MVV algemeen
08 juni 2021 16:08
08 juni 2021 16:24 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
250.000 euro mislopen voor een club die al drie jaar op rij haar begroting ziet dalen en haar eigen opgebouwde vermogen zag verdwijnen als sneeuw voor de zon, dat is een bedrag dat natuurlijk een grote impact moet hebben op een club zonder commerciële support.
De vraag is echter. Waren de woorden van de advocaat in de rechtbank bedoeld om 'medelijden' te wekken. Met andere woorden, waren ze bedoeld om in te spelen op de emotie van de rechter als het gaat om werkgelegenheid en continuïteit van een club bij het te laat indienen van de NOW aanvraag?
Of geven die woorden een accuraat beeld van hoe de club er daadwerkelijk voor staat? Dat De Limburger die woorden in de rechtbank direct gebruikt als bevestiging voor die tweede vraag, wil niet zeggen dat het geschetste scenario in de rechtbank ook het daadwerkelijke scenario voor de club is.
Dat het pijn gaat doen mag duidelijk zijn. Dat dit zich wellicht zal vertalen in nog minder kwaliteit op het veld is ook aannemelijk. En dat de eindverantwoordelijke, plus de verantwoordelijke zijn koffers mogen pakken lijkt me ook geen overbodige luxe. Maar is de continuïteit daadwerkelijk in gevaar? Dat is nog nergens bevestigd, wel aannemelijk natuurlijk, maar er zal een daadwerkelijke reactie op moeten komen vanuit MVV. Vooral als je met een investeerder praat dan wil je geen vertrouwensbreuk oplopen en wil je blijven informeren en negatieve berichtgeving tackelen. Hopelijk komt MVV snel met een verklaring.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
08 juni 2021 16:09
Jack Luijten
Junior Boarder
Het lijkt me toch dat dit niet als donderslag bij heldere hemel komt voor MVV. 1+1 = 2, te laat ingediend? geen steun. Dat het argument voor de rechtbank aangevoerd is dat het voortbestaan van MVV in het geding komt is om je zaak sterker te maken lijkt me. Ik mag toch hopen dat deze 2 ton niet meer ingecalculeerd waren. Daarbij komt dat we niet zeker weten of het daadwerkelijk 2 ton is geweest. Het betrof een voorschot. Afhankelijk van de inkomsten in de periode waar NOW 2 betrekking op had, moet je een eventueel een deel hiervan terugbetalen. Feit blijft dat er gefaald is. Waar mensen werken worden fouten gemaakt zullen we maar zeggen, ook fouten met verstrekkende gevolgen. Ik vind het vooralsnog te ver gaan om te zeggen dat hier koppen voor moeten rollen. Wel vind ik dat MVV zelf een statement naar buiten moet brengen hieromtrent. Dit niet doen, is de ons toch al zo goed gezinde media de ruimte geven er zelf iets van te maken. Geloof maar dat die de voorzet maar al te graag binnenkoppen om MVV in een kwaad daglicht te stellen.
Jack
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80
08 juni 2021 16:56
De_Lange
Platinum Boarder
Dat was inderdaad te verwachten en ontzettend slordig hoe de organisatie dit te laat heeft kunnen indienen. Zo'n deadlines van gratis geld moeten dik geschreven staan in de agenda's van alle medewerkers.
zo zie je maar weer, waar veer zien mvv en de angelside met hun acties nog wat geld bij elkaar proberen te sprokkelen, laat de organisatie het gewoon ligge. De verantwoordelijk zal hieruit zeker zijn conclusie moeten trekken en zelf zijn koffers pakken. Dit is gewoon schandalig! En dan maakt het niet niet uit of de club in financiele problemen komt of niet, dit had nooit mogen gebeuren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen
08 juni 2021 17:52
Ik ben GVD pissed off. (sorrie voor mijn taalgebruik)
Ben al weken aan het dubben wel/geen seizoenskaart pakken ??
Dit omdat ik meer dan de helft van de wedstrijden toch niet kan vanwege werk.
Toch zei iets in me: 'pak gewoon die kaart om de club te steunen, ze kunnen het gebruiken'.
Maar dat gaat dus niet gebeuren.
Ik ga niet een club steunen die zich (door één of andere lapsjwans) 250.000 euro door de neus laat boren.
Hoe makkelijk het ook was om dit geld binnen te halen, MVV laat maar weer eens zien dat het nog even amateuristisch bezig is dan dat het al was.
De verantwoordelijke mag voor mij meteen op straat gezet worden of uit zijn eigen vertrekken, want dit kan echt niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u peeke, bokkesprongen
08 juni 2021 18:25
08 juni 2021 18:26 door Driver.
Schandalig!!! Mvv wordt een kwart miljoen euro door de neus geboord. Degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn moet meteen hun biezen pakken.
Hoe is het in godsnaam mogelijk om dit niet op tijd aan te vragen, Mvv is weer de enigste club in het betaalde voetbal waar het mis gaat. Hier zijn geen excuses voor, wij supporters moeten dit niet pikken en eisen dat degene die hiervoor verantwoordelijk is meteen oprot
Een kwart miljoen....daar hadden we een leuke speler voor kunnen kopen, we vinden nog geen sponsor die zo'n bedrag aan Mvv wilt geven.
Ik heb hier geen woorden voor!! Dan heb je hier ook nog supporters die het proberen recht te praten..dt scheelt Mvv weer veel supporters, mensen pikken dit amateuristisch handelen niet meer!!!
Mvv kom eens naar buiten met jullie verhaal dan alles maar dood te zwijgen en schermen, n maar roepen dat men in gesprek is met sponsor en een nieuwe investeerder maar vervolgens hebben we totaal niets.
Komend jaar nog minder kwaliteit op het veld...een kwart miljoen minder.
08 juni 2021 18:36
Charmeur
Platinum Boarder
Heeft Dhr. Visser net geplaatst....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke
08 juni 2021 18:44
08 juni 2021 18:48 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Per direct vertrekken! 250.000 euro. Al maanden hoor je niks, lekker stil houden. Dat is voor mvv begrippen een gigantisch bedrag. Kan me ook niet voorstellen dat met extra uitgaven zoals testen en zonder kaart, drank, transferinkomsten nog eigen vermogen bestaat. Bovendien sponsoren door corona afgehaakt. Zijn daarom de sk prijzen voor nieuwe sk kopers hoger dan 2019 niveau gezet ?
En iedereen maar naar roda wijzen over de hoge bedragen. Zij zijn tenminste niet zo dom. Zegt ook genoeg over indirect betrokken medewerkers, want er zal toch wel eens iemand hebben gezegd, is compensatie aangevraagd. Nu zal blijken of het bestuur ballen heeft of de verantwoordelijke de hand boven het hoofd houdt. Als het bestuur dit zelf niet al had moeten volgen. Wat doen die überhaupt. Al heeft men maatregelen getroffen om dit te voorkomen, bij elk bedrijf zou je hiervoor eruit liggen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Charmeur
08 juni 2021 18:48
Charmeur
Platinum Boarder
Helaas is wanbeleid ook beleid....
08 juni 2021 18:51
08 juni 2021 18:54 door tuutsje.
Mr Sjaan schreef :
tuutsje schreef : Misschien moeten we even wachten dat dit bericht van L eins ook door MVV wordt bevestigd. Het zou me niks verbazen als dit weer opgeblazen of verdraaid is.
Waar twijfel je aan? Denk je dat DDL de uitspraak van de bestuursrechter verzonnen heeft?
Behoeft mijn post nog uitleg, of heb je genoeg aan de reacties die hierop zijn gevolgd?
Ik ben er ook alles behalve blij mee...
www.mvv.nl/nieuws/geen-financiele-problemen-mvv
08 juni 2021 19:10
Als ik het dus goed begrijp was het geld - als we het wel gekregen hadden - dus niet een volledige schenking, maar moest je enig moment toch een gedeelte (?) hiervan terugbetalen. als dat zo is dan is de schade misschien toch wat kleiner als 250.000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
08 juni 2021 19:21
08 juni 2021 19:21 door Aswin.
pinobel schreef : Als ik het dus goed begrijp was het geld - als we het wel gekregen hadden - dus niet een volledige schenking, maar moest je enig moment toch een gedeelte (?) hiervan terugbetalen. als dat zo is dan is de schade misschien toch wat kleiner als 250.000.
Dat klopt helemaal.
Afhankelijk van het personeelsbestand in een bepaalde periode van het jaar en eventuele wijzigingen daarin (bijv vertrek of uitbetaling van bonussen of andere zaken) kan dat leiden tot terugbetaling (en soms incl strafkorting)
Een duidelijk artikel in de Trouw:
www.trouw.nl/economie/fors-deel-now-subs...rugbetaald~b875e797/
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
08 juni 2021 20:03
bokkesprongen
Platinum Boarder
Tuutsje MVV liegt tegen de bestuursrechter of in stuk
www.mvv.nl
geen finnanciele-problemen .
Wat heeft het voor zin om als de Angelsite wafels te bakken of lid te worden van Veer Zien MVV als er zo met stevige bedragen word omgegaan Waarom is de groep Vleugels opgestapt was ook jaarlijks 2 ton .Hoe is het mogellijk dt die jonge verdediger gratis mag vertekken naar Barcelona .Dit is allemaal de laatste 2 jaar .MVV heeft heel wat uit teleggen aan personen die hun jaarlijks bedragen toekennen ...........
08 juni 2021 22:55
Dit doet effe pijn... Al hadden ze de helft achteraf terug moeten betalen, was het nog een fijn bedrag geweest.
Schrale troost: een professionele organisatie als Ajax mist ook wel eens een vinkje...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques
09 juni 2021 07:16
250.000 is mooi mee genomen maar dat is voor de schaden te overbruggen die de clubs kwijt zijn , maar je moet het zien als een lening die je straks terug komt aan het betalen en mvv had het geld niet in hun begroting opgeteld dat is een geluk , maar hadden ze wel een mooie speler voor
Groeten oet ; Hamburg . duitsland
09 juni 2021 07:36
Maosbrögk
Platinum Boarder
Nog los van het feit dat het schandalig is dat MVV dit zo knullig laat liggen, terwijl in alle geledingen (incl fans) voor iedere eurocent gevochten wordt.
MVV heeft in de rechtbank een ander verhaal dan op haar website. Dus óf liegt men tegen de rechter, óf liegt men tegen de fans. In beide gevallen is dat niet fraai.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458, bokkesprongen
Tijd voor maken pagina: 0.322 seconden