In de beginfase van de eerste helft een aantal zwakke momenten van de MVV verdediging. Één hiervan leid meteen tot een doelpunt voor Jong Genk. Coppens heeft de gehele eerste en tweede helft in het doel gestaan. Ik vond hem matig bij zowel de 1 tegen 1 situaties als bij hoge ballen.
Vervolgens een geweldig hard ingeschoten volley van Croux, schitterende goal. Croux heeft veel snelheid, actie om de man te passeren, en heeft een aantal goede voorzetten gegeven. Wederom bewezen dat hij een aanwinst is voor dit MVV.
Dan nog een Genk-huurling die mij positief opviel was Stef Peeters. Heeft een goed overzicht op het middenveld. Mede dankzij deze eigenschap geeft hij goede passes. Mooi om te zien was dat ook zijn lange ballen heel netjes aankwamen tijdens de omschakeling. Samen met Smeets en Vorthoren kan ik zo constateren dat we voor de Jupiler-League wel een sterk middenveld hebben.
Niels Vorthoren viel helaas in de eerste helft al uit. Maar, hij is sterk aan de bal en bewaart de rust. Defensief ook goed in actie gekomen in de korte tijd dat hij in het veld stond.
En dan Davy Brouwers. Man van de hattrick (?) Brouwers heeft een sterke wedstrijd gespeeld op de rechter flank. Zwerft regelmatig ook naar de 10 positie. Eerste helft niet al teveel gezien maar, heeft zijn momenten. En juist uit deze momenten scoort hij steeds. Bij zijn eerste doelpunt draaide hij netjes weg bij zijn tegenstander en maakte de één tegen één mooi af. MVV zou er goed aan doen om deze man meteen een mooi contract aan te bieden. Dit soort buitenkansjes gaan we niet vaak meer krijgen.
Al met al, heeft MVV toch een goede indruk op mij achtergelaten. Mooie aanvallen over de flanken, mede dankzij Jordy Croux en goed opbouwend werk van een zeer goed spelende Bryan Smeets.
Alleen achterin moeten de puntjes op de i nog worden gezet. Als dit lukt, kijk ik met goede moed vooruit naar de derby tegen *oda JC.