MVV EREDIVISIE?

07 okt 2012 16:17 07 okt 2012 16:19 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2381
Meer
Onderwerp Auteur
MVV EREDIVISIE? #1
Ok is dit niet te voorbarig?...maar toch hoorde vele malen vele meningen omtrent het gegeven dat je wel of niet wilt promoveren!
Los van dat feit moet je natuurlijk eerst op basis van nacompetitie of rechtstreekse promotie(kampioen)de eredivisie in kunnen stappen.
Heeft het zin om hier een balletje over op te gooien?...ik heb zoveel reacties gehoord vandaar de opening van deze topic.
De meeste reacties die ik opvang zijn,nee nu nog niet we gaan onherroepelijk in die lift stappen die op en neer gaat dus promotie en dan degradatie!
Ik zeg van mijn kant uit het gat tussen eredivisie en juup word giga als het gaat over de financieele kant...maar kun je vanuit het maastrichtse overgaan van een begroting van 3 miljoen naar een begroting van minimaal 7 tot 8 miljoen?
Jeetje heb het al vaker gezegd,ik,,haat,, de juup divisie maastricht onwaardig!
Voor mij is het een gezellig avondje uit,maar dat moet meer worden...ajax,feyenoord,psv...Kirchrao...venlook...ik smak naar meer.
Ik had vandaag een discussie over het feit dat ik gelezen had dat mvv 26.000 euroos moest betalen voor de tv rechten!...en die persoon vertelde
mij dat dat niet waar was en is.
Alleen maar het feit altijd weer geen vooruitzichten op de eredevisie...laat de discussie los branden is er financieele hoop om te promoveren en ook te overleven?
Met andere woorden zit er ergens een sleeping giga sponsor...die dan mede zo een situatie creeerd als bij twente...mensen brand los de topic staat open...mvv een eredivisie nieuwkomer of financieel een otopie?...gr opa :thumbsup: :).

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 16:34
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV EREDIVISIE? #2
kijk naar dit filmpje en dan te bedenken dat het nog veel beter kan ;) klaar voor de eredivisie :)


Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, jesfen, opadiehard, Mestreechter geis, Jean, mvv1902, didi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 16:47
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 965
Meer
MVV EREDIVISIE? #3
Misschien moeten we eerst eens denken over wat er allemaal nodig is als je naar de eredivisie gaat. En ev. ideeen aandragen hoe dat opgelost zou kunnen/ moeten worden?
Om te beginnen: veldverwarming. Wie gaat dat betalen (stadion is van de gemeente) en kan hiervoor misschien 1 jaar uitstel worden gekregen? Als de gemeente kunstgras gaat aanbrengen (ik hoop echt van niet), kunnen ze dit misschien gelijk meenemen. Scheelt in de kosten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 17:54
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
MVV EREDIVISIE? #4
Een Veldverwarming kost rond de 600.000 euro. Afgeleid van club brugge.
Spelers zullen niet meer naar mvv komen voor minder als 50,000 euro.
Entreepoortjes worden elektronisch 80,000 euro.
kunstgras komt ongeveer neer op 75,000 euro.
Mvv deelt het stadion en zal gedeeltelijk aan AL deze bedragen moeten mee betalen.

Bedragen heb ik te horen gekregen van iemand van het gemeentebestuur. Dhr frijns. Hij liet mij ook weten tot het grootste gedeelte geschaten bedragen waren.

Laat mvv 2 jaar top eerste divisie spelen en gemiddeld 6500 toeschouwers halen. Voordat promotie echt werkelijkheid word moet er nog heel veel gedaan worden. De supporters moeten het echt realistisch bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 19:16
Ikke
Bezoeker
Bezoeker
MVV EREDIVISIE? #5

sjoen-mestreech schreef : Een Veldverwarming kost rond de 600.000 euro. Afgeleid van club brugge.
Spelers zullen niet meer naar mvv komen voor minder als 50,000 euro.
Entreepoortjes worden elektronisch 80,000 euro.
kunstgras komt ongeveer neer op 75,000 euro.
Mvv deelt het stadion en zal gedeeltelijk aan AL deze bedragen moeten mee betalen.

Bedragen heb ik te horen gekregen van iemand van het gemeentebestuur. Dhr frijns. Hij liet mij ook weten tot het grootste gedeelte geschaten bedragen waren.

