Oefenwedstrijden 2020-2021

08 aug 2020 23:49
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Oefenwedstrijden 2020-2021 #121
Met deze temperatuur mag en kan je inderdaad niet veel verwachten. Verdedigend stond het goed. Je ziet wel dat er weldegelijk een rechtsback bij moet komen. Zeegers is nog niet klaar ervoor. Die moet eerst bij u21 een jaar spelen en af en toe eens invallen. Mares vond ik eerste helft goed spelen. Verdedigend goed, opbouwend redelijk. Last speelde na rust veel beter dan voor rust. Maar hij kan het niet het hele seizoen alleen doen als linksback. Schroijen kan als alternatief, maar zelf ben ik daar geen fan van. Van Acker vond ik voor zijn doen slordig, veel balverlies, slecht in het kaatsen. Deom goed. Schroijen wilt té veel en té lang door in zijn actie. Dan strandt de actie. Kostons kan me niet bekoren. Stavitski kan meer, was vandaag redelijk afwezig waardoor Jelle Duin weinig tot geen goede ballen kreeg om iets te kunnen doen.

De testspelers:
Bill Lathouders: maakte een goede indruk, goed meevoetballend. Goede trap in de benen.
Thomas Chesneau: vind ik heel onzeker overkomen. Weinig ballen heeft die klem. En 7 van de 10 uittrappen gaan over de zijlijn. Van mij hoeft MVV niet verder te gaan met deze doelman.
Daryl Werker: We weten allemaal van Werker wel en niet kan. Je zag de rust in de verdediging toen hij erin kwam. Ik hoop dat er budget is om hem én Heerings vast te leggen. Al is het maar voor één jaar.
Kai Heerings: Straalt rust uit en zeker met Werker samen achterin een prima duo. Kan leiding geven aan de ploeg.
Nicolas Orye: Hetzelfde als bij Jelle Duin, kreeg weinig goed aanspeelbare ballen. Maar met de juiste aangeving, lijkt hij me qua lengte een kopsterke spits.

De jeugdspelers:
Tim Zeegers: Zit zeker talent in deze jongen. Maar, zoals ik hierboven al zei, het komt nog te vroeg voor hem.
Ermin Cavcic: Schijnt een talent te zijn. Ik kan nog weinig zeggen over deze speler.
Marko Kleinen: Hard werkende speler. Hij moet wel voor die positie fysiek sterker worden.
Thomas van Bommel: Gelijk aanvoerder. Vond hem niet bijzonder spelen.
Twan Visser: Aantal leuke trucs, viel goed in, Toont potentie.
Milo Delrock: Er zit ook talent in deze jongen. Snel, kan een actie maken. Viel goed in.

Dan nog aanwinst Oussama Zamouri. Ik weet niet of die de ideale 10 is. Een leuke voetballer, heeft een actie in huis, kan een bal afpakken en ruimte creëren waardoor die kans bestaat die hij moet afmaken of moet afleggen. Persoonlijk zie ik hem liever als linksbuiten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2020 01:00
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Oefenwedstrijden 2020-2021 #122
Ik vond het ook niet zo slecht zoals enkelen hier schrijven. Sterker nog; bij deze temperaturen en zoveel wissels was het bij vlagen best aardig en zijn er misschien zelfs als de 1e voorzichtige conclusies te trekken.
Een aantal jongelingen die zich laten zien (Visser, Delrock) , de keeper in de 2e helft die vlgs mij morgen naar huis kan, Deom die laat zien dat hij komend seizoen een spilfiguur kan zijn, Last die nadrukkelijk aan de deur klopt, Zamouri die laat zien dat hij wat kan toevoegen maar het leek wel alsof hij echt nog speelminuten en ritme mist.
Maar wat ook duidelijk is, is dat er dit seizoen weer een hele rits clubs gelijkwaardig zijn qua selectie en dus programmering, blessures en schorsingen heel bepalend zullen zijn voor sportieve successen. En wij zullen in dat hele brede middenveld zitten.
Maar ik was blij weer eens in de Geusselt te kunnen zijn ! Lekker !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2020 06:42
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Oefenwedstrijden 2020-2021 #123
Verdedigend niks weggegeven. Aanvallend moeizaam. Maar zoals gezegd zijn we nog niet compleet. Keeper in de eerste helft beviel me wel. Was nadrukkelijk aanwezig ondanks dat hij weinig te doen kreeg. Al met al zie ik ons nog verrassen dit seizoen mits we geluk hebben met blessures en schorsingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2020 06:57 09 aug 2020 06:58 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
Oefenwedstrijden 2020-2021 #124

Maosbrögk schreef : Heb zelf niets van de wedstrijd gezien. Lees wel dat Werker heeft meegedaan. Dan neem ik toch aan dat hij alsnog een serieuze optie is? Je gaat toch niemand die er alleen maar is om zijn conditie op peil te houden, mee laten doen in vriendschappelijke wedstrijden? Dan zou dat ten kosten gaan van de wedstrijdreglement/ervaring van je eigen spelers of testspelers. Mag hopen dat hier nog wat speelt. (Zou anders wel heel dom zijn...)
Zelfs het Twitterverslag van MVV zelf leek verbaasd dat ie meedeed.


