MVV-NAC (KNVB-Beker)

26 sept 2012 13:41
Theo Claassen
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
MVV-NAC (KNVB-Beker) #181
Zelf zou ik zo'n transactie ook niet accepteren. Maar ik kan me wel voorstellen dat het stadion verbod die je nu voorgesteld krijgt lager is dan dat je de rechtzaak moet afwachten. Want tot die tijd mag je dan niet binnen van de KNVB. Trouwens als ik ergens behulpzaam kan zijn laat het me aub weten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2012 13:57
Greun graas
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV-NAC (KNVB-Beker) #182

Tee schreef : Ik ben al lange tijd bezoeker van dit forum maar heb nu voor het eerst de behoefte om zelf een bijdrage te leveren. Ik ben al 45 jaar betrokken bij deze club. Als C-1 spelertje heb ik zelfs nog de voorwedstrijd MVV-Ajax mogen spelen met 25.000 supporters op de tribunes. Tegenwoordig ben ik supporter en geniet van de hype en gezelligheid rondom de club na enkele magere jaren. Mijn vier zonen en ikzelf hebben allemaal een seizoenskaart. De oudste twee bezoeken bovendien de uitwedstrijden. Je zou kunnen zeggen dat MVV een deel van ons leven is. Een en al gezelligheid en lol totdat… Inderdaad totdat een groep MVV supporters Breda bezoekt voor een oefenwedstrijd. Zoals algemeen bekend zijn ze daar aangevallen door een veel grotere groep Breda supporters. Mijn twee zonen stonden voor het café in de volle vuurlinie als ratten in de val. Ze zijn thuisgekomen vol blauwe plekken en waren blij dat ze hun hachie hebben kunnen redden. Hierna bijna twee maanden niets gehoord, waarna afgelopen maandag een aangetekende brief wordt afgeleverd van de gemeente Maastricht waarin voor 1 van mijn zonen een stadion- en gebiedsverbod werd opgelegd voor de bekerwedstrijd tegen NAC. Ongeloof, verbazing, woede… Maar het werd nog erger. Diezelfde middag twee politieagenten aan de deur en een aanhouding volgt. Uiteindelijk het politiebureau verlaten met een werkstraf van 80 uur en een schadevergoeding te betalen ter waarde van EU 300. De aangetekende brief van de gemeente dichtte mijn zoon een 'kwalijke' rol toe in de gebeurtenissen op 4 augustus. Er zijn echter groepen die in deze een veel kwalijker rol hebben gespeeld en ik zal ze hier ff opsommen.

-De NAC Breda supporters die tot 4 maal toe hebben gevraagd om te vechten. Toen ze hierop nul op het rekest kregen, hebben ze de aanval zelf maar gezocht.
-De politie, die het hazenpad heeft gezocht toen werd aangevallen. Hierdoor werden de geisoleerde MVV fans op het terras genoodzaakt om, 20 man sterk, zich 20 minuten lang te verdedigen tegen een overmacht van 150 agresievelingen. Overigens had de bewuste café eigenaar toen al drie keer gebeld naar de politie betreffende de grimmige sfeer op de Havermarkt
-De café-eigenaar die zijn deur sloot waardoor er geen vluchtweg overbleef voor de MVV supporters op het terras.