Laat mvv 2 jaar top eerste divisie spelen en gemiddeld 6500 toeschouwers halen. Voordat promotie echt werkelijkheid word moet er nog heel veel gedaan worden. De supporters moeten het echt realistisch bekijken.


En wat als we dan straks op het einde op dezelfde plek staan als nu? Zeg nu niet dat die stand niet realistisch is.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 19:36 07 okt 2012 19:46 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV EREDIVISIE? #6
Wat een vraag, dit lees je bij de amateurs, maar niet bij een BVO......Tuurlijk ga je voor de Eredivisie.....kost wat kost

Kom op mensen, het is grote onzin, dat MVV nog niet klaar is voor eredivisie. (Ja, dat krijg je er bij mij nooit in)

Het team draait steeds beter, en het bestuur moet meegaan in deze snelheid. Dit zijn ze verplicht aan publiek en sponsoren.

Alles moet in het teken staan van het eerste elftal,want misschien hebben we dit seizoen het beste team. Dit kan volgend seizoen weer heel anders zijn, dus daarom gaan met die banaan...hop hop Bestuur....loat goan, loat goan.

De kosten zoals hierboven omschreven, lijken mij "peanuts" vergeleken met de extra Inkomsten. Stel dat het lukt om te promoveren, dan is het van belang, dat we ons eerste jaar ingaan met de gedachte: Wat hebben we te verliezen?

Ja, misschien gaan we de "rode lantaarn" dragen in de Eredivisie, maar dat heeft ook zijn "charmes"

Met enkele versterkingen in dit team, kun je ver komen. Ons doel is handhaving, en winnen van Aartsvijand1,als dit lukt is het seizoen geslaagd. Lukt dit niet en degraderen we weer, is ook niet erg.

Qua werk, hoop ik dat het bestuur dit aankan... hun schrikreactie op promotie , lijkt me een beetje overdreven.

"We got nothing to Lose"

Jammer, dat we geen overzicht hebben, waar de problemen liggen bij een promotie. Op dit forum zijn genoeg mensen die meelezen, en mogelijk oplossingen weten. Of zelfs actief willen worden, in het mogelijk maken van hun "droom"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 19:50
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
MVV EREDIVISIE? #7
Miijn vraag in deze discussie is: als je kampioen wordt in de juup divisie; kun je dan promotie weigeren?? Net als voorheen in de topklasse?? Vooropgesteld dat mijn standpunt is: kampioen juup divisie betekend promoveren!! :thumbsup:

Draan wie verkes Wullem !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 20:18
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2381
Meer
Onderwerp Auteur
MVV EREDIVISIE? #8
SJRA wat zouden volgens jou dan die extra inkomsten vandaan moeten komen...ik zit dan te denken aan een miljoen of 5?
Als ik naar het sponsor gebeuren van kerkrade kijk zouden wij daar binnen ook nog eens moeten gaan,,vissen,,...hoe zie jij dat dan?...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 20:44
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV EREDIVISIE? #9
volgens mij moet je in de eredivisie OF veldverwarming hebben OF kunstgras, niet beiden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 21:14
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
MVV EREDIVISIE? #10
Wat irriteer ik me aan de uitspraken in de trant van ''laten we maar eerste divisie blijven,eerst opbouwen''.
Ieder zijn mening. Maar ik word er dood moe van.
Hebben we eindelijk succes na 10 jaar, zijn er mensen die het liever niet hebben,want die willen eerst opbouwen in de eerste divisie. Het is het één of het ander. Je wilt dat MVV promoveert, of je wilt dat MVV niet promoveert.

Er word net gedaan alsof MVV failliet gaat als ze promoveren :S

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 21:26
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV EREDIVISIE? #11

Danny1983 schreef : kijk naar dit filmpje en dan te bedenken dat het nog veel beter kan ;) klaar voor de eredivisie :)


Geniaal Danny, Hulde! :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer, Danny1983, opadiehard, didi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 21:31 07 okt 2012 21:32 door Armand.
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
MVV EREDIVISIE? #12
We hebben tot nu toe goed gedaan,Maar zelf denk ik als mvv wil promoveren Kampioen wil worden er toch nog een stuk beter gevoetbald moet worden,Zelf zou ik heel content zijn als mvv rond de 4e plek zal eindigen We zullen zien waar we staan als straks de echte goeie ploegen komen.Zelf zou voor mij een droom uitkomen mocht mvv promoveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 21:33
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV EREDIVISIE? #13
@opa: Begrijp me niet verkeerd, Vind het natuurlijk al lang sjiek, dat we deze discussie kunnen voeren. ;)