Ik denk dat het gaat tussen heerings en werker,ik denk niet dat ze alle twee een contract krijgen ivm het kosten plaatje.
Toch twee verschillende type voetballers Heerink meer naar buiten verdedigend en werker meer naar het centrum.
Ik vond Zeegers in de eerste helft niet zo goed maar herstelde zich prima in de tweede helft,moet zich wel beperken tot het puur verdedigend werk,opbouwend toch maar ff niet.
Martina(Shermar) zou migraine hebben gehad dus afwezig net als Lars die nog steeds geblesseerd is.
Ook cavcic viel mij op als vervanger van last,die het overigens prima deed.
Dan nog iets aparts nl Thomas van Bommel in de tweede helft bij zijn invalbeurt als
aanvoerder!
Snelle Jelle kwam weinig in het spel voor maar dat had meer met de speelstijl te maken,was dat vorig seizoen ook niet het probleem?
Joeri was ook weer niet al te goed bezig al ging hij op een gegeven moment wel de combinatie meer en meer aan.
Oussama daar zit wel wat in laat het elftal nog maar even wat versterkt worden op verschillende posities, dan zal hij zijn waarde wel bewijzen.
Een naam die mij ook opviel was dean geuzen,gespeeld bij ADO en Feyenoord maar dan meer als speler voor de breedte.
Al met al hebben we wel een selectie met potentie maar er zal zeker nog wat bij moeten komen en er zal nog flink geschaafd moeten worden.
Achterin vind ik de bezetting nu al oké met van de acker eventueel heerings of werker(alle twee mag ook)in combi met last/cavcic en Zeegers.
Als laatste om af te sluiten ik geniet nog steeds van het feit als ik zie wat er als technische leiding op de bank zit heel wat beter als het duo reiners/fuat....Gr opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2020 07:09
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
Oefenwedstrijden 2020-2021 #125
Met al die onzichtbare spitsen verlang je toch terug naar ‘t Bies..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2020 09:27 09 aug 2020 09:39 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Oefenwedstrijden 2020-2021 #126
Ik was gister ook een van de ongeveer 700 gelukkigen in het stadion. Een paar spelers vielen me echt op. Onder andere weer Zeegers. Wat heeft hij een loopvermogen zeg. Ik heb hem geen seconde zien stilstaan. En dan met dat weer. Dat hij dan af en toe een klein foutje maakte kon ik hem wel vergeven, want hij herstelde het vaak prima. Verder geen geweldige wedstrijd gezien. Iedereen was nog zoekend. Ook Eindhoven. Maar als ik dan naar hun shirts keek met VDL erop, dan werd ik een tikkeltje jaloers. Enfin, MVV is er nog lang niet. Overigens heb ik links en rechts gehoord dat straks ongeveer 1500 mensen mogen plaatsnemen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2020 09:32 09 aug 2020 12:18 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 748
Meer
Oefenwedstrijden 2020-2021 #127
Dat Werker meespeelde, was zeer opvallend. Hij zou toch slechts zijn conditie op peil houden? Ik denk dat Heerings en Werker, die beiden een goede wedstrijd speelden, alletwee samen te duur zijn. Of zijn de 310.000 euro van Mbuyamba al binnen? Dan zou Van den Acker misschien naar voren kunnen schuiven? Ik vond het gisteren verdedigend wel goed staan.

Het middenveld was niet top, maar redelijk. Ook de voorhoede viel mij wat tegen. Daar kan nog wel wat bij. Er stonden harde werkers (in die hitte), maar die kregen de bal niet bij de spits. Kostons stond vaak te klungelen en Joeri Schroijen was enkele malen ongelukkig in zijn acties.