Mijns inziens heeft de officier van justitie geen sterke zaak. Er is duidelijk sprake van noodweer exces. De straffen zijn danook strategisch gekozen. Beneden de maat voor een strafblad, waardoor acceptatie waarschijnlijker is en niet schikken een groot risico bedraagt.
Er is echter nog een laatste partij die ik een dubieuze rol in dit voorval toedraag. Naast de schikking die op het politiebureau werd uitgereikt ontving mijn zoon tevens een brief van MVV. Hij werd hierin medegeeld dat hem een voorlopig stadionverbod van onbepaalde tijd werd opgelegd. Letterlijk stond er geschreven dat hij niet langer welkom is in de Geusselt of in de Gouden Ster. Het blijkt nu ineens dat ''de band vaan trouw aon diech'' 1-richtingsverkeer is. Het maatschappelijke MVV draait klaarblijkelijk hun eigen supporters de rug toe die zonder eigen schuld in de problemen zijn gekomen. Sterker nog, hen wordt een schop onder de kont gegeven. Dit lijkt mij een kwalijke zaak, temeer omdat kort na het incident een bestuurslid nog aangaf dat ''onze supporters'' waren aangevallen.
Als MVV dit incident maatschappelijk had willen oplossen dan had het op zijn minst een dialoog kunnen aangaan en de betreffende supporters moeten horen in plaats van blind de zijde van justitie, gemeente en KNVB te kiezen. Wellicht had dan de jurist van us-MVV-ke de zaak eens onder het licht kunnen houden en de supporters met advies kunnen bijstaan. Inmiddels ben ik blij dat de supportersclub al aangegeven heeft dat zij de straffen veel te hoog vindt. Ik hoop dat bij onze bestuursleden dit besef ook komt en dat ze voor de toekomst een humaner beleid ten aanzien van dit soort incidenten voert waardoor ook bij MVV de supporters ''aon ut hart gelege zien'' en niet alleen andersom.

Geweldig gesproken TEE! Ikzelf was ook in het centrum van Breda en de feiten die je vermeld kloppen 100%. het was onmogelijk deze situatie te voorkomen, ook omdat de nacsupporters na 4 keer vragen om te vechten aangaven dat ze de mvvsupporters toch wel zouden pakken zodra ze buiten het centrum zouden komen. daarbij trek ik het optreden van de politie ook ten zeerste in twijfel. Om 2 uur in de middag was er al politie aanwezig en konden ze al zien dat dit stond te gebeuren. Zij hadden de mvvsupporters in bescherming moeten nemen, zeker gezien de groep van NAC bleef groeien tot uiteindelijk ruim 150 man sterk. Dit is weer typisch het geval van falen van de politie en dat willen ze dan afschuiven op in dit geval de slachtoffers. En het meeste trieste vind ik dan dat mvv hier gezellig aan mee doet. Maatschappelijk mvvke... Juist nu had mvv zijn maatschappelijke intenties kunnen tonen ten opzichte van haar eigen supporters. Nee mvv wijst met de vinger naar mvvsupporters die niet aan dit voorval konden ontkomen. Jongens die zich voor 100% geven voor hun club mvv die worden nu te kak gezet door hun eigen club.

Voor mij word mijn band steeds minder met mvv. Het supportersgebeuren word steeds meer dood gemaakt door mvv zelf, ik ben diep teleurgesteld in mvv!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, les rouges blancs, damske, San Marco, SC MVV Maastricht, opadiehard, Jean

26 sept 2012 16:02
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV-NAC (KNVB-Beker) #183
Ben zelf niet in het centrum van breda geweest.Maar wel in het uitvak die dag.
Het viel mij al snel op tot Tussen de nac (supporters) verschillende zaten met verband en redelijk verse wonden.
Waarom zijn deze toen wel het stadion ingelaten? Falen van nac zelf neem ik aan.
Buiten het stadion zij een veiligheids chef van nac tot hij die dinsdag al het aangegeven tot nac supporters iets zouden gaan doen.Dit had hij in het cafe van nac opgevangen. Dus Nac was achter de schermen bekend met de dreiging.
oftewel de politie en nac gaan hier samen de fout in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

26 sept 2012 16:11
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-NAC (KNVB-Beker) #184
Tee, daanke veur dien verhaol. Sterkte.

Iech höb e slech geveul beij de straffe en de meugelikke gevolge.... (sfeer, oetwedstrijde, etc)

Iech vin ut 'n soort van chantage, "accepteer die boete mer, daan hubs diech gein strafblaad", de gevolge vaan die acceptaasie zien neet duudelik, SV vaan MVV, SV vaan de KNVB, etc.

De SV vaan MVV vin iech hielemaol belachelik, ze wete dat die jonges dao neet met de intentie um te houwe waore, ze wete tot de pliesie neet ingreep, ze wete tot ze neet op de oetdaginge zien ingegaange, etc.

