mvvke4life schreef : Ik ben blij met het sterke oefen programma van MVV. Zo kun je testers echt testen en niet zoals vorig seizoen waar er een aantal testers (o.a. nissilla) het goed deden tegen amateurs en een contract kregen. Tutu was tegen een amateur misschien nog aan het voetballen gekomen maar viel gisteravond door de mand!
Helemaal eens met dit punt. Het is belangrijk dat je tegen amateurs uit de regio speelt ter promotie van MVV, maar voor de ploeg zelf belangrijker om ook tegen professionele voetballers te spelen. En zo is Nissila inderdaad nooit serieus getest geworden, goed dat er blijkbaar uit geleerd is.
Het zou positief zijn als MVV aan haar zelfverklaarde "pittige oefenprogramma" - ik vind het een mild oefenprogramma - nog een regionale topclub kan voegen. PSV, Genk, Standard ofzo, dat zijn de juiste clubs om de echte leiders in je ploeg te kunnen identificeren. En met die online live wedstrijden leuk voor de fans.
Er is geen gemeentelijke toestemming nodig want men speelt toch achter gesloten deuren. Ik zie ook niet in waarom zo'n regionale topclub daar in principe niet voor open zou staan, al spelen ze met hun tweede team. En lukt het niet, heeft Elsen toch Kalezic en Noor aan die clubs gepresenteerd, al is dat hopelijk al gebeurd.
mvvke4life schreef : Wel vind ik het jammer dat de transfer markt zo laat sluit.
Eventuele buitenkansje zullen dan weer laat aansluiten. Is het nu echt niet mogelijk dat gelijk te trekken met het begin vd competitie in europa? Zo hou je ongelijkheid in stand.
Met dit punt ben ik het niet helemaal eens. MVV heeft 7 ton om een respectabele ploeg samen te stellen. Afgaande op alle verslagen hier (dank daarvoor - niks gezien maar goede impressie gekregen!) klinken Stavitski en Plezier als interessante spelers. Er zullen nog testers komen en er sluiten misschien weer enkele huurspelers van een regionale topclub aan. En hopelijk slaagt Kalezic er ook in de Maastrichtse jeugdspelers voldoende zelfvertrouwen te geven om echt te groeien. Zo zal zich de selectie vormen.
Kalezic liet in het praatkaffee blijken dat men in de KKD niet echt goed te kunnen voetballen om zelfs te kunnen promoveren, dus moeten onze spelers vooral in zichzelf geloven en vertrouwen krijgen. Dat was de energie die Maaskant in MVV bracht, want Maaskant is volgens mij geen goede trainer. Ik durf te dromen dat Kalezic dezelfde energie in de ploeg brengt, maar ook technisch vernuft is om hier iets moois op te zetten.
Gelukkig zal het 'eindeloos wachten op buitenkansjes spel' deze zomer minder hard gespeeld worden. Zekerheid is voor spelers nu erg belangrijk, en er kan niet echt gemakkelijk gereisd worden, dus denk dat spelers sneller zullen tekenen.
Daarbij is de lange periode tot het sluiten van de transferdeadline ook een goed uitgangspunt voor MVV. Je hebt nu dus een duidelijk budget voor de selectie van 7 ton. Maar alle financiën die er de komende maanden nog bijkomen kan in kwalitatieve versterkingen gestoken worden (of renovaties aan het stadion). Dus hopen dat er deze zomer nieuwe sponsors aan de club verbonden kunnen worden door eventuele vroege resultaten van Noor en co, hernieuwd geloof in het vernieuwde MVV, of een samenwerking/investeerder(s).