MVV algemeen

22 nov 2012 10:24
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #316
Wederom een mooi stuk in de vi over MVV Anno 1993 pagina 62/63 ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2012 11:22
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #317

Danny1983 schreef : Wederom een mooi stuk in de vi over MVV Anno 1993 pagina 62/63 ;)

Zet ut daan eve heij neer B)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2012 11:58
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #318
Nou zal het begin typen is me iets teveel om helemaal te typen en vind het niet zo mooi als dat stuk met bijv Nathan Rutjes.

Het gaat dit seizoen eindelijk goed met met MVV, maar zo mooi als het in de begin jaren 90 word het waarschijnlijk nooit meer in De Geusselt.
Wij waren toen echt helden in Maastricht,zegt de toenmalig rechterflank speler Maurice Hofman,die zelf is geboren en getogen in de Limburgse hoofdstad en op zijn 18 overkwam van de amateurclub Heer.
Ik was dan ook publiekslieveling.
Overal waar je kwam werd je aangesproken en op de zwarte markt betaalden mensen soms 1000 gulden voor een kaartje voor onze thuiswedstrijden.We waren ook pioniers in het voetbal.
MVV ging als eerste in Nederland met van die strakke shirts spelen,van het Italiaanse merk Bonfanti.
Het idee erachter was dat de tegenstander je dan niet meer kon vastpakken.
Daar was wat voor te zeggen, maar ik vond het niks.
Het zat gewoon niet lekker.Gelukkig mocht iedere speler zelf kiezen of hij dat shirt wou dragen.
Verder was Sef Vergoossen een van de eerste trainers in Nederland die zijn ploeg achterin 1 op 1 liet spelen.
Die tactiek vereiste een ijzeren dicipline en een top conditie,anders kon het helemaal misgaan.
Maar vaak liep het en dan had je altijd ergens anders op het veld een man meer.Voorin hadden we een kopsterke spits.
Het seizoen hiervoor was dat Erik Meijer, die vervolgens naar PiSV vertrok en werd opgevolgd door RR (Richard Roelofsen)-met kleine snelle mannetjes eromheen, zoals Roberto Lanckohr en ik.Of Twan Scheepers ,al was die wat groter.
En hans Visser, die een fantastische trap had en alleen wat sneheid miste.
Er zat zoveel beweging in ons spel, dat was niet te verdedigen, we mochten het van Sef vergoossen in principe zelf invullen,als alle posities maar bezet waren.
In de 2 voorgaande seizoenen bereikte MVV op die manier zijn piek, door lang mee te doen om Europees voetbal en te finishen als zevende..
De jaargang 93/94 verliep met de 10 plaats wat minder, een jaar later volgde met vrijwel dezelfde selectie degradatie.
Dat had vooral te maken met de FIOD-inval,waarbij enkele bestuursleden werden opgepakten spelers werden verhoord stelt Hofman.
Die zwartgeldaffaire hakte er flink in.En natuurlijk speelde ook het vertrek van Erik Meijer mee,al deed RR het prima.
Maar Erik steeg het seizoen ervoor boven zichzelf uit,net als het hele team.
Hij was voor 80 % te vervangen.MVV begon dan ook zwak aan de nieuwe competitie, met 3 punten uit 6 duels al zat daar wel een 1-1 tussen in De Geusselt tegen Ajax.
Pas in de 7 wedstrijd thuis tegen Utrecht, boekte de ploeg haar eerste zege 2-1 (dat kan ik Danny me nog goed voor de geest halen als kleine jonge op de staan tribune) Een maand later volgde een memorabele derby bij VVV (1-7) gewonnen.
Maar de Climax kwam op 18-04-1994: een 2-1 overwinning op het PISV van Erik Meijer.
Het tekende de grilligheid van de Maastrichtenaren in dat seizoen,want een maand eerder waren ze uit het bekertoernooi weggespeeld door eerstedivisionist Ado Den Haag 5-1.
En dat terwijl MVV sinds December 1991 ruim een jaar buitenshuis ongeslagen was gebleven!!

Voor de rest als mensen meer willen weten staat in de VI dit was 1/3 gedeelte Bldz 62/63

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Schnibble for MVV

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 15:18 24 nov 2012 15:18 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #319
MVV - Excelsior in de Geusselt - eindstand 4-2
Middagje de Geusselt met de familie.