Frank, volges miech waors diech in de kommissie SV vaan MVV, kins diech dit towliechte?
Es ut zoe erreg waor, had geer 2 maond geleije 'n SV motte geve!

Tot MVV wil veurkome tot ut venaovend oet de haand lup, kin iech begriepe en zow iech welliech ouch get op verzinne. Mer 'n SV vaan jaore? Ech belachelik!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

26 sept 2012 16:18 26 sept 2012 16:25 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-NAC (KNVB-Beker) #185

Tee schreef : Het blijkt nu ineens dat ''de band vaan trouw aon diech'' 1-richtingsverkeer is. Het maatschappelijke MVV draait klaarblijkelijk hun eigen supporters de rug toe die zonder eigen schuld in de problemen zijn gekomen. Sterker nog, hen wordt een schop onder de kont gegeven. Dit lijkt mij een kwalijke zaak, temeer omdat kort na het incident een bestuurslid nog aangaf dat ''onze supporters'' waren aangevallen.
Als MVV dit incident maatschappelijk had willen oplossen dan had het op zijn minst een dialoog kunnen aangaan en de betreffende supporters moeten horen in plaats van blind de zijde van justitie, gemeente en KNVB te kiezen. Wellicht had dan de jurist van us-MVV-ke de zaak eens onder het licht kunnen houden en de supporters met advies kunnen bijstaan. Inmiddels ben ik blij dat de supportersclub al aangegeven heeft dat zij de straffen veel te hoog vindt. Ik hoop dat bij onze bestuursleden dit besef ook komt en dat ze voor de toekomst een humaner beleid ten aanzien van dit soort incidenten voert waardoor ook bij MVV de supporters ''aon ut hart gelege zien'' en niet alleen andersom.

Greun graas schreef : Voor mij word mijn band steeds minder met mvv. Het supportersgebeuren word steeds meer dood gemaakt door mvv zelf, ik ben diep teleurgesteld in mvv!

Zelf heb ik van een oude kennis, die ook in Breda was met zijn minderjarige zoon en totaal "geine klopper" is (en ik dus totaal niet twijfel aan zijn verhaal) bovenstaand verhaal over de gebeurtenissen in Breda bevestigd gekregen.

Blijkt dus helaas weer, dat er van een hechte band tussen MVV met haar supporters geen sprake is of deze minimaal is!
Tenminste heerst de indruk bij vele supporterst...

Jammer genoeg krijg ik dat ook vaak bevestigd in PB-tjes, diverse gesprekken met vele supporters van allerlei afkomst en uit allerlei groepen (als het over andere onderwerpen gaat).

Wordt toch tijd dat MVV iets aan deze onvrede die bij velen heerst gaat doen !

26 sept 2012 16:27 26 sept 2012 16:28 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV-NAC (KNVB-Beker) #186
Tijdens de info avond voor seizoenskaarthouders zei Rinkens zelf vanuit meerdere kanten gehoord te hebben (waaronder de politie in Breda) dat de MVV supporters in het nauw gedreven waren en niet schuldig waren aan het hele gebeuren. Theo Classen heeft het hier ook nog over gehad!

Ik kan daarom moeilijk begrijpen waarom zo veel MVV supporters zijn opgepakt gisteren.

Misschien dat Theo hier iets over kan zeggen? Of wellicht dat Frank Salemans iets meer weet vanuit zijn rol in de commissie stadionverboden (hoewel ik begrijp dat die hier niet direct bij betrokken zijn geweest)

26 sept 2012 16:31 26 sept 2012 16:37 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-NAC (KNVB-Beker) #187

jeoff schreef : Tijdens de info avond voor seizoenskaarthouders zei Rinkens zelf vanuit meerdere kanten gehoord te hebben (waaronder de politie in Breda) dat de MVV supporters in het nauw gedreven waren en niet schuldig waren aan het hele gebeuren. Theo Classen heeft het hier ook nog over gehad!

Ik kan daarom moeilijk begrijpen waarom zo veel MVV supporters zijn opgepakt gisteren.

