MVV - jong PSV

15 aug 2015 10:51
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV - jong PSV #91
Niet om deze nederlaag op Pereira af te schuiven, maar ik vond buiten Pereira niemand echt fouten maken gisteren. Croux paar goede acties en weer een stuk of 5 prima voorzetten die Verheijdt er komende maanden zal inkoppen. Rajcomar die balvast speelde, vaak slim met de verdediger in zijn rug de bal afschermen waardoor het gevaarlijk kon worden. Pollizi is inderdaad fysiek makkelijk van de bal te krijgen, maar moet zeggen dat hij technisch meer dan prima is en leuke combinaties had. Middenveld ook niet slecht, Ippel en Nys heel hard gevochten en heel veel ballen afgejaagd en teruggewonnen, Peeters die met mooie passes het spel bepaalde en met een schot de 1-0 maakt en bijna de 3-3 in blessuretijd. Labylle zijn aanvallende rushes paar keer goed laten zien, mag misschien wat vaker. Moustafa en Knops ook gewoon naar behoren gespeeld. Pereira heeft dan zijn dag niet en maakt een paar onnodige fouten die de tegengoals inluiden.
Als dadelijk Kuipers en Verheydt fit zijn en er nog een basis kracht voor op de rechtsbuiten positie bijkomt, kan het alleen maar beter gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, Sjuulke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2015 11:03
Sjuulke
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 78
Meer
MVV - jong PSV #92
We kunnen ons afvragen hoe de reacties zouden zijn zonder de grote fouten achterin, als we wel gewonnen hadden. Zulke fouten worden ook met een ander centraal duo gemaakt, het waren er nu teveel, ook in de eerste helft kon Ritzmaier zo doorlopen.
Reacties van hard gewerkt, nog 1 goede speler erbij en we kunnen wat met deze selectie?

We kunnen niet weten hoe het met de ultras zou zijn gegaan, maar zij kunnen ook geen persoonlijke fouten voorkomen.
Het aanwezige publiek liet zichzelf heus wel horen, nu geen trommels en gezang, hopelijk zijn ze er de volgende keer er wel bij tegen jong Ajax en gebruiken ze spandoeken voor hun protest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2015 11:06
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - jong PSV #93

Ayrton schreef : Waarom lukt het in Volendam, Emmen en Oss - in mindere mate, maar dan nog- wel en bij ons niet?


Hier wil ik je toch even corrigeren. Volendam hoort niet in deze rij thuis. Volendam is niet zomaar een onnozel clubje. De plaats Volendam heeft bovendien grote inkomsten. Meer dan Maastricht. Dat zou je misschien niet zeggen voor zo'n vissersdorpje. Dat je Emmen en Oss noemt kan ik me nog voorstellen. Maar ook met het failliet gaan van Veendam zullen in Emmen wellicht wat sponsors richting die club zijn gegaan, en dat was vorig seizoen al goed te merken. De clubs in de JL zijn vrijwel aan elkaar gewaagt. Dus dan kom je uit bij beleid.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ayrton

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2015 11:34 15 aug 2015 11:35 door #Willy.
#Willy
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 76
Meer
MVV - jong PSV #94
Ik denk dat alles wel gezegd is over de wedstrijd.

Wat mij meer zorgen baart is dat MVV qua voetbal stil staat. Er zit totaal geen verrassing in het elftal. Centraal achterin spelen de heren nutteloos breed naar elkaar toe omdat er geen middenvelder aanspeelbaar is of omdat ze zelf niet kunnen opbouwen en dat probleem dan maar bij de andere back leggen. Of ze geven ze die bal maar een hens in de cross-pass. Hopende dat een vleugelspeler er wat mee kan.

En als het al over de flanken gaat is het ook zeer voorspelbaar allemaal. We hebben teveel mensen voor de bal. Na aanname draait niemand zich open met het gezicht naar het doel. Het is maar nutteloos kaatsen naar achteren en dat mag allemaal tot de 16 van de tegenstander. En als we dan voor het doel komen staan 4 MVV-ers op een kluitje ipv dat mensen een paal uitkiezen of zich beschikbaar stellen op de 11 meter om het af te maken.

Je zou verwachten dat met een Wim Dusseldorp hier wel aan gewerkt zou worden maar ik zie het nog niet. We hebben zeker de kwaliteit rondlopen alleen wordt er niets mee gedaan. Tegenstanders hoeven al niet meer te komen analyseren, ze kunnen gewoon de analyse van 3 jaar geleden uit de kast halen en vroeg beginnen met storen. Want dan ligt het elftal op zijn gat met ons communicatief zwakke verdediging.

