MVV algemeen

14 nov 2012 16:47
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 917
Meer
MVV algemeen #286
Misschien komen er 2000 man juist niet omdat er teveel nadruk wordt gelegd op het maatschappelijk gebeuren en men hun club niet meer herkend en hadden we anders 8000 toeschouwers gehad?

Ik volg MVV scherp en uit kritiek waar ik dat nodig acht, maar geef zeer zeker ook complimenten. Helaas vind een bepaald gedeelte van dit forum het niet prettig om kritiek aan te horen en schaart dit onder de noemer zeiken.
Ik ben Rinkens en co ontzettend dankbaar voor het redden en opnieuw opzetten van onze club. Hebben ze fantastisch gedaan en mede ons imago opgepoetst! Echter, ik vind dat ze doorslaan. O.a. met het maatschappelijk gebeuren en de passage uit NRC geeft dat perfect weer, o.a. met de (gedwongen) creatie van de ideale (in hun opgen) passieve voetbalsupporter, o.a. met het verbieden van legale woorden als moffen, o.a. met alles maar accepteren van de knvb om het braafste jongetje van de klas te zijn.
Daar mag je toch iets over zeggen...?
Ik vind dit niet zeiken, maar een stukje clubcultuurbewaking.
Gelukkig lopen we niet allemaal in de pas met het bestuur!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Sjotelsplak, αναρχος, Jean

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2012 17:32
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV algemeen #287

Mooi geschreven, Kay. Sommige supporters (zeker op dit Forum) zijn niet zo blij met onze nieuwe voorzitter en de nieuwe clubcultuur binnen MVV Maastricht. Maar het is opvallend hoe vaak ik ben aangesproken op het NRC-artikel door mensen die normaal gesproken niet zo veel met MVV hebben. Er klinkt waardering en respect in door. Nu vul je met positief waarderende thuisblijvers geen stadion, maar ik merk wel dat de naam MVV Maastricht niet alleen negatieve associaties oproept. De beeldvorming rond MVV Maastricht wordt bepaald door zowel de goede sportieve prestaties van dit seizoen als de positieve uitstraling die MVV heeft in stad en regio. Het gegeven dat een prof bij MVV Maastricht niet meer kan verdienen dan 50000 euro scoort daarbij ook erg goed, zo merk ik. De al dan niet terechte kritiek van sommige supporters/ supportersgeledingen staat in geen verhouding tot de positieve beeldvorming die momenteel in de regio (en nu ook landelijk) sterk in opkomst is


Frank, je hebt zeker een punt. Ik denk alleen dat er niemand is die een probleem maakt van een salarisplafond. Sterker nog ik ben hier een groot voorstander van. Verder vind ik dat het niet meer dan normaal moet zijn dat een club maatschappelijk actief is. De verhouding tussen voetbal en nevenactiviteiten was zoek. Onder andere tijdens de presentatie over Maastricht United etc. op het praotkaffee werd duidelijk gemaakt dat MVV de prioriteiten zou verstellen. "Het is niet wenselijk en niet haalbaar om aan alle maatschappelijke activiteiten mee te doen." luidde de boodschap. Verder zou alles in dienst staan van het eerste elftal. Maastschappelijke activiteiten zouden nodig zijn om tot betere prestaties te komen. Tegen de NRC wordt echter gezegd dat sportieve prestaties en maatschappelijke activiteiten los van elkaar staan. Naar welke van beide de prioriteit uitgaat steekt Rinkens niet onder stoelen of banken. Dit is een schandalige manier om je als club te profileren. Je bezig houden met topsport staat gelijk aan het hoogst haalbare nastreven.

