MVV Maastricht - FC Eindhoven

20 dec 2012 10:30
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #46
90' lang alles geven voor die laatste 3 punten in 2012 !
De allermooiste heenronde ooit: sportief maar ook financieel, nu nog een VOL stadion.

Haw pin!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Schapendonk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2012 11:35
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #47
We moeten ze niet onderschatten, uit hadden we er ook ineens twee in ons eigen netje liggen. Het blijft toch de Jupiler League waar alles mogelijk is. Ik denk 2-0 morgen in een stroeve wedstrijd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Sjotelsplak

20 dec 2012 12:34 20 dec 2012 12:36 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #48

houtengerard schreef : We moeten ze niet onderschatten ....

maak je maar geen zorgen Sjra; Pinobel, Sjraveleer en ik waren op de training en zagen dat het goed was :thumbsup:

De training werd goed bezocht, wat meer dan normaal; naast de vaste hardcore crew van oud-spelers, kwam Noonk Paul aoch nog langs en verder nog wat supporters (variërend van jong tot oud), zelfs een verdwaalde VZM-er :thumbsup:

De selectie is fit (Stankov uitgezonderd; een kleine blessure, die uit voorzorg langs de kant bleef, afwachten dus) maar allen zijn gemotiveerd, ze hebben er zin in. :thumbsup:
Uit gesprekken met diverse spelers blijkt weer eens dat er inderdaad sprake is van een team is; een hechte en goede ploeg!
:applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Danny1983, Schapendonk, Boer458

20 dec 2012 15:56
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #49
Voorbeschouwing van officiele FC Eindhoven site:

Op vrijdag 21 december speelt FC Eindhoven in de Jupiler League de laatste wedstrijd van 2012 tegen koploper MVV Maastricht. Het in de Limurgse hoofdstad duel wordt gespeeld in Stadion De Geusselt en begint om 20:00 uur.

Met de afgelaste wedstrijd tegen FC Den Bosch, van twee weken geleden meegerekend, is de eerste helft van de competitie afgerond en wordt vrijdag aan de returns begonen. FC Eindhoven gaat dan op bezoek bij MVV Maastricht, waartegen in augustus de competitie geopend werd. Een totaal vernieuwd FC Eindhoven moest het opnemen tegen het sterker geachte MVV Maastricht en leidde via Jason Bourdouxhe en Marco Ospitalieri na 47 minuten met 2-0. Nadat Mark Veldmate de spanning twintig minuten voor tijd terug bracht ging het in de slotfase helemaal mis bij FC Eindhoven. Onder aanvoering van invaller Malcolm Esajas wonnen de Limburgers met 2-3. Esajas liet Danny Schreurs de gelijkmaker maken en vlamde met zijn 'chocoladebeen' in blessuretijd de 2-3 binnen.

Inmiddels is de Limburgse ploeg lijstaanvoerder, heeft het de tweede periodetitel op zak en is het één van de kanshebbers voor het kampioenschap. Met slechts één nederlaag, thuis tegen Sparta Rotterdam, is MVV Maastricht een moeilijk te kloppen ploeg.

Gebukt onder door de vele blessures, de schorsing van Marco Ospitalieri en de huidige vorm moet FC Eindhoven het in Maastricht opnemen tegen de 'Sjengen'. Een punt, of meer, zou betekenen dat FC Eindhoven, inmiddels afgezakt naar de laatste plaats, 2012 nog enigzins positief kan beëindigen.

