MVV-VVV 12-09

16 sept 2014 10:41
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
MVV-VVV 12-09 #136
Het is toch te erg voor woorden dat we hier niks tegen in kunnen brengen? Is er echt niks wat we kunnen doen in dit democratisch land???? Zou een petitie helpen? Is er geen klachtenafdeling van deze bermuda driehoek?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 12:02 16 sept 2014 12:02 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV-VVV 12-09 #137

jeoff schreef :

MVVke schreef :
Kleine nuance: Iech dink tot Stijn wieneg te verweite vèlt, heer handelt in deens vaan M.V.V. en moot ouch mer doen wat 'm opgedrage weurt, helaas... :(


Waarom nu wel de nuance? Ik kan ook zeggen: MVV moet ook maar doen wat hun opgedragen wordt door de lokale driehoek helaas :( (anders kan de burgemeester de wedstrijd verbieden en krijgt MVV boetes van de KNVB etc etc)


't Waor wachte op 't ierste mvv-verdedigingsantwoord. De ganse gaank vaan zake heet in principe neet ins zoeväöl mie te make mèt de wedstrijd tege Venlo. Boe 't miech um geit is tot 'ch m'ch al jaore stoor aon de communicatie vaanoet M.V.V. nao de supporters, en veural 't opkoume veur de supporters. Bliekbaar realiseert de club ziech te wieneg tot es ze zoe blieve umgoon mèt de supporters, ze steeds massaler aofhaoke, zoe wie noe dus al dudelek bliek. Zoonder supporters, gein betaold voetbal in Mestreech, zoe sumpel is 't.
En nein, 't zien neet de jonges en meidskes die de tèllefoon oppakke, want die stoon ouch mer mèt de rögk tege de moer. Dit probleem moot hoegerop gezeuk weure.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 13:30
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV-VVV 12-09 #138

MVVke schreef : 't Waor wachte op 't ierste mvv-verdedigingsantwoord. De ganse gaank vaan zake heet in principe neet ins zoeväöl mie te make mèt de wedstrijd tege Venlo. Boe 't miech um geit is tot 'ch m'ch al jaore stoor aon de communicatie vaanoet M.V.V. nao de supporters, en veural 't opkoume veur de supporters. Bliekbaar realiseert de club ziech te wieneg tot es ze zoe blieve umgoon mèt de supporters, ze steeds massaler aofhaoke, zoe wie noe dus al dudelek bliek. Zoonder supporters, gein betaold voetbal in Mestreech, zoe sumpel is 't.
En nein, 't zien neet de jonges en meidskes die de tèllefoon oppakke, want die stoon ouch mer mèt de rögk tege de moer. Dit probleem moot hoegerop gezeuk weure.


De communicatie kan en moet ook beter, maar we hebben het nu al de hele tijd over de maatregelen van de lokale driehoek. Daar ging je kritiek in eerste instantie over maar staat MVV ook met de rug tegen de muur.

Overigens heb ik ook een mail naar MVV gestuurd met de melding dat de communicatie echt beter moet. Zal niet veel helpen maar als velen dit met mij doen geeft het wel een signaal af. Ik denk niet dat velen bij MVV dit forum lezen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 13:56
De reservebank
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 14
Meer
MVV-VVV 12-09 #139
Supporters op basis van hun woonplaats en geboorteplaats de toegang weigeren tot het stadion is zeer discutabel. Ik ervaar het zelf al jaren. Ik ben woonachtig in Apeldoorn en ben toevallig geboren in een Brabants dorp. Daardoor kom ik als MVV supporter bijna overal in Nederland het stadion binnen en kan ik gewoon op de thuistribune plaatsnemen. Zo kan ik ondanks ID controle gewoon tijdens uitwedstrijden van MVV op de thuistribune zitten bij Roda, Fortuna, VVV, Helmond enz. Alleen bij MVV werd mij afgelopen vrijdag in eerste instantie de toegang geweigerd. Ondanks dat ik mijn ID liet zien dat correspondeert met mijn Seizoenskaart kwam ik niet meteen binnen. Pas nadat de hoofdsteward erbij was gehaald (duurde 5-10 minuten i.v.m. de drukte) mocht ik het stadion in. Nu neem ik deze steward niets kwalijk aangezien hij ook maar deed hij opgedragen kreeg. Maar dit voorval geeft mij wel te denken hoe capabel de mensen zijn die de lokale driehoek vertegenwoordigen. Op basis van woonplaats/geboorteplaats kun je niet uitsluiten of iemand wel of niet supporter is van een bepaalde club! Dit ruikt naar discriminatie...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 14:22
zittribuun
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Meer
MVV-VVV 12-09 #140