Reportage Trepke B


Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2012 11:58
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #320
PERSBERICHT
28 november 2012
Publicatie jaarcijfers 2011-2012.
MVV sportief op schema, bedrijfshuishouding duurzaam op orde en verbinding met stad en regio steeds meer vorm en betekenis.
Bij de presentatie van de jaarrekening in een vergadering van de Ledenraad ( toezichthoudend orgaan richting de Stichting Betaald Voetbal MVV Maastricht) op de 27ste ’s avonds was er alle gelegenheid om de “conditie” van MVV te peilen.
Sportief.
Het is MVV’s ambitie om tenminste 6 spelers in de selectie te recruteren uit de eigen regio/ de eigen jeugd. Van de 22 spelers in de selectie komen er nu 10 uit de eigen jeugd.
Mannen als bijvoorbeeld Bryan Smeets en Lance Voorjans speelden bij een amateurclub in de regio voor ze naar onze jeugdopleiding kwamen.
“Zij staan als het ware model voor wat we dolgraag willen.” zegt Paul Rinkens, voorzitter.
We willen attractief spelen in de top 5 van de Jupiler League. “Wel, hetis genieten in de Geusselt; dik compliment voor de technische staf (Rene Trost en zijn mannen), de mensen van de jeugdopleiding en de spelers. Evenzo groot compliment voor de fans die ons thuis en uit
steeds weer positief ondersteunen”.
Financieel.
Het veranderingsproces is nagenoeg afgerond zo documenteren onderstaande cijfers. “Het oud zeer is na drie jaar hard werkenopgeruimd, ook het afgelopen jaar waren er nog flink wat klussen. We hebben een sluitende exploitatie door nauwgezette budgettering en financiële discipline; we stellen en handhaven onze eigen grenzen. We vermijden absoluut de grote risico’s.” zegt Maurice Vranken, financiële man in het Bestuur.

Jaar 2008-2009 2009-2010 2010-2011 2011-2012
Genormaliseerd resultaat - € 1,187.636 - € 2.014.081 € 21.152 € 128.379

Jaarrekening MVV 2011-2012
Indeling in categorie 2 door licentiecommissie KNVB. De licentiecommissie van de KNVB checkt een aantal malen per jaar de (m.n.) financiele gezondheid van de clubs en hanteert daarvoor een systeem. Dat systeem levert elke keer een score op die wordt vertaald in een licentie categorie.
Er zijn drie categorieen: categorie 3 is goed (9 clubs zitten in deze categorie), categorie 2 is voldoende (24 clubs zitten in deze categorie; Roda, VVV en Fortuna bijvoorbeeld) en categorie 1 is onvoldoende (3 clubs zitten in deze categorie). “We hebben de ambitie om in categorie 3 te worden ingedeeld, maar de commissie heeft onszojuist laten weten dat we worden ingedeeld in categorie 2” zegt opnieuw Maurice Vranken. “We vinden het een tegenvaller en onterecht. De dingen, die je moet opleveren voor dat systeem worden bij ons met grote zorg voorbereid en ook deskundig begeleid. Al een aantal maanden waren we in de slag met de commissie over een
specifiek punt, dat dateert uit de sanering. Het gaat om een vastellingsovereenkomst tussen de stichting MVV en de Stichting Spelersfonds MVV. Voor de verbetering van de bedrijfshuishouding
was het spelersfonds van belang om de uitstaande verplichtingen te saneren. Dat is toen gebeurd in goede verstandhouding met de belanghebbenden en op een door diverse accountants geaccordeerde manier. De indeling in categorie 2 is gebaseerd op een boekhoudkundige correctie die enkel in de financiele verantwoording richting de KNVB wordt toegepast en is niet gebaseerd op de financiele exploitatie van MVV Maastricht. Het bestuur is het niet eens met deze correctie. Haar mening wordt gedeeld door de eigen accountant en een aantal externe accountants. De indeling in categorie 2 betekent niet dat MVV een hoger risicoprofiel kent dan voorheen, exploitatietechnisch verandert er niets en MVV heeft geen verplichtingen die een risico in
zich dragen. Erg technisch allemaal, maar het blijft voor ons belangrijk juist op dit punt in de hoogste categorie te worden ingedeeld” aldus Maurice Vranken.
Verbinding met stad en regio
De verbinding met de stad en de regio krijgt steeds meer vorm en betekenis. MVV’s Maatschappelijke betrokkenheid blijkt uit meer dan twintig initiatieven.
“Ik ben erg trots op Maastricht United: onze recente verbinding met de amateurclubs in de regio; een echte win-win doordat we kennis delen en ons inzetten om meer kinderen te interesseren voor
sport en met name voetbal (potentieel zijn er 60.000 kinderen in de regio, slechts 30.000 zijn lid van een sportvereniging).
De nieuwe Johan Dijkstra tribune. De verbinding met minder valide supporters (vaak de fanatiekste en met hart en ziel aan MVV verknocht), die nu de wedstrijden van MVV kunnen volgen vanaf de Hoofdtribune vak A. De supportersclub MVV heeft met sponsoren, vrijwilligers en deelnemers aan Zweit veur Leid gezorgd voor de realisatie van deze nieuwe tribune. Hij zit elke wedstrijd vol. Gaaf!
Lerend scoren: de verbinding met de scholen van Mosa Lira. Een programma met gastlessen door onze spelers over fairplay, plezier aan bewegen en het belang van gezonde voeding. Met een rondleiding in de Geusselt, bijwonen van een training en bezoeken van een wedstrijd.
De kinderen vinden het “vet cool” en versieren altijd de hele klas en onze spelers zijn er enthousiast over. Alledrie geweldige verbindingen!” stelt Paul Rinkens vast.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Sandro

