MVV algemeen

09 juni 2021 08:17
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #7066

Maosbrögk schreef : Nog los van het feit dat het schandalig is dat MVV dit zo knullig laat liggen, terwijl in alle geledingen (incl fans) voor iedere eurocent gevochten wordt.
MVV heeft in de rechtbank een ander verhaal dan op haar website. Dus óf liegt men tegen de rechter, óf liegt men tegen de fans. In beide gevallen is dat niet fraai.

Een advocaat zal echt niet tegen de rechter gaan zeggen: "We hebben het geld eigenlijk totaal niet nodig, maar het is zo lekker meegenomen".

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2021 08:53
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #7067

Audiowaste schreef :

Maosbrögk schreef : Nog los van het feit dat het schandalig is dat MVV dit zo knullig laat liggen, terwijl in alle geledingen (incl fans) voor iedere eurocent gevochten wordt.
MVV heeft in de rechtbank een ander verhaal dan op haar website. Dus óf liegt men tegen de rechter, óf liegt men tegen de fans. In beide gevallen is dat niet fraai.

Een advocaat zal echt niet tegen de rechter gaan zeggen: "We hebben het geld eigenlijk totaal niet nodig, maar het is zo lekker meegenomen".

Precies, zo zit het in elkaar. Een advocaat moet de zaak aandikken om het over de streep voor zijn partij te trekken. Je kunt als advocaat niet zeggen '' Nou, ze hebben mij gevraagd , maar eigenlijk heeft u volledig gelijk. Daarnaast heeft deze financiële misloper geen gevolgen voor de club.'' Punt blijft dat het schandalig is dat een club met dit soort middelen deze regeling misloopt. We hoeven dan niet de regeling (deels) terug te betalen zeggen sommige ? Hoera, wat een kunde hebben we dan toch bij onze club zitten in het bestuur en dagelijks personeel! Ik kan me meer vinden in de reactie van sommige dat wij godverdommen ieder jaar een seizoenskaart pakken, de tap leeg lurken tijdens een wedstrijd en dat vervolgens door zo iets onnozels laten verdampen. En de gemeente die haar handen er maar van af trekt, gek he?

Het enigste wat MVV in deze goed doet, is dat geile journalistje van de Limburger meteen counteren. Die leest het natuurlijk in zijn opinie om zijn kut krant te verkopen en weer even op de tafel van zijn meerdere te mogen liggen. Ik hoop dat zijn meerdere er zo van genoten heeft, dat hij niet meer kan lopen van al dat genot in de bruine tunnel!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief

09 juni 2021 08:55
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #7068

Audiowaste schreef :

Maar een advocaat mag ook niet liegen tegen een rechter. Die moet zich baseren op feiten.
Er zit natuurlijk een enorm verschil tussen wat jij nu zegt en zij hebben gezegd. Je moet de situatie gewoon in alle eerlijkheid schetsen. Punt blijft: het is bijzonder knullig om in de rechtbank A te zeggen en een paar uur later tegen de fans het tegenovergestelde.
Deze zaak doet de geloofwaardigheid van MVV niet goed, op alle fronten.

09 juni 2021 09:48
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #7069
Natuurlijk heeft deze afwijzing door de rechtbank gevolgen voor de financiële positie van MVV.
Het aanvragen van NOW of TVL of andere zaken doe je niet uit weelde, bij de NOW moet je tenminste 20% omzetverlies maken.
MVV heeft tot nu toe van alle NOW regelingen (terecht) gebruik gemaakt en toegewezen gekregen op eentje na de NOW2 , een bedrag als voorschot van 240.000 euro dat is afgewezen door te laat indienen !!