Tactisch vielen mij drie dingen op.
Ten eerste hield MVV het speelveld klein.
Ten tweede - nauw verband houdend met het klein houden van het speelveld - probeerde MVV bij balverlies binnen vijf of tien tellen de bal te heroveren door met enkele spelers te jagen op de bal (bij die hitte op het kunstgras!). Dat lukte vaak heel goed!
Ten derde rukten de jonge buitenverdedigers Last en Zeegers vaak ver op in vijandig gebied. Dat zag er redelijk uit. Redelijk, maar nog niet super, omdat de eindpass helaas vaak niet nauwkeurig genoeg was. Geef die Zeegers naar een contract.

Er is dus nog veel werk aan de winkel. Ben benieuwd of MVV de komende dagen nog verrassingen uit de hoge hoed tovert. Spelers uit Luik of Engeland?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard, jovkle, Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2020 10:22
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
Oefenwedstrijden 2020-2021 #128
@schapendonk...links en rechts gehoord. Op het forum is een getal van 1500 vermeld, misschien daardoor. Wordt gewoon tijd dat mvv communiceert hoeveel personen men van plan is in eerste instantie binnen te laten. Iedereen wil mvv zien. Als dit uiteindelijk wel de 1500 blijken te zijn, zouden zeker 750 sk houders niet naar binnen kunnen, 30%. Dan gaat men qua aantal dus voor de makkelijkste optie. Ook vrijkaarten en sponsorkaarten gaan nog ten koste van sk houders. Hopelijk is de SV een partij om toe te zien op juiste en rationele verhoudingen.

Hoe kom je aan 700? ..367 op de Boschpoort (waar er als je naar de beelden keek makkelijk 450-500 kunnen zitten). Las wel in de commentaren van de livestream dat er op hoofdtribune mensen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2020 10:24
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
Oefenwedstrijden 2020-2021 #129
Ik vond het een beetje een gezapige pot. Maar dat is natuurlijk niet gek gezien de temperatuur. Mede daardoor was het niet allemaal even sprankelend. Al zie je wel dat Kalezic vanuit een gedisciplineerde verdediging naar voren wil spelen. De eerste helft lukte dat beter dan de tweede helft. Er zat meer lijn in het spel. Ook dat is niet vreemd gezien de namen en ervaring die toen op het veld stonden.
Wat mij opviel:
- Ik vond Van Acker op het middenveld en Mares centraal achterin minder goed uitpakken dan wanneer het andersom is.
- Keeper Lathouwers vond ik erg attent overkomen. Veel anticiperen en vroeg ingrijpen. Zat er wel één keer naast.
- Keeper Chesneau vind ik zwak in zijn uittrappen. Ik schreef dat vorige keer al: als je zo weinig te doen hebt, zorg dan op z’n minst dat je uittrappen binnen de lijnen blijven. Onnodig balverlies.
- Opvallend dat Werker meedeed. Waarom zou je oefenpotjes spelen als je alleen je conditie op peil wil houden? Daaruit kan ik alleen maar concluderen dat beide partijen openstaan voor een verbintenis. Werker bracht in die rommelige tweede helft wel wat rust. Je ziet meteen de ervaring. Als het tussen Werker en Heerings gaat, zie ik liever Werker. Zit er korter op, is wat scherper. Dan zit je centraal achterin wel goed met Van Acker/Werker/Shermar en Mares als backup.
Ben benieuwd tegen wie er dinsdag geoefend wordt nu de wedstrijd tegen EHC niet doorgaat. Ik ben blij dat MVV oefent tegen tegenstanders die je qua niveau ook in de competitie kan tegenkomen. Benieuwd wat er aan spelers nog bij gaat komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2020 10:38 09 aug 2020 10:43 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Oefenwedstrijden 2020-2021 #130

Roed en Wit 70 schreef : @schapendonk...links en rechts gehoord. Op het forum is een getal van 1500 vermeld, misschien daardoor. Wordt gewoon tijd dat mvv communiceert hoeveel personen men van plan is in eerste instantie binnen te laten. Iedereen wil mvv zien. Als dit uiteindelijk wel de 1500 blijken te zijn, zouden zeker 750 sk houders niet naar binnen kunnen, 30%. Dan gaat men qua aantal dus voor de makkelijkste optie. Ook vrijkaarten en sponsorkaarten gaan nog ten koste van sk houders. Hopelijk is de SV een partij om toe te zien op juiste en rationele verhoudingen.

Hoe kom je aan 700? ..367 op de Boschpoort (waar er als je naar de beelden keek makkelijk 450-500 kunnen zitten). Las wel in de commentaren van de livestream dat er op hoofdtribune mensen.

