Nieuw stadion

19 okt 2024 20:38
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nieuw stadion #31
lt,_Maastricht,_ca_1980-90_(niet_gerealiseerd).jpg[/attachment]
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2024 22:17
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nieuw stadion #32
Allemaal fijn die nieuwe stadions ,

Maar vanavond waren bij de eredivisie wedstrijd Fc Almere tegen Nec Nymegen nog geen 3400 toeschouwers aanwezig ......
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

26 okt 2024 04:42
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nieuw stadion #33

bokkesprongen schreef : Allemaal fijn die nieuwe stadions ,

Maar vanavond waren bij de eredivisie wedstrijd Fc Almere tegen Nec Nymegen nog geen 3400 toeschouwers aanwezig ......

Moet je nagaan dat daar 4500 man in gaan. Veel triester word het niet.

15 nov 2024 18:54
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nieuw stadion #34
MVV terug naar historische plek Boschpoort? Onderzoek naar mogelijkheid voor nieuw stadion
Stadion De Geusselt, gebouwd in 1961, is zwaar verouderd.

Maastricht -

MVV onderzoekt de mogelijkheden voor de bouw van een nieuw stadion. Projectontwikkelaar Hessel Meijer heeft schetsen gemaakt van een voetbalarena met commerciële ruimtes die zou moeten verrijzen op het Belvédère-terrein, aan de voet van de Noorderbrug aan de westkant van de Maas.

Tim Voncken en Roel Wiche
Vandaag om 17:35

Meerdere goed geïnformeerde bronnen bevestigen de plannen. De Kerkraadse projectontwikkelaar Hessel Meijer, die met zijn bedrijf Wyckerveste eerder betrokken was bij de stadionprojecten van PEC Zwolle en Cambuur, heeft op verzoek van de MVV-top een aantal modellen geschetst van een nieuwe arena in Maastricht. De meest serieuze optie is een stadion op Belvédère, een ontwikkelingsgebied aan de voet van de Noorderbrug. Daarmee zou de club terugkeren naar een roemrucht verleden: ooit lag hier De Boschpoort, het stadion waar MVV van 1911 tot 1961 speelde.

Volgens de plannen, die nog in oriëntatiefase zijn, zou er een nieuw stadion moeten verrijzen met plaats voor 8.000 tot 10.000 toeschouwers. Een deel van het stadion zou bestemd zijn voor commerciële ruimtes, zoals bijvoorbeeld een supermarkt, bioscoop of hotel. Veel van de huidige moderne stadions, zoals die van Roda JC en Cambuur, hebben een soortgelijke formule. Met commerciële partners is er meer kans om financiering en jaarlasten van een stadion rond te krijgen.

MVV speelt al meer dan een halve eeuw in De Geusselt (8800 zitplaatsen), maar dat onderkomen is zwaar verouderd en voldoet amper meer aan de veiligheidseisen. Bij risicowedstrijden, zoals de beladen derby tegen Roda JC en binnenkort de bekerwedstrijd tegen Feyenoord, moet alles uit de kast gehaald worden om aan deze eisen te voldoen. Bovendien zijn belangrijke faciliteiten, zoals de kleedkamers, gedateerd. De Geusselt is deels eigendom van de gemeente, dat het stadion in 2010 voor twee miljoen euro aankocht om een faillissement van MVV af te wenden.

Al langer wordt in Maastricht gefilosofeerd over verhuizing naar een nieuwe, moderne arena, maar tot serieuze plannen is het nog nooit gekomen.
Gemeenteraad

Hessel Meijer wil desgevraagd geen commentaar geven op de stadionplannen. MVV’s interim-directeur Jean Boelen zegt ‘meerdere geruchten’ hierover te hebben gehoord. „Veel mensen in en rond MVV ontplooien initiatieven. Concreet is mij er niets over bekend. Wel kan ik zeggen dat we de gemeenteraad hebben uitgenodigd om na de jaarwisseling onze huisvesting te komen bekijken.” Bij de gemeente Maastricht staat de problematiek van De Geusselt al langer op de agenda. Bij de reddingsoperatie van de club afgelopen voorjaar kwam het stadion in de gemeenteraad aan de orde. Toen werd vooral gesproken over renovatie, nieuwbouw kwam zijdelings aan de orde. „We zijn niet op de hoogte van een stadionplan”, reageert gemeentewoordvoerster Carla Wetzels. „Wel zegt MVV de exploitatiemogelijkheden voor de toekomst te onderzoeken.”