Elsen moet hard aan het werk om er iets van te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2015 12:23 15 aug 2015 12:24 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - jong PSV #95
Tja...

MVV vergat te doseren. 1ste helft vol gas gegeven, 2de helft was de pijp echter leeg (bron: Speler van MVV)
Dit is een les voor de volgende keer, wellicht ook harder trainen?

Pareira toch even in bescherming nemen. Hij is pas 21, en feit dat ie bij Zwolle zat geeft toch aan dat ie geen prutser is. Natuurlijk finaal door t ijs gezakt gister maar deed Maatsen dat vorig seizoen ook niet aan het begin...? Moustafa deed het ook beter met Kuipers naast hem, maar we moeten deze jongens nu niet afbranden, want we zullen ze hard nodig hebben!

Kuipers duurt nog een week of 6 waarschijnlijk...

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2015 13:52
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - jong PSV #96
@Boe is dat feeske

Shermar is pas 19 jaar, maar hij stond er wel. Als je iemand op zijn 21e aantrekt, dan moet hij er gewoon staan vind ik, dan moet de speler zijn opgeleid. Pereira heeft drie wedstrijden gespeeld voor FC Zwolle, drie wedstrijden in zijn hele carrière. Staar je daar niet blind op. Alleen Achilles had hem op proef.

Het gaat mij erom dat dit niet zijn laatste puntenverlies wordt. Dit gaan we wekelijks zien, omdat deze jongen onder druk niet snel genoeg kan schakelen (kun je niet leren). Hij is te tenger om zijn man af te schermen, daaruit valt ook de penalty. Het enige wat goed lukt is uitstappen, daar heeft hij veel ballen mee veroverd. Maar een centrale verdediger zijn is zoveel meer, jij zet het spel uit, houdt het overzicht. Je kunt hem ook niet omvormen tot back, want opbouwend komen maar 1 op de 3 passes aan. De eerste goal wil ik niet in zijn schoenen schuiven, Moustafa liet zijn man ook lopen. Maar die andere twee is puur amateurisme.

Maatsen viel in het begin door de mand door pech, zoals hands en overtredingen. Maar voetballend bracht hij meer.
Dat je hem een amateurcontract geeft omdat je twijfelt is prima. Maar zorg niet dat je hele team er afhankelijk van wordt. En dat is een situatie die MVV zelf creëert. Ik heb liever 22 voetballers onder hun niveau, dan kun je per wedstrijd de boel omgooien. Dan dat je 11 man op het veld hebt staan die zich nergens voor hoeven te bewijzen, omdat er toch geen andere kandidaten zijn.
Pereira is een paniekaankoop om überhaupt aan de competitie te kunnen beginnen en nu uit armoede zelfs een vaste waarde..
Is dat wat die 3000 man op de tribunes verdienen? We zijn organisatorisch ingehaald door nieuwkomer Achilles. Zelfs FC Omniworld (almere) pikt ons talent op. Wordt toch eens wakker mensen, iemand doet zijn werk niet goed binnen de organisatie of heeft teveel op zijn plaat liggen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Aon de geng!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2015 13:57
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 902
Meer
MVV - jong PSV #97
Tuurlijk, de teleurstelling is groot. Bij ons, maar zeker ook bij de spelers.
Wedstrijd met 2 gezichten: 1e helft vond ik MVV fris en leuk combinerend spelen. Heer en meester. PSV weinig aan de bal en vrijwel geen kansen. MVV terecht op voorsprong (mooi doelpunt!) en niet daadkrachtig genoeg op een 2e te maken.
2e helft werd PSV sterker (of: wij zwakker). 3 individuele fouten van Pereira resulteren in 3 tegendoelpunten. Verder vond ik de 2e helft van beide partijen niet heel sterk.

Pereira had een aantal mooie passes en stevige slidings op de bal, maar gaat 3x opzichtig de mist in. Niet goed, weet ie zelf ook.
Als ik dan om me heen hoor hoe mensen hem al afschrijven (op basis van 1 wedstrijd) en hem uitschelden....
Denk je dat zo'n ventje daar beter van wordt?! Hij is 21 en weet verdomd goed dat hij 3x fout zat. Daar leert hij van (hopelijk ;) ).
Ook de scheldpartijen richting Coppens moeten eens stoppen. Jo was na een van de tegendoelpunten furieus op een scheldpartij van een supporter. Na de wedstrijd zocht hij deze supporter ook meteen op. Daar moet hij helemaal niet mee bezig hoeven zijn. Focus op de wedstrijd en gesteund voelen door de fans.

Nee, de tweede helft was niet best, met name Pereira zag er 3x niet goed uit, maar we hebben ook wel de nodige positieve dingen kunnen zien. We zijn er nog lang niet, er moet ook nog wel wat bij (trieste bank hadden we...), maar om nu al het hele team (en 1 speler in het bijzonder) compleet af te schrijven en het seizoen als verloren te bestempelen gaat mij veel te ver.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sandro, Peter Pan, La Chouffe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2015 16:40
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 125
Meer
MVV - jong PSV #98
Inderdaad, schelden op eigen spelers moet niet gebeuren! Ook geen reden voor; Coppens is, na een inderdaad zwak begin vorig seizoen, uitgegroeid tot een goede keeper!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Maosbrögk, Sandro, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2015 22:16
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 707
Meer
MVV - jong PSV #99
Zag net toevallig nog eens onze laatste periodetitel terug in een filmpje. Castro, Stankov, Verdellen, Knops, Labylle, Smeets, Rutjes, Van Hyfte, Schreurs, Veldmate en Esajas. Toch iets anders dan wat er nu staat. Nu kan dat natuurlijk, maar wat ik mij vooral afvraag: waarom was de selectie toen wel compleet? Hadden we toch minder budget volgens mij...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2015 22:35 16 aug 2015 11:07 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - jong PSV #100

Brncic schreef : Zag net toevallig nog eens onze laatste periodetitel terug in een filmpje. Castro, Stankov, Verdellen, Knops, Labylle, Smeets, Rutjes, Van Hyfte, Schreurs, Veldmate en Esajas. Toch iets anders dan wat er nu staat. Nu kan dat natuurlijk, maar wat ik mij vooral afvraag: waarom was de selectie toen wel compleet? Hadden we toch minder budget volgens mij...


Nee, toen hadden we meer geld. De begroting is sindsdien gekelderd met 2 a 3 ton. En we moeten nog het seizoen van twee seizoenen geleden afbetalen, dus een deel van de huidige begroting gaat daar ook weer vanaf. Als het goed is, is dit het laatste bezuinigingsjaar. Effectief heb je denk ik 4 tot 5 ton minder te besteden. Hoeveel daarvan van het spelersbudget afgaat weet ik niet. Stel dat je 250.000 euro minder hebt te besteden, dan spreken we over vijf top spelers die je niet kunt aantrekken. Verklaart ook meteen de lege dug-out.

Vorig jaar stonden Peeters en Croux niet onder contract. Nu wel. Nu heb je maar één huurspeler gekregen van Genk (mocht Genk die betalen.) Effectief is de selectie dan ook met twee spelers gekrompen dit seizoen. (drie als je de blauwe maandag meetelt van allesandro)

Weg: 18 stuks (9 onbetaald) waarvan vijf halve seizoenscontracten. 16 dus aan seizoensstart
Smeets
Braken
*Hikspoors (geen salaris)
Maatsen (geen salaris)
Veldmate
Brouwers
*Allesandro (geen salaris)
Ofori (geen salaris)
*Huser (geen salaris)
*Struetker (geen salaris)
Vink
Peeters (geen salaris)
Croux (geen salaris)
Verhulst
*Wijnen (huur)
Ospitalieri
Vorthoren
Moustafa (geen salaris)

Nieuw: 14 stuks (6 onbetaald)

Rajcomar (geen salaris)
Pereira (geen salaris)
Ippel
Nys
Martina (jeugd)
Martina (jeugd)
van Melick (jeugd)
Labylle (vorig jaar bekostigd door VZM)
Peeters
Croux
Verheijdt
Branderhorst (gehuurd)
Moustafa
Baur (Geen salaris)

Ik denk dat we klaar zijn..
* half seizoen

edit: Pastoor mag ik niet meerekenen, was vorig seizoen al derde keeper op papier. En nog drie namen toegevoegd
Edit 2: Baur vergeten, sorry
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2015 10:55
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV - jong PSV #101
Het budget is 630.000. Dat is bekendgemaakt. Ik ga ervan uit dat dit klopt.