De reservebank schreef : Supporters op basis van hun woonplaats en geboorteplaats de toegang weigeren tot het stadion is zeer discutabel. Ik ervaar het zelf al jaren. Ik ben woonachtig in Apeldoorn en ben toevallig geboren in een Brabants dorp. Daardoor kom ik als MVV supporter bijna overal in Nederland het stadion binnen en kan ik gewoon op de thuistribune plaatsnemen. Zo kan ik ondanks ID controle gewoon tijdens uitwedstrijden van MVV op de thuistribune zitten bij Roda, Fortuna, VVV, Helmond enz. Alleen bij MVV werd mij afgelopen vrijdag in eerste instantie de toegang geweigerd. Ondanks dat ik mijn ID liet zien dat correspondeert met mijn Seizoenskaart kwam ik niet meteen binnen. Pas nadat de hoofdsteward erbij was gehaald (duurde 5-10 minuten i.v.m. de drukte) mocht ik het stadion in. Nu neem ik deze steward niets kwalijk aangezien hij ook maar deed hij opgedragen kreeg. Maar dit voorval geeft mij wel te denken hoe capabel de mensen zijn die de lokale driehoek vertegenwoordigen. Op basis van woonplaats/geboorteplaats kun je niet uitsluiten of iemand wel of niet supporter is van een bepaalde club! Dit ruikt naar discriminatie...


Dit is precies wat ik ook bedoel. Dit systeem is ondoordacht, onrealiseerbaar, averechts en zorgt voor een schijnveiligheid. En schijnveiligheid is gevaarlijker dan dat je weet dat het onveilig is. Wat kunnen we hier dan aan doen vraag ik me af? Hoe kunnen we als welwillende supporters de mensen die erover gaan, blijkbaar de lokale driehoek, ervan overtuigen dat dit soort maatregelen totaal geen nut hebben en, sterker nog, onveiligheid alleen maar in de hand werken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 14:26
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV-VVV 12-09 #141

zittribuun schreef :

De reservebank schreef : Supporters op basis van hun woonplaats en geboorteplaats de toegang weigeren tot het stadion is zeer discutabel. Ik ervaar het zelf al jaren. Ik ben woonachtig in Apeldoorn en ben toevallig geboren in een Brabants dorp. Daardoor kom ik als MVV supporter bijna overal in Nederland het stadion binnen en kan ik gewoon op de thuistribune plaatsnemen. Zo kan ik ondanks ID controle gewoon tijdens uitwedstrijden van MVV op de thuistribune zitten bij Roda, Fortuna, VVV, Helmond enz. Alleen bij MVV werd mij afgelopen vrijdag in eerste instantie de toegang geweigerd. Ondanks dat ik mijn ID liet zien dat correspondeert met mijn Seizoenskaart kwam ik niet meteen binnen. Pas nadat de hoofdsteward erbij was gehaald (duurde 5-10 minuten i.v.m. de drukte) mocht ik het stadion in. Nu neem ik deze steward niets kwalijk aangezien hij ook maar deed hij opgedragen kreeg. Maar dit voorval geeft mij wel te denken hoe capabel de mensen zijn die de lokale driehoek vertegenwoordigen. Op basis van woonplaats/geboorteplaats kun je niet uitsluiten of iemand wel of niet supporter is van een bepaalde club! Dit ruikt naar discriminatie...