Daarbij maakt dit artikel duidelijk dat Rinkens heel vaak van standpunt wisselt. (Ik zou hem bijna leugenaar noemen met deze grote tegenstrijdigheden, maar laten we maar uit gaan van de goede bedoelingen van hem.) Bovenstaande is natuurlijk een zeer grote misser. Een ander punt is de burgemeester die tussen de wietrokende fans staat. Ik zie Rinkens nog staan tieren op een praotkaffee dat iedereen die een joint zou roken uit het stadion zou worden verbannen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2012 18:42
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 972
Meer
MVV algemeen #288

Snuf schreef :

Mooi geschreven, Kay. Sommige supporters (zeker op dit Forum) zijn niet zo blij met onze nieuwe voorzitter en de nieuwe clubcultuur binnen MVV Maastricht. Maar het is opvallend hoe vaak ik ben aangesproken op het NRC-artikel door mensen die normaal gesproken niet zo veel met MVV hebben. Er klinkt waardering en respect in door. Nu vul je met positief waarderende thuisblijvers geen stadion, maar ik merk wel dat de naam MVV Maastricht niet alleen negatieve associaties oproept. De beeldvorming rond MVV Maastricht wordt bepaald door zowel de goede sportieve prestaties van dit seizoen als de positieve uitstraling die MVV heeft in stad en regio. Het gegeven dat een prof bij MVV Maastricht niet meer kan verdienen dan 50000 euro scoort daarbij ook erg goed, zo merk ik. De al dan niet terechte kritiek van sommige supporters/ supportersgeledingen staat in geen verhouding tot de positieve beeldvorming die momenteel in de regio (en nu ook landelijk) sterk in opkomst is


Frank, je hebt zeker een punt. Ik denk alleen dat er niemand is die een probleem maakt van een salarisplafond. Sterker nog ik ben hier een groot voorstander van. Verder vind ik dat het niet meer dan normaal moet zijn dat een club maatschappelijk actief is. De verhouding tussen voetbal en nevenactiviteiten was zoek. Onder andere tijdens de presentatie over Maastricht United etc. op het praotkaffee werd duidelijk gemaakt dat MVV de prioriteiten zou verstellen. "Het is niet wenselijk en niet haalbaar om aan alle maatschappelijke activiteiten mee te doen." luidde de boodschap. Verder zou alles in dienst staan van het eerste elftal. Maastschappelijke activiteiten zouden nodig zijn om tot betere prestaties te komen. Tegen de NRC wordt echter gezegd dat sportieve prestaties en maatschappelijke activiteiten los van elkaar staan. Naar welke van beide de prioriteit uitgaat steekt Rinkens niet onder stoelen of banken. Dit is een schandalige manier om je als club te profileren. Je bezig houden met topsport staat gelijk aan het hoogst haalbare nastreven.

Daarbij maakt dit artikel duidelijk dat Rinkens heel vaak van standpunt wisselt. (Ik zou hem bijna leugenaar noemen met deze grote tegenstrijdigheden, maar laten we maar uit gaan van de goede bedoelingen van hem.) Bovenstaande is natuurlijk een zeer grote misser. Een ander punt is de burgemeester die tussen de wietrokende fans staat. Ik zie Rinkens nog staan tieren op een praotkaffee dat iedereen die een joint zou roken uit het stadion zou worden verbannen.


Snuf, ik denk dat je voor wat betreft je stukje over de wiet rokende fan de plank mis slaat. Die zin in het NRC over Hoes tussen de wietrokende fans en dat is ook MVV, is een constatering van de schrijver van het stuk en geen uitspraak van Rinkens. Daarom staat die zin ook niet tussen quotes en die daarvoor wel (die wel een citaat van Rinkens was). Hier is goed lezen dus erg belangrijk in de afweging aan wie je die zin toeschrijft.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2012 19:20
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV algemeen #289
Iedereen leest het stuk in het NRC maar op zijn manier , 1 ding is duidelijk, we gaan ervoor en daar gaat het mij om.

We zijn een voetbalclub dat is duidelijk....het "maatschappelijke" is een ander wapen. Als wij goed voetballen i.c.m. een sterk maatschappelijke uitstraling , zal dit niet onopgemerkt blijven.

