dag ons nog gaat brengen , zeker na de uitspraak van Elsen dat ze na Yildirim nog niet klaar waren.
Vooral verdedigend is kern nog erg smal en een extra rechtsbuiten zou ook welkom zijn

Ook kwa vertrekkende spelers zal het nog een spannend dagje worden.

Overigens zelfs na vandaag kan er nog altijd wat bijkomen. Nog genoeg transfervrije spelers die geen club hebben.
Discussie gesloten.
31 aug 2017 08:28
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1385
Ik gok nog twee huurlingen en ik denk ook beide van Genk.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
Discussie gesloten.
31 aug 2017 08:57
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1386

Lijnsje@tappunt schreef : Ik gok nog twee huurlingen en ik denk ook beide van Genk.

Of van Standard Luik?
Discussie gesloten.
31 aug 2017 08:57
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1387

Lijnsje@tappunt schreef : Ik gok nog twee huurlingen en ik denk ook beide van Genk.

Laten we dan hopen op Seigers en Vanzeir.
Misschien die van jong Heereveen op amateur basis.
Dan ben je op papier wel voorruit gegaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.
Discussie gesloten.
31 aug 2017 09:02
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1388
Hoop inderdaad dat er nog een centrale verdediger en een aanvaller voor de breedte bijkomt. Kan ook nog na 1 september indien transfervrij / op amateurbasis...
Discussie gesloten.
31 aug 2017 09:11
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1389
Maar gehuurde speler moet binnen de transfer deadline of niet?
Discussie gesloten.
31 aug 2017 09:22
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1390

Boredass schreef :

Laten we dan hopen op Seigers en Vanzeir.

Ik had daar stilletjes ook op gehoopt. Maar als we het Belang van Limburg moeten geloven, gaat dat niet gebeuren. Seigers niet, Vanzeir niet, maar ook geen anderen. Ze schrijven: Er komt niemand meer bij en van de vaste waarden en jongeren wordt ook niemand meer verkocht of uitgeleend.

Zie www.hbvl.be/cnt/dmf20170830_03044445/nar...leganes-op-huurbasis
Discussie gesloten.
31 aug 2017 10:25
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1391
Rannick Schoop komt in ieder geval niet, die zit nu bij de Graafschap

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
Discussie gesloten.
31 aug 2017 10:43 31 aug 2017 10:47 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1392
Jammer dat Benteke niet is teruggekomen. Ik vond hem niet alleen opvallen door zijn klasse, maar met zo'n naam trek je ook extra publiek en publiciteit (mits hij presteert natuurlijk).

Maar goed, misschien waren er factoren waarom niet voor hem is gekozen. Als het een irritante gozer is, heb je meer last dan plezier ervan.

Wel fijn dat er een extra keeper is.

Als er nu nog iemand gehaald wordt, dan hoop ik op echte klasse a la Nwakali/Croux. Of op een routinier en boegbeeld als Daemen (al weet ik niet hoe fit die momenteel is).

Qua aantal selectiespelers zitten we volgens mij wel goed.

Ik heb verder vertrouwen in de info van Stadion de Geusselt dat Ciranni, Perreira, Ippel en Schroijen gewoon blijven.
Discussie gesloten.
31 aug 2017 11:17
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1393
K. Ebecilio – FC Twente – 23
Fernandez – ADO Den Haag – 31
Schaken – ADO Den Haag- 35
Tamata – ADO Den Haag – 26
De Reuver – Excelsior – 22
Schoop – SC Heerenveen – 20
Oomen – VVV Venlo – 20
Tarfi – De Graafschap – 24
F. Narsingh – Cambuur Leeuwarden – 29
Achenteh – Go Ahead Eagles – 29
Zeefuik – FC Emmen – 27
Nieveld – Go Ahead Eagles – 28
Ten Voorde – Almere City FC – 26
D. Mulder – NAC Breda – 32
Burgzorg – Almere City FC – 30
Bouma – De Graafschap – 25
K. Anderson – RKC Waalwijk – 25
Lazic – FC Oss – 23
Leonardo – FC Eindhoven – 34
Daemen – Go Ahead Eagles – 32
Benson – RKC Waalwijk – 33
Regales – FC Den Bosch – 30
Gaby Jallo – FC Emmen – 28
Lambooij – Go Ahead Eagles – 29
D. Anderson – Cambuur Leeuwarden – 22
Dominique Kivuvu – FC Oss- 29
Luc Mares – Fortuna Sittard – 20
Civard Sprockel – FC Eindhoven – 34
Sander Rozema – FC Emmen – 30
Joey Godee – FC Dordrecht – 28
Rafael Uiterloo – FC Eindhoven – 26
Everon Pisas – FC Dordrecht – 22
Jorzolino Falkenstein – FC Oss – 28
Yael Eisden – Helmond Sport – 23
Quincy Boogers – FC Dordrecht – 21
Jamie Watt – Jong PSV – 23
Raies Roshanali – FC Oss – 21
Junior Albertus – HHC Hardenberg – 20 (foto)
Wouter de Vogel – FC Lienden – 26
Wim Bokila – Achilles 29 – 29
Kars Vierwind – FC Lienden – 24
Paddy John – GVVV – 27
Joey Brock – TEC – 28
Imad Najah – Jong Vitesse – 26
Dylan Donkers – UNA – 23

Deze spelers kunnen ook nog altijd later komen

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
Discussie gesloten.
31 aug 2017 12:17
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1394
laten we hopen dat er nog een verdediger bij komt en een middenvelder.. dun gezaaid.
Discussie gesloten.
31 aug 2017 12:23
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1395

HIER!! schreef : laten we hopen dat er nog een verdediger bij komt en een middenvelder.. dun gezaaid.

Middenveld lijkt me toch dik in orde met nys ippel en koolhof en nog Martini thuys en Loshaj op de bank.Op de positie van koolhof kun je ook nog Houben neerzetten.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.402 seconden