Dit is precies wat ik ook bedoel. Dit systeem is ondoordacht, onrealiseerbaar, averechts en zorgt voor een schijnveiligheid. En schijnveiligheid is gevaarlijker dan dat je weet dat het onveilig is. Wat kunnen we hier dan aan doen vraag ik me af? Hoe kunnen we als welwillende supporters de mensen die erover gaan, blijkbaar de lokale driehoek, ervan overtuigen dat dit soort maatregelen totaal geen nut hebben en, sterker nog, onveiligheid alleen maar in de hand werken?



Misschien een onderhoud vragen met Hoes (baas van de politie/driehoek)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 14:39
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV-VVV 12-09 #142
Ik denk dat het MVV is, die hier in verweer tegen moet komen. Zij zijn het tenslotte ook die de inkomsten moeten missen. Het scheelt MVV toch gauw zo'n 1000 tot 1500 mensen.. Als MVV hier niks mee doet, tja....Ik kan me niet voorstellen dat je hier als burger iets aan kan veranderen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 14:41
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
MVV-VVV 12-09 #143
Dit zal zeker ook aan bod komen op het MVV-Supporterskaffee lijkt me. Dit las ik op Facebook:

Het Supportersoverleg organiseert het nieuw Praotkaffee. Dit wordt anders dan jullie gewend waren en heeft dan ook nieuwe naam: MVV-Supporterskaffee.

Het eerste MVV-Supporterskaffee houden wij op 8 oktober 2014. Zaal open om 19.30 uur en het programma start om 20.00 uur. Reserveer deze datum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 14:57
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
MVV-VVV 12-09 #144
Dit onderwerp verdient wel een eigen topic lijkt me:

www.mvvfans.nl/forum/7-supporters/24706-toegangsbeleid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 15:52
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV-VVV 12-09 #145



Uit de VI van deze week.

