>
Ontvangen bedankjes 367
Armand schreef : We hebben tot nu toe goed gedaan,Maar zelf denk ik als mvv wil promoveren Kampioen wil worden er toch nog een stuk beter gevoetbald moet worden,Zelf zou ik heel content zijn als mvv rond de 4e plek zal eindigen We zullen zien waar we staan als straks de echte goeie ploegen komen.Zelf zou voor mij een droom uitkomen mocht mvv promoveren.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
DeBlieser schreef : Promoveren of niet....
Zou voordat ik hier een uitspraak over doe eens een gedetailleerd overzicht willen zien van de extra lasten en extra inkomsten.
Want promoveren hoeft niet altijd een financieel voordeel te zijn, op sportief gebied zal het zeker leuk zijn om te promoveren!
Als ik de situatie nu bekijk dat Hoofdklassers niet willen promoveren omdat het extra lasten zijn, wat houdt dit dan in voor MVV, welke maatregelen moeten er meer komen nu dan zijn?
Topklassers willen niet promoveren omdat de KNVB allerlei onhaalbare eisen heeft gesteld. Ze moeten zo ongeveer een stadion bouwen (in ieder geval iets dat er HEEL VEEL van wegheeft) en dat is voor een amateurclub natuurlijk veel te veel van het goede. Verder moeten ze iets van 16 of 18 spelers onder contract hebben staan. Ook dit is voor een amateurclub schier onhaalbaar.
Elke week meer politie op de been ( beetje zoals tegen NAC )? Extra veiligheidsmaatregelen die belastend werken op de begroting?
Vergeet ook niet dat elke voetbalclub straks kosten krijgt doorberekend voor eigen beveiliging bij wedstrijden.
Ga hier inderdaad maar van uit. Sterker nog, dit zal waarschijnlijk de grootste kostenpost worden dan. Ajax, PSV, Feyenoord, NAC. Allemaal clubs met meer supporters (en zeker fanatiekere) dan Telstar, Almere, Veendam.
Daartegenover, welke extra inkomsten zijn er? Wat krijgt een club als MVV aan televisiegelden in de Eredivisie?
Wat is een reeële schatting van de seizoenskaartverkoop ( waar een deel van de begroting van afhangt ) bij promotie, zou dit echt stijgen met 200% a 300%? Sponsoren... Zoals al vaak besproken op dit forum en in de media, zitten we met 3 clubs op een klein gebied, zouden sponsoren van Fortuna naar ons toekomen omdat Fortuna in de JL blijft en wij promoveren?
De club moet gebruik maken van de Euregio, de club ligt 5 minuten van België af, veel mensen uit Lanaken, Smeermaas en Maasmechelen zitten elke thuiswedstrijd op de tribune, veel mensen uit Maastricht doen hun inkopen in België, als je promoveert moet je deze markt op om sponsoren te werven, dat zorgt voor een groter draagvlak binnen Zuid Limburg en Belgisch Limburg.
Over die financiele achterban gesproken. Of je nu nog 5 jaar in de Jupiler League blijft voetballen, Limburg wordt niet groter. Dit zal altijd een probleem blijven, tenzij één van de vier profclubs omvalt.. Op dit moment zou Fortuna degene zijn die als eerste valt, maar ook Fortuna heeft geen miljoenen sponsors.. Veel zou je daar dus ook niet mee opschieten..
les rouges blancs schreef :
dees bös veur de aw garde ....pinobel schreef : Misschien moeten we eerst eens denken over wat er allemaal nodig is als je naar de eredivisie gaat.
um eine kier per jaor nao Kerkraoj te goonDiech es keerstjesverkaoper (en met diene vendel veurop ,wie vreuger )pinobel schreef : En ev. ideeen aandragen hoe dat opgelost zou kunnen/ moeten worden?
Aajt Wief achter ut stuur
Connie es begeleider
opadiehard schreef :
les rouges blancs schreef :
dees bös veur de aw garde ....pinobel schreef : Misschien moeten we eerst eens denken over wat er allemaal nodig is als je naar de eredivisie gaat.
um eine kier per jaor nao Kerkraoj te goonDiech es keerstjesverkaoper (en met diene vendel veurop ,wie vreuger )pinobel schreef : En ev. ideeen aandragen hoe dat opgelost zou kunnen/ moeten worden?
Aajt Wief achter ut stuur
Connie es begeleider
En iech daon...buitenwipper ...gr opa .
Waarom al die negativiteit gebaseerd op alleen maar aannames?DeBlieser schreef : Je kunt jezelf 2 vragen stellen over het wel of niet promoveren van MVV in dit stadium van groei waar de club zich in bevindt:
1: Wil je de komende 2 a 3 jaar naar een leuke wedstrijd in De Geusselt gaan kijken waarvan je weet dat de kans groot is dat er gewonnen wordt aangezien MVV bovenin JL meespeelt?
2: Wil je komend jaar bij promotie al met een lang gezicht naar De Geusselt gaan wetende dat Feyenoord op bezoek komt en het scorebord 0-3 aangeeft, de week erop PSV komt en die met 1-8 teruggaan naar Eindhoven?