Historisch gezien heeft FC Eindhoven het traditioneel moeilijk in Maastricht. De blauwwitten wonnen voor het laatst in het seizoen '02/'03. In een duel waar het venijn in de staart zat trok FC Eindhoven met 2-3 aan het langste eind. Wasiu Taiwo scoorde na ruim een half uur en lange tijd leek MVV daarmee genoeg te hebben. De voor Frank Jongbloets ingevallen Zyad Jusic maakte zes minuten voor tijd de gelijkmaker. In de slotminuut zette Robrecht Deckers de Limburgers op 2-1, maar in blessure tijd scoorden Zyad Jusic en Luciano van Kallen zodat de punten naar de Lichtstad gingen.
Van de overige negen duels in de laatste tien seizoenwon MVV er zes en werden drie duels niet beslist. Twee seizoenen geleden haalde FC Eindhoven met een doelpuntloos gelijkspel voor het laatst een punt in Maastricht.
Vorig seizoen had FC Eindhoven aan één punt voldoen om de eerste periodetitel te winnen, maar Michael la Rosa kopte MVV Maastricht in de 84e minuut naar de winst.

Laatste vijf ontmoetingen:
30/09/2011 MVV Maastricht - FC Eindhoven 1-0 (0-0)
26/11/2010 MVV Maastricht - FC Eindhoven 0-0 (0-0)
08/03/2010 MVV Maastricht - FC Eindhoven 2-2 (2-0)
15/09/2008 MVV - FC Eindhoven 3-1 (1-0)
04/04/2008 MVV - FC Eindhoven 4-1 (0-1)

Klik hier voor infomatie over de kaartverkoop voor deze wedstrijd.

De wedstrijd MVV Maastricht - FC Eindhoven wordt gespeeld op vrijdag 21 december om 20:00 uur in het Stadion De Geusselt te Maastricht en staat onder leiding van scheidsrechter Dennis Higler. Assistent-scheidsrechters zijn Bas Steinhauser en Sjoerd Nanninga. Vierde official is Younes El-Hajouti.

20 dec 2012 16:54
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #50
Mijn prognose is een voorzichtige 8-0.

20 dec 2012 16:55
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #51
Dit zijn de moeilijkste wedstrijden. 2-0

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

20 dec 2012 17:24 20 dec 2012 17:26 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #52

Sjotelsplak schreef : Dit zijn de moeilijkste wedstrijden. 2-0

MVV wil jaar in stijl afsluiten

Koploper, winst in de beladen derby tegen Fortuna en een spelersgroep die vrijwel volledig fit is: voor MVV zijn de donkere dagen voor de kerst boordevol lichtpunten. Trainer René Trost heeft eigenlijk nog maar één wens: het jaar afsluiten met een overwinning, vrijdagavond in eigen huis tegen hekkensluiter FC Eindhoven. Het zou voor het eerst zijn dat de coach met een zege op weg gaat naar de kerstkalkoen.

Voetbal
Van onze verslaggever

,,De afgelopen twee jaar hebben we die wedstrijd steeds verloren. Eerst 0-2 tegen Zwolle, toen 1-4 tegen FC Den Bosch. Dat was een wat bitter einde van het jaar. Ik hoop dat het nu anders verloopt.”
Antonio Stankov is de enige basisspeler die met pijntjes kampt. De rechtsback, die al drie cruciale goals scoorde, heeft wat last van zijn enkel en ondergaat vrijdag nog een test. De verwachting is dat hij kan spelen, maar voor de zekerheid staat Hawbir Moustafa klaar als stand-in. Nick Kuipers (langdurig geblesseerd) en Sven Braken (geschorst) ontbreken in de selectie. Seizoenskaarthouders kunnen vrijdagavond gratis iemand meenemen naar de Geusselt.

Opstelling MVV: Castro, Stankov, Verdellen, Knops, Labylle, Rutjes, Van Hyfte, Smeets,Schreurs, Veldmate, Esajas.

Bron: Limburger.

Dit zijn idd de lastige wedstrijden. Al denk ik dat we kwalitatief overklassen en aangezien we koploper zijn zit daar meestal een dosis geluk bij. Al lijkt voor dit Eindhoven nu het seizoen al voorbij, omdat er niemand kan degraderen en ik zie ze geen periode pakken. Wij moeten winnen en zij niet, dat maakt het lastig...... Stijl of geen stijl denk ik 3-0

20 dec 2012 18:35
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #53
Inmiddels is de Limburgse ploeg lijstaanvoerder, heeft het de tweede periodetitel op zak en is het één van de kanshebbers voor het kampioenschap. Met slechts één nederlaag, thuis tegen Sparta Rotterdam, is MVV Maastricht een moeilijk te kloppen ploeg.

