MVV-NAC (KNVB-Beker)
25 sept 2012 23:29
Mestreech85
Senior Boarder
Luister bij dat filmpje ergens voorbij de minuut als het loos gaat maar eens wat er geroepen word.
Breda Hooligans dat zegt toch genoeg
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
25 sept 2012 23:45
@mestreech85: Zijn er ook mensen van NAC die en straf ontvangen hebben?
eerlijk gezegd, is het filmpje voor mij te onduidelijk.
26 sept 2012 00:53
Enfin,
Morgen wordt het uiterst gezellig volgens mij!
Forza Mvv, gewoon die boeren pakken, ik ga voor 2-1
Zonder inzet, geen waardering
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983
26 sept 2012 08:28
Hughes schreef :
J.P. Ler schreef : in competitieverband waren dit de resultaten in de jaren '90:
93/94 MVV - NAC BREDA 2 - 1
93/94 NAC BREDA - MVV 1 - 4
94/95 MVV - NAC BREDA 2 - 3
94/95 NAC BREDA - MVV 2 - 1
97/98 MVV - NAC BREDA 0 - 1
97/98 NAC BREDA - MVV 2 - 0
98/99 MVV - NAC BREDA 3 - 3
98/99 NAC BREDA - MVV 2 - 0
Bij de 1 - 4 waren slechts 12 mvv-fans aanwezig, waaronder ik
Het was toen in het oude stadion een 'middagje-nac'
Dan moeten we elkaar gezien hebben, want ik was ook 1 van die 12. En de B-Side maar iedere keer tot tien tellen om vervolgens te zingen:"En ze zijn met zijn tienen in Breda". Maar we wonnen wel en werden, dacht ik, na afloop in politiebusjes afgevoerd en vervolgens ergens gedropt voor 'onze eigen veiligheid'. En toen het station zoeken.
Klopt., en na de 1-4 in de polonaise en zelf zingend 'we zijn met z'n tienen in Breda'. Na de wedstrijd had ons groepje een taxi gepakt naar het andere treinstation van Breda waar we uiterst relaxed de trein naar huis konden nemen. Was wel verstandig nadat we op de heenreis al waren 'opgevangen' door een niet zo vriendelijk ontvangstcommitee, jammer voor hun dat ze ons geen gedag konden zeggen.
Over vanavond: laten we geen voorbeeld nemen aan de andere limburgse clubs en de eer redden (zie poll limburger.nl)
26 sept 2012 08:31
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Today Matchday: MVV Maastricht-NAC Breda. 20.00 De Geusselt
MVV Maastricht nog de enige Limburgse profclub die in de KNVB-beker zit
Joda Verloren van Pec Zwolle (Jammer voor sterfrade)
Fortuna shittard verloren van Hollandia (Sjalaam Hollandia)
Vvv venlook verloren van Go Head Eagles Deventer bedankt)
Woensdag Genact dag Breda gaat eraan Breda gaat eraan
Jij schijt op Nac,Ik schijt op Nac,Wij schijten allemaal op NaC Nac Nac Nac Nac nac
Come On Sjenge
Der is mer ein club in Limburg..
Kom Op Die Roeije......
Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
26 sept 2012 08:51
mosaetrajectum schreef : Maastricht - Het Openbaar Ministerie (OM) in Limburg heeft maandag en dinsdag 17 mannen, Belachelijke straffen voor zelfverdediging, en raar dat de overige 13 verdachten akkoord zijn gegaan met deze strafbeschikking.
Ik begrijp het wel. Als je strafrechtelijk veroordeeld wordt, door een rechter dus, heb je een strafblad.
Dat kan serieuze consequenties voor je toekomst hebben. Dat zou ik persoonlijker belangrijker vinden dan een principe, ook al zou ik niks gedaan hebben. Je hebt geen 100% zekerheid dat je vrijgesproken wordt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983
26 sept 2012 09:08
MVV4life
Platinum Boarder
Boschpoort, duidelijk een boete, betalen en dan ben je er van af, geen strafblad. Ik denk wel dat de mannen daardoor onder druk zijn gezet.
En wat betekent een boete voor de KNVB? Of hebben die niets hiermee te maken (SV)?
De mensen die wel strafrechtelijk vervolgd gaan worden, hebben volgens mij kans op vrijspraak, je mag je zelf toch verdedigen?
Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon:
www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
26 sept 2012 09:34
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Jammer dat onze algehele voetbalkennis niet toereikend is
EHC uit hoensbroek is ook nog actief in de beker, dus eens kijken of we met twee kunnen doorstoten in de beker...
26 sept 2012 09:40
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
26 sept 2012 09:43
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Haha ja toch echt
amateur club uit hoensbroek
26 sept 2012 12:22
Wat zit eederein op facebook en mvvfans toch te zwamme euver dat limburg dit en limburg dat???
Veer zien MESTREECH en weijer niks!!
26 sept 2012 12:54
@MVVke, dat is lekker kort door de bocht. Als je zo blijft kijken zul je nooit groeien....
On Topic:
Heb zin in vanavond.Bekervoetbal is de snelste weg naar succes, al zullen we de beker helaas niet zo snel winnen.
Zijn wel altijd leuke wedstrijden die helemaal op zichzelf staan en waar alles kan gebeuren.
Ik ga voor een 3-2 zege na verlenging
26 sept 2012 13:12
Ik ben al lange tijd bezoeker van dit forum maar heb nu voor het eerst de behoefte om zelf een bijdrage te leveren. Ik ben al 45 jaar betrokken bij deze club. Als C-1 spelertje heb ik zelfs nog de voorwedstrijd MVV-Ajax mogen spelen met 25.000 supporters op de tribunes. Tegenwoordig ben ik supporter en geniet van de hype en gezelligheid rondom de club na enkele magere jaren. Mijn vier zonen en ikzelf hebben allemaal een seizoenskaart. De oudste twee bezoeken bovendien de uitwedstrijden. Je zou kunnen zeggen dat MVV een deel van ons leven is. Een en al gezelligheid en lol totdat… Inderdaad totdat een groep MVV supporters Breda bezoekt voor een oefenwedstrijd. Zoals algemeen bekend zijn ze daar aangevallen door een veel grotere groep Breda supporters. Mijn twee zonen stonden voor het café in de volle vuurlinie als ratten in de val. Ze zijn thuisgekomen vol blauwe plekken en waren blij dat ze hun hachie hebben kunnen redden. Hierna bijna twee maanden niets gehoord, waarna afgelopen maandag een aangetekende brief wordt afgeleverd van de gemeente Maastricht waarin voor 1 van mijn zonen een stadion- en gebiedsverbod werd opgelegd voor de bekerwedstrijd tegen NAC. Ongeloof, verbazing, woede… Maar het werd nog erger. Diezelfde middag twee politieagenten aan de deur en een aanhouding volgt. Uiteindelijk het politiebureau verlaten met een werkstraf van 80 uur en een schadevergoeding te betalen ter waarde van EU 300. De aangetekende brief van de gemeente dichtte mijn zoon een 'kwalijke' rol toe in de gebeurtenissen op 4 augustus. Er zijn echter groepen die in deze een veel kwalijker rol hebben gespeeld en ik zal ze hier ff opsommen.
-De NAC Breda supporters die tot 4 maal toe hebben gevraagd om te vechten. Toen ze hierop nul op het rekest kregen, hebben ze de aanval zelf maar gezocht.
-De politie, die het hazenpad heeft gezocht toen werd aangevallen. Hierdoor werden de geisoleerde MVV fans op het terras genoodzaakt om, 20 man sterk, zich 20 minuten lang te verdedigen tegen een overmacht van 150 agresievelingen. Overigens had de bewuste café eigenaar toen al drie keer gebeld naar de politie betreffende de grimmige sfeer op de Havermarkt
-De café-eigenaar die zijn deur sloot waardoor er geen vluchtweg overbleef voor de MVV supporters op het terras.
Mijns inziens heeft de officier van justitie geen sterke zaak. Er is duidelijk sprake van noodweer exces. De straffen zijn danook strategisch gekozen. Beneden de maat voor een strafblad, waardoor acceptatie waarschijnlijker is en niet schikken een groot risico bedraagt.
