nieuw stadion
- Boschpoort
-
- Administrator
-
Re: nieuw stadion
23 Oct 2025 14:14- MVV heeft het ambitieuze plan om wel degelijk op het Monditerrein een nieuw stadion te bouwen met een capaciteit van 8000-10000 plaatsen (in de bouw zal rekening gehouden worden met een eventuele uitbreiding van zitplaatsen). De gemeente heeft eerder vastgesteld dat het Monditerrein daar net voor in aanmerking zou komen, maar daarbij was MVV als belanghebbende partij niet bij betrokken. De gemeente heeft in hun quickscan een ander stadion voor ogen dan MVV. Volgens plannen van MVV kan het uitstekend op die Mondi-locatie. En het Geusseltgebied kan goed benut worden voor extra woningbouw van 380 woningen. In het nieuwe stadion zou ruimte zijn voor bedrijven als Jumbo en Action. Maar ook voor skyboxen, goede businessclub en supportershome. MVV heeft hierover vandaag (22 oktober 2025) met de wethouder en vastgoedafdeling gesproken. MVV stelt zich in deze kwestie nu wat assertiever op dan voorheen. Een nieuw stadion biedt zoveel meer kansen om structureel een gezonde club te worden en te blijven.
- Trainings- en kantoorfaciliteiten hoeven niet in het nieuwe stadion zelf aanwezig te zijn. Dat zou ook elders in Maastricht kunnen.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
24 Oct 2025 12:26Ze hebben een kostenplaatje laten maken wat de bouw van een nieuw stadion nu eigenlijk gaat kosten!
Als je kijkt naar waar er ook gebouwd word men altijd ruim boven het geplande budget uitkomt houden ze daar wel genoeg rekening mee of laten ze het er op aan komen?…..mvrgr Ampa.
- Mosae
-
- Platinum Member
-
- Zwegel
-
- Platinum Member
-
24 Oct 2025 16:34Voordat de eerste schop de grond in gaat is er nog heel wat water door de Maas gestroomd.
Als de plannen straks concreet gaan worden zullen de eerste tegenstanders zich wel gaan melden.
Ben benieuwd wie de eerste beschermde sprinkhaan of mier gaat aantreffen in dit gebeid.
En zo niet zal de grond wel verontreinigd zijn of iets deergelijks.
Ik verwacht de eerste 10 jaar nog niks in ieder geval.
- Mosae
-
- Platinum Member
-
24 Oct 2025 17:33Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Sjonnie
-
- Away
- Platinum Member
-
24 Oct 2025 17:35Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Sjevraoje
-
- Away
- New Member
-
24 Oct 2025 18:05| Club | Stadion | Bouwjaar | Capaciteit | Kosten |
|
|
|
|
|
|
| SC Cambuur | Kooi Stadion | 2022–2024 | 15.000 | ca. vijfentwintig miljoen euro |
| RAAL La Louvière | Easi Arena (België) | 2024–2025 | 8.050 | ca. achttien miljoen euro |
Ik vind dat stadion van cambuur er echt heel sjiek uit zien.
- Maosbrögk
-
- Platinum Member
-
24 Oct 2025 23:52Ook nu heb ik het gevoel dat het onhaalbaar is. Het zou wel de enige échte redding van MVV zijn. Er is goed over nagedacht, goed onderbouwd, maar ik vrees de houding van de gemeente. Een gemeente die altijd topsport heeft tegengehouden ipv gestimuleerd. Het zou mij ten zeerste verbazen als ze nu opeens zouden meewerken.
Wat ik mij ook afvraag: stel dat we nieuw stadion gaan bouwen. En de Geusselt wordt woningbouw. Wie koopt dan de huidige eigenaar uit?
- daan4suz
-
- Away
- Junior Member
-
25 Oct 2025 09:42Zwegel wrote: Mensen, het zijn maar plannen !!
Voordat de eerste schop de grond in gaat is er nog heel wat water door de Maas gestroomd.
Als de plannen straks concreet gaan worden zullen de eerste tegenstanders zich wel gaan melden.
Ben benieuwd wie de eerste beschermde sprinkhaan of mier gaat aantreffen in dit gebeid.
En zo niet zal de grond wel verontreinigd zijn of iets deergelijks.
Ik verwacht de eerste 10 jaar nog niks in ieder geval.
