Fortuna Sittard - MVV Maastricht

13 dec 2012 13:23 13 dec 2012 13:24 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #241
dat de derby altijd wel op goede belangstelling mocht rekenen bewijzen deze krantenartikelen uit de heel "aw does"
uit de voor "combi-tijd"

1957

1963 ( leuk het kleine vetgedrukte deel: 4.000 auto's en 5 tot 6.00 fietsers en brommers)

1965 (extra treinen!)

1985 (extra treinen!)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Satinius

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2012 14:51
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #242
De voorbeschouwingen van DDL:

MVV vol zelfvertrouwen naar Sittard

Met het nodige zelfvertrouwen en een vrijwel volledig fitte ploeg stapt MVV vrijdagavond in de bus voor de kortste trip van het seizoen, naar Sittard. De Maastrichtenaren wonnen al vier jaar niet meer bij Fortuna, maar zijn dit seizoen nog steeds ongeslagen in uitwedstrijden. Trainer René Trost verwacht van zijn spelers dat ze ook in de derby de regie in handen zullen nemen. ,,Zowel Fortuna als MVV is een hecht team. Ik denk dat wij qua voetballend vermogen wat meer kwaliteit hebben. Ik ga er vanuit dat we meer balbezit zullen hebben en zo ook kansen zullen krijgen. Fortuna moet het, denk ik, net wat meer van opportunisme hebben.”

Nathan Rutjes keert na zijn blessure weer terug in zijn vertrouwde rol als aanjager op het middenveld. Leroy Labylle zakt een linie en speelt weer als linksback. Sjoerd Winkens neemt daardoor plaats op de bank. Sven Braken (geschorst) en Nick Kuipers (geblesseerd) ontbreken. Trost heeft deze week min of meer bewust niet al te zeer de focus gelegd op het fenomeen derby. ,,Ik denk dat ze bij Fortuna daar iets meer op gebrand zijn. De situatie van de club is niet rooskleurig, dan kan je als trainer rond zo’n wedstrijd een gemeenschappelijke vijand creëren. Dat zou ik ook doen. Ik wil in ieder geval dat mijn spelers naar deze wedstrijd toeleven zoals ze dat altijd doen. We gaan niet plots gekke dingen doen. Al zal ik er met mijn technische staf uiteraard voor zorgen dat ze zo scherp mogelijk aan de aftrap staan.”

Opstelling MVV: Castro, Stankov, Verdellen, Knops, Labylle, Rutjes, Van Hyfte, Smeets, Schreurs, Veldmate, Esajas.

En...

Rajcomar grote afwezige tegen MVV

Prince Rajcomar is de grote afwezige bij Fortuna Sittard in de derby tegen MVV (vrijdag, 20.00 uur). De spits, aan het begin van dit seizoen overgekomen van MVV, kampt met een geïrriteerde kniepees en moet voorlopig rust houden. Rajcomar liep de blessure afgelopen maandag op tijdens een wedstrijd met het tweede team van Fortuna. Ook Fernando Ricksen ontbreekt op het appel. Hij heeft een rugblessure die verschijnselen van een hernia vertoont.

Trainer Wil Boessen van Fortuna Sittard is ervan overtuigd dat het duel tegen MVV beslist wordt op details. Om die reden verlangde de oefenmeester opperste concentratie en inzet tijdens de afsluitende training. Een eis die hij ook zichzelf oplegde. Alert als hij was, zag hij iemand vanaf de tribune – Fortuna trainde in het stadion – opnamen maken van de tactische training, sprak de man daarop aan en vroeg de camera op te bergen. “Het gaat om kleine dingen. De details gaan vrijdag bepalen wie de derby wint."

Boessen verwacht een open duel met twee aanvallende ploegen. "Ik hoop dat het reclame voor het voetbal wordt, zeker omdat het stadion zo goed als vol zit. De spelers hoef ik in elk geval niet te motiveren." Over het tactisch strijdplan dubt Boessen nog. De coach is beducht voor de aanvallende kracht van MVV en vraagt zich af of hij niet iets meer defensieve zekerheid moet inbouwen. "Die beslissing neem ik pas op de dag van de wedstrijd."