Hopelijk wordt MVV een club met de uitstraling van FC St.Pauli. (Is toch wel mijn stijl B) )

Voetbal is onze "basis" en die is sterk genoeg voor de Juup. We kunnen verder richting de Eredivisie.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2012 20:25
the king
Bezoeker
Bezoeker
MVV algemeen #290

Sjotelsplak schreef :

jeoff schreef : maar vervolgens verwacht ik op dit forum reacties van mensen die elk woord 10 keer omdraaien om er toch wat negatiefs uit halen (zoals met de laatste interviews en het stuk in NRC).

Gezien de uitspraken die Rinkens in het verleden heeft gedaan lijkt het mij niet meer dan terecht dat erover gediscussieerd wordt als de voorzitter wederom duidelijk maakt dat voetbal niet op de eerste plaats staat. Mocht dat nou de eerste keer zijn geweest, dan kun je nog zeggen dat het wellicht een fout is van de betreffende journalist.
Ik heb jarenlang achter Goumans en Jongen gestaan, tot aan het einde bijna toe. Maar alles aannemen voor wat het is doe ik niet meer. We moesten toch een controlerende rol hebben als supporters? (uitspraak van Rinkens)
Ik vind het voor ons voetbal-imago niet goed als we tegenwoordig al worden geplaatst onder een maatschappelijke onderneming, terwijl we toch echt een voetbalclub zijn, en die 6000 man van afgelopen vrijdag komen toch echt alleen maar om MVV te zien spelen. Niet om te horen dat MVV spelers met ouderen gaan wandelen.

En daar is allemaal niks mis mee, zolang je maar wel in gedachte neemt dat Voetbal (eerste elftal) de hoofdzaak is. En gezien die uitspraak waag ik dat wederom te betwijfelen.


hoop en verwacht toch niet dat je rinkens,
gaat vergelijken met deze 2 figuren
die echt hun uiterste best hebben gedaan om M.V.V. kapot te krijgen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2012 20:41
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #291
MVV Maastricht ontvangt 350 jeugdtrainers in samenwerking met KNVB

“Train de trainer”, zo wordt het evenement genoemd dat donderdag 15 november aanstaande plaats heeft in Stadion de Geusselt. Samen met de KNVB organiseert MVV Maastricht een COACH-avond in de MVV Businessclub.
Tijdens deze avond worden trainers en andere technische mensen van amateurvoetbalclubs uit de KNVB-regio’s 4, 5 en 6 voorgelicht over bepaalde trainingsmethoden en vormen.
Zo’n 350 personen hebben zich inmiddels opgegeven voor deze informatieve avond, waar een regionaal E-jeugdteam en de A-jeugd van MVV Maastricht een demonstratietraining verzorgen onder leiding van trainers van zowel MVV Maastricht als de KNVB. Ook hoofdtrainer René Trost zal hier zijn steentje aan bijdragen.
MVV Maastricht en de KNVB vinden het belangrijk dat de voetbalspecifieke kennis die in de beide organisaties wordt gehanteerd op een goede manier terecht komt bij de amateurclubs. Dit betreft dan ook een grote peiler van Maastricht United, een programma waarbij MVV Maastricht en een 18-tal amateurclubs reeds samenwerken op verschillende gebieden en waarbij het onder andere de insteek is om het amateurvoetbal in Limburg naar een hoger niveau te tillen.

Bron sc facebook

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2012 21:08 14 nov 2012 21:09 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #292

the king schreef :

Sjotelsplak schreef :

jeoff schreef : maar vervolgens verwacht ik op dit forum reacties van mensen die elk woord 10 keer omdraaien om er toch wat negatiefs uit halen (zoals met de laatste interviews en het stuk in NRC).