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2012 13:08
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 917
Meer
MVV algemeen #321
Goed persbericht. Ik maak me geen zorgen over cat 2. Komt wel goed.

Mooi het compliment van Rinkens aan/over de fans, die uit en thuis het team positief ondersteunen. Het zou mooi zijn als deze woorden uit het persbericht ook in de praktijk zichtbaar zouden zijn.
Kom op MVV; herstel de relatie met de fanatieke, passionele fans, zodat er voor IEDEREEN plek is binnen het nieuwe MVV. Laat ieder zijn avondje MVV op zijn eigen manier beleven! (mits dit voldoet aan de regels van een normaal stadionbezoek)
Met sportief succes, financieel succes en dan ook nog sfeervol succes op de tribunes, zijn we onverslaanbaar!

(en zorg voor een 2e elftal zodat de talenten uit Maastricht/Limburg United ook daadwerkelijk speelminuten krijgen en wedstrijdritme kunnen opdoen en niet wekelijks op de bank of tribune zitten)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2012 16:13
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #322
www.dichtbij.nl/maastricht/regionaal-nie...-in-topconditie.aspx

MVV Maastricht verkeert in topconditie

MVV ligt sportief op schema, de bedrijfshuishouding is duurzaam op orde en de verbinding met stad en regio krijgt steeds meer vorm en betekenis. Dat heeft het bestuur van de Maastrichtse eerstedivisionist gisteravond laten weten tijdens de presentatie van de jaarcijfers 2011-2012.

MVV heeft de ambitie om tenminste zes spelers in de selectie te recruteren uit de eigen regio/de eigen jeugd. Van de 22 spelers in de selectie komen er nu tien uit de eigen jeugd. Bryan Smeets en Lance Voorjans bijvoorbeeld speelden bij een amateurclub in de regio voor ze naar de jeugdopleiding van MVV kwamen.
,,Zij staan als het ware model voor wat we dolgraag willen”,zegt MVV-voorzitter Paul Rinkens. ,,We willen attractief spelen in de top 5 van de Jupiler League.”
Het veranderingsproces bij MVV is nagenoeg afgerond, zo komt onder meer tot uitdrukking in de cijfers. ,,Het oud zeer is na drie jaar hard werken opgeruimd, ook het afgelopen jaar waren er nog flink wat klussen. We hebben een sluitende exploitatie door nauwgezette budgettering en financiele discipline; we stellen en handhaven onze eigen grenzen.We vermijden absoluut de grote risico’s”, zegt Maurice Vranken, financiële man in het Bestuur.
De verbinding met de stad en de regio krijgt steeds meer vorm en betekenis. MVV’s maatschappelijke betrokkenheid blijkt uit meer dan twintig initiatieven. Het bestuur is erg trots op Maastricht United: de recente verbinding tussen MVV en de amateurclubs in de region. ,,Een echte win-win doordat we kennis delen en ons inzetten om meer kinderen te interesseren voor sport en met name voetbal (potentieel zijn er 60.000 kinderen in de regio, slechts 30.000 zijn lid van een sportvereniging).
Een andere aanwinst is de nieuwe Johan Dijkstra tribune, vernoemd naar een voormalig sterspeler van MVV. Door de tribune, die gerealiseerd is door sponsors en vrijwilligers, kunnen minder valide supporters (vaak de fanatiekste en met hart en ziel aan MVV verknocht), nu de wedstrijden van MVV kunnen volgen vanaf deHoofdtribune vak A. ,,Hij zit elke wedstrijd vol. Gaaf!”

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2012 22:55
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 972
Meer
MVV algemeen #323
MVV plaatst tourniquets in strijd tegen fraude


MVV gaat in de winterstop elektronische draaipoortjes (tourniquets) plaatsen bij de ingangen van het stadion. De club hoopt zo een einde te maken aan fraude met entreekaarten. Volgens voorzitter Paul Rinkens zorgt dat jaarlijks voor een schadepost van minstens 10.000 euro.