Stammenstrijd in Limburg
Subcompetitie in de Jupiler League dit seizoen: de strijd om het kampioenschap van Limburg. Voor Fortuna Sittard, MVV Maastricht, Roda JC Kerkrade en VVV-Venlo staat een hoop prestige op het spel. Afgelopen weekeinde liepen de gemoederen hoog op tijdens een dubbel derbyweekeinde in de laars van Nederland. ‘Ik voelde me niet prettig op de bank.’
Noord versus Zuid
Dat de Limburgse clubs liever vrolijk verder worstelen tegen elkaar, de tijd en het onvermijdelijke dan dat ze de handen ineen slaan is misschien niet de meest verstandige optie. Maar die halsstarrige houding levert nu wel een prachtig voetbalweekeinde op: twee avonden derbyvoetbal in het zuiden. Penningmeesters blij, publiek blij. Het rumoer rond de provinciale prestigeslagen biedt de voetbalvolger met de zachte g even de kans om de treurigmakende realiteit te vergeten. Wat insiders met zwaaiende vingertjes al jarenlang voorspelden, werd deze zomer werkelijkheid: met Roda JC Kerkrade verdween de laatste Limburgse vertegenwoordiger uit de Eredivisie. Vier clubs met een rijk verleden, samen veroordeeld tot de voetbalkelder. Roda, de succesvolle mijnwerkersclub die zichzelf verloor en aan lager wal raakte, het brutale en immer berooide broertje Fortuna uit Sittard, het hoofdstedelijke MVV Maastricht, ondanks jaren van misère nog steeds verguld met zichzelf. Van een afstandje gadegeslagen door VVV-Venlo, dat in het noorden snode plannen smeedde voor een vlucht uit de provincie, uit de middelmaat, maar inmiddels ook weer met beide benen in de Limburgse klei staat; vier clubs, vier verhalen, één wankel schuitje.
De echte clash van het derbyweekeinde staat zaterdagavond op het programma, een dag eerder verzorgen MVV en VVV het voorspel. ‘Een surrogaatderby’, om de verslaggever van Dagblad de Limburger te citeren. Tachtig kilometer asfalt, een autorit van een uur, gaapt er tussen de clubs uit beide uiteinden van de provincie. Van echte derbykoorts is dan ook helemaal geen sprake in De Geusselt. Het stadion in Maastricht is nog niet voor de helft gevuld. ‘Maar dat komt ook omdat de kassa’s vandaag dicht zijn’, vermoedt MVV-trainer Ron Elsen. Voor de zekerheid zijn alle veiligheidsmaatregelen van stal gehaald. Politie te paard, strenge controles bij de ingang. Keurige oudere heren worden op drugs en wapens gecontroleerd bij de hekken voor het stadion. Het lijkt allemaal erg overdreven. Elsen bevestigt dat de wedstrijd tegen VVV verbleekt bij de ontmoetingen met de streekgenoten. ‘Roda en Fortuna, in die volgorde, dat zijn hier toch de potjes waar het om gaat. Maar vanavond is wel een wedstrijd met een speciaal tintje. VVV is toch ook een derby. De strijd om het kampioenschap van Limburg geeft extra cachet aan de competitie.’
Voor het armlastige MVV, dat zich op sportief vlak geen illusies maakt dit seizoen, bieden de derby’s een uitgelezen mogelijkheid om de eigenwaarde nog wat op te vijzelen. Elsen knikt. ‘De doelstelling van deze club is vooral gericht op financieel survi-vallen. Meer dan op het voetbal zelf, hoe gek dat ook klinkt. Maar we sleutelen volop aan onze jonge ploeg en proberen ons publiek natuurlijk wel wat te bieden. En daarvoor zijn die Limburgse wedstrijden mooie gelegenheden.’
Elsen is een clubman zoals je die tegenwoordig nog maar zelden ziet. Werkt zich al jaren een slag in de rondte voor MVV in verschillende technische functies en is dit seizoen, zijn 27ste in dienst van De Sterrendragers, na talloze interim-periodes voor het eerst de enige echte hoofdtrainer. Bijna was het er niet van gekomen. Elsen flirtte in de zomer met Roda JC, dat hem op het oog had als technisch manager, maar koos na lang dubben toch voor MVV. De achterban lijkt hem de contacten met dé rivaal te hebben vergeven. ‘Ik heb wel wat commentaar gehad, maar dat is nu wel weer verstomd. Zou ook raar zijn als het anders was. Ik ben een echte Sjeng, zoals wij onszelf noemen hier in Maastricht, maar ik mag toch ook mijn ambities hebben? De mensen hier moeten juist trots zijn als andere clubs geïnteresseerd zijn in spelers of stafleden van MVV.’
‘Deze situatie schopt ons allemaal wakker. Het moet anders, het moet beter’
Op de hoofdtribune zwaait VVV-voorzitter Hai Berden met een stripboek. Van Gijs tot Keisuke, heet het. Berden is trots op het gloednieuwe geschenk voor seizoenkaarthouders en andere relaties, gemaakt ter gelegenheid van zestig jaar betaald voetbal in Noord-Limburg. In het jubileumboek staan Gijs Nass, Keisuke Honda en andere bijzondere figuren uit de clubhistorie op vermakelijke wijze beschreven. Een herinnering aan betere tijden, voor VVV én het Limburgse voetbal. Maar Berden, een onverbeterlijke optimist, wuift het negativisme weg. ‘Het is een slechte zaak dat we nu met vier clubs in de Jupiler League spelen, maar het is ook een momentopname’, zegt de preses. ‘Deze situatie schopt ons allemaal wakker. Het moet anders, het moet beter. Net als de clubs hier in het zuiden zijn wij bezig om weer wat op te bouwen. Met VVV hebben we de afge-lopen jaren wat tikken gehad, maar ik geloof nog altijd in onze mogelijkheden. Wij houden de moed erin.’
Op de tribune knijpt hij zijn ogen samen. ‘Misschien spelen er volgend jaar alweer twee Limburgse ploegen in de Eredivisie.’ In de tussentijd maken de derby’s het leven in de Jupiler League draaglijk. ‘Ze geven het seizoen een extra dimensie. Al leeft dat derbygevoel bij ons veel minder dan hier. Vroeger waren Noord en Zuid echt verschillende werelden. De laatste jaren, na het doortrekken van de snelweg A73, is de afstand – ook gevoelsmatig – een stuk kleiner geworden. Maar die is er nog wel. MVV voelt voor ons nog het minst als een rivaal, Fortuna is al wat dichterbij en zorgt al voor wat meer spanning. Maar Roda is toch wel de tegenstander die we allemaal het liefst willen verslaan, omdat die club de laatste decennia heeft aangetoond de sterkste te zijn.’
‘Nu we allemaal in één competitie zitten, een level playing field hebben, is er een betere basis om samen te werken’
Dan ontwaart Berden collega-voorzitter Paul Rinkens van de thuisclub. Er volgt een hartelijke begroeting. Rinkens, voorzien van trendy brilmontuur en uitbundig pochet, ziet er weer op en top Maastrichts uit. De hotelier beschouwt de Limburgse derby’s als ideale gelegenheden om de contacten in de provincie aan te halen. ‘Het momentum is er om te kijken hoe we de kwaliteit van het Limburgse voetbal samen kunnen verbeteren’, denkt Rinkens. ‘Nu we allemaal in één competitie zitten, een level playing field hebben, is er een betere basis om samen te werken. De contacten tussen de clubs zijn goed, achter de schermen overleggen we al geregeld over allerhande onderwerpen. Zoals rondom de organisatie van deze derby’s. Als bestuurders staan we open voor elkaar en zit er geen trots meer in de weg, zoals dat in het verleden nog weleens het geval was. Dat kan ook niet meer. Wat voetbal betreft is Limburg de zwakst presterende provincie van het land, zowel bij de amateurs als de profs. In mijn ogen zitten we nu dan ook in een transferperiode. We beginnen langzaam maar zeker in te zien dat wat ooit geweest is, nooit meer terugkomt. En dat het tijd is om in actie te komen.’
De MVV-voorzitter gooit er nog maar eens een Engelse wijsheid tegenaan. ‘You only change if it’s a must. En dat punt is aangebroken. Los van elkaar lukt het niet meer, we móéten het samen doen.’ Rinkens kent de gevoeligheid van het onderwerp en verduidelijkt dat hij niet bedoelt dat de vermaledijde fusieplannen meteen weer uit de la moeten komen. ‘Dan sla je te veel stappen over. De vraag is nu niet eerst wat, maar hoe. We moeten met elkaar een strategie, een visie bedenken op weg naar een gezonde toekomst voor het Limburgse voetbal. Die is er, daarvan ben ik overtuigd. Al is het onvermijdelijk dat er uiteindelijk minder clubs overblijven, bij de amateurs en de profs. Niet omdat we dat willen, maar omdat de cijfertjes dat voorschrijven.’
Reden te meer om te genieten van elke derby die het betaalde voetbal in Limburg nu nog te bieden heeft. Al is die van vanavond ook volgens Rinkens niet de spannendste van het stel. Onvergelijkbaar met de clash met Roda in Kerkrade twee weken geleden, door MVV met 2-0 verloren. ‘Voor de chauvinistische Maastrichtenaar zijn de afgelopen dertien jaar heel erg moeilijk geweest. Wij, de trotse club uit de hoofdstad in de Jupiler League, en dan moeten aanzien hoe uit Kerkrade een stel boeren, voor de Maastrichtenaar iedereen die niet uit Maastricht komt, wél in de Eredivisie spelen. Dat heeft pijn gedaan. Roda begon zichzelf “de trots van Limburg te noemen” en ging het Limburgs volkslied spelen voor thuiswedstrijden. Een deel van onze achterban zet zich daar nu heel erg tegen af. Letterlijk ook, laatst voor de wedstrijd in Kerkrade. Tijdens het volkslied draaiden veel MVV-fans de rug naar het veld tijdens het volkslied. Bij ons leeft een beetje hetzelfde als in Friesland, waar SC Cambuur zich ook afzet tegen SC Heerenveen en de rest van Friesland. Wij zijn niet Limburg, wij zijn Maastricht. Met een eigen cultuur, een eigen dialect en een eigen volkslied.’
Voor de wedstrijd tegen VVV is het de plaatselijke sterzangeres Beppie Kraft die dat Mestreechs Volksleed ten gehore brengt, terwijl overal op de tribune supporters met een hand op hun hart meezingen. Daarna regent het serpentine-slingers, wapperen de vlaggen en roffelen de trommels en lijkt een memorabele voetbalavond zich aan te kondigen. Het is een misvatting. Ondanks de onvermoeibaar zingende fans op de Maastrichtse Angel Side, waar het zuidelijk temperament vanaf druipt, is van een echte derbysfeer geen moment sprake. Daarvoor is de wedstrijd zelf te steriel. Dat ligt niet aan de jongelingen van de thuisploeg, die vechten voor wat ze waard zijn. VVV stelt er bedroevend weinig tegenover. Het wezenloze spel van de Japanner Yuki Otsu, die in zijn eentje bijna evenveel verdient als de complete selectie van MVV, is illustratief.
Alleen afwerken wil de Maastrichtenaren niet lukken. Als ze niet op eigen onvermogen stuiten, dan wel op keeper Danny Wintjens. Vijf minuten voor tijd lukt het Jordy Croux zelfs niet om van een paar meter in een leeg te doel te mikken en is duidelijk dat het duel doelpuntloos zal eindigen. Op de tribune buigt Berden zijn hoofd voor Rinkens, in de perskamer doet VVV-trainer Maurice Steijn datzelfde voor vakbroeder Elsen. ‘We hadden helemaal niets in te brengen, dit is een bonuspunt’, erkent de Hagenaar ruiterlijk. Ook Niels Fleuren, sinds mensenheugenis linksback van VVV, haalt opgelucht adem. Over de strijd om de Limburgse eer is hij nuchter: ‘Van mijn part mogen we alle derby’s verliezen. Als we op het einde van de rit bovenaan staan, vind ik het goed.’
En zo eindigt de eerste etappe van het weekeindje Limburg tamelijk teleurstellend. Morgen wordt het vast beter. ‘Oh’, komt de Maastrichtenaar in Ron Elsen bovendrijven. ‘Welke clubs spelen er dan?’