Een mogelijke verhuizing in de toekomst naar het Belvédère-terrein zou nog heel wat voeten in de aarde hebben. In het gebied zijn momenteel een aantal bedrijven en winkelketens gevestigd. Ook ligt er het terrein van de voormalige verpakkingsfabriek Mondi, die begin dit jaar failliet ging.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20241115_95978068
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, john68, Sjonnie, peeke, bokkesprongen

16 nov 2024 11:29 16 nov 2024 11:37 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nieuw stadion #35
Terug naar de historische plek. Dat zou mooi zijn. Misschien komt het voetbal dan ook weer terug. De prestaties waren daar denk ik aanzienlijk beter (met enkele uizonderingen van seizoenen met Brokamp, Schapendonk en Meijer). Ze noemden het niet voor niets "het spook van de Geusselt". Het stadion mag voor mij dan ook weer de Boschpoort heten. Ik vraag me alleen af, hoe het dan gaat met de toeschouwersaantallen. Dat vind ik wat magertjes, voor als de prestaties omhoog gaan. Vooralsnog is het goed.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Obbins, Raadgek

16 nov 2024 11:44
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nieuw stadion #36
Zwolle wordt niet voor niets als voorbeeld genoemd. Dat stadion is gebouwd voor 10.500 toeschouwers maar in stappen binnen 8 jaar na opening uitgebreid naar 14.000 plaatsen. Voor relatief weinig geld, want alles was er op voorbereid.

Zo lang we eerste divisie spelen heeft groter dan pakweg 9.000 geen zin. Zelfs als je een paar jaar op rij top vijf speelt met leuk voetbal zal het niet altijd helemaal vol zitten. Zodra je promoveert wordt het waarschijnlijk een ander verhaal. Dus ik begrijp de keuze wel. Voor zover het al een keuze genoemd kan worden - het is allemaal heel pril en in onderzoek.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, Mosae, Obbins

16 nov 2024 18:22
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nieuw stadion #37
De Geusselt is aofgeschreeve en iech hoop tot de Gemeinte Mestreech unne kier un verstendig besluut nump en un nuij multifunctioneel stadion bouwt dat ouch veur aander aktiviteite kin weure gebruuk met veurdeil veur MVV

16 nov 2024 19:33
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nieuw stadion #38
Iedereen die klaagt over De Geusselt. Ga eens bij Helmond sport of andere eerste divisie clubs kijken. Ik heb helemaal niks met de zogenaamd ‘historische’ plek. Is ver voor mijn tijd. En eerlijkgezegd vind ik het een troosteloze bedoening daar. Als historische plek een argument moet zijn, is dat voor mij de Geusselt waar ik op mn 6de voor het eerst ging kijken. Naar MVV-Vitesse (1-0) MVV-Fortuna (5-0) en MVV Dordrecht (slechts 1-0)

En ook nog een projectontwikkelaar uit Kerklaar vragen…moeilijk te geloven

16 nov 2024 21:14 16 nov 2024 21:15 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nieuw stadion #39

Hill28 schreef : Iedereen die klaagt over De Geusselt. Ga eens bij Helmond sport of andere eerste divisie clubs kijken. Ik heb helemaal niks met de zogenaamd ‘historische’ plek. Is ver voor mijn tijd. En eerlijkgezegd vind ik het een troosteloze bedoening daar. Als historische plek een argument moet zijn, is dat voor mij de Geusselt waar ik op mn 6de voor het eerst ging kijken. Naar MVV-Vitesse (1-0) MVV-Fortuna (5-0) en MVV Dordrecht (slechts 1-0)

En ook nog een projectontwikkelaar uit Kerklaar vragen…moeilijk te geloven

En dat een projectontwikkelaar vanuit die kant komt dat zegt natuurlijk helemaal niks.

Ik kijk naar Helmond en daar hebben ze in 2025 een nieuw stadion.
In deze Geusselt kun je werkelijk niks betekenen voor sponsoren etc. Alles is gedateerd en met drukke wedstrijden is het qua veiligheid helemaal niet te doen.
Tuurlijk voelt het al jaren als thuis komen.
Maar we zullen toch een keertje weg moeten uit dit stadion. Dat het een troosteloze bedoeling daar is waar de Boschpoort stond, dat kan. Maar waar de Geusselt nu staat us buiten de McDonalds en wat nieuwbouw is er ook erg weinig te beleven.
Als er een nieuw stadion zou komen dat zal rondom het stadion ook vanalles komen.

