MVV EREDIVISIE?

07 okt 2012 22:24
the king
Bezoeker
Bezoeker
MVV EREDIVISIE? #16

Armand schreef : We hebben tot nu toe goed gedaan,Maar zelf denk ik als mvv wil promoveren Kampioen wil worden er toch nog een stuk beter gevoetbald moet worden,Zelf zou ik heel content zijn als mvv rond de 4e plek zal eindigen We zullen zien waar we staan als straks de echte goeie ploegen komen.Zelf zou voor mij een droom uitkomen mocht mvv promoveren.


hebben al paar goeie clubs gehad,
die op het eind van de rit zullen meetellen
graafschap exelsior,dus laat de andere ook maar komen,
hoeven van Niemand te veliezen :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 22:27 07 okt 2012 22:27 door Karakter.
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 694
Meer
MVV EREDIVISIE? #17

DeBlieser schreef : Promoveren of niet....

Zou voordat ik hier een uitspraak over doe eens een gedetailleerd overzicht willen zien van de extra lasten en extra inkomsten.
Want promoveren hoeft niet altijd een financieel voordeel te zijn, op sportief gebied zal het zeker leuk zijn om te promoveren!

Als ik de situatie nu bekijk dat Hoofdklassers niet willen promoveren omdat het extra lasten zijn, wat houdt dit dan in voor MVV, welke maatregelen moeten er meer komen nu dan zijn?

Topklassers willen niet promoveren omdat de KNVB allerlei onhaalbare eisen heeft gesteld. Ze moeten zo ongeveer een stadion bouwen (in ieder geval iets dat er HEEL VEEL van wegheeft) en dat is voor een amateurclub natuurlijk veel te veel van het goede. Verder moeten ze iets van 16 of 18 spelers onder contract hebben staan. Ook dit is voor een amateurclub schier onhaalbaar.

Elke week meer politie op de been ( beetje zoals tegen NAC )? Extra veiligheidsmaatregelen die belastend werken op de begroting?
Vergeet ook niet dat elke voetbalclub straks kosten krijgt doorberekend voor eigen beveiliging bij wedstrijden.

Ga hier inderdaad maar van uit. Sterker nog, dit zal waarschijnlijk de grootste kostenpost worden dan. Ajax, PSV, Feyenoord, NAC. Allemaal clubs met meer supporters (en zeker fanatiekere) dan Telstar, Almere, Veendam.

Daartegenover, welke extra inkomsten zijn er? Wat krijgt een club als MVV aan televisiegelden in de Eredivisie?

Wat is een reeële schatting van de seizoenskaartverkoop ( waar een deel van de begroting van afhangt ) bij promotie, zou dit echt stijgen met 200% a 300%? Sponsoren... Zoals al vaak besproken op dit forum en in de media, zitten we met 3 clubs op een klein gebied, zouden sponsoren van Fortuna naar ons toekomen omdat Fortuna in de JL blijft en wij promoveren?
De club moet gebruik maken van de Euregio, de club ligt 5 minuten van België af, veel mensen uit Lanaken, Smeermaas en Maasmechelen zitten elke thuiswedstrijd op de tribune, veel mensen uit Maastricht doen hun inkopen in België, als je promoveert moet je deze markt op om sponsoren te werven, dat zorgt voor een groter draagvlak binnen Zuid Limburg en Belgisch Limburg.

Over die financiele achterban gesproken. Of je nu nog 5 jaar in de Jupiler League blijft voetballen, Limburg wordt niet groter. Dit zal altijd een probleem blijven, tenzij één van de vier profclubs omvalt.. Op dit moment zou Fortuna degene zijn die als eerste valt, maar ook Fortuna heeft geen miljoenen sponsors.. Veel zou je daar dus ook niet mee opschieten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 22:34
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2381
Meer
Onderwerp Auteur
MVV EREDIVISIE? #18
SJRA en de BLIEZER op dit soort reacties zit ik te wachten geen bla bla maar dit soort eerlijke meningen...en niet zomaar roepen we moeten promoveren ondanks alles.
Daar van uit gaande heb ik deze topic ook geopend...al vond ik die van sjotelsplak niet helemaal ok en snapt hij volgens mij ook niet helemaal waarom ik deze topic geopend heb...heel simpel...heel open maar wel heel duidelijk...het gaat om poen poen poen...de rest is wel in te vullen...gr opa :thumbsup:.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 22:36
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2381
Meer
Onderwerp Auteur
MVV EREDIVISIE? #19

les rouges blancs schreef :

pinobel schreef : Misschien moeten we eerst eens denken over wat er allemaal nodig is als je naar de eredivisie gaat.

dees bös veur de aw garde ....

um eine kier per jaor nao Kerkraoj te goon

pinobel schreef : En ev. ideeen aandragen hoe dat opgelost zou kunnen/ moeten worden?

Diech es keerstjesverkaoper (en met diene vendel veurop ,wie vreuger ;) )
Aajt Wief achter ut stuur :thumbsup:
Connie es begeleider :applaus:



En iech daon...buitenwipper B)...gr opa ;).

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 23:48 07 okt 2012 23:50 door DeBlieser.
DeBlieser
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
MVV EREDIVISIE? #20
Je kunt jezelf 2 vragen stellen over het wel of niet promoveren van MVV in dit stadium van groei waar de club zich in bevindt:

1: Wil je de komende 2 a 3 jaar naar een leuke wedstrijd in De Geusselt gaan kijken waarvan je weet dat de kans groot is dat er gewonnen wordt aangezien MVV bovenin JL meespeelt?

2: Wil je komend jaar bij promotie al met een lang gezicht naar De Geusselt gaan wetende dat Feyenoord op bezoek komt en het scorebord 0-3 aangeeft, de week erop PSV komt en die met 1-8 teruggaan naar Eindhoven?

Natuurlijk is het leuk en aardig de grote ploegen op bezoek in De Geusselt, ik zou ook graag die tijden weer terug willen maar niet ten koste van alles.

Uiteindelijk blijven bij de 2e vraag mensen juist weg ( buiten de wedstrijden tegen de top 3 misschien ), want er zijn mensen waarbij MVV niet voorop staat en andere verplichtingen dan doorslaggevend worden. Nu heb je misschien twijfelaars die toch naar MVV gaan omdat ze goed voetbal zien, successen behaalt worden en hierdoor de sfeer in het stadion fantastisch is en nergens anders in de JL de sfeer ZO goed is!

Als ik na 4 wedstrijden Eredivisie een doelsaldo zie van 2-15 en 0 punten en 4 wedstrijden compleet weggespeeld, gaat me de zin over om te gaan kijken. Neemt niet weg dat ik toch blijf gaan, maar nu sta ik met een eufories gevoel in De Geusselt, een glimlach van oor tot oor. En niet iedereen gaat in voor en tegenspoed, dat is bij elke sportvereniging in Nederland.
Laat de komenden 2 jaar maar meer mensen hun weg naar De Geusselt vinden omdat ze weten dat MVV goed presteert, dat er successen worden behaalt in ONZE Geusselt.

Bouw die fundering maar uit, niks forceren want dan klapt alles in elkaar!

I am not fat, I am fluffy!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aswin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 00:00 08 okt 2012 00:02 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV EREDIVISIE? #21
Fundering leggen onder de 15 miljoen, is moeilijk.

In aachennord, proberen ze dit al jaren, en het is gelukkig nog steeds een drama.

RKC is het slimste van allemaal, ze hebben een goeie scouting, en kopen het beste in, voor weinig. (4,9 miljoen)

Tevens zal het aantrekkelijker zijn voor andere clubs, om jonge spelers bij ons te plaatsen.Ze kunnen groeien op een hoger niveau.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 00:46
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV EREDIVISIE? #22

opadiehard schreef :

les rouges blancs schreef :

pinobel schreef : Misschien moeten we eerst eens denken over wat er allemaal nodig is als je naar de eredivisie gaat.

dees bös veur de aw garde ....

um eine kier per jaor nao Kerkraoj te goon

pinobel schreef : En ev. ideeen aandragen hoe dat opgelost zou kunnen/ moeten worden?

Diech es keerstjesverkaoper (en met diene vendel veurop ,wie vreuger ;) )
Aajt Wief achter ut stuur :thumbsup:
Connie es begeleider :applaus:



En iech daon...buitenwipper B)...gr opa ;).


zaot hei al op te wachte... :P
diech bis us maskotsje... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 00:50
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
MVV EREDIVISIE? #23

DeBlieser schreef : Je kunt jezelf 2 vragen stellen over het wel of niet promoveren van MVV in dit stadium van groei waar de club zich in bevindt:

1: Wil je de komende 2 a 3 jaar naar een leuke wedstrijd in De Geusselt gaan kijken waarvan je weet dat de kans groot is dat er gewonnen wordt aangezien MVV bovenin JL meespeelt?

2: Wil je komend jaar bij promotie al met een lang gezicht naar De Geusselt gaan wetende dat Feyenoord op bezoek komt en het scorebord 0-3 aangeeft, de week erop PSV komt en die met 1-8 teruggaan naar Eindhoven?