Voetbal
Van onze verslaggever


Toeschouwers moeten straks hun kaartjes laten scannen om het stadion binnen te komen. De kans op fraude is dan nihil. ,,We ontdekken regelmatig dat er mensen zijn die bijvoorbeeld een goedkopere seizoenskaart hebben gekocht op de naam van hun zoon. Die glippen vaak door de controles als het druk is. We willen aan dit soort praktijken definitief een einde maken.”



bron: limburger.nl

een goede zaak lijkt me
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2012 08:05
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 505
Meer
MVV algemeen #324

pinobel schreef : MVV plaatst tourniquets in strijd tegen fraude


We ontdekken regelmatig dat er mensen zijn die bijvoorbeeld een goedkopere seizoenskaart hebben gekocht op de naam van hun zoon. Die glippen vaak door de controles als het druk is. We willen aan dit soort praktijken definitief een einde maken.”


De fraude dat iemand op een goedkope seizoenskaart binnenkomt kunnen ze echt niet voorkomen met tourniquets. Dus een vreemd argument van onze Paul of weer een staaltje riooljournalistiek. Het enige wat hiermee voorkomen wordt is dat kaarten dubbel gebruikt worden.
Of moet je naast je seizoenskaart ook je ID laten scannen....

Maar zeker wel een goede zet om de fraude op te vangen en welicht een paar duizend euro extra aan inkomsten te krijgen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2012 08:55
Supusepa
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 6
Meer
MVV algemeen #325
@ De_Lange
Zou wel kunnen helpen in fraude met jeugdkaarten.
Bij elke tourniquet zal toch een steward staan. Scherm geeft aan jeugd of volwassen kaart.
Als Sjeuf met de snor dan binnenkomt en tourniquet geeft jeugd aan, dan weet je dat je hem eruit moet pikken.

Goed plan, weer een stap richting een professioneler MVV. Hoop wel dat de doorstroom niet nog langzamer wordt.

Kom op die roeie!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2012 09:02
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
MVV algemeen #326
Degene die als volwassene op een jeugdkaart binnenkomt, die moet zich schamen!!

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jean

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2012 09:23 30 nov 2012 09:35 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #327
Ik hoop ook dat ze de kaartwissel truc hiermee tegengaan, dmv een incheck systeem. In en uit-loggen in de Geusselt gedurende de wedstrijd. 1 persoon kan zich maar uitloggen, dus de kaarten die hij weer naar buiten meeneemt blijven ingelogd. Of zit dit niet bij het instapmodel? (zou een gemiste kans zijn)

Misschien als iemand van Trepke-B inlogt gaan de poorten op alarm en duiken tien stewards erop .En als een Sponsor inlogt gaat vanzelf de magnetron aan in de business ruimte :lol:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2012 14:01
daan4suz
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 24
Meer
MVV algemeen #328
Ikzelf heb 3 volwassen kaarten voor de Angelside gekocht. 2 zijn voor mij en mijn pa, altijd aanwezig. De derde gebruik ik om een van mijn kinderen, of af en toe een vriend mee te nemen. Staat op naam van mijn vrouw en heb ik gedaan om naast Veer zien MVV, nog een extra steuntje aan MVV te geven door een extra seizoenskaart te nemen.

Ga er toch even niet van uit dat ze bezwaar zullen maken als ik mijn kind op een volwassen kaartje meeneem dan. Anders worden het volgend jaar weer gewoon 2 seizoenskaarten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2012 14:10
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV algemeen #329
Ben vanmorgen op de training gaan kijken...en het zag er goed uit....."tiki-taki aan de maas"

Nathan is nog herstellende maar traint wel mee....."is een vriendelijke kerel" ;) (zijn ze allemaal wel, denk ik B) )

Malcolm traint mee en m.i had hij geen rugklachten meer....denk dat hij fit is voor vrijdag?

Tja...en heb nog eens extra gekeken naar Leroy the Roadrunner....maar ik zie geen verschil met zijn dubbelganger. ;)

Eenmaal terug in de auto.....ben ik me gaan realiseren in welke positie zich MVV op dit moment bevind.

Iedereen die dit forum leest zal toch wel een "klein beetje"begrijpen....dat dit uniek,curieus en fantastisch is.

Ik kan me nog niet goed voorstellen dat dit MVV overkomt.......maar het is net of het zo heeft moeten zijn?

Het beste voetbal in de JUUP en mogelijk titelkandidaat is al fantastisch, maar nu ook nog een "supertalent"?

"Ik loop al 5 dagen te denken of ik niet gek aan het worden ben?....maar ik begin er langzaam aan te wennen"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2012 15:41
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #330
Ja het begint inderdaad te wennen mischien maar goed dat we even van de 1 plek af zijn, hebben we weer iets om naar uit te kijken ;)
Ik vind dit MVV ook geweldig zo goed voetbal en met zoveel plezier en overtuiging :applaus:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.400 seconden