Dat mensen denken of schrijven dat dit geen gevolge heeft voor MVV, die moeten dan eens bedenken hoe MVV met minimaal 20% aan omzet verlies toch die salarissen heeft betaalt ?? Heel simpel het eigen vermogen, het geld wat MVV op de bank heeft staan is aangesproken .
Dus de gevolgen zijn direct dat de liquiditeit van MVV met een flink bedrag is gedaald. Dat MVV niet in directe financiële problemen komt dat zal best maar het eigen vermogen is zo goed als verdampt, dus een volgende tegenvaller is wellicht veel moeilijker op te vangen , zo glijdt je dus langzaam af
En andere projecten of investeringen hebben daar onder te lijden, het geld is er niet meer !
En het invullen van een NOW is een kleinigheid daar ben je binnen een uurtje mee klaar !

En laten we nu eerlijk zijn MVV heeft gewoon recht op die NOW(maar dan moet je t op tijd indienen) , dat ze schrijven dat ze dit niet begroot hebben dat lijkt me logisch , MVV had ook niet begroot dat ze minimaal 20% omzet verlies zouden maken anders kun je de NOW niet eens aanvragen
Het persbericht van MVV is echt weer iets uit de koker van Noor, heel tendentieus. De advocaat pleit iets en dat zal zeker aangedikt worden maar de onderliggende toon is duidelijk
Bovendien was deze uitspraak al op 25-5 bekend. MVV heeft zelf nergens naar buiten toe iets over de uitspraak gezegd ze hebben dit verzwegen totdat de media dit oppakken . Ook weer typisch iets van Erik Noor

Er zijn grove fouten gemaakt , beter had MVV eerlijk kunnen zijn want de waarheid komt toch uit . En laten we eerlijk zijn 11 dagen te laat indienen is niet zo maar iets , voor de NOW heb je gewoon ruimschoots te tijd om de aanvragen op tijd in te dienen. Dat t rommelt bij MVV is duidelijk dat Noor geen verstand van geld heeft is ook duidelijk , wat ik hem verwijt is dat hij als AD boven op dit dossier had moeten zitten en ervoor had moeten zorgen dat het op tijd werd ingediend daar heeft hij hopeloos in gefaald . 240.000 is bijna 30% van de totale sponsor inkomsten voor een heel seizoen !!!
Net zoals de vieze stoeltjes bij match 1 seizoen 2020-2021 , ook daar was t wijzen naar anderen . Als je de directeur wilt spelen dan controleer , nu blijf je voor mij een gezellige barkeeper die wederom aantoont niet op de juiste plek te zitten en MVV tekort doet en men kijkt ernaar en laat t gebeuren !
Deze man had nooit bij MVV aan de slag gemogen dat mag je het bestuur verwijten , Noor is wie hij is en doet wat hij doet maar laat aantoonbaar steken vallen , maar geloof maar niet dat iemand hier de verantwoordelijkheid voor neemt. Ze gaan gewoon weer over te de orde van de dag . De club heeft 240.000 minder in kas en het boek gaat dicht.

En zo gaat t maar door , jaar in jaar uit … de lijn is dalende de grove fouten stappelen zich op en de club verliest steeds meer terrein . Compleet schoon schip is de enige oplossing , alles eruit !!
Maar daar zijn ze ook weer “slim” in want als je maar 25% van je aandelen verkoopt dan houdt je de controle als MVV.

09 juni 2021 11:21
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #7070
Tsjonge, wat een lang bericht over iets waar iedereen al twee bladzijden lang zijn zegje over doet, Napoleon.

Napoleon schreef :
Dat mensen denken of schrijven dat dit geen gevolge heeft voor MVV

Kijk, dit is een klassieke stroman-drogreden. Werkelijk niemand hier zegt dat het geen gevolgen heeft voor MVV. Maar je bouwt er wel een heel betoog op van twee A4tjes ofzo. Lekker losgaan op een argument dat letterlijk niemand heeft geuit.

