Transfergeruchten seizoen 2012/2013
29 aug 2012 17:38
Maosbrögk
Platinum Boarder
Genk stalt Stef Peeters bij MVV
29/08/2012 16:24 1 reacties
Stef Peeters zal dit seizoen naar alle waarschijnlijkheid door Genk uitgeleend worden aan MVV. De middenvelder moet de nodige ervaring opdoen bij de Nederlandse club.
Peeters verzamelde het afgelopen seizoen wel wat speelminuten maar dit seizoen komt hij niet aan de bak bij Genk. Daarom raadt trainer Mario Been hem aan de nodige ervaring op te doen in de Nederlandse Jupiler League bij MVV.
"Stef Peeters is nagenoeg rond met MVV. Er moeten nog kleine dingen worden afgerond. Dat vind ik fijn omdat ik veel vertrouwen heb in Stef Peeters maar gezien de situatie die wij op dit moment hebben met middenvelders is het voor Stef heel moeilijk om op een basisplaats te verwerven en in ons beloftenteam kan hij niet zo heel veel meer leren", legt Been uit.
"Daarom hebben wij vanuit onszelf gezegd dat hij deze kans met beide handen moet aannemen. Het lijkt op een stapje terug maar door daar te gaan voetballen kan hij twee stappen vooruit zetten en dan zou hij in mijn optiek in de toekomst een vaste waarde voor KRC Genk kunnen worden."
Auteur: Robby Morren
Bron:
www.voetbalkrant.com
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983
Discussie gesloten.
29 aug 2012 17:58
Na zijn debuut voor Genk was dit te lezen. Technisch begaafde middenvelder komt altijd van pas.
Daar kwam pas verandering in toen Jelle Vossen het verlossende openingsdoelpunt maakte. Vanaf dat ogenblik was het voor de landskampioen een fluitje van een cent en kon Mario Been zich de luxe permitteren twee applauswissels door te voeren.
Barda ging naar de kant voor Benteke, Daniel Tözser werd vervangen door Stef Peeters.
Voor Stef Peeters was het meteen zijn debuut in de hoogste klasse. Op 21 juli 2009 maakte hij zijn opwachting in de oefenmatch tegen PSV, maar daarna verdween hij in de anonimiteit. Heel opmerkelijk: vrijwel onmiddellijk na de komst van Mario Been kwam hij weer aan de oppervlakte.
'Ik heb heel erg het gevoel dat de trainer in me gelooft', zegt de negentienjarige middenvelder uit Neerglabbeek, die qua postuur en stijl doet denken aan Daniel Tözser.
Hij speelt al sinds zijn zevende bij Genk en volgt momenteel het eerste jaar maatschappelijk assistent aan de XIOS Hogeschool in Hasselt.
'Voorlopig valt die combinatie goed mee', zegt hij. 'Ik heb minder lesuren dan tijdens mijn middelbare studies in het Sint-Jan Berchmanscollege in Genk. Hoe dat in de toekomst gaat verlopen, zien we wel. Ik kan het topsportstatuut aanvragen, maar voorlopig is dat nog niet nodig.'
Contract
Stef Peeters maakte bij zijn eerste confrontatie met de pers een heel degelijke indruk. Welbespraakt, vriendelijk, geciviliseerd: zo kom je ze niet elke dag tegen. Geen wonder dat de club met zo'n speler verder wil. Wellicht tekent hij deze week een contract voor anderhalf seizoen met optie voor een bijkomend jaar. Ook in de spelersgroep ligt hij goed.
'We noemen hem altijd Stefanie, Nadson is ermee begonnen', lacht Elyaniv Barda. 'Maar ernstig, we hadden snel door dat die jongen een groot talent is voor de toekomst. Het pleit voor de trainer dat hij hem een kans geeft.'
Jeugdtrainer Michel Ribeiro denkt dat Peeters het ver kan schoppen.
'Stef heeft een uitstekend spelinzicht en combineert dat met een verfijnde balbehandeling en traptechniek', preciseert de 36-jarige ex-prof. 'We waren in de jeugdreeksen ook altijd heel tevreden over zijn mentaliteit. Hij moet wel nog werken aan zijn snelheid en leren doseren. Hij heeft immers de neiging om altijd de bal op te eisen.'
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life
Discussie gesloten.
29 aug 2012 18:09
Misschien is dit een goede invulling voor de #10 positie? Vind het jammer voor Voorjans en Smeets, maar zou deze jongen dan toch eens op die positie willen zien, of CM. Gezien de lovende reacties in het bovenstaande artikel.
Discussie gesloten.
29 aug 2012 18:25
Luk t mvv deze sjpeuler veur un jaor te heure..
Doen veer mit vur den titel! dit is unne topper in wording! unne creative mid veur ala Brulls.
De volgende gebruiker (s) zei dank u izzo
Discussie gesloten.