Er is echter nog een laatste partij die ik een dubieuze rol in dit voorval toedraag. Naast de schikking die op het politiebureau werd uitgereikt ontving mijn zoon tevens een brief van MVV. Hij werd hierin medegeeld dat hem een voorlopig stadionverbod van onbepaalde tijd werd opgelegd. Letterlijk stond er geschreven dat hij niet langer welkom is in de Geusselt of in de Gouden Ster. Het blijkt nu ineens dat ''de band vaan trouw aon diech'' 1-richtingsverkeer is. Het maatschappelijke MVV draait klaarblijkelijk hun eigen supporters de rug toe die zonder eigen schuld in de problemen zijn gekomen. Sterker nog, hen wordt een schop onder de kont gegeven. Dit lijkt mij een kwalijke zaak, temeer omdat kort na het incident een bestuurslid nog aangaf dat ''onze supporters'' waren aangevallen.
Als MVV dit incident maatschappelijk had willen oplossen dan had het op zijn minst een dialoog kunnen aangaan en de betreffende supporters moeten horen in plaats van blind de zijde van justitie, gemeente en KNVB te kiezen. Wellicht had dan de jurist van us-MVV-ke de zaak eens onder het licht kunnen houden en de supporters met advies kunnen bijstaan. Inmiddels ben ik blij dat de supportersclub al aangegeven heeft dat zij de straffen veel te hoog vindt. Ik hoop dat bij onze bestuursleden dit besef ook komt en dat ze voor de toekomst een humaner beleid ten aanzien van dit soort incidenten voert waardoor ook bij MVV de supporters ''aon ut hart gelege zien'' en niet alleen andersom.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, San Marco, SC MVV Maastricht, opadiehard, Boer458, Jean, tanteke
26 sept 2012 13:18
Supusepa schreef : @MVVke, dat is lekker kort door de bocht. Als je zo blijft kijken zul je nooit groeien....
On Topic:
Heb zin in vanavond.Bekervoetbal is de snelste weg naar succes, al zullen we de beker helaas niet zo snel winnen.
Zijn wel altijd leuke wedstrijden die helemaal op zichzelf staan en waar alles kan gebeuren.
Ik ga voor een 3-2 zege na verlenging
Dat soort oetlaotinge beginste normaal gesproke mèt ''iech vin...'', dus neet doen esof dien zin noe opgevat moot weure es zijnde de woerheid. Daobij kinste m'ch neet en ouch al deegste dat wel, daan nog is dat mien meijning. En d'r zien same mèt miech nog zat aander lui die niks mèt Limburg höbbe, dus spreek veur d'n eige.
26 sept 2012 13:27
mosaetrajectum
Fresh Boarder
Boschpoort schreef :
mosaetrajectum schreef : Maastricht - Het Openbaar Ministerie (OM) in Limburg heeft maandag en dinsdag 17 mannen, Belachelijke straffen voor zelfverdediging, en raar dat de overige 13 verdachten akkoord zijn gegaan met deze strafbeschikking.
Ik begrijp het wel. Als je strafrechtelijk veroordeeld wordt, door een rechter dus, heb je een strafblad.
Dat kan serieuze consequenties voor je toekomst hebben. Dat zou ik persoonlijker belangrijker vinden dan een principe, ook al zou ik niks gedaan hebben. Je hebt geen 100% zekerheid dat je vrijgesproken wordt.
Daar kun je van mening over verschillen. Niet iedereen heeft dezelfde financiele middelen natuurlijk. Als je akkoord gaat met de schikking geef je aan dat je schuldig bent. Kortom, je zal bovenop de straf van 300 euro en 80 uur werkstraf misschien nog eens een jarenlang stadionverbod van de KNVB krijgen. (buiten dat belachelijk stadionverbod dat MVV aan ze heeft opgelegd, is dat ook het nieuwe MVV, supporters stadionverboden geven zonder zich te hebben kunnen verweren, CSM? ).
Die schikking accepteren klinkt aantrekkelijk, zo zal de politie dat ook voorstellen. De politie zal waarschijnlijk ook zeggen dat je geen kans maakt bij de rechter omdat je op beeld zou staan. Dan zou je al snel denken dat je maar beter akkoord kunt gaan met het voorstel.
Echter,zou ik ook als rat in de val zitten,en mezelf moeten verdedigen omdat je anders in elkaar word geslagen,en de politie 20 (!) minuten op zich laat wachten, dan zou ik staan voor mijn principe. We leven toch in een rechtsstaat? (Ahum)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458
Tijd voor maken pagina: 0.314 seconden