Gezien de uitspraken die Rinkens in het verleden heeft gedaan lijkt het mij niet meer dan terecht dat erover gediscussieerd wordt als de voorzitter wederom duidelijk maakt dat voetbal niet op de eerste plaats staat. Mocht dat nou de eerste keer zijn geweest, dan kun je nog zeggen dat het wellicht een fout is van de betreffende journalist.
Ik heb jarenlang achter Goumans en Jongen gestaan, tot aan het einde bijna toe. Maar alles aannemen voor wat het is doe ik niet meer. We moesten toch een controlerende rol hebben als supporters? (uitspraak van Rinkens)
Ik vind het voor ons voetbal-imago niet goed als we tegenwoordig al worden geplaatst onder een maatschappelijke onderneming, terwijl we toch echt een voetbalclub zijn, en die 6000 man van afgelopen vrijdag komen toch echt alleen maar om MVV te zien spelen. Niet om te horen dat MVV spelers met ouderen gaan wandelen.

En daar is allemaal niks mis mee, zolang je maar wel in gedachte neemt dat Voetbal (eerste elftal) de hoofdzaak is. En gezien die uitspraak waag ik dat wederom te betwijfelen.


hoop en verwacht toch niet dat je rinkens,
gaat vergelijken met deze 2 figuren
die echt hun uiterste best hebben gedaan om M.V.V. kapot te krijgen

Ik denk dat je mijn punt niet snapt?
En anders verwoord Maosbrögk het ook goed.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2012 08:14
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV algemeen #293

Sjraveleer schreef : Hopelijk wordt MVV een club met de uitstraling van FC St.Pauli. (Is toch wel mijn stijl B) )


Ik weet toevallig dat er bij St. Pauli een aanzienlijke groep supporters niet meer daar de wedstrijden komt, omdat zij zich niet meer kan identificeren met de identiteit van de club.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2012 08:39
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV algemeen #294
@snuf

dat is hun probleem....of oplossen of wegwezen.

Overal worden fouten gemaakt...

De persoon die zich niet kan vinden in de stijl van St.Pauli zoekt gewoon problemen.

Alles of niets....rijk,arm,knap,lelijk,groot,klein,punker,kakker het maakt mij niet uit.

Legalize It........

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2012 13:43
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV algemeen #295

Snuf schreef :

Sjraveleer schreef : Hopelijk wordt MVV een club met de uitstraling van FC St.Pauli. (Is toch wel mijn stijl B) )


Ik weet toevallig dat er bij St. Pauli een aanzienlijke groep supporters niet meer daar de wedstrijden komt, omdat zij zich niet meer kan identificeren met de identiteit van de club.

Ik begrijp je maar deze vergelijking kan nooit : ten eerste Hamburg versus Maastricht en ten tweede de buurt St Pauli...
We kunnen nog niets eens tippen aan Luik of Keulen, hoe mooi mien Mestreech ook is en us MVVke mien klupke is en blijf !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2012 16:33 15 nov 2012 16:47 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV algemeen #296
@snuf: denk dat je ook wel begrijpt wat LRB wilt zeggen....

We willen allemaal dezelfde kant op, maar het gaat nog erg stroef....daar moeten we iets aan doen..

Hoe krijgen wij een sfeer die vergelijkbaar is met St.Pauli ?

We zijn al redelijk op weg....vooral na de wedstrijd tegen Den Bosch..

Iedereen heeft kunnen zien dat de sfeer aanwezig was.....

"Ut waor gewoen "vette saijs" in Mestreech"

(sorry maar kon het niet laten :P )

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2012 19:03
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #297
Is neet erreg sjraveleer, maags heij bes fillemkes plaotse!



Mer ouch:


Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer, Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2012 19:19 15 nov 2012 19:20 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV algemeen #298
NIET VERGETEN !!!! MVV OP DE TV >>>>RTL 7.....NU>>>>schakelen met die zapper VI vandaag

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2012 19:51
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV algemeen #299

Sjraveleer schreef : NIET VERGETEN !!!! MVV OP DE TV >>>>RTL 7.....NU>>>>schakelen met die zapper VI vandaag


Straks hier de beelden: alturl.com/n26jn

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2012 20:04
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV algemeen #300
Ze hebben behoorlijk "geknipt" in de opnames ? Was wel erg kort..... :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.375 seconden