29 aug 2012 18:51
Wat motte veer daor noe weer met? Höbbe toch middevelders genoog?
MVV, Door Dik En Door Dun
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983
Discussie gesloten.
29 aug 2012 19:05
wat noe als lance get euverkump? daan höbste smeets dat klop.. mer wat es smeets ouch get euverkump??
loat mer kaome:)
Discussie gesloten.
29 aug 2012 19:06
HIER!! schreef : Luk t mvv deze sjpeuler veur un jaor te heure..
Doen veer mit vur den titel! dit is unne topper in wording! unne creative mid veur ala Brulls.
geluijf miech mer ..mit of zonder Peeters doen veer mit veur de top 3 positie
Discussie gesloten.
29 aug 2012 19:10
Boredass
Platinum Boarder
Robin schreef : Wat motte veer daor noe weer met? Höbbe toch middevelders genoog?
Middevelders genoeg? We hadden met smeets, voorjans, rutjes , van hyfte 4 echte middevelders.
Dan waren er wel nog wat andere spelers die er kunnen spelen, maar dan moet je gaan schuiven.
Ik heb gehoord dat die Peeters een absolute meerwaarde kan zijn. Sterk linkerbeen, goede vrije trap, creatief
En dat ontbreekt nog wel eens bij mvv vind ik.
Mss jammer voor Smeets en Voorjans, maar wie weet kunnen we deze jongen uiteindelijk ook definitief overnemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, izzo
Discussie gesloten.
29 aug 2012 19:47
Smeets en voorjans krijgen zeker genoeg speelminuten.. nu zijn we tenminste wat breder op het middenveld. denk niet dat peeters vrijdag al aan de aftrap staat.. pas na 2 weken ofzo..eerst ritmegevoel opdoen bij ons goedlopende clubke!
daarbij vind ik dat hierbij de regel geldt: Neffer sjains ah winning tiem!
denk niet dat trost zomaar iemand aantrekt. Denk ook niet dat Been deze speler ergens anders wilt laten rijpen alsie niet goed genoeg was. Hij ziet dus ook potentie in hem en geeft aan dattie niet heel ver van het eerste afzit (Been wilt hem volgend jaar erbij hebben).
weet zeker dat lance en bryan daar staan op momenten dat het moet! deze versterking kun je alleen maar zien als een "+."
3 mei 2013.. zit dat alvas mer in dn agenda:)
Wie prachtig zow t zien.... ouch nog tege FSC.
Discussie gesloten.
29 aug 2012 20:39
We hebben al een redelijk elftal maar met peeters erbij hebben we toch een goed elftal die gast kan echt wel voetballen..
Discussie gesloten.
29 aug 2012 21:11
Wow ik was al blij als we niemand meer kwijt zouden raken voor 1 sept
. Hier had ik echt niet meer op gerekent .
Discussie gesloten.
29 aug 2012 21:34
29 aug 2012 21:35 door Armand.
Toptalentje, geloof me maar. Ik ben fan van Genk en ga zowat elke thuiswedstrijd kijken.
Dit zei iemand op facebook dus hopelijk gaat het door
Discussie gesloten.
29 aug 2012 21:41
Dat zegt weinig Armand , hij heeft maar een paar invalbeurten in de benen als ik me niet vergis ..lol
Discussie gesloten.
29 aug 2012 21:47
29 aug 2012 21:48 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
2 nieuw aanwinsten (als het goed is..)
Dus dit jaar wordt zeker een top 5 plaats, maar GEEN Play-Offs ???
Hahaha
3 wedstrijden gespeeld en al aan het dromen, dat mag gelukkig
Discussie gesloten.
29 aug 2012 22:40
29 aug 2012 22:43 door Sandro.
MVV huurt Stef Peeters (20) van Genk
MVV staat op het punt om de Belgische middenvelder Stef Peeters aan de selectie toe te voegen. De 20- jarige speler staat onder contract bij Racing Genk, dat hem wil laten rijpen bij een club op een lager niveau. Beide clubs zijn vrijwel akkoord over een verhuur. De Maastrichtenaren, die geen budget meer voor nieuwe spelers hebben, zouden geen financieel offer hoeven te doen.
Voetbal
van onze verslaggever
Peeters komt niet aan de bak bij Genk door de grote concurrentie, maar de Belgische club ziet in hem een speler die in de toekomst van waarde kan zijn. Op advies van trainer Mario Been werd MVV gepolst of er interesse was voor de middenvelder. De eredivisionist, die Peeters al op de scoutinglijst hadden staan, aarzelde geen moment. ,,Stef heeft een uitstekende pass in de benen en heeft veel talent", meent trainer René Trost. ,,We hebben dan ook besloten deze kans te pakken. Het is goed voor MVV en het is goed voor Genk. Hij kan meer in de eerste divisie leren dan bij de beloften in België.
De Limburger website
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.313 seconden