Pec Zwolle had een begroting van 4,8 miljoen in de juup, en stijgt naar 7,1 miljoen in de ere. De begroting stijgt met 50%, door extra inkomsten. Die 50% stijging kan bij ons ook haalbaar zijn. De sponsoren zien hun naam ook graag in de eredivisie, en de meeste willen wel betalen. Denk niet dat ze dit feestje willen missen. Tja, dat alles duurder gaat worden voor de mvv-supporters is een ding wat zeker. Ik persoonlijk vind het niet erg als mijn scc stijgt met 50% of meer, heb ik geen moeite mee. De mediainkomsten en andere extra's komen daar nog bij. Het lijkt me haalbaar....van 3,2milj naar 5 milj. Dit is misschien te weinig voor eredivisie, maar het kan ook genoeg zijn voor het eerste jaar. De prestaties op het veld zijn bepalend.

Het wegkapen van sponsoren bij de vijand is niet zo makkelijk. Je zult goedkoper moeten zijn, en ze moeten tevreden zijn met de kwaliteit die wij bieden. Maar alles is mogelijk in deze grote puzzel.

Een overzicht waar de problemen liggen, is makkelijker praten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 21:43 07 okt 2012 21:50 door DeBlieser.
DeBlieser
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
MVV EREDIVISIE? #14
Promoveren of niet....

Zou voordat ik hier een uitspraak over doe eens een gedetailleerd overzicht willen zien van de extra lasten en extra inkomsten.
Want promoveren hoeft niet altijd een financieel voordeel te zijn, op sportief gebied zal het zeker leuk zijn om te promoveren!

Als ik de situatie nu bekijk dat Hoofdklassers niet willen promoveren omdat het extra lasten zijn, wat houdt dit dan in voor MVV, welke maatregelen moeten er meer komen nu dan zijn? Elke week meer politie op de been ( beetje zoals tegen NAC )? Extra veiligheidsmaatregelen die belastend werken op de begroting?
Vergeet ook niet dat elke voetbalclub straks kosten krijgt doorberekend voor eigen beveiliging bij wedstrijden.
Welke functies moeten erbij komen binnen MVV om elk jaar te blijven hangen in de Eredivisie, wat moet er gedaan worden achter de schermen bij MVV?

Daartegenover, welke extra inkomsten zijn er? Wat krijgt een club als MVV aan televisiegelden in de Eredivisie? Wat is een reeële schatting van de seizoenskaartverkoop ( waar een deel van de begroting van afhangt ) bij promotie, zou dit echt stijgen met 200% a 300%? Sponsoren... Zoals al vaak besproken op dit forum en in de media, zitten we met 3 clubs op een klein gebied, zouden sponsoren van Fortuna naar ons toekomen omdat Fortuna in de JL blijft en wij promoveren?
De club moet gebruik maken van de Euregio, de club ligt 5 minuten van België af, veel mensen uit Lanaken, Smeermaas en Maasmechelen zitten elke thuiswedstrijd op de tribune, veel mensen uit Maastricht doen hun inkopen in België, als je promoveert moet je deze markt op om sponsoren te werven, dat zorgt voor een groter draagvlak binnen Zuid Limburg en Belgisch Limburg.

Denk dat er genoeg vragen zijn of het wel verstandig is om te promoveren, wanneer je een 2 a 3tal jaren bovenin in JL meedraait bouw je een stabielere fundering op, en dat is juist wat moet gebeuren wil je hoger bouwen.
Leg je geen fatsoenlijke fundering aan stort het hele zooitje in elkaar als je te grote risico's neemt.

I am not fat, I am fluffy!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 22:07 07 okt 2012 22:08 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV EREDIVISIE? #15

pinobel schreef : Misschien moeten we eerst eens denken over wat er allemaal nodig is als je naar de eredivisie gaat.

dees bös veur de aw garde ....

um eine kier per jaor nao Kerkraoj te goon

pinobel schreef : En ev. ideeen aandragen hoe dat opgelost zou kunnen/ moeten worden?

Diech es keerstjesverkaoper (en met diene vendel veurop ,wie vreuger ;) )
Aajt Wief achter ut stuur :thumbsup:
Connie es begeleider :applaus:
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.377 seconden