Natuurlijk is het leuk en aardig de grote ploegen op bezoek in De Geusselt, ik zou ook graag die tijden weer terug willen maar niet ten koste van alles.
Uiteindelijk blijven bij de 2e vraag mensen juist weg ( buiten de wedstrijden tegen de top 3 misschien ), want er zijn mensen waarbij MVV niet voorop staat en andere verplichtingen dan doorslaggevend worden. Nu heb je misschien twijfelaars die toch naar MVV gaan omdat ze goed voetbal zien, successen behaalt worden en hierdoor de sfeer in het stadion fantastisch is en nergens anders in de JL de sfeer ZO goed is!
Als ik na 4 wedstrijden Eredivisie een doelsaldo zie van 2-15 en 0 punten en 4 wedstrijden compleet weggespeeld, gaat me de zin over om te gaan kijken. Neemt niet weg dat ik toch blijf gaan, maar nu sta ik met een eufories gevoel in De Geusselt, een glimlach van oor tot oor. En niet iedereen gaat in voor en tegenspoed, dat is bij elke sportvereniging in Nederland.
Laat de komenden 2 jaar maar meer mensen hun weg naar De Geusselt vinden omdat ze weten dat MVV goed presteert, dat er successen worden behaalt in ONZE Geusselt.
Bouw die fundering maar uit, niks forceren want dan klapt alles in elkaar!
Sjotelsplak schreef :
Waarom al die negativiteit gebaseerd op alleen maar aannames?DeBlieser schreef : Je kunt jezelf 2 vragen stellen over het wel of niet promoveren van MVV in dit stadium van groei waar de club zich in bevindt:
1: Wil je de komende 2 a 3 jaar naar een leuke wedstrijd in De Geusselt gaan kijken waarvan je weet dat de kans groot is dat er gewonnen wordt aangezien MVV bovenin JL meespeelt?
2: Wil je komend jaar bij promotie al met een lang gezicht naar De Geusselt gaan wetende dat Feyenoord op bezoek komt en het scorebord 0-3 aangeeft, de week erop PSV komt en die met 1-8 teruggaan naar Eindhoven?
Natuurlijk is het leuk en aardig de grote ploegen op bezoek in De Geusselt, ik zou ook graag die tijden weer terug willen maar niet ten koste van alles.
Uiteindelijk blijven bij de 2e vraag mensen juist weg ( buiten de wedstrijden tegen de top 3 misschien ), want er zijn mensen waarbij MVV niet voorop staat en andere verplichtingen dan doorslaggevend worden. Nu heb je misschien twijfelaars die toch naar MVV gaan omdat ze goed voetbal zien, successen behaalt worden en hierdoor de sfeer in het stadion fantastisch is en nergens anders in de JL de sfeer ZO goed is!
Als ik na 4 wedstrijden Eredivisie een doelsaldo zie van 2-15 en 0 punten en 4 wedstrijden compleet weggespeeld, gaat me de zin over om te gaan kijken. Neemt niet weg dat ik toch blijf gaan, maar nu sta ik met een eufories gevoel in De Geusselt, een glimlach van oor tot oor. En niet iedereen gaat in voor en tegenspoed, dat is bij elke sportvereniging in Nederland.
Laat de komenden 2 jaar maar meer mensen hun weg naar De Geusselt vinden omdat ze weten dat MVV goed presteert, dat er successen worden behaalt in ONZE Geusselt.
Bouw die fundering maar uit, niks forceren want dan klapt alles in elkaar!
Je gaat er automatisch vanuit dat bij promotie we door iedereen afgeschoten worden. Waar is het vertrouwen in MVV. Zijn wij niet MVV waar Feyenoord,PSV ,Ajax met knikkende knieen naartoe kwam? Kijk eens naar RKC.
Je gaat er automatisch van uit dat alles in elkaar klapt als we dit seizoen promoveren.
Je gaat er automatisch van uit dat we na 4 wedstrijden onderaan staan.
En zoals zovaak al gezegd,financieel en sportief kun je in de eerste divisie niet naar eredivisie nivo groeien.
Komende 2 jaar meer mensen naar de geusselt? Is top-3/5 nu ineens een zekerheidje de komende jaren?
@Opa, ik geef ook juist aan waarom ik roep dat MVV gewoon moet promoveren.
Sjraveleer schreef : Fundering leggen onder de 15 miljoen, is moeilijk.
In aachennord, proberen ze dit al jaren, en het is gelukkig nog steeds een drama.
RKC is het slimste van allemaal, ze hebben een goeie scouting, en kopen het beste in, voor weinig. (4,9 miljoen)
Tevens zal het aantrekkelijker zijn voor andere clubs, om jonge spelers bij ons te plaatsen.Ze kunnen groeien op een hoger niveau.
Schapendonk schreef :
Danny1983 schreef : kijk naar dit filmpje en dan te bedenken dat het nog veel beter kan klaar voor de eredivisie
Geniaal Danny, Hulde!