16 nov 2024 22:54
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nieuw stadion #40
De kans dat er een stadion rond het Belvedere gebied zal komen acht ik zéér klein. Dit gebied is veel te lucratief voor de gemeente. Nu en in de toekomst. Als er al een nieuw stadion komt, denk ik dat het alleen maar verder van de bebouwing af komt. Ik snap het ergens ook wel. Een burgemeester krijgt het zweet in de bilnaad als hij/zij tegenwoordig moet denken aan uitsupporters die alles kort en klein slaan. Dat heb je het liefst zover mogelijk van je binnenstad af. Triest, maar de realiteit...

17 nov 2024 09:28
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Nieuw stadion #41
Inleiding: ''MVV onderzoekt de mogelijkheden voor de bouw van een nieuw stadion''
Verderop: ''Interim-directeur MVV is niets bekend over stadionplannen''

Wie heeft deze opdracht gegeven ? Erik Noor ? :P

17 nov 2024 13:53
ASR
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nieuw stadion #42

Karakter schreef : De kans dat er een stadion rond het Belvedere gebied zal komen acht ik zéér klein. Dit gebied is veel te lucratief voor de gemeente. Nu en in de toekomst. Als er al een nieuw stadion komt, denk ik dat het alleen maar verder van de bebouwing af komt. Ik snap het ergens ook wel. Een burgemeester krijgt het zweet in de bilnaad als hij/zij tegenwoordig moet denken aan uitsupporters die alles kort en klein slaan. Dat heb je het liefst zover mogelijk van je binnenstad af. Triest, maar de realiteit...

Geloof me, tegen de tijd dat in Maastricht een nieuw stadion staat zijn er geen uitsupporters meer welkom in de Nederlandse stadions.

17 nov 2024 14:44
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nieuw stadion #43
Missjien un petitie starten veur un nuij multifunctioneel stadion

17 nov 2024 16:50
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nieuw stadion #44
Ik heb de Boschpoort-tijden nooit meegemaakt, dus ik heb ook niets met die locatie.
Kan me niet voorstellen dat er op die locatie een stadion gebouwd gaat worden. Qua infrastructuur niet al te best (1 van de drukste punten van Maastricht qua verkeer) en denk dat men ook geen stadion wil op wandelafstand van het stadscentrum.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarelke, M-MVV

18 nov 2024 08:30
Sjarelke
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Nieuw stadion #45
Als men een stadion van slechts 8.000 toeschouwers gaat maken is dat weer typisch een oplossing van de gemeente Maastricht.
Net zoals de sporthal en het zwembad: allebei te klein. Zeker als je een multifunctioneel stadion wilt hebben zul je een capaciteit van 15.000 moeten hebben, zoals in Leeuwarden. Dan kun je er ook concerten laten plaatsvinden of grotere theaterproducties. Een stadionnetje van 8.000 is echt te klein. Hopelijk komt men tot de conclusie dat dat geen toekomstwaardige oplossing is.

En ja, Maosbrogk heeft gelijk: met de gekozen locatie heb ik ook niets. Het sentimentele gedoe over de Boschpoort, waar al meerdere generaties geen enkele herinnering aan hebben, daar heb ik niet zoveel mee. Mij lijkt deze locatie juist qua ruimte en verkeer veel te beperkt. Stadion De Geusselt ligt op de ideale plek: net bij de entree van de stad, de uitsupporters hoeven de stad helemaal niet in te komen, je kunt hier een grote parkeergarage maken en het huidige parkeerterrein daarboven gebruiken voor het nieuwe stadion. Het enige probleem is dat de kantoren rond de huidige Geusselt niet van de gemeente zijn. Laat daar een architectenbureau (waar we er veel van hebben in deze stad) nou eens een mooie oplossing voor bedenken. 'Bezint eer ge begint' zou ik zeggen. Voordat hier overigens echt een nieuw stadion ligt zijn we waarschijnlijk alweer 10 jaar verder.....en na gisteren gezien te hebben: 10 tussenjaren..

Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden