Helaas al voor het 3e seizoen op rij beginnen tegen een jong elftal. Vanaf het eerste moment heb ik (en met mij meerdere personen) al geboycot en ik zie totaal niet in waarom ik nu opeens wel zou moeten gaan. Integendeel, ik ben alleen maar gesterkt in mijn mening daarover.
Die jong-elftallen hebben alleen maar ellende opgeleverd;
- Wisselende selecties (van een mix tussen A- en B-jeugd tot aan een eredivisiewaardig elftal met 3 internationals), waardoor er geen touw aan vast te knopen over welk elftal je tegen je krijgt. Is zeker van invloed op de competitie, is al gebleken. Levert ook veel frustratie op bij tegenstanders van deze elftallen, er is afgelopen 2 seizoen steen en been geklaagd.. Verder valt er voor hun niets te behalen, dus het hele competitieve aspect valt al weg...
- Speeldagen; deze elftallen spelen bij voorkeur op maandag (want in het weekend speelt het '1e elftal', hierdoor zouden spelers die daar niét zijn ingevallen gewoon op maandag mee kunnen spelen bij het 2e elftal), wat bij voorbaat al betekend dat het voor uitsupporters moeilijk is om deze wedstrijden überhaupt te bezoeken.
- Entourage; totaal betaald-voetbalonwaardig. Wedstrijden op dit niveau horen niet voor 90 man gespeeld te worden op een veredeld amateurveldje. (en nee, ook niet in een lege ArenA of Philips-stadion met 200 man op de hoofdtribune..)
- De invloed van de clubs (Ajax en PSV) is absurd. Jong Ajax vond na het eerste seizoen dat ze wel erg veel spelers kwijt waren in de interlandweekenden (ze hebben nou eenmaal veel talentvolle spelers die in vertegenwoordigde elftallen spelen, bij bijvoorbeeld jong Oranje, Oranje -19, Oranje -18, etc), waardoor ze geen normale selectie konden vormen. Verder heeft vrijwel geen enkele club last van de interlandperiode op enkele uitzonderingen na (MVV heeft bijvoorbeeld Hawbir Moustafa moeten missen vanwege interlands voor Irak). Dat bleek de almachtige KNVB dus niet te boeien, want sinds vorig seizoen moet de Jupiler League verplicht vrij zijn in de interlandweekenden... Jong Ajax speelt nota bene voor spek en bonen mee, naar de rest is totaal niet geluisterd... Nu zit MVV met de gebakken peren, want de maandagwedstrijden zijn niet op één hand te tellen (waaronder de 2 derby's tegen Fortuna). Dat gaat MVV en Veer zien MVV flink wat geld kosten. Bedankt jong-elftallen en KNVB
Ik weet dat wegblijven ook niet helpt, maar ik krijg het niet over m'n hart. Ik zou er geen greintje plezier uit kunnen halen.. Uiteraard doet het veel pijn om MVV niet te kunnen supporteren, ik ben er vrijwel elke thuis- en uitwedstrijd, steek veel tijd en geld erin, maar ik kan het uit principe niet. Ik walg van de macht van de KNVB, Fox en de jong-elftallen. Het zal de komende jaren alleen maar erger worden, maar het Nederlands supporterswereldje (en Nederland in het algemeen) is qua actiebereidheid en het 'in opstand' komen gewoon te nuchter. Doe maar normaal en hou je mond, dan doe je al gek genoeg..
Uiteraard hoop ik dat MVV gewoon de 3 punten pakt, want anders bungel je weer vanaf het begin onderaan, dat is wel het laatste dat we kunnen gebruiken. Het enige voordeel wat ik me kan bedenken is dat MVV over het algemeen redelijk wat punten haalt tegen deze elftallen.