>
Ontvangen bedankjes 22
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Tee schreef : Ik ben al lange tijd bezoeker van dit forum maar heb nu voor het eerst de behoefte om zelf een bijdrage te leveren. Ik ben al 45 jaar betrokken bij deze club. Als C-1 spelertje heb ik zelfs nog de voorwedstrijd MVV-Ajax mogen spelen met 25.000 supporters op de tribunes. Tegenwoordig ben ik supporter en geniet van de hype en gezelligheid rondom de club na enkele magere jaren. Mijn vier zonen en ikzelf hebben allemaal een seizoenskaart. De oudste twee bezoeken bovendien de uitwedstrijden. Je zou kunnen zeggen dat MVV een deel van ons leven is. Een en al gezelligheid en lol totdat… Inderdaad totdat een groep MVV supporters Breda bezoekt voor een oefenwedstrijd. Zoals algemeen bekend zijn ze daar aangevallen door een veel grotere groep Breda supporters. Mijn twee zonen stonden voor het café in de volle vuurlinie als ratten in de val. Ze zijn thuisgekomen vol blauwe plekken en waren blij dat ze hun hachie hebben kunnen redden. Hierna bijna twee maanden niets gehoord, waarna afgelopen maandag een aangetekende brief wordt afgeleverd van de gemeente Maastricht waarin voor 1 van mijn zonen een stadion- en gebiedsverbod werd opgelegd voor de bekerwedstrijd tegen NAC. Ongeloof, verbazing, woede… Maar het werd nog erger. Diezelfde middag twee politieagenten aan de deur en een aanhouding volgt. Uiteindelijk het politiebureau verlaten met een werkstraf van 80 uur en een schadevergoeding te betalen ter waarde van EU 300. De aangetekende brief van de gemeente dichtte mijn zoon een 'kwalijke' rol toe in de gebeurtenissen op 4 augustus. Er zijn echter groepen die in deze een veel kwalijker rol hebben gespeeld en ik zal ze hier ff opsommen.
-De NAC Breda supporters die tot 4 maal toe hebben gevraagd om te vechten. Toen ze hierop nul op het rekest kregen, hebben ze de aanval zelf maar gezocht.
-De politie, die het hazenpad heeft gezocht toen werd aangevallen. Hierdoor werden de geisoleerde MVV fans op het terras genoodzaakt om, 20 man sterk, zich 20 minuten lang te verdedigen tegen een overmacht van 150 agresievelingen. Overigens had de bewuste café eigenaar toen al drie keer gebeld naar de politie betreffende de grimmige sfeer op de Havermarkt
-De café-eigenaar die zijn deur sloot waardoor er geen vluchtweg overbleef voor de MVV supporters op het terras.
Mijns inziens heeft de officier van justitie geen sterke zaak. Er is duidelijk sprake van noodweer exces. De straffen zijn danook strategisch gekozen. Beneden de maat voor een strafblad, waardoor acceptatie waarschijnlijker is en niet schikken een groot risico bedraagt.
Er is echter nog een laatste partij die ik een dubieuze rol in dit voorval toedraag. Naast de schikking die op het politiebureau werd uitgereikt ontving mijn zoon tevens een brief van MVV. Hij werd hierin medegeeld dat hem een voorlopig stadionverbod van onbepaalde tijd werd opgelegd. Letterlijk stond er geschreven dat hij niet langer welkom is in de Geusselt of in de Gouden Ster. Het blijkt nu ineens dat ''de band vaan trouw aon diech'' 1-richtingsverkeer is. Het maatschappelijke MVV draait klaarblijkelijk hun eigen supporters de rug toe die zonder eigen schuld in de problemen zijn gekomen. Sterker nog, hen wordt een schop onder de kont gegeven. Dit lijkt mij een kwalijke zaak, temeer omdat kort na het incident een bestuurslid nog aangaf dat ''onze supporters'' waren aangevallen.
Als MVV dit incident maatschappelijk had willen oplossen dan had het op zijn minst een dialoog kunnen aangaan en de betreffende supporters moeten horen in plaats van blind de zijde van justitie, gemeente en KNVB te kiezen. Wellicht had dan de jurist van us-MVV-ke de zaak eens onder het licht kunnen houden en de supporters met advies kunnen bijstaan. Inmiddels ben ik blij dat de supportersclub al aangegeven heeft dat zij de straffen veel te hoog vindt. Ik hoop dat bij onze bestuursleden dit besef ook komt en dat ze voor de toekomst een humaner beleid ten aanzien van dit soort incidenten voert waardoor ook bij MVV de supporters ''aon ut hart gelege zien'' en niet alleen andersom.
Tee schreef : Het blijkt nu ineens dat ''de band vaan trouw aon diech'' 1-richtingsverkeer is. Het maatschappelijke MVV draait klaarblijkelijk hun eigen supporters de rug toe die zonder eigen schuld in de problemen zijn gekomen. Sterker nog, hen wordt een schop onder de kont gegeven. Dit lijkt mij een kwalijke zaak, temeer omdat kort na het incident een bestuurslid nog aangaf dat ''onze supporters'' waren aangevallen.
Als MVV dit incident maatschappelijk had willen oplossen dan had het op zijn minst een dialoog kunnen aangaan en de betreffende supporters moeten horen in plaats van blind de zijde van justitie, gemeente en KNVB te kiezen. Wellicht had dan de jurist van us-MVV-ke de zaak eens onder het licht kunnen houden en de supporters met advies kunnen bijstaan. Inmiddels ben ik blij dat de supportersclub al aangegeven heeft dat zij de straffen veel te hoog vindt. Ik hoop dat bij onze bestuursleden dit besef ook komt en dat ze voor de toekomst een humaner beleid ten aanzien van dit soort incidenten voert waardoor ook bij MVV de supporters ''aon ut hart gelege zien'' en niet alleen andersom.
Greun graas schreef : Voor mij word mijn band steeds minder met mvv. Het supportersgebeuren word steeds meer dood gemaakt door mvv zelf, ik ben diep teleurgesteld in mvv!
Precies!jeoff schreef : Tijdens de info avond voor seizoenskaarthouders zei Rinkens zelf vanuit meerdere kanten gehoord te hebben (waaronder de politie in Breda) dat de MVV supporters in het nauw gedreven waren en niet schuldig waren aan het hele gebeuren. Theo Classen heeft het hier ook nog over gehad!
Ik kan daarom moeilijk begrijpen waarom zo veel MVV supporters zijn opgepakt gisteren.
Misschien dat Theo hier iets over kan zeggen? Of wellicht dat Frank Salemans iets meer weet vanuit zijn rol in de commissie stadionverboden (hoewel ik begrijp dat die hier niet direct bij betrokken zijn geweest)
Eens.Punker73 schreef : Een oproep aan iedereen om vooral niet op dit forum hier over te klagen maar om zoals Paul Rinkens dat aangaf tijdens het laatste praot kaffee contact te zoeken met MVV zelf. Het kan niet de bedoeling zijn dat wij hier met ons vingertje richting MVV gaan wijzen natuurlijk ..... Eens kijken hoe snel je hier een antwoord op krijgt van MVV