Nieuw stadion
18 nov 2024 09:37
Larsbak schreef : Inleiding: ''MVV onderzoekt de mogelijkheden voor de bouw van een nieuw stadion''
Verderop: ''Interim-directeur MVV is niets bekend over stadionplannen''
Wie heeft deze opdracht gegeven ? Erik Noor ?
Ik snap dat je vooral een grap maakt, maar de groep ondernemers natuurlijk. Een interim-directeur ga je geen tijd laten verspillen aan dit soort strategische keuzes die 5 tot 10 jaar vooruit denken behoeven. Een interim-directeur moet lekker de tent nu draaiende houden.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
18 nov 2024 11:22
Dat het de groep ondernemers is, lees je dan graag terug. Niet iedereen volgt MVV op de voet om dit te kunnen concluderen.
Plausibel dat deze interim-directeur daar niet van op de hoogte is, maar erg onwaarschijnlijk dat niemand binnen de directie van MVV hier iets vanaf weet. Waarom komt dan Jean Boelen aan het woord?
18 nov 2024 11:26
18 nov 2024 11:29 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Larsbak schreef : Dat het de groep ondernemers is, lees je dan graag terug. Niet iedereen volgt MVV op de voet om dit te kunnen concluderen.
Plausibel dat deze interim-directeur daar niet van op de hoogte is, maar erg onwaarschijnlijk dat niemand binnen de directie van MVV hier iets vanaf weet. Waarom komt dan Jean Boelen aan het woord?
Hoogstwaarschijnlijker lijkt me dat de Limburger loopt te wroeten in zaken waar diverse partijen hebben besloten het voortraject in de luwte te doen met hier en daar wat afspraken over geheimhouding. De reactie van Boelen lijkt me een diplomatiek antwoord. Tuurlijk weet hij er van. Ik verwacht in januari een plan die aan de gemeenteraad wordt voorgelegd , met financiële onderbouwing en de wensen van mvv wbt de gemeente
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle
19 nov 2024 06:08
Wellicht een nieuw topic, maar ik plaats het toch maar hier. Bron: De Nieuwe Ster van 19-11:
De Japanse-Nederlandse investeerder Deshima Football Consultancy BV gaat de komende jaren investeren in MVV. Het Maastricht Collectief heeft De Nieuwe Ster bevestigd dat er gesproken wordt met een Japans-Nederlandse investeerder.
De Japanners brengen - zo is vernomen - structureel geld in, waardoor de buffers van MVV stijgen en ook de begroting kan gaan groeien. Uit een vacature die MVV opengesteld heeft voor een nieuwe algemeen directeur blijkt dat de club de begroting wil laten groeien naar 7 miljoen euro. Nu is die nog ruim 4 miljoen euro.
Het Maastricht Collectief heeft de afgelopen maanden - buiten het zicht van de media - uitgebreid met de Japanners kennisgemaakt. De afgelopen week is er op hoofdlijnen overeenstemming bereikt over de belangrijkste punten van de samenwerking.
Op termijn worden de Japanners voor 50% aandeelhouder bij MVV. Het Maastricht Collectief krijgt de andere helft van de aandelen. Het Gouden Aandeel dat van de Vereniging MVV is, moet garanderen dat alle kern- en clubwaarden van MVV onaantastbaar zijn. In de Raad van Commissarissen krijgen het Maastricht Collectief en de Vereniging MVV drie commissarissen, de Japanners mogen er twee leveren.
Deshima Football Consultancy BV brengt behalve geld ook voetbalkennis, internationale ervaring en een internationaal netwerk mee naar Maastricht. Het Japans-Nederlandse bedrijf is betrokken bij clubs in de hoogste Japanse voetbalklasse, de J-League.
Het Maastricht Collectief dat MVV begin dit jaar van de ondergang redde en de Japanse investeerder hebben uitgesproken dat ze de bouw van een nieuw stadion en een nieuw trainingscomplex willen onderzoeken en daarin ook willen investeren.
De Japanners willen via MVV commerciële kansen verkennen en benutten. Daarmee wordt onder meer gedoeld op het aantrekken van grote internationale sponsors. De handelsbetrekkingen tussen Nederland en Japan zijn 450 jaar oud en daarmee kan MVV interessant zijn voor internationale bedrijven die in beide landen zakendoen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle
19 nov 2024 06:53
Verrassend nieuws, mooi dat niet eerder iets naar buiten is gekomen.
Stom, in Japanners heb ik meer vertrouwen dan in Amerikanen. Nergens op gebaseerd, maar puur een gevoel.
Ik word er vrolijk van, van dit nieuws.
19 nov 2024 09:53
ErikOranje
Senior Boarder
Als MVV ooit in de buurt wil komen van clubs als Zwolle en Heracles, moet dat in een andere accommodatie. Het huidige stadion voldoet simpelweg gewoon niet om hier meer uit te halen dan wat er op dit moment in zit.
