>
Ontvangen bedankjes 291
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Aswin schreef : Ook dat kan oorzaken hebben, waarom zou je als speler harder gaan lopen als je toch weet dat je door het publiek uitgefloten gaat worden......
Danny 72 schreef : 1 minuut stilte voor theo bos vind ik een prima actie, maar dat dan op de achtergrond de muziek uit de boxen knalt vanuit de ster is niet echt goed over nagedacht door mvv, sorry hoor.
Iets meer respect had gekund mvv
Kalemaan schreef : Met plaatsvervangende schaamte heb ik het waargenomen...
Het gedrag van bepaalde 'fans' naar spelers toe.
Vooral Smeets moet het ontgelden.
Als Schreurs een waardeloze wedstrijd speelt krijgt ie applaus.
Als van Hyfte wedstrijden lang onzichtbaar is als aanvoerder wordt hij aangemoedigd.
Als Smeets ploetert wordt ie uitgejouwd.
Waar is de twaalfde man gebleven? in plaats van de spelers te steunen worden ze uitgejouwd en uitgejoeld.
Klappen ze niet naar het publiek dan hebben ze een te groot ego.
Klappen ze wel naar het publiek dan is het een misplaatste grap.
Onbegrijpelijk!
We zijn toch fans en supporters of niet dan? Dat betekent dat je je club én je spelers steunt door dik en dun in voorspoed en in tegenspoed. Dat wij het verschil maken als ze het moeilijk hebben. Dat wij ze er doorheen sleuren als de kopjes hangen.
Maar wat ik gisteren heb gezien...........
Sjendaolig! foifoi!
jeoff schreef : Toch apart om te zien hoe kort vreugde en verdriet bij elkaar liggen. MVV speelde, net als de vorige wedstrijden niet groots. Maar toch hadden wij veruit de meeste kansen. Na de 1-1 was ik echt aan het wachten op de 2-1 voor MVV en had totaal niet het gevoel dat Emmen zou scoren. Een lucky shot van een verdediger die niet gehinderd werd door onze verdediging, en de matige inzet van Castro zorgen voor het drama scenario.
Maar daarna zijn er nog steeds genoeg kansen geweest voor MVV om er minimaal 1 zo niet 2 in te prikken. Helaas is gebleken op dit forum dat, zelfs al was dat gebeurd, de negatieve sfeer blijft hangen. Na de vorige overwinning op Oss waren er nauwelijks reacties in het betreffende topic. Nu verliezen we en vallen de leden weer over elkaar heen om met superlatieven aan te geven hoe slecht het wel niet is en was.
Juist tegen teams als Helmond en Cambuur heeft MVV laten zien dat ze goed weerstand kunnen bieden (ook toen met belangrijke spelers afwezig). Dus wat dat betreft, edwinjudith777 (kampioen worden met Caberg 6 noemen we overigens niet 'hoog niveau') moet ik je echt totaal ongelijk geven.
ouwe rot schreef : Afgelopen week zij trainer Joop Gall al in de krant laat MVV maar het spel maken dan pakken wij de drie punten.(want MVV kan het spel niet maken) Zoals Emmen gisteren speelde speelt MVV iedere uitwedstrijd.Brian Smeets is het kind van de rekening bij de supporters zijn spel is inderdaad niet geweldig maar toch doet het mij pijn dat een Maastrichtse jongen zo word afgekraakt want als ik dan zo een Koen Daerden zie lopen vraag ik me af wat deze jongen voor een toegevoegde waarde heeft voor dit MVV. Met alle respect maar deze jongen moet afgekeurd worden voor betaald voetbal.(als je MVV tenminste een betaalde voetbalclub vind)
Och jeh schreef : Dat Smeets wordt uitgefloten is ook niet netjes, maar het verschil met van Hyfte en Veldmate, die allebei ook geen 'zeikblom' raken, is dat zij allebei inzet tonen, vechten, doorzetten. Smeets moet gisteren een corner trappen. Op zijn gemakje shockt hij naar die bal, legt hem eens rustig neer, kijkt nog eens en dan een kut bal. Je staat achter, leg die bal neer en knal die bal voor de kist. Esayas deed het ook een keer bij een corner in de 2e helft. Allemaal op zijn dooie gemak. Ligt dat aan beleving of waar ligt dat aan???
Frank Salemans schreef : Ik heb gisteren een zwak spelend MVV Maastricht gezien, dat inderdaad grote moeite heeft het spel te maken. Als basisspelers als Verdellen, Labylle en Schreurs er niet bij zijn, dan is de organisatie van de verdediging, creativiteit en trefzekerheid ver te zoeken.
Ik begreep gisteren werkelijk niets van de opstelling. Feitelijk speelde MVV met een spits (Veldmate) die op dit moment niet in beste doen is. Tegen Almere en Oss miste hij ook al relatief eenvoudige intikkertjes en vergat hij dat hij met een sliding ook nog bij een bal kan komen. Gisteren was de misser op een meter van de goal dramatisch. Maar dat wet Mark zelf ook wel. De koelbloedigheid en snelheid van Danny Schreurs wordt dan echt gemist. Maar waarom speel je niet met twee vleugelspitsen en een centrumspits tegen de nummer 15 van de Jupilerleague?
Ik begrijp niet dat MVV Maastricht niet startte met Michael La Rosa. Ik vond hem gisteren ook weer zeer overtuigend invallen: hij passeert gemakkelijk en sticht voortdurend gevaar. Wat mij betreft had Trost hem al veel eerder kunnen brengen. En in de kleine ruimte vind ik Lance Voorjans ook een jongen die met een snelle beweging kan scoren. Er liep niet een speler warm in de pauze!?
Waarom Verdellen niet laten spelen? Is hier sprake van onderschatting van de tegenstander? MVV kan zich dit soort fratsen tegen geen enkele tegenstander permitteren. Ik weet zeker dat die eerste goal niet gevallen was met Verdellen in het centrum. Gillis had geen grip op de lepe Van der Heide. Als de wil om te winnen er niet is, dan zien we een matig en voorspelbaar spelende ploeg.
Van Hyfte onderscheidde zich ook in negatieve zin. Hij krijgt dotten van kansen, maar wil m.i. te voorzichtig en lief de bal vol met techniek de goal in tikken. Als je wilt winnen, dan moet je rammen, Tom! Het is veld- en geen zaalvoetbal!
Dieptepunt vond ik wel de reactie van het publiek bij de wissel van Smeets. Eigen spelers fluit je niet uit. Ik had hem overigens al in de rust gewisseld. Ik denk dat de trainer er goed aan doet om hem niet in de basiself op te nemen.
Was er dan niets positiefs te melden? Toch wel. Ik vond La Rosa goed invallen, Knops was sterk in de crossballen die volgens mij bijna allemaal aankwamen en maakte een prachtig doelpunt en Rutjes werkte als een paard. Maar als de voorhoede niet scherp is, het middenveld niet draait en de verdediging incl. keeper niet alert is en de echte onverzettelijke wil om te winnen ontbreekt, dan wordt het moeilijk.