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Schapendonk, Jacques, Anna D., Us Clubke, Janepie, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 16:57 17 sept 2014 16:58 door Anna D..
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV-VVV 12-09 #146

‘Het momentum is er om te kijken hoe we de kwaliteit van het Limburgse voetbal samen kunnen verbeteren’, denkt Rinkens. ‘Nu we allemaal in één competitie zitten, een level playing field hebben, is er een betere basis om samen te werken. De contacten tussen de clubs zijn goed, achter de schermen overleggen we al geregeld over allerhande onderwerpen. Zoals rondom de organisatie van deze derby’s. Als bestuurders staan we open voor elkaar en zit er geen trots meer in de weg, zoals dat in het verleden nog weleens het geval was. Dat kan ook niet meer. Wat voetbal betreft is Limburg de zwakst presterende provincie van het land, zowel bij de amateurs als de profs. In mijn ogen zitten we nu dan ook in een transferperiode. We beginnen langzaam maar zeker in te zien dat wat ooit geweest is, nooit meer terugkomt. En dat het tijd is om in actie te komen.’
De MVV-voorzitter gooit er nog maar eens een Engelse wijsheid tegenaan. ‘You only change if it’s a must. En dat punt is aangebroken. Los van elkaar lukt het niet meer, we móéten het samen doen.’ Rinkens kent de gevoeligheid van het onderwerp en verduidelijkt dat hij niet bedoelt dat de vermaledijde fusieplannen meteen weer uit de la moeten komen. ‘Dan sla je te veel stappen over. De vraag is nu niet eerst wat, maar hoe. We moeten met elkaar een strategie, een visie bedenken op weg naar een gezonde toekomst voor het Limburgse voetbal. Die is er, daarvan ben ik overtuigd. Al is het onvermijdelijk dat er uiteindelijk minder clubs overblijven, bij de amateurs en de profs. Niet omdat we dat willen, maar omdat de cijfertjes dat voorschrijven.’