Natuurlijk is het zo dat als je tegen Telstar voetbalt je geen 20 skyboxen kunt verkopen, maar op dit moment heeft MVV er zelf 0. Met wat creativiteit worden kantoorruimten op vrijdagavond ingezet voor extra commerciële ruimten, maar hier zit weinig mogelijkheden meer in. Als je nu als grote organisatie een ruimte wil hebben om gasten te ontvangen is die er simpelweg gewoon niet.
Extra lastig is het ook dat zowel MVV als de Gemeente geen eigenaar is van het grootste deel. De ruimten rondom het stadion waren ooit te koop voor 16 miljoen euro en dan was je eigenaar geworden van alles. Maar dan heb je nog steeds een heel gedateerd stadion en ruimten die niet zijn ingericht om in het belang van het voetbal te worden ingezet.
Vraag is als je een partij hebt die dit geld wil inbrengen (of lenen)..... doe je er dan goed aan om deze ruïne te kopen of kun je beter met dat budget een ander stadion laten bouwen.
Ik ben benieuwd naar de resultaten van het onderzoek. Want ik denk dat je een aantal zaken redelijk clean en cijfermatig kunt onderbouwen. Wat kost het ons (en de Gemeente) de komende jaren om te blijven in het stadion. Wat moet er echt veranderen om een minimale basis te creëren voor betaald voetbal, nog los van de wensen om erop vooruit te gaan. En wat kost het alternatief? Daar zul je met alle partijen over in gesprek moeten gaan. Want uiteindelijk kunnen we pleisters blijven plakken in de Geusselt, ooit kosten al die pleisters samen ook een hele boel. En dan moet je je afvragen of een alternatief niet beter is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, De_Lange, Kay
19 nov 2024 16:50
Voetbalfanaat
Senior Boarder
Het is ook bizar te noemen, dat een club als MVV zo’n lage begroting heeft van nog geen 4 miljoen euro. Ik denk dat we daarmee weer laatste staan op de ladder. Nog onder Telstar en Oss. En dat terwijl er bij ons 3x zoveel man op de tribune zit.
MVV heeft inderdaad geen business ruimtes, wat denk je wat zo iets alleen al niet op levert tegen bijvoorbeeld Feyenoord?
Een nieuw stadion met in eerste instantie 8.000 plekken, goede commerciële ruimtes, andere partijen die er ook inzitten (winkels, bedrijven etc) die ervoor zorgen dat de algehele huur vrij laag is. Dat zal zoveel extra inkomsten genereren, en is goed voor zowel de stad, de commerciële partijen maar bovenal de club. 8.000 zou perfect zijn denk ik, en dan met de optie om snel en gemakkelijk uit te kunnen bouwen naar 10/12.000 zoals een Zwolle.
Nu al een stadion neerzetten van 15.000 is killing en zal zorgen voor een extreem dode sfeer als er maar 5.000 zitten. Ik heb liever een kleiner stadion dat ram vol zit. Daarom denk ik dat 7/8.000 echt perfect is op dit moment
De volgende gebruiker (s) zei dank u CatenaccioMestreech
19 nov 2024 16:56
19 nov 2024 16:59 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Voetbalfanaat schreef : Het is ook bizar te noemen, dat een club als MVV zo’n lage begroting heeft van nog geen 4 miljoen euro. Ik denk dat we daarmee weer laatste staan op de ladder. Nog onder Telstar en Oss. En dat terwijl er bij ons 3x zoveel man op de tribune zit.
MVV heeft inderdaad geen business ruimtes, wat denk je wat zo iets alleen al niet op levert tegen bijvoorbeeld Feyenoord?
Een nieuw stadion met in eerste instantie 8.000 plekken, goede commerciële ruimtes, andere partijen die er ook inzitten (winkels, bedrijven etc) die ervoor zorgen dat de algehele huur vrij laag is. Dat zal zoveel extra inkomsten genereren, en is goed voor zowel de stad, de commerciële partijen maar bovenal de club. 8.000 zou perfect zijn denk ik, en dan met de optie om snel en gemakkelijk uit te kunnen bouwen naar 10/12.000 zoals een Zwolle.
Nu al een stadion neerzetten van 15.000 is killing en zal zorgen voor een extreem dode sfeer als er maar 5.000 zitten. Ik heb liever een kleiner stadion dat ram vol zit. Daarom denk ik dat 7/8.000 echt perfect is op dit moment
Je haalt de woorden uit m'n mond.
Als je dan inderdaad een stadion hebt waar 8.000 man in kunnen met alles er op en er aan.
Supportershome, plek voor de spelers, en skyboxen die je aan sponsoren kan aanbieden.
Een trainingscomplex zodat je naar gras over kan stappen.
Dan kun je eindelijk eens echt een beetje stappen maken.
Tijd voor maken pagina: 0.225 seconden