Natuurlijk is het leuk en aardig de grote ploegen op bezoek in De Geusselt, ik zou ook graag die tijden weer terug willen maar niet ten koste van alles.

Uiteindelijk blijven bij de 2e vraag mensen juist weg ( buiten de wedstrijden tegen de top 3 misschien ), want er zijn mensen waarbij MVV niet voorop staat en andere verplichtingen dan doorslaggevend worden. Nu heb je misschien twijfelaars die toch naar MVV gaan omdat ze goed voetbal zien, successen behaalt worden en hierdoor de sfeer in het stadion fantastisch is en nergens anders in de JL de sfeer ZO goed is!

Als ik na 4 wedstrijden Eredivisie een doelsaldo zie van 2-15 en 0 punten en 4 wedstrijden compleet weggespeeld, gaat me de zin over om te gaan kijken. Neemt niet weg dat ik toch blijf gaan, maar nu sta ik met een eufories gevoel in De Geusselt, een glimlach van oor tot oor. En niet iedereen gaat in voor en tegenspoed, dat is bij elke sportvereniging in Nederland.
Laat de komenden 2 jaar maar meer mensen hun weg naar De Geusselt vinden omdat ze weten dat MVV goed presteert, dat er successen worden behaalt in ONZE Geusselt.

Bouw die fundering maar uit, niks forceren want dan klapt alles in elkaar!

Waarom al die negativiteit gebaseerd op alleen maar aannames?

Je gaat er automatisch vanuit dat bij promotie we door iedereen afgeschoten worden. Waar is het vertrouwen in MVV. Zijn wij niet MVV waar Feyenoord,PSV ,Ajax met knikkende knieen naartoe kwam? Kijk eens naar RKC.
Je gaat er automatisch van uit dat alles in elkaar klapt als we dit seizoen promoveren.
Je gaat er automatisch van uit dat we na 4 wedstrijden onderaan staan.

En zoals zovaak al gezegd,financieel en sportief kun je in de eerste divisie niet naar eredivisie nivo groeien.
Komende 2 jaar meer mensen naar de geusselt? Is top-3/5 nu ineens een zekerheidje de komende jaren?

@Opa, ik geef ook juist aan waarom ik roep dat MVV gewoon moet promoveren.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u the king, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 01:53 08 okt 2012 01:56 door DeBlieser.
DeBlieser
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
MVV EREDIVISIE? #24

Sjotelsplak schreef :

DeBlieser schreef : Je kunt jezelf 2 vragen stellen over het wel of niet promoveren van MVV in dit stadium van groei waar de club zich in bevindt:

1: Wil je de komende 2 a 3 jaar naar een leuke wedstrijd in De Geusselt gaan kijken waarvan je weet dat de kans groot is dat er gewonnen wordt aangezien MVV bovenin JL meespeelt?

2: Wil je komend jaar bij promotie al met een lang gezicht naar De Geusselt gaan wetende dat Feyenoord op bezoek komt en het scorebord 0-3 aangeeft, de week erop PSV komt en die met 1-8 teruggaan naar Eindhoven?

Natuurlijk is het leuk en aardig de grote ploegen op bezoek in De Geusselt, ik zou ook graag die tijden weer terug willen maar niet ten koste van alles.

Uiteindelijk blijven bij de 2e vraag mensen juist weg ( buiten de wedstrijden tegen de top 3 misschien ), want er zijn mensen waarbij MVV niet voorop staat en andere verplichtingen dan doorslaggevend worden. Nu heb je misschien twijfelaars die toch naar MVV gaan omdat ze goed voetbal zien, successen behaalt worden en hierdoor de sfeer in het stadion fantastisch is en nergens anders in de JL de sfeer ZO goed is!

Als ik na 4 wedstrijden Eredivisie een doelsaldo zie van 2-15 en 0 punten en 4 wedstrijden compleet weggespeeld, gaat me de zin over om te gaan kijken. Neemt niet weg dat ik toch blijf gaan, maar nu sta ik met een eufories gevoel in De Geusselt, een glimlach van oor tot oor. En niet iedereen gaat in voor en tegenspoed, dat is bij elke sportvereniging in Nederland.
Laat de komenden 2 jaar maar meer mensen hun weg naar De Geusselt vinden omdat ze weten dat MVV goed presteert, dat er successen worden behaalt in ONZE Geusselt.

Bouw die fundering maar uit, niks forceren want dan klapt alles in elkaar!

Waarom al die negativiteit gebaseerd op alleen maar aannames?