Ik weet niet of het er 700 waren. Ik heb ze niet geteld. Het was het maximum wat volgens mij werd toegelaten voor deze wedstrijd. Overigens snapte ik er niet veel van. Om het stoeltje mocht iemand plaatsnemen, en op het stoeltje achter me zat iemand in mijn nek te praten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2020 11:08
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
Oefenwedstrijden 2020-2021 #131
MVV is zich in ieder geval aan het ontwikkelen tot een moeilijk te kloppen ploeg. Hebben in 3 wedstrijden waaronder tegen een Eredivisie ploeg weinig kansen weggegeven. Anderzijds komen we wel niet heel makkelijk tot kansen. Schrooijen is geen dragende speler. Dat blijkt wel weer. Loopt heel vaak uit positie, heeft een matige voorzet, kaats heel vaak ongelukkig. Schrooijen is een leuke speler voor een goed draaiend aanvallend team. Daar kan hij beetje mee liften op andere. Kostons komt voor mij in alles weer net in alles te kort.

Verder ziijn er zeker positieve dingen. Mares is slim in de duels en kan goed opbouwen. Heerings is een typische Engelse verdediger. Niet sterk aan de bal, maar hard in de duels en opruimen die handel. Backs vallen positief op. Bij vlagen werd er goed gecombineerd.

Er zal zeker kwaliteit bij moeten. Maar we geven in ieder geval weinig weg! Dit MVV kan een zeer stugge ploeg worden!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2020 13:47
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Oefenwedstrijden 2020-2021 #132
Zonder mensen op hun plasertje te willen trappen en omdat ik ieders mening respecteer, vind ik het zelf moeilijk om te oordelen of iemand, met name een jeugdspeler er klaar voor is of niet...

Ik denk dan aan Ed Braken die groeide door te spelen, lees vertrouwem van de coach en steun van het publiek.

Verder aan een slagerszoon oet Meersje waarbij iedereen enkele jarenlang niet in de gaten had wat voor een topper hij was.

Een andere speler om de hoek (Cadier en Keer) ; Mark Luipers....had us MVV-ke daar ook “ stroont in de pupse” ...?

Of uzze ierste Ambonees Denny (Landzaat) of Fredsje Bouma of uzze Deense Kenneth (Perez) ; daar zagen velen ook geen brood in, maar werden die velen gelogenstraft...

Of super Ceesie....

Zelf maakte ik me ook schuldig aan deze twijfel toen Trost met us jeugdelftal aantrad...Maar wat heb ik genoten van die jonge gasten die met volle petaj Draon ginge en een periodetitel haalden. En hoe! Wat maakten zij de Geusselt tot een vesting en zetten onze hartjes in vuur en vlam.

Had ook niemand gedacht en kunnen voorspellen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2020 18:05 10 aug 2020 11:36 door Boschpoort.
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 174
Meer
Oefenwedstrijden 2020-2021 #133
Wat ik echt slecht vond was die corner van onze nieuwe Finse aanwinst Stavinski.
Die bal was zo lang onderweg alsof hij eerst naar de maan ging. Een voorzet moet scherp en hard aangesneden zijn.
Kopje van Duijn ertegen en dan hangt in het netje. (bv de 1-0 van Barcelona gisteren). Hoe heette die Servier die van R§*da kwam ook weer een paar jaar geleden Cecerovitsch. Die kon dat perfect! Hard aangesneden ballen voor de pot. Moet toch te leren zijn?
Naja hij heeft noch tijd om het te leren, hij kan aardig dribbelen.
Ik zie inderdaad wel niet veel aanvoer naar onze spits Duin. Misschien gaan we wel countervoetbal spelen?
Nwakali, waar speelt die momenteel ?
ps Normaal speelt Shermar op de plek van Zeegers (of anders in het centrum van de verdediging), dus de jonge Zeegers heeft nog tijd.


EDIT MODERATOR: de Corona discussie hoort niet in dit topic thuis dus is dat deel van de post verwijderd, evenals alle antwoorden omdat het meer een politieke discussie aan het worden is dan dat het rechtstreeks met MVV te maken heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2020 11:32
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Oefenwedstrijden 2020-2021 #134
Na overleg met andere moderators heb ik dit topic even opgeschoond. De discussie had niks meer met MVV te maken.
Discussies over de coronamaatregelen in de Geusselt zijn nog tot daaraan toe, maar dit is geen forum voor politieke discussies. Daarvoor kun je terecht bij de vele andere forums / social media op het internet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, Jacques, jovkle, Gianni Bruno, De Zwarte Vogel, Kotspoejer, M.V.V. 1902, peeke, Jack Luijten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2020 07:16
hindriks
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
Onderwerp Auteur
Oefenwedstrijden 2020-2021 #135
Heeft iemand enig idee of vanmiddag de wedstrijd via L1 facebook weer te volgen is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.418 seconden