Natuurlijk is het waardeloos en zwaar kut dat we 2,5 ton zijn misgelopen. Ronduit amateuristisch. De reacties van MVV hierover zijn zwaar teleurstellend, je kunt bij dit soort dingen beter met de billen bloot gaan in plaats van zwijgen en wijzen naar anderen. Maar dat hebben anderen al twintig keer gezegd.

En ja, ik denk dan bij mezelf ook "waarom geef ik nog geld aan de club". Natuurlijk heb ik mijn seizoenkaart verlengd. Natuurlijk blijf ik lid van Veer zien MVV. Maar de club zelf hoeft bij mij nu ook niet meteen aan te komen voor andere zaken. Dus het kost je als club ook nog meer dan die 2,5 ton alleen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, Lassie80, Kletswief, M.V.V. 1902

09 juni 2021 11:34
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #7071
Als MVV niet net een fatsoenlijk bericht naar buiten komt waar het mis is gelopen en hoe ze verder gaan zal persoonlijk stoppen als lid van VZM dit zal ik ook meedelen aan VZM .

09 juni 2021 12:08
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #7072
Je kunt de schuld niet naar Veer Zien MVV schuiven! Je zou wel aan Veer Zien MVV kunnen voorstellen de bijdragen aan MVV op te schorten tot de club met een duidelijke uitleg komt over de gang van zaken en wellicht nog veel belangrijker op welke wijze MVV ervoor zal zorgen dat dit soort grove onzorgvuldigheden in de toekomst worden voorkomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

09 juni 2021 12:10
Sjakie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
MVV algemeen #7073
Bezit sinds 1961 een S.K. van Mvv. Elke jaar gewoon verlengd. tot 3 jaar geleden, toen begon ik te twijfelen, maar omdat ik MVV financieel niet in de steek wilde laten, verlengde ik de kaart steeds weer.

Maar nu na 20 jaar KKD , waarbij ik meer dan genoeg heb van MVV-Telstar etc. twijfel ik opnieuw. Omdat het vooruitzicht dat Mvv op korte termijn mee doet voor een promotieplaats naar de eredivisie nihil is, denk ik ermee te stoppen. Tenzij de komende weken de selectie spectaculair wordt uitgebreid. Dit zie ik echter niet gebeuren.Jammer.

09 juni 2021 12:36
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #7074
Dat heb ik VZM vandaag ook gemailt .helaas wil ik geen geld doneren wat zo de maas in ge flikkert word ....En VZM verwijt ik ook niets .

09 juni 2021 12:39
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV algemeen #7075
Geen speld te krijgen tussen alle onderstaande berichten over amateuristisch beleid!
Maar...ik verleng mijn seizoenskaart zoals ieder jaar gewoon weer. Verheug me na dit bewogen jaar op de avondjes in de Geusselt waarbij we ons waarschijnlijk heel vaak sjangeneren en af en toe een mooi fieske mogen vieren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief, pieter

09 juni 2021 13:19 09 juni 2021 13:21 door Charmeur.
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #7076
Ik heb al een 2 jaar geen seizoenskaart meer, puur op hetgene dat ik met diensten werk en veel wedstrijden helaas niet kan bezoeken. Daarnaast doe ik aan bijna alle acties mee van MVV, Angel-side enz. enz. zodat ik toch nog indirect bij kan dragen aan MVV. Ik koop de kaartjes los en meestal gaan mijn kinderen dan ook mee.
Ik zal dit waarschijnlijk ook niet minder gaan doen, maar zou toch echt wel een sterk statement willen zien, vanuit MVV. En niet zo een lullig berichtje.

@napoleon: ik vraag me af waar jij die teksten hier ziet. Lees het nog eens rustig door allemaal en dan zie je dat de meeste mensen wel betrokken zijn maar ook zeer sceptisch naar MVV toe zijn, vooral nu. En dat iedereen wel in kan zien dat dit slecht is. Ik vraag me af wat jij beter gedaan zou hebben? En hoe jij met deze kritiek en situatie achteraf zou zijn omgegaan.
Zelfreflectie is iets wat je maakt als mens. Ik ken mijn eigen gebreken en fouten, en geef deze ook toe. Mischien dat je ook eens bij jezelf moet kijken wat je niet handig aan hebt gepakt, zoals communicatie met MVV en uitlatingen naar personen op de man toe....