Opstelling Fortuna: Kaya, Hendrickx, Dreesen, Janssen, Schroyen, De Boer (of Diaz), Kruijsen, Voorn, Khalouta, N'Koyi, Cevik.

13 dec 2012 16:19
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #243
De alwetende Spreekt:

1-3. Schreurs en Veldmate (eerste helft)
Schreurs (tweede helft)

Zonder inzet, geen waardering
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

13 dec 2012 17:17
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #244
Spreekwoorden.nl:

U heeft gezocht op Prince
Dit heeft 6 resultaten opgeleverd.

1. De Prince op het witte paard.
De ideale man om mee te trouwen.

2. Hij is met de Prince over de Maas geweest.
Hij heeft al heel wat moeilijkheden overwonnen.

3. Hij weet van de Prince geen kwaad.
Hij weet er niets van af; hij is er niet bij betrokken.

4. Dat is een dag voor de Prince.
Dat is een verloren dag.

5. Hij heeft de Prince gesproken.
Hij heeft teveel gedronken.

6. Het tij gaat zijn keer het past op Prince noch heer
Je moet de gelegenheid benutten als hij komt.
Het tij is verlopen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, opadiehard

13 dec 2012 17:17 13 dec 2012 17:19 door Boschpoort.
the king
Bezoeker
Bezoeker
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #245
sorry voor de 2 lange berichten krijg ze niet gewist,
wou alleen maar even een vragen of prince soms geirriteerd is
omdat hij aan de verkeerde kant speelt als hij al speelt :schamen:

EDIT MOD: done

13 dec 2012 20:31
the king
Bezoeker
Bezoeker
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #246

the king schreef : sorry voor de 2 lange berichten krijg ze niet gewist,
wou alleen maar even een vragen of prince soms geirriteerd is
omdat hij aan de verkeerde kant speelt als hij al speelt :schamen:

EDIT MOD: done

dank je wel

13 dec 2012 20:41
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #247
Okay,onze missie tegen Fortuna is standaard , minimaal 4 punten uit 2 wedstrijden...anders is het seizoen niet geslaagd :)

Ook tegen Fortuna verwacht ik dat we goed uit de startblokken komen, net zoals tegen Helmond.

Helmond was een wijze les !!!! met 10 man nog de betere partij zijn..daar moet een verklaring voor zijn.

:evil: "PAK ZE BIJ DE STROT EN VREET ZE OP" :evil:

Prognose: Fortunezen - SuperSjenge 1 - 3

13 dec 2012 22:27
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #248
Twee opvallende uitspraken (naar mijn idee althans) van Trost in de voorbeschouwing:

,,Zowel Fortuna als MVV is een hecht team. Ik denk dat wij qua voetballend vermogen wat meer kwaliteit hebben. Ik ga er vanuit dat we meer balbezit zullen hebben en zo ook kansen zullen krijgen. Fortuna moet het, denk ik, net wat meer van opportunisme hebben.”

Trost heeft deze week min of meer bewust niet al te zeer de focus gelegd op het fenomeen derby. ,,Ik denk dat ze bij Fortuna daar iets meer op gebrand zijn…”

Dat is eigenlijk het verhaal van de laatste jaren. Voetballend waren we niet minder. Vaak hadden we meer balbezit. Maar we verloren wel steeds. En met name omdat de wil om te winnen aan Sittardse zijde groter was. Meer opportunisme, meer strijd, meer passie en veel meer het derby gevoel in het hoofd hebben. Dat miste ik de laatste edities in Sittard steeds aan onze kant. Hopelijk is dat morgen anders. Ik hoop dat Trost en z'n team de jongens op scherp krijgen. Want dat is nodig!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Fabrice

13 dec 2012 23:10
Hughes
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #249

Jim Cemint schreef : Twee opvallende uitspraken (naar mijn idee althans) van Trost in de voorbeschouwing:

,,Zowel Fortuna als MVV is een hecht team. Ik denk dat wij qua voetballend vermogen wat meer kwaliteit hebben. Ik ga er vanuit dat we meer balbezit zullen hebben en zo ook kansen zullen krijgen. Fortuna moet het, denk ik, net wat meer van opportunisme hebben.”