Wat heb je eraan dat de clubs zo goed overleggen met het oog op het toegangsbeleid dat tegen VVV is toegepast? Als de lokale driehoek dit soort belachelijke maatregelen neemt dan kan je nog overleggen dat je ons weegt. Dat samen doen hoeft voor mij niet. Zeker Roda blijft een geniepige en niet te vertrouwen partner. Al zeggen ze weleens 'keep your friends close, but your enemies closer'. Lijkt mij trouwens dat Zeeland de minst presterende provincie is, die hebben niet eens een profclub meer namelijk.

Reden te meer om te genieten van elke derby die het betaalde voetbal in Limburg nu nog te bieden heeft. Al is die van vanavond ook volgens Rinkens niet de spannendste van het stel. Onvergelijkbaar met de clash met Roda in Kerkrade twee weken geleden, door MVV met 2-0 verloren. ‘Voor de chauvinistische Maastrichtenaar zijn de afgelopen dertien jaar heel erg moeilijk geweest. Wij, de trotse club uit de hoofdstad in de Jupiler League, en dan moeten aanzien hoe uit Kerkrade een stel boeren, voor de Maastrichtenaar iedereen die niet uit Maastricht komt, wél in de Eredivisie spelen. Dat heeft pijn gedaan. Roda begon zichzelf “de trots van Limburg te noemen” en ging het Limburgs volkslied spelen voor thuiswedstrijden. Een deel van onze achterban zet zich daar nu heel erg tegen af. Letterlijk ook, laatst voor de wedstrijd in Kerkrade. Tijdens het volkslied draaiden veel MVV-fans de rug naar het veld tijdens het volkslied. Bij ons leeft een beetje hetzelfde als in Friesland, waar SC Cambuur zich ook afzet tegen SC Heerenveen en de rest van Friesland. Wij zijn niet Limburg, wij zijn Maastricht. Met een eigen cultuur, een eigen dialect en een eigen volkslied.’


Ongeveer het beste gequote stukje tekst van Rinkens dat ik in zijn tijd dat hij die scepter zwaait als voorzitter heb gelezen. Vooral die laatste zin dan. Al noemen wij mensen uit Sittard boeren en die Kerkrade 'Duitsers' natuurlijk.

Voor de wedstrijd tegen VVV is het de plaatselijke sterzangeres Beppie Kraft die dat Mestreechs Volksleed ten gehore brengt, terwijl overal op de tribune supporters met een hand op hun hart meezingen. Daarna regent het serpentine-slingers, wapperen de vlaggen en roffelen de trommels en lijkt een memorabele voetbalavond zich aan te kondigen. Het is een misvatting. Ondanks de onvermoeibaar zingende fans op de Maastrichtse Angel Side, waar het zuidelijk temperament vanaf druipt..


Zo te lezen heeft die verslaggever van VI wel genoten van de sfeer afgelopen vrijdag. Dat is wel mooi om te lezen. Hopelijk kunnen we vrijdag tegen De Graafschap weer dezelfde sfeer beleven. Moet goed komen als de spelers er weer vol voor gaan op het veld. Wel een leuk stuk in ieder geval, merci voor het plaatsen Roei baank.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2014 11:40
Porthos
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 25
Meer
MVV-VVV 12-09 #147

Rinkens kent de gevoeligheid van het onderwerp en verduidelijkt dat hij niet bedoelt dat de vermaledijde fusieplannen meteen weer uit de la moeten komen. ‘Dan sla je te veel stappen over. De vraag is nu niet eerst wat, maar hoe.


Vreemd dat hier nog niemand op heeft gereageerd maar dit vind ik wel een gevaarlijke uitspraak. Stappen overslaan? Niks stappen overslaan, gewoon nooit een fusie. Hoe moeilijk is dat om te zeggen? Dus iedereen...WEES WAAKZAAM EN ALERT!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2014 11:56
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV-VVV 12-09 #148
Wie zegt dat Rinkens dat niet gezegd heeft? Leer mij de media kennen. Het is dat het VI is, bij de Limburger en L1 zou Rinkens letterlijk kunnen zeggen "Ik ben tegen een fusie, maar we gaan wel stewards uitwisselen" en staat de volgende dag in de krant dat Rinkens verregaand wil samenwerken met die anderen en een fusie niet uitsluit.

Maar het kan nooit kwaad om alert te blijven.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.371 seconden