Als ik het goed gelezen heb loopt het huidige huur contract tot 2030, dus als je een nieuw stadion wilt, dan moet je vaart maken als je voor die tijd klaar wilt zijn. Anders moet je waarschijnlijk weer een langjarig contract op de huidige plek tekenen en zal het nieuwe stadion er in ieder geval niet snel komen. Ik reken op 1.5 - 2 jaar om de grond bouwklaar te maken en het stadion en de voorzieningen te bouwen. Het geregel (grond ruil, vergunningen, etc) voordat begonnen kan worden duurt ook zeker een jaartje of zo, dus in mijn optiek moet in de komende 1.5 jaar de kogel door de kerk. Anders wordt het moeilijk. Maar hoe sneller de beslissing er is, deste beter.
- Mosae
-
- Platinum Member
-
25 Oct 2025 10:04Please Log in or Create an account to join the conversation.
- RoedWitHart
-
- Premium Member
-
25 Oct 2025 10:35- de gemeente hoeft er zelf geen 7 miljoen in te stoppen;
- de doorontwikkeling van Belvedère krijgt een flinke stimulans met komst van MediaMarkt, Jumbo en Action in het stadion;
- er komen zelfs meer parkeerplaatsen dan oorspronkelijk gepland op de Mondi-locatie;
- er komt ruimte voor bijna 400 nieuwe woningen op de plek van De Geusselt;
- MVV wordt zelf stadioneigenaar (dan hoeft de gemeente zich daar geen zorgen meer over te maken).
Dat zijn m.i. vijf sterke en nieuwe argumenten t.o.v. het eerste plan in de eerste quickscan door de gemeente Maastricht.
Een betere aansluiting op de Noorderbrug zal waarschijnlijk wel nodig zijn om filevorming te voorkomen; het vraagt dus wel wat van de logistiek.
- Hartmans1973
-
- Elite Member
-
25 Oct 2025 14:17De drukte blijft toch gewoon hetzelfde alleen de andere kant op.
Voor mijn persoonlijk betekent het dat ik met de fiets kan of met de bus naar centrum en vandaar uit loop! Ik denk dat het plan uitgewerkt moet worden. Ik zie alleen maar voordelen.
Nieuw stadion
Meer inkomsten
De winkels wat aan die kant weg moeten. En in het stadion zouden kunnen beter voor dat gebied.
Betere aansluiting naar centrum vanaf daar.
Eindelijk een professionele uitstraling
Muziekgieterij wat richting stadion zou kunnen.
Misschien meer evenementen van Vrijthof richting stadion.
Op de plaats oude stadion nieuwe woningen al denk ik dan als er te kort aan woningen is bouw een wolkenkrabber op die oude plaats weinig ruimte nodig voor heel veel woningen.
Het kost de gemeente geen geld alleen medewerking.
Ik hoop dat het snel helemaal uitgewerkt is en Dat ze snel beginnen met bouwen dan kunnen we als club eindelijk vooruit!
- LRB
-
Topic Author
- Platinum Member
-
25 Oct 2025 16:52Sjoen gesjreeve Hartmans!Hartmans1973 wrote: Ik snap niet dat zoveel mensen het hebben over drukte op de noorderbrug!
100% met ins, zeivere um te zeivere
De drukte blijft toch gewoon hetzelfde alleen de andere kant op.
zjus !
Voor mijn persoonlijk betekent het dat ik met de fiets kan of met de bus naar centrum en vandaar uit loop! Ik denk dat het plan uitgewerkt moet worden. Ik zie alleen maar voordelen.
iech ouch; inds dao gein stadsbösse wie vreuger mie nao de Geusselt goon veur wedstrije en iech haaf blind bin ( dus neet mie kinne rije met miene wagel), mot iech steeds vao de stassie en ouch trök deiks ( de bös stopt vaanwege risiko deiks neet mie bij de Geusselt of halte WVV...)
Daobij woene de mieste aon de Mestreechse kant vaan de Maos
Nieuw stadion
Meer inkomsten
De winkels wat aan die kant weg moeten. En in het stadion zouden kunnen beter voor dat gebied.
Betere aansluiting naar centrum vanaf daar.
Eindelijk een professionele uitstraling
Muziekgieterij wat richting stadion zou kunnen.
Misschien meer evenementen van Vrijthof richting stadion.
Zjus; kiek meh nao aandere plaotse boe e nuij stadion steit
Op de plaats oude stadion nieuwe woningen al denk ik dan als er te kort aan woningen is bouw een wolkenkrabber op die oude plaats weinig ruimte nodig voor heel veel woningen.
zjus; woenintekort opgelos!
Het kost de gemeente geen geld alleen medewerking.
Ik hoop dat het snel helemaal uitgewerkt is en Dat ze snel beginnen met bouwen dan kunnen we als club eindelijk vooruit!