Je gaat er automatisch vanuit dat bij promotie we door iedereen afgeschoten worden. Waar is het vertrouwen in MVV. Zijn wij niet MVV waar Feyenoord,PSV ,Ajax met knikkende knieen naartoe kwam? Kijk eens naar RKC.
Je gaat er automatisch van uit dat alles in elkaar klapt als we dit seizoen promoveren.
Je gaat er automatisch van uit dat we na 4 wedstrijden onderaan staan.

En zoals zovaak al gezegd,financieel en sportief kun je in de eerste divisie niet naar eredivisie nivo groeien.
Komende 2 jaar meer mensen naar de geusselt? Is top-3/5 nu ineens een zekerheidje de komende jaren?

@Opa, ik geef ook juist aan waarom ik roep dat MVV gewoon moet promoveren.


Zijn geen aannames, ik heb ondanks de afgelopen goede jaren voor MVV mijn realiteitszin niet verloren....

MVV naar de Eredivisie is hetzelfde als Ajax tegen Real Madrid, die hadden spelers op de bank zitten die waren meer waard dan de hele club Ajax. Ajax heeft spelers die 5x meer waard zijn dan de hele club MVV.
Dat alles in elkaar klapt gebeurt alleen zonder goede en sterke fundering, laat de fundering nu bij MVV wel goed zijn maar nog niet goed genoeg voor Eredivisie, en dan heb ik het niet alleen over financiën, ook alles eromheen.

Wanneer je constant meedoet voor prijzen en Maatschappelijk Voetbal Vereniging Maastricht blijft op het goede pad doorgaan zitten volgend jaar al meer mensen in De Geusselt, doe je dan weer mee voor de prijzen zit het jaar erop nog meer volk in De Geusselt. Wanneer het goed gaat komen meer mensen kijken naar MVV, wanneer je goed blijft presteren komen die mensen terug, die mensen blijven hangen, die mensen nemen weer vrienden/vriendinnen mee naar een avondje MVV.

En wanneer meer mensen komen en blijven komen genereer je meer inkomsten, die zijn weer goed voor de fundering en kun je dus door de inkomsten die stijgen, de begroting die stijgt kun je gerichtere aankopen doen naast de eigen jeugd. Door die gerichte aankopen kun je bovenin mee blijven doen in de JL, laat de talenten groeien!
Het is een bewezen feit dat wanneer je jonge talenten te snel laat groeien het in een later stadium fout gaat door te zware belasting voor het jong lichaam met blessures als gevolg, en zoals iedereen weet doen blessures niet veel goeds met welk mens dan ook.

Ik waardeer je enthousiasme maar blijf realistisch, promoveren zit er in dit jaar, maar er moet nagedacht worden of nu promoveren uiteindelijk wel goed is voor de lange termijn.
Mocht het zo zijn dat promoveren niet slecht is voor de financiën en bestuurlijk niveau, en dat kan bewezen worden door middel van documenten dan ben ik even blij als de optimisten maar op dit moment kan ik gewoon niet inzien dat op dit moment promoveren goed zal zijn voor de club.

I am not fat, I am fluffy!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 02:06
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV EREDIVISIE? #25
@blieser: Het is ook niet de bedoeling, dat we het eerste jaar gaan winnen van de top 5 eredivisie, dat is onmogelijk. Maar met een begroting van 5 miljoen en een goeie scouting, kun je net als RKC in de middenmoot eindigen.

Ajax vergelijken met MVV is leuk, lachen....65 miljoen vs. 3 miljoen. :lachen:

"We got nothing to lose"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 06:29
jesfen
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 165
Meer
MVV EREDIVISIE? #26
ik kan me best vinden in de redenering van blieser..
ook ik hoop om zo snel als mogelijk terug naar de ere-divisie terug te keren.
al moet ik zeggen..
stel je blijft dit jaar lange tijd op de nr 1 staan, dan verkoop je ook al een stuk meer halve seizoenskaarten.
mocht je promoveren, weet ik bijna zeker dat er de nodige sponsoren daar uit duitsland over komen..

maar ik denk idd dat het beste zou zijn als we 2jaar top 3 zouden kunnen voetballen en daarna als kampioen promoveren..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 08:28
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV EREDIVISIE? #27
als je dit jaar kunt promoveren moet je het doen. Doe je dit niet wordt er over 2 of 3 jaar weer het zelfde liedje verteld. "Mvv is niet klaar", "laten we eerst een goede fundering leggen", en bla bla bla.

Trek die stoute schoenen aan en ga voor die promotie. Wellicht dat het salarisplafond iets opgerekt kan worden maar MVV moet gewoon vasthouden aan haar principes. Het is een wereld van vraag en aanbod en omdat er een groot aanbod is van overtollige spelers kan MVV bepalen wat er betaald wordt.
Ze hoeven hier dus niet in mee te gaan in de absurde salarissen.

