>
Ontvangen bedankjes 239
CatenaccioMestreech schreef :
Hill28 schreef : Nou van mij mag De Geusselt blijven. In plaats van MVV verhuizen naar een industrieterrein. En het Geusseltpark verder volbouwen met woningen van +3.5 ton voor rijke yuppen.
In de Geusselt. Goan vr weer dr tegenaon. Veer komen bovenaon.
Maakt mij niet echt uit op welke locatie.
Nieuwbouw is het enige waar we iets mee kunnen want de Geusselt verbouwen is echt trekken aan een dood paard.
Als we maar in de toekomst een nieuw stadion krijgen waar de gezelligheid en sfeer van de Geusselt hangt, met een mooi supportershome en goede faciliteiten waar supporters en sponsoren van kunnen genieten.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
opadiehard schreef : De gemeente gaf tijdens de toewijzing van de kwijtschelding alleen maar aan dat het stadion begin 2025 word gekeken naar de dan huidige staat van het stadion.
Volgens mij heeft MVV toen de keuze mogen maken nl renovatie kleed en sanitaire ruimtes,men moest kiezen uit twee opties nl deze of de Led verlichting ze kozen voor optie 1.
Ik denk dat een nieuw stadion de ver van mijn bed show is,het enigste wat je van de eigenaar stadion de gemeente dus kunt verwachten als,,extra,,is verbeteringen als de veiligheid in het geding zou komen!….mvrgr Ampa.
PolarisatieVan onschatbare waarde
Dat sport verbroedert is een waarheid van alle tijden. Het maakt sportplekken tot plaatsen van verbroedering. Op geen enkele plek is de ziel van de gemeenschap en de zogenaamde genius loci (de 'geest van de plek') zo sterk als in het voetbalstadion. Oud en jong, arm en rijk, sjeng en yup, Angel-side en business-lounge hebben bij het zingen van het volkslied het zelfde kippenvel. Dat overstijgt alle verschillen en is in een samenleving die in het dagelijks leven nogal gesegrereerd en gepolariseerd is van onschatbare waarde. Ga daar behoedzaam mee om.
Religie
Een goede sfeer in het stadion bewijst dat verbinding en een gevoel van één-zijn geen illusie zijn, maar echt. Maar het verklaart ook waarom het, áls het mis gaat in een stadion, het meteen ook héél mis kan gaan. Zoals in het echte leven zijn liefde en haat vaak keerzijden van elkaar. Vergelijk het met de arena in het oude Rome. Ook dat was een thermometer van wat er leefde. Het stadion als spiegel van de samenleving op z’n mooist en op z’n lelijkst. Het verklaart ook alle emoties rondom de club, het gebouw, het bestuur en de politiek. En het zou je tot de stelling kunnen verleiden dat een stad zonder eigen voetbalclub en stadion geen echte stad is. Alle mogelijke emoties en commoties geconcentreerd in een bal, de eigen club, het eigen stadion. Het lijkt bijna religie. Volgens mij geloven veel Maastrichtenaren daarom, net als in Brazilië, dat God rond is."
serke schreef : Het zou heel mooi zijn als zoiets inderdaad te realiseren is, maar de gemeente Maastricht kennende duurt dit als het dan al zover komt nog zeker 20 jaar en word het weer allemaal net niet, net zoals de nieuwe sporthal, en dat andere pareltje wat zich zwembad moet noemen.
Maastricht geeft maar weinig om sport, des temeer geven ze uit aan prestige projecten die achteraf een flop blijken te zijn, maar hopen mag natuurlijk.
Sefke schreef : Precies hoe ik erover denk Serke. Gemeente Maastricht en (top)sport gaan niet samen. Projecten als het zwembad en de sporthal zijn daar mooie voorbeelden van. Voorp willen lopen, maar het niet kunnen vanwege een incompetent college, op het gebied van sport.