Die 2e hebben we gemist,máárwe hebben de 1ste toch!!!!! :lachen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

20 dec 2012 18:47
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #54
Het 'oude' MVV zou hier op zeker punten laten liggen. De derby gewonnen, goede uitgangspositie op de ranglijst, de nummer laatst komt op bezoek. Het 'oude' MVV wist dat soort wedstrijden altijd grandioos te verprutsen :lolno:

Ik voorspel op basis daarvan een tenenkrommende 1-2 nederlaag. Als MVV toch wint (en dat hoop ik natuurlijk!) is dat voor mij eens te meer teken dat we afgerekend hebben met oude patronen en kan 2013 wel eens heel feestelijk worden voor ons B)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

20 dec 2012 19:15
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #55

Jacques schreef : Het 'oude' MVV zou hier op zeker punten laten liggen. De derby gewonnen, goede uitgangspositie op de ranglijst, de nummer laatst komt op bezoek. Het 'oude' MVV wist dat soort wedstrijden altijd grandioos te verprutsen :lolno:

Ik voorspel op basis daarvan een tenenkrommende 1-2 nederlaag. Als MVV toch wint (en dat hoop ik natuurlijk!) is dat voor mij eens te meer teken dat we afgerekend hebben met oude patronen en kan 2013 wel eens heel feestelijk worden voor ons B)

De laatste 10 jaren pakte MVV 80% van hun punten in de Geusselt en 20 % in uitwedstrijden . Denk dat we dit seizoen uit al meer punten hebben gepakt dan de laatste 3 seizoenen bij elkaar . Dit mag toch niet meer mis gaan .

20 dec 2012 19:23
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #56
laatste wedstrijd voor een welverdiende vakantie dus jongens nog een keer vlammen en eindhoven van de grasmat vegen met een geweldige partij voetbal en je weet zeker dat jullie de terechte nummer 1 zijn van de jupiler league in de eerste helft wie had dat gedacht . en nou gaan we ook voor het kampioenschap aan de supporters zal het niet liggen,de bal lig bij jullie,maakt ons gelukkig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

20 dec 2012 19:24
the king
Bezoeker
Bezoeker
MVV Maastricht - FC Eindhoven #57

Jacques schreef : Het 'oude' MVV zou hier op zeker punten laten liggen. De derby gewonnen, goede uitgangspositie op de ranglijst, de nummer laatst komt op bezoek. Het 'oude' MVV wist dat soort wedstrijden altijd grandioos te verprutsen :lolno:

Dat oude M.V.V bestaat niet meer,
hier is ook mee afgerekent
M.V.V. van nu wint dik :thumbsup: :applaus:

20 dec 2012 19:38 20 dec 2012 19:39 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #58
Het oude MVV bestaat inderdaad niet meer finacieel alles op orde.
Uit ongeslagen al 8 maanden :applaus:
Thuis pas 1 x verloren heerlijk toch

Ik zeg eens wat anders 9-0 tot morgen ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

20 dec 2012 19:54
Hughes
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #59
Gezien de stand op de ranglijst en de laatste wedstrijd van Eindhoven zou dit een monsterscore moeten worden, maar helaas werkt het niet zo. Iedereen snakt naar de kerstvakantie en de weersomstandigheden zijn niet ideaal, verwacht daarom geen feestwedstrijd. Zolang er maar gewonnen wordt is er niets aan de hand.

20 dec 2012 21:00 20 dec 2012 21:00 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #60
Gewoon voor deze ene keer dit jaar nog, vol erop klappen. Alles geven, volle gas en daarna is het even stop. Maar ik denk dat de spelers dit wel weten. Dit hoeven we als het goed is niet uit te leggen. :thumbsup: Forza MVV 5-0!

Tijd voor maken pagina: 0.324 seconden