Transfergeruchten seizoen 2017-2018

04 jan 2018 08:50 04 jan 2018 08:55 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1501

mvv supporter schreef : wat voor toegevoegde waarde zou smeets dan hebben volgens jou?

Je vraagt het niet aan mij, maar de Smeets-criticasters zijn op dit punt gemakkelijk de mond te snoeren.

Vorig seizoen speelde Smeets slechts 24 wedstrijden in de Juup voor een zwalkend De Graafschap. Daarin gaf hij negen assists en daarmee stond hij in de top-10 van de Jupiler League qua assists. Ook scoorde hij nog drie keer.

Het seizoen daarvoor speelde Smeets in de eredivisie voor De Graafschap dat een erg matig seizoen had. Toch nog 5 assists (en een doelpunt, tegen Ajax). Er zijn niet veel middenvelders van degradatiekandidaten in de eredivisie die dat halen.

Het seizoen daarvoor bij ons vijf assists, zes doelpunten in de competitie.

Smeets heeft prima aanvallende statistieken te overleggen. Nwakali en Loshaj komen bij lange na niet in de buurt van die cijfers. Nwakali scoorde vorig seizoen twee keer en gaf drie assists, en die speelde vaak nota bene op een aanvallendere positie dan Smeets. Loshaj speelde in totaal 48 wedstrijden voor ons in de Jupiler League. Twee doelpunten, twee assists.

Je gaat nu als reactie wellicht opnoemen wat Smeets allemaal verkeerd doet. Dat mag, maar je vroeg zelf wat de toegevoegde waarde van Smeets is. En die lijkt me eigenlijk overduidelijk...

[edit] Bekijk het zo: als Smeets geen verleden bij MVV zou hebben, en MVV morgen Smeets met de net door mij genoemde statistieken zou halen, zou ik staan te juichen. Dat zou een topaanwinst voor MVV zijn. Zoals ik al eerder zei: voor mij hoeft hij niet terug te komen, ik ben bang dat dat niet gaat werken. Maar dat is puur een gevoel. Op basis van de cijfers zouden we hem moeten smeken om terug te komen...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, Aloy Agu, M.V.V. 1902, bokkesprongen
Discussie gesloten.
04 jan 2018 11:29
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1502
Brain Smeets is voor MVV begrippen een topper Is een Maastrichtenaar ,heeft Ere-divisie ervaring ,is 25 jaar en niet meer zo jong , scoort , en MVV kan als men hem goed beglijdt aan hem verdienen ,hij heeft progressie in zich en je hebt weer een top middeveld ,Pieter Nys < Ricardo Ippel < Brain Smeets en Lashaj en Koolhof kunnen nog beter groeien op de reserve bank .
Discussie gesloten.
04 jan 2018 13:26
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1503
Graag zou ik Jef stans zien komen is nu transfers vrij
Discussie gesloten.
04 jan 2018 13:41
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1504
Drie namen heb ik voorbij zien komen, namelijk Smeets, Stans en Oosterwijk.

Ik weet niet of iemand hier een beetje heeft bijgehouden welke namen voorgaande seizoenen tussendoor zijn gekomen, maar ik verwacht geen van bovenstaande namen. Smeets wellicht als hij echt geen club vindt en hier voor een appel, een ei en een taalcursus wilt komen voetballen.

Ik ga ervan uit dat, als er uberhaupt al iemand gaat komen, het een jeugdspeler is van Genk of Luik. Als de selectie compleet is hoef je ook geen andere spelers te halen. Er gaan nu mensen zeggen een ''scorende'' spits, maar we hebben al drie spitsen. Dan is nog maar de vraag of diegene wat wordt gehaald de ballen wel maakt. Want wees eerlijk, ik kan Ogunjimi niet afrekenen op kansen die hij heeft gemist op AZ thuis na in de beker. Geblesseerd ja, maar ik denk dat in het tactisch plan van Ron Promotion hij heel belangrijk is. Als het tandem Koolhof-Ogunjimi gaat draaien dat het beter gaat lopen.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80
Discussie gesloten.
04 jan 2018 14:28
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1505
Altijd mooi om de "namen" te horen die MVV zou moeten halen.... Waarom zou er nu wel oppeens geld zijn? We zullen het met de huidige namen moeten doen. Als er wat bijkomt zal het hoogstens een verdediger zijn.
Discussie gesloten.
05 jan 2018 09:07
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1506
Vooruitlopend op volgend seizoen: ik hoop dat Bo Geens terugkeert. Ik las via Trepke B dat hij bij Lokeren momenteel buiten de selectie valt. Als ik mij niet vergis heeft MVV Verrips voor één seizoen gehuurd. Zou dus mooi zijn als Geens dan terugkeert. Wat mij betreft een van de betere keepers de laatste jaren en transfervrij.
Discussie gesloten.
05 jan 2018 13:05
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1507
Hawbir Mustafa stond vandaag op het veld.