09 juni 2021 13:55
Duin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #7077

Napoleon schreef : Natuurlijk heeft deze afwijzing door de rechtbank gevolgen voor de financiële positie van MVV.
Het aanvragen van NOW of TVL of andere zaken doe je niet uit weelde, bij de NOW moet je tenminste 20% omzetverlies maken.
MVV heeft tot nu toe van alle NOW regelingen (terecht) gebruik gemaakt en toegewezen gekregen op eentje na de NOW2 , een bedrag als voorschot van 240.000 euro dat is afgewezen door te laat indienen !!

Dat mensen denken of schrijven dat dit geen gevolge heeft voor MVV, die moeten dan eens bedenken hoe MVV met minimaal 20% aan omzet verlies toch die salarissen heeft betaalt ?? Heel simpel het eigen vermogen, het geld wat MVV op de bank heeft staan is aangesproken .
Dus de gevolgen zijn direct dat de liquiditeit van MVV met een flink bedrag is gedaald. Dat MVV niet in directe financiële problemen komt dat zal best maar het eigen vermogen is zo goed als verdampt, dus een volgende tegenvaller is wellicht veel moeilijker op te vangen , zo glijdt je dus langzaam af
En andere projecten of investeringen hebben daar onder te lijden, het geld is er niet meer !
En het invullen van een NOW is een kleinigheid daar ben je binnen een uurtje mee klaar !

En laten we nu eerlijk zijn MVV heeft gewoon recht op die NOW(maar dan moet je t op tijd indienen) , dat ze schrijven dat ze dit niet begroot hebben dat lijkt me logisch , MVV had ook niet begroot dat ze minimaal 20% omzet verlies zouden maken anders kun je de NOW niet eens aanvragen
Het persbericht van MVV is echt weer iets uit de koker van Noor, heel tendentieus. De advocaat pleit iets en dat zal zeker aangedikt worden maar de onderliggende toon is duidelijk
Bovendien was deze uitspraak al op 25-5 bekend. MVV heeft zelf nergens naar buiten toe iets over de uitspraak gezegd ze hebben dit verzwegen totdat de media dit oppakken . Ook weer typisch iets van Erik Noor

Er zijn grove fouten gemaakt , beter had MVV eerlijk kunnen zijn want de waarheid komt toch uit . En laten we eerlijk zijn 11 dagen te laat indienen is niet zo maar iets , voor de NOW heb je gewoon ruimschoots te tijd om de aanvragen op tijd in te dienen. Dat t rommelt bij MVV is duidelijk dat Noor geen verstand van geld heeft is ook duidelijk , wat ik hem verwijt is dat hij als AD boven op dit dossier had moeten zitten en ervoor had moeten zorgen dat het op tijd werd ingediend daar heeft hij hopeloos in gefaald . 240.000 is bijna 30% van de totale sponsor inkomsten voor een heel seizoen !!!
Net zoals de vieze stoeltjes bij match 1 seizoen 2020-2021 , ook daar was t wijzen naar anderen . Als je de directeur wilt spelen dan controleer , nu blijf je voor mij een gezellige barkeeper die wederom aantoont niet op de juiste plek te zitten en MVV tekort doet en men kijkt ernaar en laat t gebeuren !
Deze man had nooit bij MVV aan de slag gemogen dat mag je het bestuur verwijten , Noor is wie hij is en doet wat hij doet maar laat aantoonbaar steken vallen , maar geloof maar niet dat iemand hier de verantwoordelijkheid voor neemt. Ze gaan gewoon weer over te de orde van de dag . De club heeft 240.000 minder in kas en het boek gaat dicht.