En wat zullen de extra kosten zijn veldverwarming? Kijk naar de Graafschap, in plaats van onder het veld legden zij een mat op het veld. Wees creatief en denk eens buiten de gebaande paden.
Is het trouwens een verplichting van de KNVB om tourniquets te hebben? Ik las dit op de eerste pagina. Mocht dit zo zijn kun je de KNVB ook vragen voor ondersteuning.
Toen MVV 3 jaar geleden begon met het nieuwe bestuur hield ook iedereen zijn hart vast voor de plannen die destijds werden gelanceerd en kijk waar we nu staan. Waarom zouden we dit kunststukje niet kunnen herhalen?

Met een
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schnibble for MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 09:02
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV EREDIVISIE? #28

Sjraveleer schreef : Fundering leggen onder de 15 miljoen, is moeilijk.

In aachennord, proberen ze dit al jaren, en het is gelukkig nog steeds een drama.

RKC is het slimste van allemaal, ze hebben een goeie scouting, en kopen het beste in, voor weinig. (4,9 miljoen)

Tevens zal het aantrekkelijker zijn voor andere clubs, om jonge spelers bij ons te plaatsen.Ze kunnen groeien op een hoger niveau.


Die 4.9miljoen is nog altijd 1.8 miljoen meer dan wat MVV op dit moment heeft. En daar hebben ze Mandemakers die er met te veel geld in zit om niet te blijven investeren.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 12:25
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV EREDIVISIE? #29

Schapendonk schreef :

Danny1983 schreef : kijk naar dit filmpje en dan te bedenken dat het nog veel beter kan ;) klaar voor de eredivisie :)


Geniaal Danny, Hulde! :applaus:


Volgens mij heeft Danny het filmpje enkel geplaatst (waarvoor dank), maar niet gemaakt. ;)

Tja, ik word een beetje moe van de terugkerende discussie wat betreft het eventuele Eredivisieschap van MVV. Zodra je de kans hebt, moet je die gewoon met beide handen aangrijpen. Je bent er nooit klaar voor, maar het levert uiteindelijk alleen maar voordelen op.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 12:27
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV EREDIVISIE? #30
Promovere?? Jao, zoe gaw es meugelek!!
Is MVV d'r klaor veur?? Nein, iech dink 't neet...
Is Sparta, Excelsior, de Graafschap of um 't eve wat veur aander ierstedevizieclub d'r klaor veur? Nein, iech dink 't ouch neet.
't Is dus loed um aajd iezer wee promoveert. Dus laote veer dat daan meh weure.

Iech dink tot ÉS M.V.V. promoveert, d'r vas wel 'ne groete sponsor/persoen op zal stoon um flink te investere in MVV.

Boe iech persuunlek wel enorm vaan baal is toch nog steeds de hajding vaan de gemeinte.
Mestreech wèlt zoe gere mèt doen mèt de groete steij, en investeert in de mies onzinnige dinger. Dink beveurbeeld aon al die achterleke culturele investeringe, aongaonde ''Maastricht Culturele Hoofdstad 2018''.
99 Vaan de 100 zgn. culturele investeringe höbbe niks mèt eus eige Mestreech te make, meh is veural geriech op 't hollands en boetelands vóllek dat daan d'r op aof zów moote koume. Zoe weure Mestreechtenere dus steeds miejer ''strangers'' in hun eige stad :( :puke:

Mestreech späölt sjoen weer, en hèlt us veur tot dat evenemint in 2018 us es stad miljoene zal goon oplievere. Persuunlek twiefel iech dao hiel zwoer aon, aongezeen 't ouch behuurlek get koste mèt ziech mèt bringk. En ÉS d'r al wins gemaak zòw weure, daan höbbe veer es burger dao ech 0,0 profiet vaan, bespaort uuch die illuzie gerös. Meh dat vergete ze (zoe es groete instanties dat wel dèkser doen) d'r eve bij te zegke.

Enfin, es veer 't daan toch euver cultuur höbbe: M.V.V. is toch ech ein vaan de wienege dinger die ouch veur 'ne Mestreechteneer te bestempele is es cultuur. Althans, cultuur boe väöl vóllek op aof kump.
En laot de gemeinte Mestreech noe iers 'ns loere nao wat 't eige vóllek wèlt. Kortom: Investere in M.V.V., um ze nao de ieredevizie te bringe én ze in de ieredevizie te hawwe!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Jean

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.483 seconden