Misschien dat Theo hier iets over kan zeggen? Of wellicht dat Frank Salemans iets meer weet vanuit zijn rol in de commissie stadionverboden (hoewel ik begrijp dat die hier niet direct bij betrokken zijn geweest)

Precies!
En de vraag aan Frank stel ik ook 2 berichten hoger.
Als MVV nu buiten deze kommissie om heeft gehandeld, dan zou ik, als ik Frank was, mijn functie neerleggen.

Nog een toevoeging: Frank zijn woorden in het praotkaffee waren anders dan nu de daden. Dus ik neem aan dat Frank hier niet bij betrokken is.

100% veur de eige club!

26 sept 2012 16:33
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer

26 sept 2012 16:36
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV-NAC (KNVB-Beker) #189
Hier heeft MVV inderdaad wat uit te leggen. Ik hoop dat ze dat ook heel spoedig doen.
Liefst op de bekende supporterssites en de eigen website want dit is wel een heel vreemd signaal naar je eigen supporters.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

26 sept 2012 16:44 26 sept 2012 16:45 door Punker73.
Punker73
Administrator
Administrator
Meer
MVV-NAC (KNVB-Beker) #190
Een oproep aan iedereen om vooral niet op dit forum hier over te klagen maar om zoals Paul Rinkens dat aangaf tijdens het laatste praot kaffee contact te zoeken met MVV zelf. Het kan niet de bedoeling zijn dat wij hier met ons vingertje richting MVV gaan wijzen natuurlijk ..... Eens kijken hoe snel je hier een antwoord op krijgt van MVV :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Aswin, Schapendonk

26 sept 2012 16:54
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-NAC (KNVB-Beker) #191

Punker73 schreef : Een oproep aan iedereen om vooral niet op dit forum hier over te klagen maar om zoals Paul Rinkens dat aangaf tijdens het laatste praot kaffee contact te zoeken met MVV zelf. Het kan niet de bedoeling zijn dat wij hier met ons vingertje richting MVV gaan wijzen natuurlijk ..... Eens kijken hoe snel je hier een antwoord op krijgt van MVV :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Eens.
Tijd voor een praotkaffee aanstaande donderdag (morgen dus).

100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Schapendonk

26 sept 2012 16:57
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV-NAC (KNVB-Beker) #192
Ik had niet eerder tijd maar ik heb nog even wat nagezocht en moet mijn eerdere woorden terugnemen.
Een strafbeschikking kan wel degelijk gevolgen hebben voor een strafblad. Voor info zie www.cjib.nl/Onderwerpen/strafbeschikking/

Op die grond had ik het inderdaad ook niet geaccepteerd. Ik vraag me af of die informatie ook naar de betrokkenen is gestuurd.
Dan had ik het laten voorkomen en had de officier van justitie mogen bewijzen welk strafbaar feit ik dan begaan had.

Verder ben ik het natuurlijk helemaal met Punker eens. Laat MVV rechtstreeks weten hoe je over deze gang van zaken denkt maar houd het wel netjes natuurlijk. Op scheldpartijen en dreigementen zullen ze waarschijnlijk niet reageren (en terecht)

E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

26 sept 2012 17:03
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV-NAC (KNVB-Beker) #193
Ze zijn gewoon bang dat het vanavond uit de hand loopt,

En mijn gevoel zegt dat we een grimmige avond krijgen, en daar neem ik mvv en haar supporters totaal niet schuldig voor.

Moeten ze in breda maar met hun tengels van ons afblijven.

Zonder inzet, geen waardering

26 sept 2012 17:05
Tee
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
MVV-NAC (KNVB-Beker) #194
Strafbeschikking kan idd leiden tot een strafblad. Echter onze jongens hebben een schikking gekregen voor 80 uur. Dat is minder
dan de 120 uur die leiden tot een aantekening in het justitieel register. Overigens leidt ook een strafbeschikking van meer dan EU 100 tot een strafblad. De 300 honderd euro die ivm dit incident moeten worden betaald is een schadevergoeding en geen boete.

26 sept 2012 17:10
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV-NAC (KNVB-Beker) #195
Bedankt Tee. Ik heb gelukkig weinig ervaring met of kennis van het strafrecht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Tijd voor maken pagina: 0.384 seconden