Nu ben ik in het algemeen geen voorstander van terughalen van oud-spelers, maar daar doelde ik vooral op spelers die in hun eerste periode duidelijk basisspeler waren. Dan zijn bij een terugkeer de verwachtingen vaak wat te hoog. Maar ook al heeft Hawbir twee seizoenen lang vrijwel alles gespeeld, voor mij heeft hij nooit echt als basisspeler gevoeld. Ik weet het, dat is unfair voor Hawbir, maar gevolg is dat ik het prima vind om hem terug te hebben voor de breedte. Ciranni en Janssen zullen mits fit altijd op de vleugels achterin spelen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Discussie gesloten.
05 jan 2018 13:33 05 jan 2018 13:35 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1508
@Jacques

Zijn werklust was altijd super. Ik heb hem nooit kunnen betrappen op onwil. Als je Hawbir in je elftal zet, dan weet je dat hij alles geeft, ook al heeft hij zijn grenzen. Hij is in ieder geval beter dan een Martina op de back positie, hij is beweeglijker en als invaller dekt hij zowel de linksback als de rechtsback positie af. Voor mij mag hij terug komen en de strijd aan gaan voor een basisplek. Janssens is toch volgend seizoen weer weg, het zou in dat perspectief beter zijn om met hem de tweede seizoenshelft te gaan beginnen. Een beter moment om zich te bewijzen is er voor hem niet. En ik heb niet het gevoel dat hij al 'gewogen' is. Ik hun hem die kans wel, mocht MVV hem weer inlijven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip
Discussie gesloten.
05 jan 2018 15:22
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1509
Als wij willen dat Ciranni nog iets gaat opleveren zal hij in de winterstop verkocht moeten worden. Het zou mijn voorkeur hebben om hem een contract voor 3 jaren aan te bieden en hem op een ander moment te verkopen. Ik heb dat liever dan een kortetermijnversterking. Met deze selectie kunnen wij meedoen en voor dit seizoen is dat het maximale.
Ik verwacht dat Genk, ze doen het slecht, nieuwe spelers gaat kopen. Er blijven spelers over daar. Ze hebben gezien dat ze via MVV toch door kunnen groeien. Een huur-/koopconstructie.
Dat zou mijn beleid zijn voor de 2e helft van dit seizoen.
Discussie gesloten.
06 jan 2018 11:41
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1510
Smeets terug halen zou ik niet doen. Niet omdat hij geen kwaliteit heeft. Maar omdat het een arrogante speler is. Denkt dat hij altijd hogerop kan. Hij heeft naar zijn eigen zeggen altijd aanbiedingen van engelse clubs en duitse? Waarom gaat hij daar niet heen dan? En niet te vergeten hoe hij tegen ons heeft gedaan.

Moustafa mogen ze wel terug halen. Maar tegenover hem zou ik het wel fair vinden als hij een 3 jarig contract krijgt dan.

Ciranni verkopen wilt zelf weg voelt zich te goed schijnbaar terwijl hij zelfs bij een zwak mvv dit jaar zich niet echt kan laten zien. Als je echt te goed bent, zou je wel uitblinken.

Verder zou ik gewoon al kijken naar volgend seizoen Bo Geens zorgen dat hij terug komt.
Als je Stans en Oosterwijk leuke namen maar onhaalbaar denk ik. Als ze toch haalbaar zijn wel langer dan een half jaar contract geven.
Discussie gesloten.
06 jan 2018 18:42
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1511
Hawbir gaat definitief aansluiten.
Mares maakt ook grote kans.