Op dit moment, 7 amateurcontracten en 2 x huur is 9 x E 10.000 = E 90.000
Op dit moment, 8 contractspelers x gem. E 32.500 = E 260.000
Werkgeverslasten contractspelers 35% = E 91.000
= 441.000
Ja hoor, er zit nog wel iets in kas Houtengerard. Maak je maar geen zorgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2015 11:13
danima98
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 16
Meer
MVV - jong PSV #102
MMMMhhhhhh,

Ik val van de ene verbazing naar de andere.
Gemekker over persoonlijke fouten, verkeerd beleid, slechte scouting en ga zomaar door.
En deels begrijp ik het ook nog, echter be(ver)oordeel niet op gevoel maar op feiten.
Misschien heb ik wel een andere kijk op het gebeuren als menig supporter, doch als je naar feiten kijkt blijkt het fundament steviger te zijn dan menig persoon wenst te geloven omdat het op sportief gebied (nog) niet loopt zoals menig supporter wenst.

Wat ik vooral zie is jeudige elan.
En ja dat gaat gepaard met fouten, fouten die door menig supporter moeilijk te verkroppen zijn.
Laat de jonkies maar lekker ballen en vooral ervaring opdoen, dit hebben ze nodig.

Het feit dat langdurige contracten zijn geboden betekend vooral stabiliteit voor de komende jaren en ja dat kost tijd en energie; geloof me daar plukken we in de toekomst onze vruchten van af.
Het voetbal is niet slechter, alleen de automatismen ontbreken nog.
Stop met geloven dat duurdere spelers de oplossing zijn voor MVV, stap uit die droom.
Kijk eens eerlijk hoe Raycomar de verdediging van PSV zeer veel werk bezorgt, balvast en in mijn optiek effectief voor een ploeg is. Laat anderen scoren maar in mijn optiek een verademing voor een jonge ploeg.

Heb vertrouwen want het komt goed, wees realistisch en van afkraken spelers wordt je als voetballer zeker niet beter.
De beste stuurlui staan aan wal
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Frank Salemans, jesfen, itsman, La Chouffe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2015 11:34
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - jong PSV #103
Net als veel supporters ging ook ik teleurgesteld naar huis. Maar ik was lang zo boos niet als sommigen hier op dit forum. Ik zie wel degelijk perspectief.

Inderdaad, de tweede helft was beduidend minder dan de eerste en er werden drie cadeaus weggegeven door Pereira (daarbij soms een handje geholpen door Coppens). De fut was eruit en alle energie leek gestopt te zijn in de eerste helft, waarin ik een goed voetballend MVV heb gezien. Ze kunnen het dus wel. Ik vond Ippel en Nijs een goed debuut maken in De Geusselt en Peeters speelde met overzicht, al trok die naar mijn smaak in de tweede helft te veel naar de achterhoede, waardoor geen druk meer werd gezet op de Jong-PSV-verdediging. Polizzi speelde ook, zeker in de eerste helft, aardig mee.

Ik denk dat er niet veel toeschouwers in De Geusselt waren die aan het einde van de eerste helft geloofden dat MVV van deze tegenstander zou gaan verliezen. MVV was heer en meester en dat was hun verdienste; ze hadden echter geen antwoord op omzettingen bij Jong PSV in de tweede helft. Het was dus echt niet alleen maar slecht. Met een beetje geluk hadden we met die vrije trap van Peeters in de verlenging nog gelijk gespeeld.

Ik denk dat dit MVV (op basis van wat ik de eerste helft gezien heb), versterkt met een stevig aanspeelpunt voorin (Verheijdt) en met Kuipers erbij, als die niet meer geblesseerd is, best voor het linkerrijtje kan gaan. Zeker als er nog verder geschaafd wordt aan de conditie. En wie weet welke krachten er nog aangetrokken worden!? Dan zal Elsen ook meer mogelijkheden hebben om te wisselen als er meer kwaliteit op de reservebank komt te zitten.

Net als Danima98 heb ook ik wel vertrouwen dat dit goed komt, al was het natuurlijk fijn geweest als dit vanaf wedstrijddag 1 al goed in elkaar zat. Met de langjarige contracten binnen de huidige selectie zal dat in de toekomst ook stukken gemakkelijker worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, Jacques, danima98, Raffalaldo, itsman, Hill28, Peter Pan, La Chouffe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2015 17:43
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - jong PSV #104
Eens met Frank, met nog een compliment voor Martina, onze nieuwe Ronaldinho.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2015 09:17
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV - jong PSV #105
Ik ben ook niet zo negatief ingesteld en zie heel veel dingen die goed gaan ,en ja foutjes worden gemaakt ,maar dit hoort er ook bij met zo een jong team.wat ik vreemd vind is dat iedereen Pereira deze fouten aan probeert te praten maar kijkt eens naar Knops die deze breedte pass helemaal niet mag geven met zijn ervaring en routine.dus mensen er is nog veel werk te doen,en Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd maar kunnen wel op een dag afgebroken worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u danima98, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden