MVV Maastricht - Go Ahead Eagles

24 nov 2012 20:23 24 nov 2012 20:27 door Hughes.
Hughes
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 189
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #166
Geweldig spektakelstuk gisteravond, waarin nogmaals bleek dat MVV heel kwetsbaar is in thuiswedstrijden omdat ze dan niet kunnen inzakken als in uitwedstrijden want vooral thuis willen ze 'iets' laten zien. Hierdoor krijg je open wedstrijden met kansen over en weer en speelt MVV eigenlijk een soort Russisch roulet. Wat mij opvalt is dat ze, ook bij een achterstand, geen echte druk naar voren zetten als ploeg. Ze proberen heel compact te spelen, maar lopen grotendelen van de wedstrijd bij balverlies achteruit, waardoor er voor de tegenstander heel veel ruimtes ontstaat en dat achteruit lopen juist averegs werkt. Na de dubbele wissel van Trost durfde MVV wel naar voren te verdedigen en dat leverde meteen de gelijkmaker en nog bijna de winst op. Nu kwam het gisteravond vooral door het ontbreken van Rutjes en de 'aanwezigheid' van Gillis (die liep alleen maar in de weg en had geen enkele positieve bijdrage), maar MVV heeft ook een achterhoede die het liefst dicht bij de eigen keeper speelt. We zien nu toch haarscheurtjes in een stabiele, degelijke ploeg die zich vanwege de koppositie wil profileren als een geoliede aanvallende machine, en dat is ze nog lang niet.
Ik hoop dat ze volgende week, in Helmond, weer teruggaan naar de basis en er alles aan doen om een goed 'resultaat' te halen en niet om de show te stelen. Dat doen ze vanzelf wel, als ze weer naar een ruime voorsprong counteren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 20:58 24 nov 2012 21:02 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #167
Tja, ieder heeft zijn mening..maar als 1 speler ontbreekt uit het "winning team" hebben we moeite om te winnen.

Gillis heeft zijn best gedaan....we hebben niemand anders voor die positie. Als Bryan de centr.mid uitschakelt hoeft Gillis minder vaak te kiezen tussen 2 vrijstaande middenvelders. Ook van hyfte die de meeste kwaliteit heeft op het middenveld kreeg het alleen niet geregeld en hield zich vooral bezig met "puin" ruimen.

Labylle op het middenveld is een optie, maar Kjell en de Winkens samen zijn ook niet "waterproof" achterin.

Labylle was gisteren de "dupe" , hij stond te aanvallend . Zijn opzet was het middenveld te helpen. Omdat daar de problemen waren, maar de aanval van de Eagles was supersnel. De 3e tegengoal was er 1 uit het boekje, 4 man te laat !!!!

Alleen als we compleet zijn winnen we wedstrijden overtuigend....en vooral tegen de top 6 wordt dit duidelijk.

We spelen een leuke pot voetbal...en hoeven niet terug naar de "basis" . En de "show" stelen vind ik helemaal geen vergelijking....sorry hughes....maar je analyses zijn normaal beter ;)

Gisteren heeft Verdellen hard moeten werken...hij probeerde regelmatig als extra middenvelder te fungeren...en probeerde ook iets te forceren...Het valt mij op dat hij ontzettend "makkelijk" speelt door zijn ervaring. Tegen Nac(beker) zag je wel dat hij meer kan dan nodig is voor de "juup" .

We zijn "fragiel" bij blessures en eigenlijk is dit normaal, onze begroting is niet de hoogste...(we staan wel bovenaan!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 00:06
Hughes
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 189
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #168
Sjraveleer, volgens mij verschillen wij niet zoveel van mening. Ook ik vind dat MVV mensen als Rutjes niet kan missen, je ziet het meteen terug in het spel. Maar je bent het toch met me eens dat MVV in uitwedstrijden een stuk stabieler voor de dag komt dan thuis. Tegen FC Oss en Telstar (bijna gelijk in blessuretijd) was het niet groots en de wedstrijd van vrijdag leek veel op die van tegen Den Bosch, met het verschil dat Den Bosch niet scoorde, maar meer kansen kreeg dan de Eagles. En toen deed Rutjes gewoon mee. Overtuigende overwinningen heb ik zeker thuis niet gezien. Uit spelen is voor dit MVV makkelijker omdat ze dan niet 'hoeven'. Daarom hoop ik ook dat ze komende vrijdag 'zakelijk' de drie punten mee naar huis nemen en dat de vele tegendoelpunten de laatste 2 wedstrijden geen teken aan de wand is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 00:58
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #169
@Hughes: begrijp nu beter je uitleg. Toch denk ik dat het een "vertekend beeld" is.

in de uitwedstrijden zijn we net zo stabiel als thuis. Ik zie vaak 2 scenarios

1: Het speltempo is hoog genoeg , we creëren veel kansen , we zijn effectief...en hebben geen blessures in de basiself.
2: Het speltempo is te laag, we creëren minder kansen, we zijn niet effectief genoeg..en we missen spelers uit de basiself.

Onze eerste uitwedstrijd winnen we door een "houdini" truc in de laatste 10 minuten. Na de wissel van Malcolm
Onze eerste thuiswedstrijd spelen we gelijk, omdat ons middenveld qua kracht gelijk was.(Smeets was wisselspeler!)
Thuis verliezen we van de Spartanen, dit had verschillende oorzaken..maar qua voetbal waren we 'heer en meester"
We spelen nu 2 keer gelijk achter elkaar , de 1e keer door gebrek aan concentratie en de ballen vielen wel erg goed voor Dord en de 2e keer mis je de "motor" op het middenveld...maar toch spelen we gelijk..In de uitwedstrijden zijn de beste spelers vaker compleet geweest, en daarom lijkt het net of we uit beter zijn.

Tuurlijk heeft het ook te maken met de kansen die we missen en moeten de wissel-spelers moeiteloos meevoetballen, maar dat ligt toch iets anders. Het is toch een soort "krachtveld" dat anders wordt bij een aanpassing

Tja en elke wedstrijd tot nu toe kent zijn ups and downs, maar als iedereen fit is, spelen we elk team van de mat. Labylle doet niet mee tegen Sparta wegens te laat komen, maar scoort wel de openingsgoal tegen Den Bosch 4 dagen later? Toeval?

We kunnen dominant spelen of op de counter...dat is mijn conclusie. Maar blessures zijn direct zichtbaar in systeem.

Ik vergelijk elke wedstrijd met de Winning-team-selectie...en die hebben vaker bewezen dat ze elke verdediging kapot spelen.

Als de "machine" loopt zijn we niet te stoppen...dodelijk effectief.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 09:25
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #170
Het verbaasd me dat er 5530, volgens nos teletekst, toeschouwers de wedstrijd bezocht hebben ondanks de bekende maatregelen die voor deze wedstrijd golden.

Draan wie verkes Wullem !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 11:19
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #171

Boer1976 schreef : Kan iemand me vertellen waarom de ultras op Noord stonden ? en waarom ze WEL in het buffervak mochten staan EN op de trap ? terwijl als er normaal 3 12 jarige kinderen gaan zitten de stewards laten zien wie er de baas is ???
Ik veroordeel niemand maar vraag me alleen af waarom er met 2 maten gemeten wordt ??
En als in de rust een paar kids iets doen ze met 5 stewards even verhaal gaan halen..hulde voor de nietsnutten in de rode jassen !!!


Het was duidelijk dat er normaal gesproken niet veel mogelijkheden zijn op noord. De reacties van de gamins waren tekenend. Voor de wedstrijd kwam er een groepje van +/- 10 gamins naar mij toe en de meest brutale van het stel zei: "Sjiek tot geer heij sfeer kòmp make!"
Tijdens de wedstrijd zag ik een een aantal gamins springenterend ieder liedje uit volle borst meezingen, terwijl er onvermoeid met vlaggen werd gezwaaid. Na de wedstrijd sprak een van deze jongens zijn dank uit. Ik ben juist deze jongens zeer dankbaar. Sjiek hoe zij de wedstrijd beleefden. Uit dit soort momenten haal ik motivatie om iets te doen voor onze club. Het zou toch zonde zijn als deze gamins op hun twintigste geen MVV meer hebben.