Bron: Ron Elsen tijdens supporterskaffee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans
Discussie gesloten.
07 jan 2018 13:33
Ivinho
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1512
Sorry hoor maar als we een speler een 3 jarig contract moeten geven nadat hij terug komt van een andere club omdat dit fair zou zijn omdat hij bij MVV al vanaf de jeugd heeft gespeelt dan moeten wij er genoegen mee gaan nemen dat we stil blijven staan.
Met alle respect voor Hawbir Moustafa maar meer dan een matige standin is het niet.
Als we beter willen worden en omhoog willen zullen we ook beter spelers moeten gaan halen. Geen idee of luc Mares van waarde kan zijn?

Winning isn't everything... It's the only thing!!!
Discussie gesloten.
07 jan 2018 15:17
Pino67
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1513
Als MVV daadwerkelijk overweegt om Mustafa een contract aan te bieden dan geeft dit wederom de ambities van MVV weer. MVV heeft helemaal geen ambities om te promoveren. Als supporter en liefhebber van voetbal wil ik dat MVV stappen vooruit maakt en z.s.m. naar de eredivisie promoveert, maar het aantrekken van Mustafa is geen stilstand maar zelfs achteruitgang. Investeer nu in een scorende spits en/of extra middenvelder en we doen in de na-competitie met dit elftal gewoon mee voor een promotieplaats.
Discussie gesloten.
07 jan 2018 15:55
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1514

Pino67 schreef : Als MVV daadwerkelijk overweegt om Mustafa een contract aan te bieden dan geeft dit wederom de ambities van MVV weer. MVV heeft helemaal geen ambities om te promoveren. Als supporter en liefhebber van voetbal wil ik dat MVV stappen vooruit maakt en z.s.m. naar de eredivisie promoveert, maar het aantrekken van Mustafa is geen stilstand maar zelfs achteruitgang. Investeer nu in een scorende spits en/of extra middenvelder en we doen in de na-competitie met dit elftal gewoon mee voor een promotieplaats.

Het is ook nooit goed. Als MVV selectief spelers aankoopt op kwaliteit, maar dan met een grote blessurelast kampt, maakt MVV de fout niet in de breedte aan te kopen. Als MVV dan een modale JL-speler contracteert die in de eerste plaats gehaald wordt om de kern wat te verbreden, is het achteruitgang. Moustafa is dan nog een speler die de club kent. Overigens wel eens met de rest van je reactie hoor. Als MVV geen blessures heeft, hebben we een prima elftal dat helaas een goede centrumspits mist. Ogunjimi zou dit theoretisch gezien wel kunnen en moeten zijn, maar ik denk niet dat het realistisch is op hem te regelen als je zijn carrière van de afgelopen jaren bekijkt. MVV heeft met hem gegokt en verloren, al hoop ik natuurlijk dat ik mij vergis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Tuor, Josef1982
Discussie gesloten.
07 jan 2018 17:49
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1515
Twitter
Mail
Read later

Hawbir Moustafa is weer terug bij MVV. De verdediger verliet de Maastrichtse ploeg afgelopen zomer voor een avontuur bij KFC Oosterzonen in het Belgische Westerlo. Daar heeft hij zijn contract laten ontbinden.

De Nederlands-Irakese speler had het bij de amateurs wel naar zijn zin, maar het reizen en regelmatig twee keer per dag trainen kostte Moustafa soms negen uur per dag. Daardoor kon hij weinig tijd steken in het restaurant, dat hij enkele maanden geleden samen met zijn vader in Kanne opende.

Contract
Moustafa speelt nu tot einde van het seizoen op amateurbasis bij MVV. Hij is ervan overtuigd dat het team over voldoende klasse beschikt om een plek in de play offs te veroveren.

Opleiding
De 24-jarige Moustafa komt uit de eigen opleiding van de Maastrichtse club, waar hij vanaf 2011 deel uitmaakte van de selectie. Tot 2015 speelde hij ook al op amateurbasis bij de sterrendragers. In het vorige seizoen kwam hij weinig in actie, waardoor hij de overstap maakte naar Oosterzonen.

Mares op proef bij MVV
Bij de Maastrichtse ploeg speelde zaterdag in het door MVV gewonnen oefenduel (2-0) tegen Barendrecht een nieuw gezicht mee: Luc Mares. De uit Rothem afkomstige verdediger speelde 56 duels voor Fortuna Sittard en is in Maastricht op proef.

Bron: 1Limburg
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.315 seconden