Trost heeft deze week min of meer bewust niet al te zeer de focus gelegd op het fenomeen derby. ,,Ik denk dat ze bij Fortuna daar iets meer op gebrand zijn…”

Dat is eigenlijk het verhaal van de laatste jaren. Voetballend waren we niet minder. Vaak hadden we meer balbezit. Maar we verloren wel steeds. En met name omdat de wil om te winnen aan Sittardse zijde groter was. Meer opportunisme, meer strijd, meer passie en veel meer het derby gevoel in het hoofd hebben. Dat miste ik de laatste edities in Sittard steeds aan onze kant. Hopelijk is dat morgen anders. Ik hoop dat Trost en z'n team de jongens op scherp krijgen. Want dat is nodig!!!

Trost bedoelt waarschijnlijk dat ze vooral hun eigen spel moeten spelen en niet in het oppertunistische vechtvoetbal van Fortuna mee moeten gaan. Maar als het voetballend niet lukt dan moet toch de beuk erin, anders verlies je.
In die wedstrijd van vorig jaar had MVV een overwicht en heerste Labylle op het middenveld, maar misten ze uiteindelijk de kwaliteit om Fortuna echt pijn te doen. Die kwaliteit is er nu wel en die hopen we morgen te zien en dan winnen ze.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

13 dec 2012 23:37
LU.
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #250
Sjoen-mestreech schreef:
"Ergens heb ik een slecht voorgevoel. Maar al de hele week kom ik het getal 12 tegen.
dus ik gok op een 1-2 overwinning."
Ik houd het op 12-0.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, opadiehard

13 dec 2012 23:39
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #251
Gut, daar heb je zo'n leukerd van fortunahome. Lekker veel inhoud in je post zeg :applaus:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

14 dec 2012 01:20
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #252
Mer jong kom ik terug van het darten ga ik tanken bij de bp bij de Geusselt komt politie naast me staan en zegt tegen me jong zeg maar tegen iedereen dat die vecht afspraken tegen fortuna morgen niet door gaan het staat er vol met politie zelf marchese zou er staan morgen bij stadion van fortuna,Ik zeg waar heeft u het over maarja even wat gesproken te hebben zou er morgen een hoop zeik komen volgens hun is afgesproken tussen mvv en fortuna supporters.

14 dec 2012 01:55
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #253

Armand schreef : Mer jong kom ik terug van het darten ga ik tanken bij de bp bij de Geusselt komt politie naast me staan en zegt tegen me jong zeg maar tegen iedereen dat die vecht afspraken tegen fortuna morgen niet door gaan het staat er vol met politie zelf marchese zou er staan morgen bij stadion van fortuna,Ik zeg waar heeft u het over maarja even wat gesproken te hebben zou er morgen een hoop zeik komen volgens hun is afgesproken tussen mvv en fortuna supporters.

Vechtafspraken tijdens een buscombi Fortuna-MVV waar al jaren iedere afslag volstaat met politie,het onmogelijk is om bij Fortunafans te komen en waar je bij het minste geringste een stadionverbod zult krijgen. Politie maastricht heeft dus echt een dubbele agenda.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

14 dec 2012 06:54 14 dec 2012 06:54 door Armand.
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #254

Sjotelsplak schreef :

Armand schreef : Mer jong kom ik terug van het darten ga ik tanken bij de bp bij de Geusselt komt politie naast me staan en zegt tegen me jong zeg maar tegen iedereen dat die vecht afspraken tegen fortuna morgen niet door gaan het staat er vol met politie zelf marchese zou er staan morgen bij stadion van fortuna,Ik zeg waar heeft u het over maarja even wat gesproken te hebben zou er morgen een hoop zeik komen volgens hun is afgesproken tussen mvv en fortuna supporters.

Vechtafspraken tijdens een buscombi Fortuna-MVV waar al jaren iedere afslag volstaat met politie,het onmogelijk is om bij Fortunafans te komen en waar je bij het minste geringste een stadionverbod zult krijgen. Politie maastricht heeft dus echt een dubbele agenda.

Tja ik weet het ik stond ook raar te kijken wat die wous allemaal zei

14 dec 2012 08:10
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #255
Zo!
Voetbaldaag!
Venaovend Derby!

ZEIK ZE AOF!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Tijd voor maken pagina: 0.356 seconden