Ik vind het harstikke normaal dat er op een familie tribune andere regels gelden dan op andere tribunes. De signalen die ik echter krijg van noord wijzen erop dat men is doorgeschoten in de handhaving. Ik wil hier iets mee gaan doen. Ook.... Nee, JUIST als kind moet je kunnen springen in het stadion. Toen ik opgroeide bij MVV was het kindervak een staantribune. Er was veel vrijheid. Mocht er een koejong tussen zitten, dan kreeg deze een berisping. Tegenwoordig wordt blijkbaar een gamin die tijdens de wedstrijd staat al ingesloten door stewards en er wordt gedreigd met een stadionverbod. Wat een contrast!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, damske, Mebwaster, opadiehard, kribbebieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 11:29
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #172

peter ruiver schreef : Het verbaasd me dat er 5530, volgens nos teletekst, toeschouwers de wedstrijd bezocht hebben ondanks de bekende maatregelen die voor deze wedstrijd golden.

Ja wel meer dan verwacht, maar toch 1000 minder als op maandag avond tegen Sparta en vrijdag avond tegen den Bosch, dus het heeft wel een beetje zijn effect gehad jammer genoeg. maar desondanks geen echte tegenvaller.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 15:37
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #173

Snuf schreef :

Boer1976 schreef : Kan iemand me vertellen waarom de ultras op Noord stonden ? en waarom ze WEL in het buffervak mochten staan EN op de trap ? terwijl als er normaal 3 12 jarige kinderen gaan zitten de stewards laten zien wie er de baas is ???
Ik veroordeel niemand maar vraag me alleen af waarom er met 2 maten gemeten wordt ??
En als in de rust een paar kids iets doen ze met 5 stewards even verhaal gaan halen..hulde voor de nietsnutten in de rode jassen !!!


Het was duidelijk dat er normaal gesproken niet veel mogelijkheden zijn op noord. De reacties van de gamins waren tekenend. Voor de wedstrijd kwam er een groepje van +/- 10 gamins naar mij toe en de meest brutale van het stel zei: "Sjiek tot geer heij sfeer kòmp make!"
Tijdens de wedstrijd zag ik een een aantal gamins springenterend ieder liedje uit volle borst meezingen, terwijl er onvermoeid met vlaggen werd gezwaaid. Na de wedstrijd sprak een van deze jongens zijn dank uit. Ik ben juist deze jongens zeer dankbaar. Sjiek hoe zij de wedstrijd beleefden. Uit dit soort momenten haal ik motivatie om iets te doen voor onze club. Het zou toch zonde zijn als deze gamins op hun twintigste geen MVV meer hebben.

Ik vind het harstikke normaal dat er op een familie tribune andere regels gelden dan op andere tribunes. De signalen die ik echter krijg van noord wijzen erop dat men is doorgeschoten in de handhaving. Ik wil hier iets mee gaan doen. Ook.... Nee, JUIST als kind moet je kunnen springen in het stadion. Toen ik opgroeide bij MVV was het kindervak een staantribune. Er was veel vrijheid. Mocht er een koejong tussen zitten, dan kreeg deze een berisping. Tegenwoordig wordt blijkbaar een gamin die tijdens de wedstrijd staat al ingesloten door stewards en er wordt gedreigd met een stadionverbod. Wat een contrast!


Leuk dat jullie zo met deze kids zijn omgegaan en omarmd hebben. :thumbsup:
Laat me denken hoe ooit een tien of twaalfjarig "menneke" zo bij ons op de Angelside (lange staantribuun van de oude Geusselt) kwam staan. Zijn naam was "Maurice-ke", leerde toen ook en en ander van ons en kreeg ook wel eens figuurlijk "een draai om z'n oren" als hij als "gamin" wat te "obstenaot" was... but... the rest is history.... ;)

Mochten de regels e.e.a. Noord bepalde zaken niet toelaten, dan zou ik de kids en hun ouders adviseren om naar de Angelside tribuun te komen, zoals ook Forlaajf, Pinobel, Opadiehard (soms met kleinkind ondertussen), "Pikske" en mijn neefje dat met hun kinderen of neefjes doen.
Want niets is zo leuk als het "manjefieke roedwitte virus" met de paplepel ingegoten krijgen !




Nu we het toch erover hebben: wordt tijd Snuf dat jij ook voor opvolging zorgt... ;)
Zijn best wat oud Angelsiders die je met raad en daad willen helpen...:P :lachen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 17:20
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #174
Sjiek Snuf :applaus: :cheer:
good veurbeeld veur de kids op de noord tribuun. Dat weure de nuije die hards straks. Klasse wie de ultra's höbbe laote zien dat ze echte Mvv supporters zien en gein reuzing zeukers wie ze deks aofgesjèldert weure.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.360 seconden