En zo gaat t maar door , jaar in jaar uit … de lijn is dalende de grove fouten stappelen zich op en de club verliest steeds meer terrein . Compleet schoon schip is de enige oplossing , alles eruit !!
Maar daar zijn ze ook weer “slim” in want als je maar 25% van je aandelen verkoopt dan houdt je de controle als MVV.

Lees ik nou goed,,tussen de regels door dat jij niet zo'n fan van Noor bent? Of doe ik nu een onterechte aanname?

09 juni 2021 13:59
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #7078
dat hoef je niet tussen de regels te lezen dat weet ik wel zeker :woohoo:

Groeten oet ; Hamburg . duitsland

09 juni 2021 14:02
Duin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #7079
Ik denk dat iedereen het erover eens is, inclusief iedereen bij MVV dat dit heel slecht is en een ontzettend grote fout.
Het roepen om 'consequenties' en 'gevolgen' voor de verantwoordelijken vind ik begrijpelijk, maar ook iets te kort door de bocht.

Ik denk dat MVV niet de luxe heeft om zo maar iemand de laan uit te sturen. Als Erik Noor inderdaad verantwoordelijk voor deze blunder is, dan kun je hem wel op straat zetten, maar vind dan maar eens iemand die het nu wil overnemen. (Behalve Napoleon met zijn luchtkastelen dan, maar daar zit niemand op te wachten).

Als een medewerker van MVV hiervoor verantwoordelijk is, moet je je afvragen of je deze persoon publiekelijk aan de schandpaal wil nagelen. Als dat zo zou zijn, zou het MVV juist sieren dat ze deze persoon de wind uit de zeilen houden.
Om eenzelfde reden heeft Ajax nooit naar buiten gebracht wie nou het bewuste 'vinkje' niet heeft aangezet.

Kortom, ik begrijp de emotie en deel de mening van eenieder dat dit eigenlijk echt niet acceptabel is, maar denk dat de meesten iets te makkelijk over de 'oplossing' denken.

En nee, ik ben niet pro bestuur, zoals me hier wel eens wordt verweten, ik geef alleen aan hoe de praktijk in mijn ogen werkt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Charmeur

09 juni 2021 14:16
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #7080
Duin, er zit natuurlijk nog wel een groot gat tussen Noor en andere medewerkers op straat zetten (kost je ook gewoon geld trouwens, in Nederland kun je ook na een grove fout niet zo maar iemand zonder vergoeding er uit gooien) en tussen wat MVV nu doet: namelijk pas iets over de kwestie zeggen als er iets in de krant heeft gestaan waar MVV het niet mee eens is. En zelfs in die reactie staat over wat er nou gebeurd is maar heel weinig.

MVV had hier veel eerder transparant over kunnen zijn, zonder dat er precieze namen de wereld in waren geslingerd. Toegeven dat het een grote misser is. Want dat doet MVV nog altijd niet, als je het leest lijkt het alsof MVV vindt dat de regeling maar wat onduidelijk was en dat dit iedereen had kunnen gebeuren. Er wordt gewoon niet benoemd dat er iets is misgegaan. Sterker nog, de rechter had wel begrip voor MVV. Eigenlijk dus niets aan de hand. Tsja, dat MVV het geld niet kreeg, dat was een juridisch dingetje. NOW 3 4 en 5 zijn wél ontvangen, dus waar hebben we het helemaal over??

Het zwart-wit denken hier is soms om moe van te worden. Nee, zes mensen de laan uitflikkeren lost niets op. Maar na een half jaar eens een berichtje op de website pleuren dat de indruk wekt dat een rare juridische technicaliteit de schuld is, terwijl MVV letterlijk de enige club is die dit is overkomen, dat is het andere uiterste.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, Kay, Boschpoort, De Zwarte Vogel, Burgundian043, Hier menier

Tijd voor maken pagina: 0.307 seconden